2004 E320 cdi vikatila kylmänä.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mtt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 26.08.2005 19:21

2004 E320 cdi vikatila kylmänä.

Viesti Kirjoittaja mtt »

terve... Ongelmana on, että kun ulkolämpötila putoaa viiteen pakkasasteeseen tai kylmemmäksi, niin vaikka auto on tolpassa, niin auto ei kierrä kuin 3000 rpm. Heti, kun mennään plussan puolelle, niin vikaa ei ilmene. Kun koneen lämmöt nousevat noin 60:een asteeseen, niin uudelleen starttauksella ilmiö poistuu ja toimii taas ihan normaalisti. Mitään vikavaloa ei syty ja stari ei anna mitään järkevää tietoa. Tosin kun auto on ollut töpselissä, niin vika ei tuolloin ole ollut päällä. Ainoastaan pari tutkaa on vikatilassa ja sisälämpöanturi herjaa vikaa, vaikka sekin reagoi lämmönvaihteluun ja muutenkin ilmastointi toimii normaalisti.kyllähän tuon kanssa pystyy elämään, mutta nyppii se silti. Ideoita?
MARSU 320 CDI S211 2004
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 2004 E320 cdi vikatila kylmänä.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mtt kirjoitti:terve... Ongelmana on, että kun ulkolämpötila putoaa viiteen pakkasasteeseen tai kylmemmäksi, niin vaikka auto on tolpassa, niin auto ei kierrä kuin 3000 rpm. Heti, kun mennään plussan puolelle, niin vikaa ei ilmene. Kun koneen lämmöt nousevat noin 60:een asteeseen, niin uudelleen starttauksella ilmiö poistuu ja toimii taas ihan normaalisti. Mitään vikavaloa ei syty ja stari ei anna mitään järkevää tietoa. Tosin kun auto on ollut töpselissä, niin vika ei tuolloin ole ollut päällä. Ainoastaan pari tutkaa on vikatilassa ja sisälämpöanturi herjaa vikaa, vaikka sekin reagoi lämmönvaihteluun ja muutenkin ilmastointi toimii normaalisti.kyllähän tuon kanssa pystyy elämään, mutta nyppii se silti. Ideoita?
Jonnekin *:rin piuhan päähän ja mittaus arvoja kunnola tutkaileman siilon kun se auto on alle sen 60 mieluiten kylmä niin vika löytyy
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: 2004 E320 cdi vikatila kylmänä.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

mtt kirjoitti:terve... Ongelmana on, että kun ulkolämpötila putoaa viiteen pakkasasteeseen tai kylmemmäksi, niin vaikka auto on tolpassa, niin auto ei kierrä kuin 3000 rpm. Heti, kun mennään plussan puolelle, niin vikaa ei ilmene. Kun koneen lämmöt nousevat noin 60:een asteeseen, niin uudelleen starttauksella ilmiö poistuu ja toimii taas ihan normaalisti. Mitään vikavaloa ei syty ja stari ei anna mitään järkevää tietoa. Tosin kun auto on ollut töpselissä, niin vika ei tuolloin ole ollut päällä. Ainoastaan pari tutkaa on vikatilassa ja sisälämpöanturi herjaa vikaa, vaikka sekin reagoi lämmönvaihteluun ja muutenkin ilmastointi toimii normaalisti.kyllähän tuon kanssa pystyy elämään, mutta nyppii se silti. Ideoita?
Siis kyllähän sinne jotain muutakin vikatietoa on täytynyt jäädä tallennettuina vikoina kuin sisälämpöanturi ja parkkitutkat jos kerran moottori on mennyt vikatilaan. Katsoitko ollenkaan niitä tallennettuja vikakoodeja/tapahtumia?
mtt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 26.08.2005 19:21

Re: 2004 E320 cdi vikatila kylmänä.

Viesti Kirjoittaja mtt »

eipä ollut jäänyt, kuin ilmoitukset imukanavan katkaisumoottorin ja tuulettimen säätimestä. Ilmoittaa vikaa, joka taasen johtuu siitä, kun tuota starttaa monta kertaa peräjälkeen, niin tulee malfunction ilmoitus coolantista. Sn se on tehnyt aina ja katkaisumoottori on uusi.tuo kylmänä testaaminen on jokseenkin hankalaa toteuttaa, kun jonnekkin se pitäisi kuitenkin ensiksi ajaa.
MARSU 320 CDI S211 2004
mtt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 26.08.2005 19:21

Re: 2004 E320 cdi vikatila kylmänä.

Viesti Kirjoittaja mtt »

ilmamäärämittarikin on uusittu vajaa vuosi sitten...
MARSU 320 CDI S211 2004
Avatar
Kai_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 07.02.2005 21:33
Paikkakunta: Pertteli

Re: 2004 E320 cdi vikatila kylmänä.

Viesti Kirjoittaja Kai_L »

Tuo imukanavan katkaisumoottori on luultavasti ratkaisu ongelmaan.
Eiköhän juuri tuo ohjaa imusarjan läppiä mitkä siellä nyt jumittelee.
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
mtt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 26.08.2005 19:21

Re: 2004 E320 cdi vikatila kylmänä.

Viesti Kirjoittaja mtt »

pitääpä tutkiskella sen vivustot. Mystistä tosin, että lämpimänä toimii täysin.kyllä sen huomasi, kun rikki oli.
MARSU 320 CDI S211 2004
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 2004 E320 cdi vikatila kylmänä.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mtt kirjoitti: kylmänä testaaminen on jokseenkin hankalaa toteuttaa, kun jonnekkin se pitäisi kuitenkin ensiksi ajaa.
Miksi :roll: testerihän voi myös siirtää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 2004 E320 cdi vikatila kylmänä.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pelkästään jo katkaisu moottorin koodi riittä sotkemaan systeemin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
mtt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 26.08.2005 19:21

Re: 2004 E320 cdi vikatila kylmänä.

Viesti Kirjoittaja mtt »

jaa... Olisiko kiinnostusta jollain piipahtaa vantaalla. Vehosta, kun tuskin kotikäyntejä tekee :)
MARSU 320 CDI S211 2004
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 2004 E320 cdi vikatila kylmänä.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mtt kirjoitti:jaa... Olisiko kiinnostusta jollain piipahtaa vantaalla. Vehosta, kun tuskin kotikäyntejä
Kyllähän kotikäyntejä... YV
tai ajaa auton vaikka tohon kuusen alle edelisenä iltan ;)

Ja Tekee 24H veho servise paku kotikäyntejä...
Mutta onhan niitä muitakin konsteja
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
mtt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 26.08.2005 19:21

Re: 2004 E320 cdi vikatila kylmänä.

Viesti Kirjoittaja mtt »

jeps... Nyt sain vihdoin starin päähän kiinni auton. Tosiaan imuilman katkaisumoottorin häiriö on monta kymmentä kertaa viimeisen 2000 kilsan aikana jäänyt muistiin. Kuitenkin starilla testatessa kaikki liikkuu hienosti. tuntuu oudolta, jos se olisi oikeasti rikki ja edelleen vika ilmenee vain kylmänä.en tiedä, että olisko takuukin vielä voimassa, kun katkaisumoottori on puoltoista vuotta vanha. Ideat loppuu...
MARSU 320 CDI S211 2004
Vastaa Viestiin