w211 vaihteisto APUVA

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
sakke-79-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 28.09.2010 22:42

w211 vaihteisto APUVA

Viesti Kirjoittaja sakke-79- »

Laatikko ongelmia,auto nyki ja teki kaikki mahdolliset temput joten leväytin laatikon,nyt vaihdettu uusi KYB-venttiili ja johdinlevy,öljyt,suodin.
Nykiminen hävisi mutta 2 vaihteelta kolmoselle vaihtaa nihkeästi tai ei ollenkaan/heittää vapaalle.
Paikallisessa merkkiliikkeessä eivät oikeen osa sanoa muuta kun vaihdetaan uusi loota..

Auto 0n -04 320 bensamoottori aj.170tkm
Laatikosta en nyt sit tiiä onko 4 vai 5 vaihteinen,minun mielestä 4,tiptronicilla kun veivaa niin 1-4 vaihteet näkyy taulussa,mutta jotkut laskee turbiinin lukon viidenneksi vaihteeksi.. :shock:

Oisko hyviä vinkkejä kellään??
****************************************

w211 -05 320 benssa
Ford mustang -72 avo
chevy blazer -98
opel omega mv6 -98
el camino -86
H-D
David-Brown -64
Inferno 31
..ja joitain rojekteja
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w211 vaihteisto APUVA

Viesti Kirjoittaja atlas »

eikös näistä saa laatikosta vikakoodia.
Jos hirveä hätä soita siekkiselle loota korjaus firmaan tai ihan mihin automaatti pajaan.Siekkinen kyllä tuntee mesen askin.
Hei oliko aski kokonaan auki ?
Ja jos oli niin onko ilmattu hyvin pyörät irti maasta ja käyty ajankanssa kaikki vaihteet läpi,koska kuullostaa ilma vaivalta.
Aina kun aski korjataan ilmaus huolella muuten ei löydy vaihteita tai ne lähtee päältä.se siis sekoaa totaallisesti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
sakke-79-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 28.09.2010 22:42

Re: w211 vaihteisto APUVA

Viesti Kirjoittaja sakke-79- »

Joo aiemmin antoi vikakoodin siitä johdinlevystä,mutta enää ei mitään vikakoodeja kun sen vaihdoin.
Lootasta purin vain venttiilikoneistin jotta pääsin vaihtamaan sen johdinlevyn + KYB-venttiilin.
Voisiko siltikin olla jotain ilmaongelmaa.. Autolla ajettu remontin jälkeen jo 200km.
****************************************

w211 -05 320 benssa
Ford mustang -72 avo
chevy blazer -98
opel omega mv6 -98
el camino -86
H-D
David-Brown -64
Inferno 31
..ja joitain rojekteja
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w211 vaihteisto APUVA

Viesti Kirjoittaja atlas »

Jos on aikaa ennenkuin joku automaatti jeesus antaa tuomionsa niin voisit kokeilla.Taitaa jeesukset olla töissä parentelemassa viallisia automaatti yksilöitä päivät ja sitten näin perjantaisin illalla viinin höysteenä lueskelevat ja valistavat foorumin rahvasta :D
Itse olen myös värkännyt joitakin askeja ja kuntoon asti niin ilmahäiriö saattaa silti antaa ajaa kauan ja sitten tulee jotain.ja olikohan silloin kun lähdet ajamaan seisonnan jälkeen esim.yön.
Perä ylös ja kaikki vaihteet läpi montakertaa noin vartti,voisi riittää.sitten kokeile myös peruutella joku likometri mutta älä häiritse muuta liikennettä :D
Ainakin kun purat koko akseliston osiksi rumpuineen on ilmaus ehdoton.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 vaihteisto APUVA

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

sakke-79- kirjoitti:Laatikko ongelmia,auto nyki ja teki kaikki mahdolliset temput joten leväytin laatikon,nyt vaihdettu uusi KYB-venttiili ja johdinlevy,öljyt,suodin.
Nykiminen hävisi mutta 2 vaihteelta kolmoselle vaihtaa nihkeästi tai ei ollenkaan/heittää vapaalle.
Paikallisessa merkkiliikkeessä eivät oikeen osa sanoa muuta kun vaihdetaan uusi loota..

Auto 0n -04 320 bensamoottori aj.170tkm
Laatikosta en nyt sit tiiä onko 4 vai 5 vaihteinen,minun mielestä 4,tiptronicilla kun veivaa niin 1-4 vaihteet näkyy taulussa,mutta jotkut laskee turbiinin lukon viidenneksi vaihteeksi.. :shock:

Oisko hyviä vinkkejä kellään??
Sähkö loota on 5V kun sitä keppiä tökki niin näkyy 1,2,3,4 ja D(D=5)
sitten on vielä turbin lukitus mikä ei ole vaihde se on osittain päällä silloinkun ohjelma parhaaksi näkee,

olikos toi 2/3 vaihtamis onkelma jo enne remontia ?
nihkeesti vaihtaminen tarkoitta mitä?
venyttää vaihtamista?

E: kurvaa kuusenalle tukitaan mikä sitä vaivaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
sakke-79-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 28.09.2010 22:42

Re: w211 vaihteisto APUVA

Viesti Kirjoittaja sakke-79- »

CDI203 kirjoitti:
sakke-79- kirjoitti:Laatikko ongelmia,auto nyki ja teki kaikki mahdolliset temput joten leväytin laatikon,nyt vaihdettu uusi KYB-venttiili ja johdinlevy,öljyt,suodin.
Nykiminen hävisi mutta 2 vaihteelta kolmoselle vaihtaa nihkeästi tai ei ollenkaan/heittää vapaalle.
Paikallisessa merkkiliikkeessä eivät oikeen osa sanoa muuta kun vaihdetaan uusi loota..

Auto 0n -04 320 bensamoottori aj.170tkm
Laatikosta en nyt sit tiiä onko 4 vai 5 vaihteinen,minun mielestä 4,tiptronicilla kun veivaa niin 1-4 vaihteet näkyy taulussa,mutta jotkut laskee turbiinin lukon viidenneksi vaihteeksi.. :shock:

Oisko hyviä vinkkejä kellään??
Sähkö loota on 5V kun sitä keppiä tökki niin näkyy 1,2,3,4 ja D(D=5)
sitten on vielä turbin lukitus mikä ei ole vaihde se on osittain päällä silloinkun ohjelma parhaaksi näkee,

olikos toi 2/3 vaihtamis onkelma jo enne remontia ?
nihkeesti vaihtaminen tarkoitta mitä?
venyttää vaihtamista?

E: kurvaa kuusenalle tukitaan mikä sitä vaivaa

oolraits eli puhutaan siis 5 vaihteisesta lootasta,joo oli ennen remonttia jo tuo samavika,oikeastaan vain nykiminen loppui (eli ei enää turbiininlukitus ole murheena)
Nyt siis venyttää kakkosella pitkään (ei aina) ja sitten vaihtaa luistaen 3 päälle tai kovemmasssa kiihdytyksessä heittää vapaalle :thumbdown: ,muutaman kerran tehnyt myös sen että ei vaihda 2 isommalle vaikka tekee mitä.

Hitto kun tuo matka sinne kuusen alle on niin pitkä tuolla vaihteistolla ajella,kävin joskus vuosi sitten kun koitettin saada DVD näkymään ajon aikana,mutta se ei tähän autoon onnistunut. Taitaa olla maanantaikappale koko romu. :evil:
****************************************

w211 -05 320 benssa
Ford mustang -72 avo
chevy blazer -98
opel omega mv6 -98
el camino -86
H-D
David-Brown -64
Inferno 31
..ja joitain rojekteja
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: w211 vaihteisto APUVA

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Vaihteen hurahtaminen johtuu, kun overlap-valve antaa poistuvan vaihteen paineen karta liian nopsaan...
Syy saattaa olla joku sinne kuulumaton kökkö.
Ko. venttiili on siinä ylälohkossa TCC-limit-venttiilin vieressä ja lohkon päällä on reikä, mistä se "jokin" kökkö on voinut sinne päästä jumittaen sen venttiilin.

Vika voi olla myös modulointi paineen tai kytkentäpaineen (shift pressure) väärin ohjautumisesta.
Sekä modulointi-, että kytkentäpaine ohjaavat overlap-venaa vaihteen ylimenon aikana.
Juuri tuon overlap venan virhetoiminnasta johtuu hassut vaihteen vaihdot.

Oletetaan, että 200tkm ajettu HY ei ole kukunut liikoja...
Uskon, että siellä on vaan jokin roska välissä mihin se ei kuulu.

Eli HY käteen osiin ja putsaa huolella.
Tuolta saat apua paperimuodossa, mitenpäin jouset ja venttiilit menee minnekkin, myös kuulien paikat:

" onclick="window.open(this.href);return false;

(kannattaa tulostaa ihan väriversiona) :thumbup:
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Avatar
jvk210cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 725
Liittynyt: Ma 09.01.2012 11:32
Paikkakunta: Pk seutu

Re: w211 vaihteisto APUVA

Viesti Kirjoittaja jvk210cdi »

Niin ja venttiilit kuluttaa itselleen liikeratansa päihin "kynnuksen", joka aiheuttaa venttiilien jumppaamista.
Vesihiontapaperilla varoen, ettei itse sylinteri kulu muista kohtia...

Huolellisuutta...
Kyllä se ajettavaksi muuttuu.

203CDI koodaa sen sitten vimosen päälle kuntoon. Siis viimeinen sivallus.

PS. HY:n kuluneet sylinterit aiheuttavat omat huolensa, eli ei sitten tuhaa hiomista... Ajatuksella.

Lue se http://www.scribd.com........" onclick="window.open(this.href);return false;. läpi.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Vastaa Viestiin