moi simoks. puhalluta "jollain" nuo ruostepesäkkeet. ja vaikka ferrex suojaksi, kaaret puhdistaisin tuhoista riippuen remelillä.(pystyy tarkemmin ja pienemmänalueen rajata". ja ferrexii töpäten perään. kysy joltain maalaamolta loppu-huipennus. jos ovat " ylihintaisia" niin ota minuun yhteyttä? t ari-pekka ps jos ruoste on turvottanut saumoja nurjalta puolelta, etsisin sinuna vaihto-ovia?
Viimeksi muokannut AP-race/lake, La 25.02.2012 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin... Hiekkapuhallusvehkeet on kyllä kotosalla mutta se maalaushomma pitäis sitten teettää ammattilaisella Ja maalarikin olis tiedossa siellä lähellä, mutta kun toisaalta pitäis tehä kunnolla taas se homma niin en tiedä kannattaako ite alkaa tekeen.. Takakaaret kyllä muinoin tein ite pohjatyöt kun oli aiempi omistaja laittanu kromikaaret ja loput arvaakin ei oo vielä ainakaan tullu ruosteet sinne..
Voit kertoa ruosteen määrän ainakin kahdella tai kolmella, siitä mitä näkyy.
Jos noita ovia menet hiekkapuhaltamaan, niin ei ole enää peltiä mihin sitä maalia laittaisi.
Koita löytää kaveri kuka tekee pimeesti, tai hanki uudet ovet ja maalauta väreihin.
ei ne ohutta ole mutta jos kovasti ruosteiset niin reikää syntyy puhaltaessa niin siksi toiset ovet jopa ruosteettomat helpottaa pohjienkin teossa ja on töiden osilta halvempi vaihto ehto ja irtaallaan saa todella hyviksi .
kysele ensin ovi satsia.
Voit myös kokeilla puhaltaa mutta tosiaan jos sisäpulen sauma on turvonnut niin hiekka puhallus ei auta kun ruoste tulee sieltä vaikka mitä tekis.
juuri tuonti meseissä saattaisi löytyä ja onhan näitä tuotu purkuun paljon.
jos ulkonäkö ei kauhiasti haittaa niin ajelee loppuun niine hyvineen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
atlas kirjoitti:ei ne ohutta ole mutta jos kovasti ruosteiset niin reikää syntyy puhaltaessa niin siksi toiset ovet jopa ruosteettomat helpottaa pohjienkin teossa ja on töiden osilta halvempi vaihto ehto ja irtaallaan saa todella hyviksi .
kysele ensin ovi satsia.
Voit myös kokeilla puhaltaa mutta tosiaan jos sisäpulen sauma on turvonnut niin hiekka puhallus ei auta kun ruoste tulee sieltä vaikka mitä tekis.
juuri tuonti meseissä saattaisi löytyä ja onhan näitä tuotu purkuun paljon.
jos ulkonäkö ei kauhiasti haittaa niin ajelee loppuun niine hyvineen.
niinno en tiedä sitten montako vuotta tolla menee ennenku noissa kulmissa on ihan kunnon reikä.. autoa tulee kyllä pestyä usein mutta en tiedä sitten auttaako se.. Tietysti jos ajaa tän ruoskan loppuun ja kattoo sitten seuraavaa
Se on tietty niin, että kenen itsetunto antaa millekin myöden, mutta minä voisin antaa noiden hapantua rauhassa. Rivoltahan ne toki näyttää, eikä varmaan paremmaksi muutu, mutta tosiasia on kuitenkin, että pitkäänhän nuo tuossa vielä roikkuu saranoissa mukana. Kovaa ajoa vaan.
RH kirjoitti:Se on tietty niin, että kenen itsetunto antaa millekin myöden, mutta minä voisin antaa noiden hapantua rauhassa. Rivoltahan ne toki näyttää, eikä varmaan paremmaksi muutu, mutta tosiasia on kuitenkin, että pitkäänhän nuo tuossa vielä roikkuu saranoissa mukana. Kovaa ajoa vaan.
Se vain että sittenku on ihan reikää tarjolla niin ei vissiin mee leimalle?
Ovissa ei reiät eikä lokasuojissa haittaa leimaa mutta jos kantavissa osissa on niin hitsaamaan esim.palkeissa.no itse korissakaan ei saa olla reikiä mutta sehän on kantava rakenne.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
RH kirjoitti:Se on tietty niin, että kenen itsetunto antaa millekin myöden, mutta minä voisin antaa noiden hapantua rauhassa. Rivoltahan ne toki näyttää, eikä varmaan paremmaksi muutu, mutta tosiasia on kuitenkin, että pitkäänhän nuo tuossa vielä roikkuu saranoissa mukana. Kovaa ajoa vaan.
Se vain että sittenku on ihan reikää tarjolla niin ei vissiin mee leimalle?
Lykkäät lasikuitukittiä ennen leimaa, niin vot .
Ei ne vissiin jostain ovien pienistä ruostevioista ole kovin tarkkoja olleet, kunhan nyt jotenniin mukana pysyvät eikä mitään semmosta repsotusta ole, että vieressä jalankulkijat kadulla jäisi hameenhelmoista kesällä kiinni...
...vaikka lystiähän se vaan voisi olla .
Itse kyllä tekisin noille ruosteille jotain. Jos kerran takakaarillekin teit saman homman ja lopputulos miellyttää niin ruosteet pois ja kunnon pohjamaali ja pintaväri niin taas mennään monta vuotta etä heilahtaa, varsinkin kun pesee autoa usein
Toki jos löytää jostain hyvät ovet niin ehdottomasti sitten ovet vaihtoon mutta siltikin laittaisin nuo ruosteet piiloon, noin komea auto kuitenkin niin ihan pilalla jos ovet ruosteessa
turhaa työtä , jollei sitä kunnolla tee niin ne o syksyllä viimeistään kurkkaamassa taas. Tuommoisen homman jos meet teettää niin tulee autosta pitoauto... halvemmaksi tulee laittaa se myyntiin ja ostaa semmoinen missä sitä ruostetta ei ole, siis näin paljoa
epk kirjoitti:turhaa työtä , jollei sitä kunnolla tee niin ne o syksyllä viimeistään kurkkaamassa taas. Tuommoisen homman jos meet teettää niin tulee autosta pitoauto... halvemmaksi tulee laittaa se myyntiin ja ostaa semmoinen missä sitä ruostetta ei ole, siis näin paljoa
Turhaa työtä? No jos ne sais pysyyn piilossa jopa syksyyn asti niin sehän olis vaan positiivista Ei perse kestä mitään tonnia laittaa johonki pieniin ruosteisiin, ja myydä ei kannata ku siitä jää niin pahasti tappiolle ja kun muuten mieleinen auto on. Kuitenki talvella sitä on jo uudet sadat tonnit varmaan taulussa niin se on sitten sen ajan murhe, jos koko auto ees pelittää enään sillon..
Jolle kirjoitti:Kyllä toi on kaikkein huonoin tilanne oven kannalta että ovi on ruosteessa eikä sille tehdä mitään, annetaan vaan muhia maalin alla
Tästä kyllä samaa mieltä. Rapsuttelet ja putsaat niitä pikkusen itse, niin kyllähän tuolla taas vähän aikaa pääsee. Ja sitä lasikuitua voi ihan oikeasti laittaa, jos puhki tunkee. Helppo käsitellä ja työstää ja pysyy yllättävän pitkään, kunhan putsaat pohjan kunnolla. Ja sittenhän siitä tuleekin jo urheilubiilien sukua...
Jepa! täytyy hakea paikkamaalia ja vetää ovista ne kohdat mitä nyt pystyy fiksusti tekeen.. Mistähän pirkanmaan seudulla sais mersun omia maaleja koodin mukaan?
Jos ja kun saat tuolta hiottua tevettä peltiä esiin, vedä hiottuihin kohtiin vähän fosvorihappoa. Sitä voi vaikka sekoittaa liisterin niin saa vaikuttaa pidemmän aikaa tai sitten penslailet sitä jonkin aikaa. Siihen on jo hyvä maalata päälle, kun toi happo hävittää ruostetta aika mukavasti.
värisilmä, vai olikohan se pintaväri.. en muista kumman niminen pulju. kuitenkin tampereella, kalevassa. siinä prisman lähettyvillä. sieltä saa hyviä maaleja ja oikean värisiä. ja jos maalattavalla autolla ajelee sinne, niin voi värikartasta kattella ja vertailla auton maalipintaan. montakohan kertaa olen sieltä automaaleja hakenu, eikä koskaan ole tullu pettymystä. suosittelen. siellä on vielä liukkareitakin tarjolla. tai ainakin oli vielä joku aika sitten. jos paukkupulloista tykkää, niin ne tekee paukkupulloonkin sopivat maalit. mut suosittelen kyl ruiskulla vetästäväks.
mitä noihin ruosteisiin tulee, niin ei näytä kovin pahalta, mutta totuus selviää vasta, kun alkaa hommiin. jos hyvin käy, niin pelkästään pinta on vähän rapee ja menee ihan pikkujuttuna, mutta jos onkin pintaa syvemmältä kuppanen, niin työlääks menee ovien korjaus. alkaa hommiin ja kattoo mitä sieltä tulee ja jos siltä näyttää, niin ettii niitä vaihto-ovia.
Kyllä noi taitaa vähän semmosia olla, että siinä kohtaa kun alkaa jo noin kuplia, tulee reikää äkkiä ja todellinen korjauksen määrä on kolminkertainen päällepäin näkyvään verrattuna. Mese kun on kehittänyt semmosen maalin, jonka alla ruoste etenee sujuvasti, vaikkei se näy päällepäin mitenkään. Sitten kun se alkaa näkyä, on tuho yleensä jo huomattavasti laajempaa.
Mänis kirjoitti:Kyllä noi taitaa vähän semmosia olla, että siinä kohtaa kun alkaa jo noin kuplia, tulee reikää äkkiä ja todellinen korjauksen määrä on kolminkertainen päällepäin näkyvään verrattuna. Mese kun on kehittänyt semmosen maalin, jonka alla ruoste etenee sujuvasti, vaikkei se näy päällepäin mitenkään. Sitten kun se alkaa näkyä, on tuho yleensä jo huomattavasti laajempaa.
tuntuis kummalta jos tuola jo reikä olis, kun ne on tänä talvena ilmestyny vasta.. Mutta sen näkee tosiaan sitten
Tästä tuli mieleen kysästä että tekeekö kukaan pk seudulla näitä hommia sopivasti? kuitilla tai ilman ihan sama. ja kyseessä yllätys yllätys Mazda6 3kpl even alareunat,takaluukun reuna ja takasiivenkaaret!! jälki sais olla edes sinnepäin. kunhan värikoodi osuu vaan!
Jos niin privaa vaan tulemaan. aihe toistaiseksi ajankohtainen..