mese 190 2.0 kaasari tekniikan vaihto
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: La 11.02.2012 16:22
mese 190 2.0 kaasari tekniikan vaihto
eli ajattelin vaihtaa koneen mersuun. toine kone löytyy tai no kokonainen toine mersu misä on konee kiinni. ajattelin laittaa 2.0 kaasari tilalle 2.6 ruisku koneen. voisko joku auttaa ja sanoo että mitä kaikkea semmossessa vaihdossa tarvis huomioda ja että mitä kaikkea tarvi vaihtaa jne. et esim ruiskus on ne kaikki ohjauspoksit jne... et millai ne menee ? sopiiko muuten 2.0l kaasari kartaani 2.6l ruisku koneeseen ?
Re: mese 190 2.0 kaasari tekniikan vaihto
Ensinnäkin vuosimalli että saako siihen edes vaihtaa konetta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: La 11.02.2012 16:22
Re: mese 190 2.0 kaasari tekniikan vaihto
No niin eli iän puolesta koneen vaihto onnistuu mutta työtä on sitten paljon.
Eli etupäähän jousista ja vakaimista ja pitiköhän vielä navat jarruinenn jos isommat.
Perä jousineen ja mitkähän jarrut siellä on.
Tankki ja polttoaine linjasto ja johtosarjaa hirveesti
kone laatikko kardaanit ,jäähdyttäjä.
Aika moinen työ eli kaikki muu vaihtuu paitsi kori.
Mitenhän tässä nyt käy vaihdettavien osien määrän vai oliko tässä vähäpäästöisessä rajaa.
Helpompi olisi luovuttaja auto laittaa liikenteeseen tai vielä helpompi myydä entinen ja ostaa valmis auto koska eihän nämä enää kalleita ole.
Eli etupäähän jousista ja vakaimista ja pitiköhän vielä navat jarruinenn jos isommat.
Perä jousineen ja mitkähän jarrut siellä on.
Tankki ja polttoaine linjasto ja johtosarjaa hirveesti
kone laatikko kardaanit ,jäähdyttäjä.
Aika moinen työ eli kaikki muu vaihtuu paitsi kori.
Mitenhän tässä nyt käy vaihdettavien osien määrän vai oliko tässä vähäpäästöisessä rajaa.
Helpompi olisi luovuttaja auto laittaa liikenteeseen tai vielä helpompi myydä entinen ja ostaa valmis auto koska eihän nämä enää kalleita ole.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: La 11.02.2012 16:22
Re: mese 190 2.0 kaasari tekniikan vaihto
Pitääkö navatkin vaihtaa ? Meinaa on toinen semmonen mese kokonaan tekniika suhtkoht hyväs kunnos mutta kori huonos.
Takana on levyjarrut kans.
Minkätakia tankki tarvii vaihtaa ?
Eks sit tosta 2.0 käy iskarit ja jouset ? Ko meinaa kaikki on muuten ihan samallainen paitsi kone on isompi, muuten kaikki kiinnitykset jne on tasan samallaisia, tai ainakin samannäköisiä. Johtojen kanssa ei ole ongelmaa koska kaikki tarvittavat johdot löytyy ja ne sijaitsee kaikki koneen huoneessa ja niitä en rupee ees repii liittimistä irti... Sisätilaa menee kuskin puolelta kierrosluku mittarin johto ja sit abs johto (sitä en tarvi koska ei ole abssä omassa mersussa) ja pelkäjän paikalta menee vain 2 johtoo (en ole viel selvittäny että minne menee.) Kaikki ruisku systeemit ja kaikki on siinä koneessa jo kytketty...
Takana on levyjarrut kans.
Minkätakia tankki tarvii vaihtaa ?
Eks sit tosta 2.0 käy iskarit ja jouset ? Ko meinaa kaikki on muuten ihan samallainen paitsi kone on isompi, muuten kaikki kiinnitykset jne on tasan samallaisia, tai ainakin samannäköisiä. Johtojen kanssa ei ole ongelmaa koska kaikki tarvittavat johdot löytyy ja ne sijaitsee kaikki koneen huoneessa ja niitä en rupee ees repii liittimistä irti... Sisätilaa menee kuskin puolelta kierrosluku mittarin johto ja sit abs johto (sitä en tarvi koska ei ole abssä omassa mersussa) ja pelkäjän paikalta menee vain 2 johtoo (en ole viel selvittäny että minne menee.) Kaikki ruisku systeemit ja kaikki on siinä koneessa jo kytketty...
Re: mese 190 2.0 kaasari tekniikan vaihto
Ruisku vermeet vaatii tankilta lähtöja ja paluu puolta mitä kaasari vehkeessä ei ole mutta voi kai nekin rakentaa.
navoista en tiedä mutta jarrulevyt on kyllä oltava isommat ja satulat ja käykö naparunkoon enää isommat satulat?
Jouset on jäykemmät ja vakaaja paksumpi.Iskareita ei kai tartte vaihdella.Takajarrutkin voi olla isommat.
Katso jostain luettelosta vaikka motonet ja sitten onko eroa 2.0 ja 2.6 osissa.
Perä on pakko vaihtaa muistelen.Voit myös kysyä konttorilta mitä on vaihdettava.
navoista en tiedä mutta jarrulevyt on kyllä oltava isommat ja satulat ja käykö naparunkoon enää isommat satulat?
Jouset on jäykemmät ja vakaaja paksumpi.Iskareita ei kai tartte vaihdella.Takajarrutkin voi olla isommat.
Katso jostain luettelosta vaikka motonet ja sitten onko eroa 2.0 ja 2.6 osissa.
Perä on pakko vaihtaa muistelen.Voit myös kysyä konttorilta mitä on vaihdettava.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: mese 190 2.0 kaasari tekniikan vaihto
Taitaapi -88 vuonna olla jo 2.6:ssa vakiona ne ABS:t joten joudut nekin sinne kyllä laittamaan, itse tuollaisen muutoksen olen tehnyt ja kohteena juuri 2.0 kaasari manuaali ilman abseja -> 2.6 automaatti ja absien lisäys. Osaa menee todella reilulla kädellä vaihtoon joten ei ole mikään ihan pikkuprojekti.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: La 11.02.2012 16:22
Re: mese 190 2.0 kaasari tekniikan vaihto
Et jos laittaa se 2.6 litrasen koneen niin on myös pakko laittaa abs järjestelmä ?
...
Muuten ruiskuvehkeessä tulee 2 letkua tankilta ja samallia myös kaasari vehkeessä
.
Löytyykö mistään jotain opetusta/ joku toinen keskustelu missä on tommonen käytyy läpi ? Kaikki kylläkin sanoa että se koko homma ei ole niin kauhee pahaa jos vaa jaksaa, että jos kiinnostusta on ni jopa päiväs pysty tekemään koko homman.

Muuten ruiskuvehkeessä tulee 2 letkua tankilta ja samallia myös kaasari vehkeessä

Löytyykö mistään jotain opetusta/ joku toinen keskustelu missä on tommonen käytyy läpi ? Kaikki kylläkin sanoa että se koko homma ei ole niin kauhee pahaa jos vaa jaksaa, että jos kiinnostusta on ni jopa päiväs pysty tekemään koko homman.
Re: mese 190 2.0 kaasari tekniikan vaihto
Selaapa projektit osiota.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: La 11.02.2012 16:22
Re: mese 190 2.0 kaasari tekniikan vaihto
Juu
Onko kellää tarkkaa tietoo että sopiiko semmossesta 2.6 lirasesta kaikki mitä tarvitaan suoraan 2.0 litraseen vm 1988 ? Etten turhaa rupee kauheet hommaa säätämään .. 


-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: La 11.02.2012 16:22
Re: mese 190 2.0 kaasari tekniikan vaihto
vähä tosa selailin ja sain aikaa paljon tärkeetä ja vahvistavaa tietoa, mutta yhtä juttua en löytänyt, että sopiiks tommossestä 2.6litrasesta kaikki tarvittavat osat suoraan 2.0 kaasariin ?
)

Re: mese 190 2.0 kaasari tekniikan vaihto
Kyllä minun mielestäni jos auto josta osat otat on kokonainen siis kaikki osat tallella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: mese 190 2.0 kaasari tekniikan vaihto
Voisiko tuon 2,6-mallin kunnostaa ja katsastaa? Sellainen projekti voisi olla helpompi toteuttaa, jos ei tunne mallien eroja eikä tiedä kuinka paljon pitää vaihtaa osia.cooler1995 kirjoitti:eli ajattelin vaihtaa koneen mersuun. toine kone löytyy tai no kokonainen toine mersu misä on konee kiinni. ajattelin laittaa 2.0 kaasari tilalle 2.6 ruisku koneen. voisko joku auttaa ja sanoo että mitä kaikkea semmossessa vaihdossa tarvis huomioda ja että mitä kaikkea tarvi vaihtaa jne. et esim ruiskus on ne kaikki ohjauspoksit jne... et millai ne menee ? sopiiko muuten 2.0l kaasari kartaani 2.6l ruisku koneeseen ?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: La 11.02.2012 16:22
Re: mese 190 2.0 kaasari tekniikan vaihto
Joo, auto on semmonen millä on 1000 verot peräs entiseltä omistajalta, kaikki lasit rikki, ruostetta ihan jokapuolel ja reikii täyn koko auto, takaluukku n. 30cm lyhyempi ja kapeempi jne, ainot käyttökuntoiset osat siinä on: Kone+kaikki tarvittavat sähköt, iskarit,jouset,jarrulevyt,abs järjestelmä,jarrusatulat,perä,vaihdelaatikko... jne... eli kaikki mitä tarvis katsastuksessa siin toises jos vaihtaa koneen .
)

Re: mese 190 2.0 kaasari tekniikan vaihto
Sopii kyllä mutta kaikki ei aivan suoraan, kori on etupäästä erilainen 2.6:ssa verrattuna neloskoneisiin. Jotta syylärin saa mahtumaan joutuu runkoaisojen päiden välisestä putkesta rälläköimään vanhat syylärin kiinnikkeet pois sekä irroittamaan koko putken ja tuomaan sitä hieman eteenpäin. Myös syylärin alakiinnikkeen joutuu rälläköimään 2.6:n korista ja siirtämään sen toiseen koriin tai sitten jostain neliöprofiilista askartelee kokonaan uuden. Lukkopelti myös kannattaa porailla pisteistään irti ja ottaa tilalle 2.6:n pultattava malli. Muuten sitten suurinpiirtein kaikki loput on ihan "bolt on" tavaraa, joillekkin ruiskuboksien/bensapumppujen telineille yms. ei välttämättä valmiita kiinnitysreikiä ole mutta nekin on korissa kyllä merkattu varsin hyvin valmiiks pisteillä.cooler1995 kirjoitti:vähä tosa selailin ja sain aikaa paljon tärkeetä ja vahvistavaa tietoa, mutta yhtä juttua en löytänyt, että sopiiks tommossestä 2.6litrasesta kaikki tarvittavat osat suoraan 2.0 kaasariin ?)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: La 11.02.2012 16:22
Re: mese 190 2.0 kaasari tekniikan vaihto
Joo kiitos tiedosta ! Auttaa tosi paljon mun projektissa !
, Se ei perjaattes ole yhtää pahaa eikä vaikee homma ko on toine auto misä on kaikki tarvittava kiinni, ettei tarvi ko vaa nosta siitä omaan meseen
) Samallai iskarit,jouset jne
Vai mitä mieltä asiatuntijat on ?:))



Re: mese 190 2.0 kaasari tekniikan vaihto
samalla kaikki koska takaakin pitää laitta perä ,vakaajat niin laita koko kelkka samana pakettina ja jouset eteen on jokatapauksessa laitettava.En tiedä paksuuksista onko samat mutta pakkohan niiden on oltava jäykemmät.Etuvakaaja varsin kanssa ja jarrut.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-