Tästä ei taida nyt olla mitään iloa sinulle mutta laitetaan tähän. Tämäkin nyt kun on Viton kaaviostosta...
...mutta se toimii kuten joskus kirjoitinkin. Vauhtipyörällä on induktioanturi, siellä 144 pykälää kierroksella. Tuon anturin signaalia jaetaan useaan paikkaan. Yksi paikoista on mittaristo ja siellä rpm mittari elää omaa elämäänsä tuon perusteella (kuvassa punainen reitti). Toinen paikka on "ELR rele", eli eräänlainen ohjauselektroniikkaboxi, joka säätää tyhjäkäyntiä (kuvassa sininen reitti).
Mikäli sulla on tosiaankin EGR ohjain tuuppastu ELR ohjaimen tilalle niin ei varmasti toimi, mutta koko tuota boxia et tarvitse siihen, että mittarissa oleva RPM alkaa näyttää lukemia, kunhan mittaristo on dieselistä. Miten kova jumppa sitten on saada ELR toimimaan onkin ihan oma tarina...
Niin ja moottoristahan sulla tulee 4 pulssia per kierros, ei 144 kuten olisi mukavaa, eli sitä mittariakaan ei saa toimimaan.