E200 Kompressor 2004

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
simppas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 04.01.2011 08:19

E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja simppas »

Terve!

Kyseinen auto olisi hankinnassa. Onko kellään kokemuksia kyseisestä koneesta? Onko kestävä/ luotettava? Olisi yksi yksilö tulossa vaihdossa, jolla tosin jo ajettu 280tkm. Muutenhan auto pitäisi olla kestävä malli.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kone saisi olla m111 niin kestää,se toinen oliko m271???? niin niissä on jakoketju ongelmaa.
Mistähän sen nyt saisi tietää.Jos saisin VINkoodin niin sillä sen näkisi.
Kompressori kestää jos josku vaihtaa sinne öljyt.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
simppas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 04.01.2011 08:19

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja simppas »

Kattelin, että saksassa kyseisillä autoilla ajettu yli 400tkm. Tässä olisi VIN koodi: WDB2110421A679108
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja atlas »

Joo ajetaan mutta kyllä pitää ajaa vielä huomattavasti enemmän.
Mutta se kone siis pitää olla se m111.Toisella kone tyypillä ei ajeta kuin huonolla tuurilla kuin 100tkm kun jakoketju poikki tai toinen kone.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
simppas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 04.01.2011 08:19

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja simppas »

Okei, mikähän malli tuossa yksilössä on? Venyykö siinä se ketju sitten, vai missä se vika on... :roll:
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja atlas »

En saa nyt vin kooderia pelaamaan niin näkis.
No jakopää on tehty turhan hepposeksi ja ketju katkeaa turhan herkästi.
Nyt jos joku voisi auttaa tuon vin-koodin haussa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
simppas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 04.01.2011 08:19

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja simppas »

http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m.mycat?Form" onclick="window.open(this.href);return false; Tuolta löysin jotain tietoa.

engine 271941 30 473396 eli onko kyseessä nyt sitten se susi kone?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja atlas »

kyllä näyttäisi olevan.Mutta luepa tuo:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 71#p758185" onclick="window.open(this.href);return false;
ja en ostaisi kyllä autoa tuolla moottorilla. :thumbdown:
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
simppas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 04.01.2011 08:19

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja simppas »

Eli Zinovjevin mukaan ei olisi M271. Mihinköhän tieto perustuu...
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja atlas »

No vin kyllä ei valehtele mutta sekavaa nyt on kyllä tieto.
Viimeksi muokannut atlas, Ti 06.03.2012 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
simppas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 04.01.2011 08:19

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja simppas »

:D joo soitin veholle ja nekin tarkisti asian, eli kyseessä M271. Tosin niiden korviin ei ole kyseistä ongelmaa kantautunut. Eli onkohan kyseinen ongelma kovinkin yleinen... :? Tolla M211 koneella ei uudempia mersuja enää olekkaan, eli täytyy vissiin unohtaa koko asia. Harmi kun tuntuu tuo mersun laatu huononevan aina sitä mukaa mitä uudempi auto on kyseessä...
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja atlas »

No täällä moni tietää ongelman ja oletko valmis ottamaan riskin kun m111 koneinen vaikka on vähän vanhemmissa malleissa on todella hyvä kone.
jos ostat sillä m271 koneella auton niin jakoketjun vaihto ,oliko se nyt forum suositus 50tkm.Muissa koneissa se on 500tkm.
Sitten vehoa et saa millään tunnustamaan olevia vakavia vikoja missään mallissa enenkuin se sattuu kohdallesi ja remonttin on auto menossa tai just kassalla maksamassa laskua.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
simppas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 04.01.2011 08:19

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja simppas »

Taidan unohtaa kyseisen pirssin.
Harmi kun olis ollut muuten aika hyvä yksilö. Ei viitsi ottaa riskiä ja toi 50tkm välein ketjun vaihto ei houkuttele sitten yhtään.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja atlas »

Siinä on yksirivinen ketju ja täällä olevat spesialistit/korjaajat ovat aukoneet niitä koneita ja todenneet sen ihan paskaksi ratkaisuksi eli insinöörien virhe.Ketju ehkä venyykin mutta olen lukenut alle 100tkm ajetuista koneista ketju poikki ja huonolla tuurilla venttiilien lisäksi uutta mäntää koneeseen ja uusi kansi.
Ja hyvä että kysyit täältä tietoa ettei tule sitten yllätyksenä :thumbup:
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
simppas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 04.01.2011 08:19

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja simppas »

Joo vanhana mersumiehenä olen täältä tottunut tietoa hakemaan, kun tosiaan Vehon tiskillä eivät myönnä mitään ongelmia. Kiitos vastauksista!
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

simppas kirjoitti:Eli Zinovjevin mukaan ei olisi M271. Mihinköhän tieto perustuu...
Se oli vanhaa tietoa.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2659
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

atlas kirjoitti:Joo ajetaan mutta kyllä pitää ajaa vielä huomattavasti enemmän.
Mutta se kone siis pitää olla se m111.Toisella kone tyypillä ei ajeta kuin huonolla tuurilla kuin 100tkm kun jakoketju poikki tai toinen kone.
Näppituntumalla hyvä tuntomerkki eroista on W210-malli E200 Kompressor M111-koneella (eli 2.0 litrainen) teho 120kW.

Uudempi W211-malli (2003-05.2006) E200 kompressor-moottorilla sama teholukema 120kW mutta moottorin tilavuus 1,8 litraa. Eli se huonompi moottori.

Kolmas tuntomerkki uudempi facelift W211 kompressor (06.2006->) edelleen 1,8 litraisella koneella mutta teho 135kW.

Näistä siis se paras ja luotettavin M111 2,0 litrainen 120kW Kompressor-moottori.
Etenkin jos sellaisen löytää vähän ajettuna ja täydellisellä Mercedes-Benz huoltokirjalla :)
simppas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 04.01.2011 08:19

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja simppas »

Pitipä huvikseen kysellä ketjun ja kiristimen vaihtohintaa, niin töineen ja osineen 800€ autosompassa. On kuulemma joskus vaihdettu. Olen tiedustellut asiaa nyt aika monesta korjaamosta, niin heillä ei ole tullut yhtään ketjun katkeamista vastaan. Eli ilmeisesti ei ole kovin yleinen ongelma sitten kuitenkaan... :?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja atlas »

Nettiautossa oli vast ikään laitettu samanlainen kone w124 koriin ja myynnissä ketju poikki.
Yksi tapaus veholla huoltoon ja asentaja käynnisti koneen ja siihen katkesi ja asiakas maksoi koko lystin.
Muita olisi kyseltävä täältä kunhan sellaine vaan huomaisi ketjun.Voit myös hakea haulla "m271" niin löytyy tietoa.lue.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja atlas »

Huomaan että sulla on autokuumetta mutta jos tuntuu tietojen perusteella ja itsehän päätät niin osta vaan pois auto.
toivotaan vaan että ei ole mitään ongelmaa.Ja jos vaikka kerran ketjun vaihtaisi niin helpottaa heti huolet ja voihan olla että jälkeen päin on tullut asennuksiin vahvistettu ketju joka sitten kestäisi paremmin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
simppas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 04.01.2011 08:19

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja simppas »

Joo kuumetta on... :oops: Ajattelinkin, että jos saa tingittyä hinnasta tuon ketjun vaihdon verran, niin olisi huolettomia kilsoja taas jonkin aikaa edessä. Aika paljon eri foorumeita nyt lueskellut. En tiedä sitten, onko ketjuihin tullut parannuksia, myöhemmissä malleissa. Ilmeisesti siellä ei kuitenkaan muut osat ole ns. riskialttiita (hammaspyörät jne.). Eli ketju vain on heikkoa tekoa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja atlas »

niin luitkos tältä forumilta kaikki kun on 70 viestiä jossa -m271- mainitaan ,tässä yksi:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hilit=m271" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
simppas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 04.01.2011 08:19

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja simppas »

Aika karua luettavaa... eli jos kyseisen auton ostaa, niin suositeltavaa on vaihtaa ketju ja kiristin 80tkm välein... sehän on sama kuin olis hihna kone, tosin vähän kalliimmaksi tulee.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tuo kiristin vaan kiinnostaa koska ketju ei ole kallis ja helppo vaihtaa ja tiheällä välillä ei tartte muuta vaihtaa eli se ei ole kallis eikä ongelma mutta kiristäjän tieto olisi mielenkiintoinen että joko se on tuoreemmissa idioottivarma eikä palaudu painenn laskiessa takaisin.
Mihin vuosimalliin asti lie samaa konetta ,tuntuu että taitaa olla vieläkin tuotanto linjalla ja varmasti on parannettu versio olemassa.
Jos kiristin on parannettu ja vaihtaa sen ketjun sen 80-100tkm niin ei se olisi paha rasti hankkia moista autoa.
siis se ketju remppa siis ei tee joka kerta sitä 800e vain silloin jos sinne tungetaan kaikki vermeet.
Ostaessa ehkä tuo summa niin pelaa varman päälle.Nyt sitten on hyvä kiristin ja sitten sen ketjun vaihto vain tietyin ajoin ja luulen sen vaihdon maksavan noin 130-200e eli saman kuin muihinkin mersun koneisiin.
Ja kiristin myös jos vaihtuu jossakin km määrässä on jokin tiettyhinta mutta helppo pyöräyttää paikalleen.
Voisit muuten ottaa yv:llä yhteyttä sen topikin tietäjään joka kaiketi korjaili tuota ,hän voisi tietää onko parannettuja osia jo saatavilla silloin.Kaikki tietäjät vain ei aina ole täällä ja todellista /lopullista faktaa ei näin ollen välttämättä saada ikinä täältä.
Kl-varaosistakin voi kysyä onko parannettu versio ja hinnat ,missä vuosimallissa vaihtuu täysin systeemit,mutta soittamalla.Varmasti neuvovat.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
simppas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 04.01.2011 08:19

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja simppas »

Joo en tiedä minkälainen kiristin tuohon tulee. Mutta tosiaan jos koko paketin joutuu aina vaihtamaan,niin silloin vähän turhan kallis. Tuo 800€ on merkkiliikkeen hinta. Puolituttu mersuasentaja tekee tuon todennäköisesti jonkin verran halvemmalla. Sekin hommaa osat yleensä jostain muualta.
Tota samaa konetta on käytetty ainakin 2007 asti. En tiedä sitten onko tullut mitään huimia muutoksia/ parannuksia. Tämä auto olisi tulossa minulle koeajoon perjanaina. Jos saan tingittyä hintaa vielä tuon ketjun vaihdon verran, niin silloin voisi kyseistä yksilöä harkitakkin. Muutenhan tuo on ilmeisesti ihan mukiinmenevä mylly. Kompuratkin tuntuvat olevan kestävää sorttia.Ja jos ketjuongelmia ei oteta huomioon, niin pitäisi helposti kestää sen 400tkm...

Niin ja muuten tuossa vaihtotyössä ei vaihdeta laahaimia...ovatkohan nekin kovin kuluvaa sorttia... :roll:
Viimeksi muokannut simppas, Ke 07.03.2012 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja atlas »

Sen pitää kestää kirkkaasti yli 400tkm.Itse tähtään yli 650tkm omalla m102,no tieten vapari.
mutta kysy kuitenkin kl-varaosista hintoja ja onko tullut parannettua osaa.
Autokuumeessa pitää vaan hillitä ja punnita kaikki asiat kylmän rauhallisesti :wink:
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
simppas
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 04.01.2011 08:19

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja simppas »

joo se on totta, että pitäis ottaa rauhallisesti,mutta mutta...kuume on kova! :D
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja miksalo »

E200kompressor kirjoitti:
atlas kirjoitti:Joo ajetaan mutta kyllä pitää ajaa vielä huomattavasti enemmän.
Mutta se kone siis pitää olla se m111.Toisella kone tyypillä ei ajeta kuin huonolla tuurilla kuin 100tkm kun jakoketju poikki tai toinen kone.
Näppituntumalla hyvä tuntomerkki eroista on W210-malli E200 Kompressor M111-koneella (eli 2.0 litrainen) teho 120kW.

Uudempi W211-malli (2003-05.2006) E200 kompressor-moottorilla sama teholukema 120kW mutta moottorin tilavuus 1,8 litraa. Eli se huonompi moottori.

Kolmas tuntomerkki uudempi facelift W211 kompressor (06.2006->) edelleen 1,8 litraisella koneella mutta teho 135kW.

Näistä siis se paras ja luotettavin M111 2,0 litrainen 120kW Kompressor-moottori.
Etenkin jos sellaisen löytää vähän ajettuna ja täydellisellä Mercedes-Benz huoltokirjalla :)
Nyt minä olen ihan pyörryksissä noista koneista... Eli mikähän kone malli mahtaa olla 2000 vuoden w203 2.0 kompressor 120kw.
Huonompi vai parempi versio?
MB S211
Kawasaki Z1000
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2659
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

miksalo kirjoitti: Nyt minä olen ihan pyörryksissä noista koneista... Eli mikähän kone malli mahtaa olla 2000 vuoden w203 2.0 kompressor 120kw.
Huonompi vai parempi versio?
M111 on tuon näköinen:

http://shop.kleemann.dk/images/m111k%20G2-p.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

M271 puolestaan tuon näköinen:

http://img1.mlstatic.com/repuestos-merc ... 8_2542.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://mbworld.org/forums/attachments/c ... 2-hose.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;


M111 moottorissa on tyylikkään punainen suojus venttiilikopassa ja on siten helposti tunnistettavissa. Sen lisäksi, että se on luotettava, erittäin kestävä ja pieniruokainen.
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: E200 Kompressor 2004

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Ok. Sitten saattaa auto vaihtua kompressori versioon.
MB S211
Kawasaki Z1000
Vastaa Viestiin