w 123 Automaattinen turvavyön kiristin??
w 123 Automaattinen turvavyön kiristin??
Purin tuossa tuota vanhaa w123:sta ja otin turvavyön pois. Tiesin kyllä että autossa on kolari tilanteita varten automaattinen turvavyönkiristin systeemi mutta tuli pari kysymystä mieleen kyseisestä vermeestä.
1 Kiristin panoksesta tuleva johto menee kiinni telineeseen joka on kuljettajan penkin etuosan alapuolella ja siihen tulee kiinni jotain ? mitä.
2 Johto jatkaa matkaansa keskikonsoliin josta siihen liittyy repsikan puolen vastaava johto. Sen jälkeen ne johdot menevät tuhkakupin takana olevaan boxiin kiinni liittimellä jossa lukee becer autoradio????? Aivan, luit aivan oikein.
MItä becerillä on asian kanssa tekemistä? Vöiden klipseissä lukee RS aivan kuten nykyisen w201:n vöissä.
1 Kiristin panoksesta tuleva johto menee kiinni telineeseen joka on kuljettajan penkin etuosan alapuolella ja siihen tulee kiinni jotain ? mitä.
2 Johto jatkaa matkaansa keskikonsoliin josta siihen liittyy repsikan puolen vastaava johto. Sen jälkeen ne johdot menevät tuhkakupin takana olevaan boxiin kiinni liittimellä jossa lukee becer autoradio????? Aivan, luit aivan oikein.
MItä becerillä on asian kanssa tekemistä? Vöiden klipseissä lukee RS aivan kuten nykyisen w201:n vöissä.
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?
W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
W123:ssa Airbag ?raul kirjoitti:Varmasti pikemminkin jotain tekemistä airbagin kanssa kuin radion.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Wau!raul kirjoitti:Tammikuusta 1982 alkaen saatavissa ollut lisävaruste.
Edistyksellistä touhua.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Re: w 123 Automaattinen turvavyön kiristin??
Voitko ottaa kuvan rasiasta? W124:ssähän on tuhkakupin takana boksi, jossa lukee RS tai SRS, en muista. Sillä oli tekemistä myös tuon turvavöiden kiristimien kanssa.Tommi M kirjoitti:Purin tuossa tuota vanhaa w123:sta ja otin turvavyön pois. Tiesin kyllä että autossa on kolari tilanteita varten automaattinen turvavyönkiristin systeemi mutta tuli pari kysymystä mieleen kyseisestä vermeestä.
1 Kiristin panoksesta tuleva johto menee kiinni telineeseen joka on kuljettajan penkin etuosan alapuolella ja siihen tulee kiinni jotain ? mitä.
2 Johto jatkaa matkaansa keskikonsoliin josta siihen liittyy repsikan puolen vastaava johto. Sen jälkeen ne johdot menevät tuhkakupin takana olevaan boxiin kiinni liittimellä jossa lukee becer autoradio????? Aivan, luit aivan oikein.
MItä becerillä on asian kanssa tekemistä? Vöiden klipseissä lukee RS aivan kuten nykyisen w201:n vöissä.
Miten oli tuossa W123:ssa, oliko se erikseen lisävarusteena tuo kiristin?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w 123 Automaattinen turvavyön kiristin??
Autossa oli lahopuu ratti kun ostin sen joten ei bagistä tietoa. Mukana tuli kuitenkin saksalaisen käyttöohjekirjan mukana lisä liite jossa on mm. suomeksi kerrottu tuosta systeemistä. Pistän huomenna kuvaa kun jatkan urakkaa ja skannatun sivun tuosta lisä ohjeesta. Kirjassa takana teksit 2015844196sekä Bestell-Nr 6550560976Timo L. kirjoitti:Voitko ottaa kuvan rasiasta? W124:ssähän on tuhkakupin takana boksi, jossa lukee RS tai SRS, en muista. Sillä oli tekemistä myös tuon turvavöiden kiristimien kanssa.
Miten oli tuossa W123:ssa, oliko se erikseen lisävarusteena tuo kiristin?

Kuva boxista johon johdot menivät.
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?
W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
Kyseessä on törmäystunnistin, jonka lähettämä sähköimpulssi laukaisee kiristimien ja bagien ruutipanokset. Tunnistin on sijoitettu mahdollisimman lähelle auton keskipistettä. Kojetta ei saa irrottaa ainakaan W124:ssä maasta, sillä se menee tuolloin vikatilaan eikä toimi kolarissa. Vikamoodin saa pois päältä vain Vehon vehkeillä. Jos laitetta menee kopeloimaan, ei kannata ainakaan kopsauttaa vasaralla etupäähän tai bagit lentää silmille
.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
Viimeksi muokannut Taxana, To 10.06.2004 00:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Kiristimet tulivat vakioksi -85 vuosimalliin riippumatta oliko airbagiä tai ei.raul kirjoitti:Mielestäni vain airbagin kanssa.
Olen lukenut tämän jossain mutta missä p ....
Kaikissa kohdalle satuneessa -85:ssa olen myös todennut tämän "livenä".
Suomi autoissa(W123) kun ei ole alkuperäiset saksalaiset turvavyöt missään niin en mene väittämään että kiristimet ois niissä myös.
Voi näyttää/katsoa jos on mersun merkki ja numerot turvavöissä/pistokkeissa, epäilen että ei ole.

Viimeksi muokannut Turbocompound, Pe 11.06.2004 01:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A170cdi-00 1999-
No nyt selvisi tuo koodi 436 joka '85 taxi 200D:ssä on eliminoinut kiristimetTurbocompound kirjoitti:Kiristimet tulivat vakioksi -85 vuosimalliin riippumatta oliko airbagiä tai ei.raul kirjoitti:Mielestäni vain airbagin kanssa.
Olen lukenut tämän jossain mutta missä p ....
Kaikissa kohdalle satuneessa -85:ssa olen myös todennut tämän "livenä".
Suomi autoissa(W123) kun ei ole alkuperäiset saksalaiset turvavyöt missään niin en mene väittämään että kiristimet ois niissä myös.

Koneella on koneen tahti
Minä taas yhtyisin yllä mainittuun kommenttiin, että missään W123:ssa ei ole kiristimiä, ellei ole myöskin airbagia. Tästä taisi olla kaaviokuva suomenk. 1983-sarjan esitteessä.Timo K. kirjoitti:No nyt selvisi tuo koodi 436 joka '85 taxi 200D:ssä on eliminoinut kiristimetTurbocompound kirjoitti:Kiristimet tulivat vakioksi -85 vuosimalliin riippumatta oliko airbagiä tai ei.raul kirjoitti:Mielestäni vain airbagin kanssa.
Olen lukenut tämän jossain mutta missä p ....
Kaikissa kohdalle satuneessa -85:ssa olen myös todennut tämän "livenä".
Suomi autoissa(W123) kun ei ole alkuperäiset saksalaiset turvavyöt missään niin en mene väittämään että kiristimet ois niissä myös.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Härregyyd ändåTurbocompound kirjoitti:Kiristimet tulivat vakioksi -85 vuosimalliin riippumatta oliko airbagiä tai ei.raul kirjoitti:Mielestäni vain airbagin kanssa.
Olen lukenut tämän jossain mutta missä p ....
Kaikissa kohdalle satuneessa -85:ssa olen myös todennut tämän "livenä".
Suomi autoissa(W123) kun ei ole alkuperäiset saksalaiset turvavyöt missään niin en mene väittämään että kiristimet ois niissä myös.

Kyllähän mersuissa on tehtaan vyöt, paitsi esimerkiksi taksimalleissa, joista ne on yleensä ruksittu pois käyttötarkoituksen takia ja asennettu jälkikäteen esim. Vehossa auton siirtyessä pois ammattiliikenteestä.
W123:essa automaattista turvavyönkiristintä sai vain airbagin kanssa, en tiedä miten vuosimallien 1985-86 kanssa sitten on.
Aika paha....jarski kirjoitti: Jos se onkin sitten vaan Beckerin mainos tuossa rasian kyljessä?

Re: ..
Kyllä tuolla becerillä on jotain asian kanssa tekemistä . Tuo teksti on samalla lailla koholla kuin tuo mersun varaosanumero. Valkoinen numerosarja taitaa olla boxin valmistusnumero.Tuo nuolihan näyttää eteenpäin meno suunnan. Eikö kukaan muu ole törmännyt moiseen boxiin ?jarski kirjoitti:Jos se onkin sitten vaan Beckerin mainos tuossa rasian kyljessä?
Ps. Muijan systeri tuli poikkeen kanki miehensä kanssa kun irroittelin noita turvavöitä ja esittelin niitä sille. Kaverilla on kakkosautona toyon varis ja on muutenkin kova toyo mies niin hän totesi että toyotakin on alkanut käyttään moista laitetta. Toisin sanoen toyota ei ole kuin noin 20 vuotta perässä kehityksessä.
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?
W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Koti pihallani seisoo 240D-85 jossa on kiristimet muttei airbagiä ja joka on täysin alkuperäisessä kunnossa.Timo L. kirjoitti:[
Minä taas yhtyisin yllä mainittuun kommenttiin, että missään W123:ssa ei ole kiristimiä, ellei ole myöskin airbagia.
Olen itse omistanut samanlaisen neljä vuotta sitten joka oli 240D-85 ja sama homma siinä, kiristimet muttei airbagiä.
100% varmuudella voin väittää että kiristimet sai/ovat ainakin -85:ssa ilman airbagiä myös.
En tiedä miten suomen"sorry" karvalakki autoissa on mutta ruotsissa myötyjen -85:ssa on näin.
(W201:hän on myös kiristimet muttei airbagiä vuodesta-86 ainakin)
Raul kirjoitti:Härregyyd ändå

Kyllähän mersuissa on tehtaan vyöt, paitsi esimerkiksi taksimalleissa, joista ne on yleensä ruksittu pois käyttötarkoituksen takia ja asennettu jälkikäteen esim. Vehossa auton siirtyessä pois ammattiliikenteestä.
Suomalaisiin mersuihin(W123) mihin olen "törmännyt" ovat turvavyöt olleet erinlaiset ja koska monet ovat olleet taxi käytössä niin Raul taitaa olla oikeassa.
LEKAN autossa näyttäis olevan alkuperäiset ja RAULin kaaviokuvassa se toinen("jossa on reikä") joka on autoissa jossa on kiristin.Kolmas malli ns. "suomi" malli on Jussi L autossa( "rapu malli")tähtiklubin sivulla.
Oikaiskaa hyvät ihmiset jos olen ihan väärässä.

Siis kyllä mersuissa aina turvavyöt on ollut, ainakin jonkinlaiset.

A170cdi-00 1999-
Tämä(kin)hän on vallan mielenkiintoinen aihe. Itselläni on siis 1983-mallin auto, siinä on Klippan-merkkiset vyöt (suomalainen!?), ja juuri samanlaiset profiililtaan kuin noissa EPC:n kuvissa olevat.
Olisiko sitten niin, että 1985-malleissa olisi kiristimet vakiona? Ainakin Ruotsimalleissa....
Missä vaiheessa oli sellaiset "nuolenkärkisoljet"?
Olisiko sitten niin, että 1985-malleissa olisi kiristimet vakiona? Ainakin Ruotsimalleissa....
Missä vaiheessa oli sellaiset "nuolenkärkisoljet"?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
....
Mulla on kans Klippanin vyöt tuossa taximallissa, takanakin. Klippanin vöitä on monessa muussakin automerkissä...Timo L. kirjoitti:Tämä(kin)hän on vallan mielenkiintoinen aihe. Itselläni on siis 1983-mallin auto, siinä on Klippan-merkkiset vyöt (suomalainen!?), ja juuri samanlaiset profiililtaan kuin noissa EPC:n kuvissa olevat.
Varaosa-autoissa (123:ssa) on taas Repa-merkkiset vyöt...
w115,123,124,126,210 yms.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Katselin sinun sivulla sun turvavöitä(oli ihan pakko vähän vilkaistaTimo L. kirjoitti:Tämä(kin)hän on vallan mielenkiintoinen aihe. Itselläni on siis 1983-mallin auto, siinä on Klippan-merkkiset vyöt (suomalainen!?), ja juuri samanlaiset profiililtaan kuin noissa EPC:n kuvissa olevat.
Missä vaiheessa oli sellaiset "nuolenkärkisoljet"?

Tosin oli hankala nähdä tarkasti.
Sinun turvavyöt ei silloin olisi samat kuin RAULin kaaviokuvassa olevat "nuolenkärki" turvavyöt jotka ovat muovilla päälystetty kokonaan.
Niissä on reikä siinä "käressä" ja reijän ympärillä näkyy kirkas metalli mutta muuten "kärki" myös on muovilla ympäröity.
Katselin mersun esitteitä vuodelta -83 niin niissä on myös ne "sinun" turvavyöt.
Itse olen tavannut "reijällisiä" vain -85:ssa jonka merkki muuten on REPA.
Voi tietenkin olla eri merkisiä myös, jotka ovat samanlaisia.
Vois varovasti päätellä että ne on autoissa jossa on kiristimet...vai?

A170cdi-00 1999-
Voisiko tähän asiaan liittyä suomen -80 luvulla harjoittama autovero politiikka sekä tiukat rekisteröinti ja katsastus asiat? Toisin sanoen hinta on saatu halvemmaksi jättämällä moiset ns. turhuudet aikanaan pois.
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?
W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
No niin, viikonloppuna tsekkasin, ja edesä on siis ne neliömalliset, ja takana "rapumallin" soljet... ota tästä nyt sitten selvää.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Olen lukenut tämän jossain mutta missä p ....Timo L. kirjoitti: Olisiko sitten niin, että 1985-malleissa olisi kiristimet vakiona? Ainakin Ruotsimalleissa....
www.surfblau.de sivulla seuraavasti:
Weitere Verbesserungen der passiven Sicherheit: ABS und Fahrerairbag als Sonderausstattungen ab 1982 und Gurtstraffer ab 1984 als Serienausstattung .
Gurtstraffer=turvavyönkiristin
Ne "rapumalliset" on "suomi special". Ehkä jokin Tommi M mainitsema syy ratkaisee/valoittaa asian.
Hyvä Suomi(-autoverotus?)! Turvavöistäkin tingitään A ja B-luokan vöitä...

Tuo viimeinen komentti oli ehkä turha mutta mielenkiintoinen.

A170cdi-00 1999-
No niin, sieltähän se selvisi, vaikka netistä löydettävässä informaatiossa pitää sensorit olla tarkkana... eli vsta 1984 olisi W123:ssa turvavyönkiristimet vakiona. Tommi M:ltä ostamissani jalopuuosissa oli takana leima "18. Juli 1985"... joten sikäli pitäisi paikkansa.Turbocompound kirjoitti:Olen lukenut tämän jossain mutta missä p ....Timo L. kirjoitti: Olisiko sitten niin, että 1985-malleissa olisi kiristimet vakiona? Ainakin Ruotsimalleissa....
www.surfblau.de sivulla seuraavasti:
Weitere Verbesserungen der passiven Sicherheit: ABS und Fahrerairbag als Sonderausstattungen ab 1982 und Gurtstraffer ab 1984 als Serienausstattung .
Gurtstraffer=turvavyönkiristin
Ne "rapumalliset" on "suomi special". Ehkä jokin Tommi M mainitsema syy ratkaisee/valoittaa asian.
Hyvä Suomi(-autoverotus?)! Turvavöistäkin tingitään A ja B-luokan vöitä...![]()
Tuo viimeinen komentti oli ehkä turha mutta mielenkiintoinen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Tulipas tänään käytyä romuttamolla. "Uudet" lampunlasit oli hakusessa.
Löytyi myös muuta kiinnostavaa.
W123 230E ~82:nen hopeinen, kattoluukku,automatti...jolla oli ajettu vain reilu 92000km!!!. Alkuperäinen tuulilasi joka ei ollut "hiekkapuhallettu" ja kromipeilitkin oli "sileet" jne.
Homeiset penkit ja jonkinverran muuta "huolettomuuden" jälkiä oli, harmitti vain koska oli niin vähän ajettu.
Katselin toista W123-84 jossa oli turvavyön kiristimet RS-merkinnällä mallia REPA 19572. Takana KLIPPANIN valmistamat mutta malliltaan samanlaiset kuin edessä kumminkin.
(Auto Flug on myös toinen merkki jota on asennettu taakse.)
TOMMI M:än kuuluisa boxi oli myös siinä näkyvillä ja siinä luki seuraavasti:
BOSCH 0285 001050 ja mersun nr. 003 820 06 10 ja nuoli eteen päin.
Että tällaista.
Löytyi myös muuta kiinnostavaa.
W123 230E ~82:nen hopeinen, kattoluukku,automatti...jolla oli ajettu vain reilu 92000km!!!. Alkuperäinen tuulilasi joka ei ollut "hiekkapuhallettu" ja kromipeilitkin oli "sileet" jne.
Homeiset penkit ja jonkinverran muuta "huolettomuuden" jälkiä oli, harmitti vain koska oli niin vähän ajettu.
Katselin toista W123-84 jossa oli turvavyön kiristimet RS-merkinnällä mallia REPA 19572. Takana KLIPPANIN valmistamat mutta malliltaan samanlaiset kuin edessä kumminkin.
(Auto Flug on myös toinen merkki jota on asennettu taakse.)
TOMMI M:än kuuluisa boxi oli myös siinä näkyvillä ja siinä luki seuraavasti:
BOSCH 0285 001050 ja mersun nr. 003 820 06 10 ja nuoli eteen päin.
Että tällaista.

A170cdi-00 1999-