Vaihteen hurahtaminen johtuu, kun overlap-valve antaa poistuvan vaihteen paineen karta liian nopsaan...
Syy saattaa olla joku sinne kuulumaton kökkö.
Ko. venttiili on siinä ylälohkossa TCC-limit-venttiilin vieressä ja lohkon päällä on reikä, mistä se "jokin" kökkö on voinut sinne päästä jumittaen sen venttiilin.
Vika voi olla myös modulointi paineen tai kytkentäpaineen (shift pressure) väärin ohjautumisesta.
Sekä modulointi-, että kytkentäpaine ohjaavat overlap-venaa vaihteen ylimenon aikana.
Juuri tuon overlap venan virhetoiminnasta johtuu hassut vaihteen vaihdot.
Oletetaan, että 200tkm ajettu HY ei ole kukunut liikoja...
Uskon, että siellä on vaan jokin roska välissä mihin se ei kuulu.
Eli HY käteen osiin ja putsaa huolella.
Tuolta saat apua paperimuodossa, mitenpäin jouset ja venttiilit menee minnekkin, myös kuulien paikat:
" onclick="window.open(this.href);return false;
(kannattaa tulostaa ihan väriversiona)
![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)