Kuinka moni on massannut W211/S211:sen?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Jacka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 511
Liittynyt: Ke 26.04.2006 20:45
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Kuinka moni on massannut W211/S211:sen?

Viesti Kirjoittaja Jacka »

Kuinka moni on massannut/massauttanut W211/S211:sen. Kuinka tärkeää se on ko mallille? Tiedän kyllä sen, että kaikki autot olisi järkevää massauttaa.
Eikös ainakin vanhemmissa w210-korisissa ollut todella paljon ruosteongelmaa? Ja mitkä on paikat, josta W211 ruostuu pahimmiten?
Ja tarkoitan tällä massaamisella kunnollista massausta, en naapurin tekemää jäteöljy/rypsiöljy massausta.

Keskustelua aiheesta...
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Avatar
narg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 05.01.2004 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuinka moni on massannut W211/S211:sen?

Viesti Kirjoittaja narg »

Eiköhän tuo suojaus ole ihan järkevää ainakin oman mielenrauhan kannalta, varsinkin
jos autoa meinaa pitää kauan.

Ruostesuojautin vuosi sitten saksasta tuodun "surullisen kuuluisan" w210 -01 farkkuväyrysen muutama kuukausi sitten
alan liikkeessä eikä ko yksilössä ollut muuta huomautettavaa kuin moottorin alapuolisessa peltisäikäleessä
joka oli toisesta päästä ruosteessa. Varmuuden vuoksi uusi korjausosa kiinni (n. 20 euroa) ja suojaus...puskurit ym irti
eikä sielläkään ongelmia. Ainakin minä suojauttaisin tuollaisen uudemman, vaikkei tuollaisia väykkykauhutarinoita
varmaankaan ole liikenteessä
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kuinka moni on massannut W211/S211:sen?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=106456" onclick="window.open(this.href);return false;

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=70881" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
nylaka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 15.01.2011 14:23
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Kuinka moni on massannut W211/S211:sen?

Viesti Kirjoittaja nylaka »

Hei ! Autoni, W 123 -85 on pääosin ruosteeton hyvän ruosteenestokäsittelyn ( ei massauksen ) johdosta. Tärkeintähän suojauksessa on kiinittää huomio umpirakenteisiin eli koteloihin. Asiallinen ruosteenestoyrittäjä purkaa, poraa, ruiskuttaa oikeat aineet oikeisiin paikkoihin. Ja tietenkin pesee alustan kunnolla sekä kuivaa koteloita myöten ennen käsittelyä. Sosittelen esim. Finikor- tai Dini-yrittäjiä. Tunnen asian siksi hyvin koska olen itse entinen alan yrittäjä.
220 Merimiesauto -52
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Kuinka moni on massannut W211/S211:sen?

Viesti Kirjoittaja Jolle »

nylaka kirjoitti:Hei ! Autoni, W 123 -85 on pääosin ruosteeton hyvän ruosteenestokäsittelyn ( ei massauksen ) johdosta. Tärkeintähän suojauksessa on kiinittää huomio umpirakenteisiin eli koteloihin. Asiallinen ruosteenestoyrittäjä purkaa, poraa, ruiskuttaa oikeat aineet oikeisiin paikkoihin. Ja tietenkin pesee alustan kunnolla sekä kuivaa koteloita myöten ennen käsittelyä. Sosittelen esim. Finikor- tai Dini-yrittäjiä. Tunnen asian siksi hyvin koska olen itse entinen alan yrittäjä.
Uusia autoja ei ole reitetty täällä päin ainakaan 10 vuoteen, ovessa on valmiinaan reikiä joista ruiskitaan :lol:
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
thenq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: La 11.06.2011 23:20
Paikkakunta: Kpo

Re: Kuinka moni on massannut W211/S211:sen?

Viesti Kirjoittaja thenq »

En tiedä kuinka tärkeää mutta täällä ainakin massattiin. Saksassa oli pysynyt alusta hyvässä kunnossa, ei ruostetta ollenkaan, joten oli hyvä tehdä ennen kuin ruettiin suolassa uittamaan.
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: Kuinka moni on massannut W211/S211:sen?

Viesti Kirjoittaja PEPI »

thenq kirjoitti:En tiedä kuinka tärkeää mutta täällä ainakin massattiin. Saksassa oli pysynyt alusta hyvässä kunnossa, ei ruostetta ollenkaan, joten oli hyvä tehdä ennen kuin ruettiin suolassa uittamaan.
Sama täälä. Auto tuotiin suomeen huhtikuussa, pari vuotta sitten. Ajeltiin sitten huhtikuun loppu, toukokuu ja kesäkuun toisella viikolla auto vietiin suojaukseen. Käsiteltiin kaikki ikkunoista alaspäin.

Kyselin suojauksen tehenneeltä, että miltä alusta näytti niiin meinas, että ruostetta ei ollu missään. Minusta tuo suojaus oli halpa kun makso kovavahauksen kanssa 550€. Hinta piti sisällään suojauksen, kovavahan ja sijaisauto kolmeksi päivää. Viime kesänä ko. liike nosti hintoja, en tiiä paljonko ne nyt velottaa. Kyllä oli mukava mennä hakeen Mese pois kun oli ajellu kolme päivää Mitsubishi Lancerilla vm. joku 90 loppu.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Vastaa Viestiin