Pakkanen hyydytti SEC:n

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jorkka52
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Pakkanen hyydytti SEC:n

Viesti Kirjoittaja jorkka52 »

Hei !
Olen tutkiskellut jo useita päiviä näitä mersufoorumin viestejä. Hyödyllistä asiaa loputtomiin. Oma asiani on seuraava:
Noin 30 asteen pakkasessa jouduin "pakosta" ajelemaan autolla Joensuun rautatieasemalle ja parkeeramaan autoni sinne. Parin päivän kuluttua palasin sitten junalla takaisin ja lämpötila oli samainen. Autoni 560 SEC/1988 käynnistyi ja sen jälkeen hankasin huurut ikkunoista ja lähdin ajelemaan. Parin sadan metrin ajon jälkeen auto sammui "yhdestä laakista". Moottori ei virkkanut startatessa mitään. No, ajattelin että bensapuoli jäätyi, kun tuo tankkikin oli varsin tyhjä.
Nyt kolmisen viikkoa tapauksen jälkeen on ollut suvikeli ja olen lämmittänyt puhaltimella bensapumppua ja -suodatinta. Startatessa tulee bensan tuoksua konetilaan ja pumppukin "hyrisee". Joten polttoainetta moottori saa. Kone ei kuitenkaan käynnisty. Ei sytytä !. Ei kipinää! Tutkiskelin aluksi virranjakajan ja se näytti olevan OK. Jakaja on vastoittain uusittu. Nyt pitänee sitten jatkaa ja selvittää, minne asti sitä virtaa tulee. Olen rempannut sulakkeet, ja tutkiskellut releitä (polttoainepumppu ja ylijännite). Mitään havaittavia "häippiä" en ole huomannut. Mikähän hemskutti se vei sytytysvirrat???. En ole näiden "elektroniikkalaitteiden tuntija". Syttäpoksista kerrotaan usein viesteissä ja puolan vioista, maakosketusvioista ym.. Humanistina tunnen paremmin kestikievariajan liikennevälineet. Mutta tällä foorumilla on tullut vastaan asiantuntijatason kommentteja mitä erilaisimpiin ongelmiin. Joko joku voisi auttaa tai neuvoa, voiko itse asialle tehdä mitään, vaikka en ole voinut eritellä tai paikallistaa tarkemmin mahdollista vikaa.
Ystävällisin terveisin ! Jorkka 52 Joensuusta.
Jorma Puumalainen
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: Pakkanen hyydytti SEC:n

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

luultavammin sytty poksi tiensä päässä :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Vastaa Viestiin