W 211 E 500 outo naputus ?
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
M113 moottorissa ei ole tätä ongelmaa.
Se miksi ne usein alkavat hytkyttää on syynä sulanut/tukkeutunut katalysaattori. (usein vastaan tullut)
Se miksi ne usein alkavat hytkyttää on syynä sulanut/tukkeutunut katalysaattori. (usein vastaan tullut)
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
suuret kiitokset selvennyksestä JVK210cdi...sain moneen asiaan vastauksen. terv AP
![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Muissa automerkeis otetaan tasapainoaksilat pois toiminnasta ettei kone porsi (eri ketju). Meneekö mersus ketju niin että tp aksilat on oltava toiminnas?
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Kyseisessä autossa on M 113 moottori ( vm. 2002 - 2006 )...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
1998-2006kari v kirjoitti:Kyseisessä autossa on M 113 moottori ( vm. 2002 - 2006 )...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Moottoria M113 V8 24 valve valmistettiin vielä vuoteen 2011 slk 55 amg (R171) kantoi sitä pannua silloinkin ![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
HÄVISIN !!!E55AMG kirjoitti:Moottoria M113 V8 24 valve valmistettiin vielä vuoteen 2011 slk 55 amg (R171) kantoi sitä pannua silloinkin
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 39
- Liittynyt: Pe 27.01.2012 19:03
- Paikkakunta: Suomi
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Ei kai sinulla Kariv. ole ns. vähänajettu itsetuontimese, joka on varustettu "huoltokirjalla"....? Eli suomeksi ajettu noin 600000km "samoilla" öljyillä.... Nyt kun vaihtelet uudet, alkaa nappasemaan, kun paskat lähtee liikkeelle, ja tukkii kanavat.
Autolla (Mersulla)...
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Nyt tuli outo olo (muosti häiritsee/sekoilee)AP-race/lake kirjoitti:HÄVISIN !!!E55AMG kirjoitti:Moottoria M113 V8 24 valve valmistettiin vielä vuoteen 2011 slk 55 amg (R171) kantoi sitä pannua silloinkin![]()
![]()
![Eh :eh:](./images/smilies/icon_eh.gif)
Mielestäni olen tuojottanut edessäni olevaa SL55AMG:tä -03, jonka koneessa oli tasapainoakseli.
Siksi tarjosin tasapainoakselia.
Niin ja se hytkytti tasapainoakselin takia 130tkm kohdalla.
Eli pikainen päättely...
M113 kai on ilman ja kanssa tasapainoakselin.
Korjatkaa jos ja kun olen väärässä
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Siis M171 lohko sama kuin M113, mutta tasapainoakselilla
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
No kuule, en ota muuta kantaa sinun höpinöihisi, mutta sulla on varmaan joku"vittuilu addikti", kun pitää joka topikissa olla niin helvetin negatiivinen...(Mercedes-Benz) kirjoitti:Ei kai sinulla Kariv. ole ns. vähänajettu itsetuontimese, joka on varustettu "huoltokirjalla"....? Eli suomeksi ajettu noin 600000km "samoilla" öljyillä.... Nyt kun vaihtelet uudet, alkaa nappasemaan, kun paskat lähtee liikkeelle, ja tukkii kanavat.
![Thumbdown :thumbdown:](./images/smilies/icon_thumbdown.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Missä mallis tuo m171 on käytössä?jvk210cdi kirjoitti:Siis M171 lohko sama kuin M113, mutta tasapainoakselilla
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Niin kun pää on tyhjä ja ei aatteleE55AMG kirjoitti:Moottoria M113 V8 24 valve valmistettiin vielä vuoteen 2011 slk 55 amg (R171) kantoi sitä pannua silloinkin
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
M113 moottorista eri versioita...
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M113_engine" onclick="window.open(this.href);return false;
Myöhemmissä on tasapainoakseli ja sen tuomat viat.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
En kyllä löydä että M113 moottorissa olisi tasapaino akseli, 1998-2001 oli kyll' ns "harmonic balancer" kuminen möntti kampiakselin moniura hihnapyörän sisällä(vaihdettavissa moottorin ulkopuolelta). Siitä oli takaisinkutsukin näemmä 2005 ainakin jenkeissä. saman moottorin v6 versiossa M112 on kyllä tasapainoakseli ja se on aiheuttanut ongelmaa.
Lainaus wikistä
"All M112 engines have aluminum engine blocks with a 90° vee angle with silicon/aluminum lined cylinders. The aluminum SOHC cylinder heads have 3 valves per cylinder. All use SFI fuel injection with two spark plugs per cylinder. All have forged steel connecting rods, a one-piece cast camshaft, iron-coated aluminum pistons and a magnesium intake manifold. To deal with the vibration problems of a 90 degree V6, a balancer shaft was installed in the engine block between the cylinder banks. This essentially eliminated first and second order vibration problems. A dual-length Variable Length Intake Manifold is fitted to optimise engine flexibility."
Eipä tuosta M113 samasta ongelmasta kyllä juttua löydy?
Lainaus wikistä
"All M112 engines have aluminum engine blocks with a 90° vee angle with silicon/aluminum lined cylinders. The aluminum SOHC cylinder heads have 3 valves per cylinder. All use SFI fuel injection with two spark plugs per cylinder. All have forged steel connecting rods, a one-piece cast camshaft, iron-coated aluminum pistons and a magnesium intake manifold. To deal with the vibration problems of a 90 degree V6, a balancer shaft was installed in the engine block between the cylinder banks. This essentially eliminated first and second order vibration problems. A dual-length Variable Length Intake Manifold is fitted to optimise engine flexibility."
Eipä tuosta M113 samasta ongelmasta kyllä juttua löydy?
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
täytyy koputtaa puuta... tuo "harmonic balancer" on vielä kunnossa omassa autossa... siitä aasinsiltaa että ko. damppeeri on vaihdettavissa alumiini versioon..kuulema tehoihin vaikuttavasti. (en kai ihan palturia väännä ?
)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Tässä havainnekuva kyseisestä värinän vaimentimesta.
http://www.medwayimports.com/rattling_noise" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.medwayimports.com/rattling_noise" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Eli edessäni oli M113 ML55 kone, joka oli SL55AMG:ssä (2002-2008).
Siinä moottorissa ainakin oli tasapainoakseli.
Tuolla Wiki sivulla M113 koneesta on neljä eri versiota.
Keskustelu alkoi E500 koneesta, jossa oletin olevan tasapainoakseli.
Juttu vaan paisui E55AMG:hen.
Että tälleen offtopikkina.
Siinä moottorissa ainakin oli tasapainoakseli.
Tuolla Wiki sivulla M113 koneesta on neljä eri versiota.
Keskustelu alkoi E500 koneesta, jossa oletin olevan tasapainoakseli.
Juttu vaan paisui E55AMG:hen.
Että tälleen offtopikkina.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Ei niinkään tehoihin muuta kierros herkyyteen eli jos semoinen on niin siine vaanAP-race/lake kirjoitti:täytyy koputtaa puuta... tuo "harmonic balancer" on vielä kunnossa omassa autossa... siitä aasinsiltaa että ko. damppeeri on vaihdettavissa alumiini versioon..kuulema tehoihin vaikuttavasti. (en kai ihan palturia väännä ?)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
jvk210cdi kirjoitti:Eli edessäni oli M113 ML55 kone, joka oli SL55AMG:ssä (2002-2008).
Siinä moottorissa ainakin oli tasapainoakseli.
Tuolla Wiki sivulla M113 koneesta on neljä eri versiota.
Keskustelu alkoi E500 koneesta, jossa oletin olevan tasapainoakseli.
Juttu vaan paisui E55AMG:hen.
Että tälleen offtopikkina.
Olen edellen sitä mieltä että M113 moottoreissa ei ole tasapainoakselia, vain rulla jonka kautta jakoketju kulkee. Tämä käy ilmi räjäytyskuvista ei yhdessäkään M113 oli sitten kompressorilla tai ilman ole sitä akselia, kun taas M112 koneiden vastaavat kuvat sen heti paljastaa, blokin läpi menee akseli jonka päässä vastapaino.
Mutta pakkohan sitä miehen sanaan on luottaa
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
tämä on ollut hyvä topiikki. selvis "kari v" 500,n konetyyppi ja kyseisestä M113 tuli tietoo,jota olin jo hetken etsinyt. onkohan "kari v" paikallistanunna naputuksen vai häviskö ääni ku pieru saharaan???jvk210cdi kirjoitti:Eli edessäni oli M113 ML55 kone, joka oli SL55AMG:ssä (2002-2008).
Siinä moottorissa ainakin oli tasapainoakseli.
Tuolla Wiki sivulla M113 koneesta on neljä eri versiota.
Keskustelu alkoi E500 koneesta, jossa oletin olevan tasapainoakseli.
Juttu vaan paisui E55AMG:hen.
Että tälleen offtopikkina.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Kiitospa tosiaan paljon kaikille konetyypin selvittämisestä
, muitten mersujeni olikin jo selvillä, mutta asiaan, kylläpä oli öljyn vaihdolla iso vaikutus. Eli entiset oli Mobil 0W-40 ja nyt on koneessa Total 5W - 40 ja "naputus" hävin lähes kokonaan eikä kestä kun hetken, siis kylmänä aamulla. ns.päiväkylmänä ei kuulu sitten mitään kuin kasin vieno kehräys...taisi ne olla sittenkin nostimista tuleva ääni. Meinaan vielä ns. putsata koneen jollain litkulla ja laitan vielä uudet öölit + suodattimen, kuunnellaan sitten uudelleen... ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
VOI VIHTORI, KERRANKIN ARVASIN OIKEIN !
Voisinko saada tunnustukseksi "arvaaja" arvonimen ?
Hianoa että ongelma selvisi....itse opin tuon jutun mazadan kanssa, se oli toodella tarkka juuri öljyn viskositeetistä ja shellin öljyjä se ei huolinut missään luvuissa uutena eikä jäteöljynä.
.
Voisinko saada tunnustukseksi "arvaaja" arvonimen ?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Hianoa että ongelma selvisi....itse opin tuon jutun mazadan kanssa, se oli toodella tarkka juuri öljyn viskositeetistä ja shellin öljyjä se ei huolinut missään luvuissa uutena eikä jäteöljynä.
.
Opel, "weird lieben autos"....
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Toivotavasti olisin väärässä
Kun ennustan että jonkun ajan päästä se alkaa uudestaan...
Kun ennustan että jonkun ajan päästä se alkaa uudestaan...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
olet "CDI203" oikeessa. kyllä uusiutuu... pakkasta saa olla -20 astetta, mutta napsu kuuluu nanosekunnin verran.. täytyy nyt tunnustaa että tein erään kokeenCDI203 kirjoitti:Toivotavasti olisin väärässä
Kun ennustan että jonkun ajan päästä se alkaa uudestaan...
: latasin akkua yön yli ja pakkasta oli -17 astetta. (yleensä yön yli kovilla pakkasilla,eka startti sai yhden v-nostajan sekunniksi napsuun.) mutta latingin jälkeen täydessä latingissa oleva akku ja starttaus on paljon nopeampi tempoista ja jälki-naputus hävis. eli ö-paineen tasautuminen on vissiin M 113n moottoreiden "pakkas-ääni" sivuoire. mene ja tiedä sitten. öljyjen viskositeettikin ratkaisee paljon. eipä tässä muuta.
![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
Viimeksi muokannut AP-race/lake, To 08.03.2012 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Piruja seinille:kari v kirjoitti:Kiitospa tosiaan paljon kaikille konetyypin selvittämisestä, muitten mersujeni olikin jo selvillä, mutta asiaan, kylläpä oli öljyn vaihdolla iso vaikutus. Eli entiset oli Mobil 0W-40 ja nyt on koneessa Total 5W - 40 ja "naputus" hävin lähes kokonaan eikä kestä kun hetken, siis kylmänä aamulla. ns.päiväkylmänä ei kuulu sitten mitään kuin kasin vieno kehräys...taisi ne olla sittenkin nostimista tuleva ääni. Meinaan vielä ns. putsata koneen jollain litkulla ja laitan vielä uudet öölit + suodattimen, kuunnellaan sitten uudelleen...
Mulla on M113 E430 ja vuosikaudet siellä koneessa on käytetty juurikin Mobil 0W-40 öljyä. Kehrää kuin kissa ilman mitään sivuääniä.
CDI203 kirjoitti:Toivotavasti olisin väärässä
Kun ennustan että jonkun ajan päästä se alkaa uudestaan...
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
onko autosi saanut koskaan kunnon pakkas-starttia (yönyli).ilman lisäapuja???RH kirjoitti:Piruja seinille:kari v kirjoitti:Kiitospa tosiaan paljon kaikille konetyypin selvittämisestä, muitten mersujeni olikin jo selvillä, mutta asiaan, kylläpä oli öljyn vaihdolla iso vaikutus. Eli entiset oli Mobil 0W-40 ja nyt on koneessa Total 5W - 40 ja "naputus" hävin lähes kokonaan eikä kestä kun hetken, siis kylmänä aamulla. ns.päiväkylmänä ei kuulu sitten mitään kuin kasin vieno kehräys...taisi ne olla sittenkin nostimista tuleva ääni. Meinaan vielä ns. putsata koneen jollain litkulla ja laitan vielä uudet öölit + suodattimen, kuunnellaan sitten uudelleen...
Mulla on M113 E430 ja vuosikaudet siellä koneessa on käytetty juurikin Mobil 0W-40 öljyä. Kehrää kuin kissa ilman mitään sivuääniä.CDI203 kirjoitti:Toivotavasti olisin väärässä
Kun ennustan että jonkun ajan päästä se alkaa uudestaan...
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Juu, mullakin oli W 210 / E 430 V8, aj. 220 tonnia kun möin pois, oli 0W-Mobilit ja ei mitään sivuääniä. MUTTA, mersu-huolto kuulemma suosittaakin uudempiin 5W-öljyä juuri noiden sivuäänien minimoinnin takia..mitä tässä nyt uskois...ja voihan se nappasu tullakin takas, ihmetellään sitä sitten
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Olen ymmärtänyt, että 0W- ööliä ei suositella, koska se menee "kuluneessa" moottorissa männärenkaiden ohi kuluen vieman 5W- tä nopeammin. (tosin olen aiemminkin ollut väärässä)kari v kirjoitti:Kiitospa tosiaan paljon kaikille konetyypin selvittämisestä, muitten mersujeni olikin jo selvillä, mutta asiaan, kylläpä oli öljyn vaihdolla iso vaikutus. Eli entiset oli Mobil 0W-40 ja nyt on koneessa Total 5W - 40 ja "naputus" hävin lähes kokonaan eikä kestä kun hetken, siis kylmänä aamulla. ns.päiväkylmänä ei kuulu sitten mitään kuin kasin vieno kehräys...taisi ne olla sittenkin nostimista tuleva ääni. Meinaan vielä ns. putsata koneen jollain litkulla ja laitan vielä uudet öölit + suodattimen, kuunnellaan sitten uudelleen...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Se mitä siihen mahdollisen tasapainoakseliin ja venyneeseen ketjuun...
Niin ei ole pöhköä käydä vaikka kuusen alla tai muualla taitavan *:n päässä tarkastamassa nokkien ennakot.
Ei tarvitse konetta avata tietääkseen missä mennään.
On se jakopään remontti sen verran suuri, että ainakin itse haluaisin muutaman kuukauden "sulatteluajan".
Jos siinä nyt onkaan sitä mystistä tasapainoakselia.
![Eh :eh:](./images/smilies/icon_eh.gif)
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
En nyt ymmärrä, että miksi tätä minun autoa väkisin yritetään tehdä helvetin paljon ajetuksi, koska kukaan muu kuin minä tällä palstalla ei tiedä ainakaan paremmin ajettuja kilsoja..Juu, meillä on kaupungissa staari ja silläpä tarkistellaan, mutta edelleenkään ei kuulu aamu-startissa mitään ylimääräistä...Kiitos kaikille kommenteista, mutta taitaa tämä asia olla nyt tässä..................................... ![Waving :wave:](./images/smilies/icon_wave.gif)
![Waving :wave:](./images/smilies/icon_wave.gif)
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
Juu ei. Se seisoo aina lämpimässä tallissa ja oikeastaan ulkoileekin varsinkin talvella melko harvakseen. Silloinkiin itse asiassa annan sille +7-8-asteisessa peruslämmössä olevassa autotallissa vielä puoleln tunnion -tunnin sähkötyksen ennen kuin lähden liikkeelleAP-race/lake kirjoitti:onko autosi saanut koskaan kunnon pakkas-starttia (yönyli).ilman lisäapuja???RH kirjoitti:Piruja seinille:kari v kirjoitti:Kiitospa tosiaan paljon kaikille konetyypin selvittämisestä, muitten mersujeni olikin jo selvillä, mutta asiaan, kylläpä oli öljyn vaihdolla iso vaikutus. Eli entiset oli Mobil 0W-40 ja nyt on koneessa Total 5W - 40 ja "naputus" hävin lähes kokonaan eikä kestä kun hetken, siis kylmänä aamulla. ns.päiväkylmänä ei kuulu sitten mitään kuin kasin vieno kehräys...taisi ne olla sittenkin nostimista tuleva ääni. Meinaan vielä ns. putsata koneen jollain litkulla ja laitan vielä uudet öölit + suodattimen, kuunnellaan sitten uudelleen...
Mulla on M113 E430 ja vuosikaudet siellä koneessa on käytetty juurikin Mobil 0W-40 öljyä. Kehrää kuin kissa ilman mitään sivuääniä.CDI203 kirjoitti:Toivotavasti olisin väärässä
Kun ennustan että jonkun ajan päästä se alkaa uudestaan...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
kari v kirjoitti:Juu, mullakin oli W 210 / E 430 V8, aj. 220 tonnia kun möin pois, oli 0W-Mobilit ja ei mitään sivuääniä. MUTTA, mersu-huolto kuulemma suosittaakin uudempiin 5W-öljyä juuri noiden sivuäänien minimoinnin takia..mitä tässä nyt uskois...ja voihan se nappasu tullakin takas, ihmetellään sitä sitten
Totta joo ja eikös se mobilikin pyri myymään uusinpiin autoihin jotain 5w-30 esp öljyä tjsp. ja vähän ikääntyneempiin 0w-40 new life tjsp. ja sitten niihin yli-ikäisiin vissiin sitten sitä paljon täälläkin kiitettyä ja ylistettyä, mutta ah, niin paljon ristiriitoja kuitenkin herättävää rally formulaa 5w-50- viskositeetilla.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Toivottavasti naputusoireet kuitenkin hävisi
![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
E: käytetääs tätä ketjua hyväksi pieneen offtopiciin ja heitetään kari v:lle kyssäri. Eli onko noilla peräkkäisillä E-malleilla mielestäsi noin autona yleensä kuinkakin iso ero mielestäsi? Onko 500:sen kulkupuoli miten paljon parempi vanhempaan 430-malliin verrattuna? Tehoerohan noissa on aika pieni, mutta vääntöä 5-litraisessa on jonkin verran tukevammin ja vähän alempaa lähtee vissiin heräämäänkin. Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen, kun kerrankin on tiedossa vastaaja, jolla on kunnollista mutua, eikä pelkkiä asenteita ja olettamuksia
![Waving :wave:](./images/smilies/icon_wave.gif)
Re: W 211 E 500 outo naputus ?
kari v kirjoitti:Nyt pakko kysyy, että mikä helvetin hytkyttäminen... ? Ja jos se ketju ois noin paljo venynyt, niin kyllä sen p..kele kuulee... rallalttaa/rolisee....mutta se siitä, kiitos kommenteista. Seuraan tilannetta ja palaan jos tarvetta...
Hävitä se auto niin säästyt monelta murheelta.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)