Jurina/värinä Väyrysessä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
CFU290TDT
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Jurina/värinä Väyrysessä

Viesti Kirjoittaja CFU290TDT »

Olen todella kysymysmerkkinä. Mistä voit tulla Väyryseeni (farkku 290 TDT-1996, ajettu 265000) 80 - 90:n nopeudessa jurina/värinä, joka loppuu heti kun nostan nopeuden yli 100:aan tai painan kytkimen pohjaan?? Värinä tuntuu penkissä ja ratissakin. Olen ajattanut autoani mm. mersukorjaamon kaverilla, ja hänkään ei keksinyt syytä moiseen! Kardaanista ei ole ainkaan käsikopelolla löytynyt syytä. Osaisko joku antaa vinkin??? Harmittaa - auto kun on muuten meikäläiselle kun nenä päähän!
Arto S
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Arto S »

Moi!
Ainakin W124:ssa samanlaiset oireet johtuivat kartaanin kannatinlaakerista. Jurisi ja tärisi just 90 km/t nopeudessa eikä tuntunut käsin klappia, mutta laakeri oli sökö. Kannattaa laittaa kunnon laakeri skf ei halpaversioita kohta samaongelma.
spede10
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Loppuuko jurina, kun kiihdytyksen jälkeen löysäät kaasun? Jos ei lopu, niin vika voi olla myös kardaanin ristinivelessä.
CFU290TDT
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Moi! Taidanpa vaihtaa kannatinlaakerin, vaikka se on "kuulemma" ihan ok!
Arto kirjoitti:Moi!
Ainakin W124:ssa samanlaiset oireet johtuivat kartaanin kannatinlaakerista. Jurisi ja tärisi just 90 km/t nopeudessa eikä tuntunut käsin klappia, mutta laakeri oli sökö. Kannattaa laittaa kunnon laakeri skf ei halpaversioita kohta samaongelma.
CFU290TDT
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Se loppuu täysin vasta kun painan kytkimen pohjaan tai nostan nopeuden yli satasen.

spede10 kirjoitti:Loppuuko jurina, kun kiihdytyksen jälkeen löysäät kaasun? Jos ei lopu, niin vika voi olla myös kardaanin ristinivelessä.
JTP
Sisäänajossa
Sisäänajossa

jurinat

Viesti Kirjoittaja JTP »

Moi,

Pistätkö viestiä tuloksesta kun saat vaihdettua, mulla on samantyyppinen tilanne...
Tonir
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Tonir »

Etummainen kuminivel revenny. Inakin mulla oli ja sen kun vaihto niin oli aivan kuin eri auto.
narg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja narg »

joo, mullakin oli samat oireet...

epämääräistä jyrinää joka tuli ja meni tietyssä nopeudessa...etummainen kuminivel oli riekaleina...joo kyllä hiljaiseksi tuli kun samalla vaihdatti kannatinlaakerin :)
CFU290TDT
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: jurinat

JTP kirjoitti: Joo, panen viestiä kun saan vaihdettua tuon kannatinlaakerin ja etummkuminivelen

Moi,

Pistätkö viestiä tuloksesta kun saat vaihdettua, mulla on samantyyppinen tilanne...
CFU290TDT
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Moi! Ei auttanut nämä operaatiot, valitettavasti. Kyllä on ihme juttu. Mistä löytyis semmonen "tietäjä", joka osais antaa oikea "vinkin"???

CFU290TDT kirjoitti:
JTP kirjoitti: Joo, panen viestiä kun saan vaihdettua tuon kannatinlaakerin ja etummkuminivelen

Moi,

CFU290TDT
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: Jurina/värinä Väyrysessä

Löytyiskö tämän Forumin kautta semmosta mersumiestä, jolta sais ao. ongelmaan ratkaisevat vihjeet?? Harmittaa, kun ei millään löydy vikaa ja vikaa kuitenkin totisesti on!!

CFU290TDT kirjoitti:Olen todella kysymysmerkkinä. Mistä voit tulla Väyryseeni (farkku 290 TDT-1996, ajettu 265000) 80 - 90:n nopeudessa jurina/värinä, joka loppuu heti kun nostan nopeuden yli 100:aan tai painan kytkimen pohjaan?? Värinä tuntuu penkissä ja ratissakin. Olen ajattanut autoani mm. mersukorjaamon kaverilla, ja hänkään ei keksinyt syytä moiseen! Kardaanista ei ole ainkaan käsikopelolla löytynyt syytä. Osaisko joku antaa vinkin??? Harmittaa - auto kun on muuten meikäläiselle kun nenä päähän!
Daimler
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Kardaani jonnekkin moottorikoneistamolle tasapainoitukseen.Kaverilla oli sama homma ;esim. Joensuun moottorikoneistamo otti tasapainoituksesta irrotuksineen 180 euroa.Jurina loppui sillä.

Joensuun Moottorikoneistamo
Joensuu
Kuurnankatu 35
80130 Joensuu
Puh (013) 228 301
fax (013) 229 407
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
CFU290TDT
Sisäänajossa
Sisäänajossa

mulla ei ole koskaan aiemmin ollu kardaanin tasapaino-ongelmaa. Mulla on ehtinyt olla monta mersua (ja muitakin merkkejä). Mutta kai tämäkin mahdollisuus on otettava vakavasti. Tietääkö kukaan, mikä olisi hyvä paikka täällä pääkaupunkiseudulla (tai läheisyydessä)teettää ko. homma??

Daimler kirjoitti:Kardaani jonnekkin moottorikoneistamolle tasapainoitukseen.Kaverilla oli sama homma ;esim. Joensuun moottorikoneistamo otti tasapainoituksesta irrotuksineen 180 euroa.Jurina loppui sillä.

Joensuun Moottorikoneistamo
Joensuu
Kuurnankatu 35
80130 Joensuu
Puh (013) 228 301
fax (013) 229 407
CFU290TDT
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: Jurina/värinä Väyrysessä

Tietäiskö tosiaan kukaan semmosta "mersuspesialistia", joka osaisi ratkaista ao. ongelman? Kun ei kannatinlaakerin ja etummaisen rättinivelen vaihtokaan auttanut yhtään? Pitäiskö kardaani tasapainottaa?? Missä täällä pääkaupunkiseudun tuntumassa olisi sellainen korjaamo, joka tuon homman hallitsee?? Odotan ja toivon, että joku teistä tietää!!!

CFU290TDT kirjoitti:Olen todella kysymysmerkkinä. Mistä voit tulla Väyryseeni (farkku 290 TDT-1996, ajettu 265000) 80 - 90:n nopeudessa jurina/värinä, joka loppuu heti kun nostan nopeuden yli 100:aan tai painan kytkimen pohjaan?? Värinä tuntuu penkissä ja ratissakin. Olen ajattanut autoani mm. mersukorjaamon kaverilla, ja hänkään ei keksinyt syytä moiseen! Kardaanista ei ole ainkaan käsikopelolla löytynyt syytä. Osaisko joku antaa vinkin??? Harmittaa - auto kun on muuten meikäläiselle kun nenä päähän!
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Auto nosturille ja toinen ajamaan ja toinen kuuntelee mistä ääni tulee.

Onko vaihteisto tai perä vuotanut öljyä?
Joku mersupurkaamo??
CFU290TDT
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Öljyvuotoja ei ole. Mutta tuota ei ole tehty, että olisi nosturille nostettuna kuunneltu. Tuo on syytä tehdä, vaikka heti tulee mieleen, että niinköhän se jurina kuuluu silloin, kun pyörät ei ole maassa ja paino päällä??? Joka tapauksessa: kiitos vinkistä - tämä koe tehdään!

agip kirjoitti:Auto nosturille ja toinen ajamaan ja toinen kuuntelee mistä ääni tulee.

Onko vaihteisto tai perä vuotanut öljyä?
CFU290TDT
Sisäänajossa
Sisäänajossa

JTP kirjoitti:Moi,

Moi! Nyt on sitten jurinat ja värinät pois väyrysestä! Ko-Met Oy Juvanmalmilla hoiti homman. Eli: kardaanissa ne ongelmat oli. Vaihdettiin holkit molempiin päihin, samoin yks nivel ja tasapinotettiin. Jäi sinne vieläkin vähän laittamista, mutta näillä eväillä värinät ja jurinat loppuivat. Tuntuu hyvältä! Hyvä mesta tämä Ko-Met Oy!
Vastaa Viestiin