Saattaapi olla, että meikäläinenkin joutuu tekemään 126:een vähän pa-järjestelmän huoltohommia. Ainakin suodatin täytyisi vaihtaa ja tutkia pumpun kunto.
Sellainen asia on vain jäänyt kummastuttamaan mieltä, että mistähän tästä ässäläisestä löytyy tankin huohotinsysteemi. Aina silloin tällöin, kun tankin korkin aukaisee, niin sieltä suunnalta kuuluu suhaus ja sihaus - ei kuitenkaan se Jukan taannoin "W126":n kohdalla epäilemä ja usein tallin takaa kuuluva hörrpps-ääntä ennakoiva vaimea sihaus! Tankin suhahtelu viittaisi vissiinkin huohotin-probleemaan vai kuinka?
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
no mullaki suhahtaa aina tankin korkin avatessa, mutta oon ajatellu sen olevan ihan normaalia, paineet vaan tulee ulos, samalla tavalla kun limpparipullossa
SEV8 kirjoitti:Normaalia painetta.. Voihan sen huohotinputken/venttiilin tietenkin joskus putsatakin, se kurkistelee auton alla, taka-akselin yläpuolella.
Jep, tämän päiväinen kurkistelu auton alle paljasti, miltä suunnalta huohotin löytynee...
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Minulla kanssa suhahtaa oikein kunnolla. Ihmettelin kanssa moista, koska huohotin luulisi hoitavan sen puolen
Pitää tutkia kanssa omasta.
Ps. Käytiin viikonloppuna Hämeenlinassa. Tuli ajettua 120-130km/h ja useita 100-150km/h kolmosella ohituksia. Kyllä se hienosti toimi ituo M103, varsinkin ohituksissa
Kulutus oli silti alle 10l/100km. Itse uumoilin vähintään 12 litraa ajotapa huomioon ottaen. Eihän tuota voi ihan tarkkana pitää, mutta ainakaan paljoa yli 10 litraa ei mennyt. Aika hyvin automaatilla.
Kyllä se tankinkorkki sihahtaa oikein kunnon soundilla ja sitä kovempaa, mitä tyhjempi tankki on. Tämä on toistunut kaikissa autoissa, joita alla on ollut.
Pontiacissa paineesta oli oikein varoitustarra bensaluukun sisäpuolella tyyliin "Open slowly and with care..." Täytyyhän amerikkaistyylisen kuluttujalain mukaan tuostakin olla varoitus, ettei täti säikähdä hengiltä Muutama kukkamekkoisen muorin sydäri Exxonin pihassa ja GM olisi konkurssissa
Maastureissa tuo alipaine tankissa on ihan tahallista, vähentää liemen litkutusta kun mennä rytkyttää maastossa, todennäköisesti myös johtotähden imagon mukaisesti lotinoita ei tarvitse kuulua marketin pihassa jos tankki on puolillaan...
Mitä tyhjempi niin sen kovempi suhahdus, kuullostaa alipaineelta. Täytyy varoa tyhjälllä tankilla ajamista, sehän voi imeytyä ruttuun. . Muistakaa pitää tankit täynnä, mullakin on vaan 90l tankki
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Jep, se on kyllä havaittu, että mitä tyhjempi tankki, sen kovempaa suhaa. Ja meikäläisellä harvoin on 90 litraa piripinnassa. Suhautteli tai ei, aion joka tapauksessa huoltaa pa-järjestelämän. Hommasin tänään suodattimen ja vaihdon yhteydessä taidan mittauttaa pumpun paineet ja kattoa vielä sen huohottimen.
W126 kirjoitti:Ps. Käytiin viikonloppuna Hämeenlinassa. Tuli ajettua 120-130km/h ja useita 100-150km/h kolmosella ohituksia. Kyllä se hienosti toimi ituo M103, varsinkin ohituksissa
Kulutus oli silti alle 10l/100km. Itse uumoilin vähintään 12 litraa ajotapa huomioon ottaen. Eihän tuota voi ihan tarkkana pitää, mutta ainakaan paljoa yli 10 litraa ei mennyt. Aika hyvin automaatilla.
Aika hyvin jos noilla nopeuksilla pyyhällät kympillä. Täälläpäin käytössä on tismalleen samanlainen tapaus, mutta tuntuu, että kympin korville saisi ajella "kieli keskellä suuta". Itsekin kävin viikonloppuna samassa Linnassa ja kyllä on juhlaa lasattaa kolmosmotaria (ihan rajoitusten mukaan). Kulutus tuntui olevan selvästi kympin paraalla puolen ja nopeus mittarin mukaan n. 130 km/h). Tuossa nopeudessa M103 veivaa jo melkein 4000 rpm - noh, onhan se ainakin silloin lähellä huippuvääntöä.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Juha K. kirjoitti:Jep, se on kyllä havaittu, että mitä tyhjempi tankki, sen kovempaa suhaa. Ja meikäläisellä harvoin on 90 litraa piripinnassa. Suhautteli tai ei, aion joka tapauksessa huoltaa pa-järjestelämän. Hommasin tänään suodattimen ja vaihdon yhteydessä taidan mittauttaa pumpun paineet ja kattoa vielä sen huohottimen.
W126 kirjoitti:Ps. Käytiin viikonloppuna Hämeenlinassa. Tuli ajettua 120-130km/h ja useita 100-150km/h kolmosella ohituksia. Kyllä se hienosti toimi ituo M103, varsinkin ohituksissa
Kulutus oli silti alle 10l/100km. Itse uumoilin vähintään 12 litraa ajotapa huomioon ottaen. Eihän tuota voi ihan tarkkana pitää, mutta ainakaan paljoa yli 10 litraa ei mennyt. Aika hyvin automaatilla.
Aika hyvin jos noilla nopeuksilla pyyhällät kympillä. Täälläpäin käytössä on tismalleen samanlainen tapaus, mutta tuntuu, että kympin korville saisi ajella "kieli keskellä suuta". Itsekin kävin viikonloppuna samassa Linnassa ja kyllä on juhlaa lasattaa kolmosmotaria (ihan rajoitusten mukaan). Kulutus tuntui olevan selvästi kympin paraalla puolen ja nopeus mittarin mukaan n. 130 km/h). Tuossa nopeudessa M103 veivaa jo melkein 4000 rpm - noh, onhan se ainakin silloin lähellä huippuvääntöä.
Aikaisempina vuosina on minullakin ollut välillä vaikeuksia päästä alle kympin. Monesti vaikka ajoi kiltisti 110km/h tahtoi viedä 12 litraa. Nyt autossa on uusi ilmanputsari ja pakokaasuarvot säädetty laihemmalle, kun koskaan (CO~1,4). Ehkä sillä on vaikutusta. Lisäksi noilla arvoilla "tehopiikki" on todella selvä tasan 4500:n kohdalla. Varsinkin kun 2:lla kiihdyttä tuossa kohdalla, menee selkä penkkiin väkisin. Veto kyllä hyvää alusta asti, mutta ennen ei tuollaista piikkiä tuntunut. Luultavasti suht. laiha seos, uusi ilmanputsari, uudet tulpat ja pari uutta tulpanjohtoa ja reipas ajo, on minimoinut karstan määrän..Muuta selitystä ei oikein ole.
W126 kirjoitti: Lisäksi noilla arvoilla "tehopiikki" on todella selvä tasan 4500:n kohdalla. Varsinkin kun 2:lla kiihdyttä tuossa kohdalla, menee selkä penkkiin väkisin. Veto kyllä hyvää alusta asti, mutta ennen ei tuollaista piikkiä tuntunut
Kyllä osapuilleen näin menee. Kuten todettu, Daamissa seos on melkoisen laihalla, muistaakseni CO jotain 1,2. Ja piikki todella tuntuu. Rikkaampi seos taitaa antaa hiukan vantteramman vedon alakierroksilla, jolloin tuo 4500:n "potku" ei korostu niin paljoa. Kyllähän aikaisemmin tuli vähän purnattuakin tuota kaasuun reagointia 1700-2500 rpm välimaastossa. Sinällään veto on kyllä tasaista ja riittävän tuhtia.
Ja jos aikaisemmin tuli hieman ihmeteltyä ässäsi kulutusta, niin nyt alkaisi ruokahalu olevan linjassa. Tomaattilisää ei pitäisi olla litraa enempää ja aikaisemmilla arvoilla olit jopa kolmekin litraa karkuteillä .