w203 farkun vetokoukun asennus
w203 farkun vetokoukun asennus
Kl varaosilla kiinteä koukku 255 ja asennussarja 277, rypes hieman sylettämään. Ebay.de:stä komplettsatz vissin tarkoittaa kaikkia osia toimituksineen 300 ekua.
Onko juuri niin, että tuo asennussarja on niin vaikea, että ei vois vaikka itse tehdä niin, että akulta virtajohto sulakkeen kanssa takasulakerasialle ja joka lampun johtoon releen ohjausvirran ryöstö ja virta tuolta akkukaapelilta. eli Joka lampulle oma rele (valot, jarru, vilkku oikea ja vasen) 4 relettä, yhteinen virta joka menee kytkeytyvään jalkaan ja siitä eri napoihin kärryn pistokkeeseen ja ohjaus valopiuhoilta. Sanooko mersu poks sen jälkeen?
Onko missään ohjetta kuinka tuo koukku tulisi asentaa? niemelän auto varmaan vetasee 500 ekua siitäkin ilosta, jos ohje löytyisi, niin voisi miettiä alkaako siihen itse vai viekö liikkeeseen.
Onko juuri niin, että tuo asennussarja on niin vaikea, että ei vois vaikka itse tehdä niin, että akulta virtajohto sulakkeen kanssa takasulakerasialle ja joka lampun johtoon releen ohjausvirran ryöstö ja virta tuolta akkukaapelilta. eli Joka lampulle oma rele (valot, jarru, vilkku oikea ja vasen) 4 relettä, yhteinen virta joka menee kytkeytyvään jalkaan ja siitä eri napoihin kärryn pistokkeeseen ja ohjaus valopiuhoilta. Sanooko mersu poks sen jälkeen?
Onko missään ohjetta kuinka tuo koukku tulisi asentaa? niemelän auto varmaan vetasee 500 ekua siitäkin ilosta, jos ohje löytyisi, niin voisi miettiä alkaako siihen itse vai viekö liikkeeseen.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w203 farkun vetokoukun asennus
Niissä kopletsatz on yleensä pdfblackmoor kirjoitti:Kl varaosilla kiinteä koukku 255 ja asennussarja 277, rypes hieman sylettämään. Ebay.de:stä komplettsatz vissin tarkoittaa kaikkia osia toimituksineen 300 ekua.
Onko juuri niin, että tuo asennussarja on niin vaikea, että ei vois vaikka itse tehdä niin, että akulta virtajohto sulakkeen kanssa takasulakerasialle ja joka lampun johtoon releen ohjausvirran ryöstö ja virta tuolta akkukaapelilta. eli Joka lampulle oma rele (valot, jarru, vilkku oikea ja vasen) 4 relettä, yhteinen virta joka menee kytkeytyvään jalkaan ja siitä eri napoihin kärryn pistokkeeseen ja ohjaus valopiuhoilta. Sanooko mersu poks sen jälkeen?
Onko missään ohjetta kuinka tuo koukku tulisi asentaa? niemelän auto varmaan vetasee 500 ekua siitäkin ilosta, jos ohje löytyisi, niin voisi miettiä alkaako siihen itse vai viekö liikkeeseen.
ja kanatta varmistua että sisältää myös "elctricsatz"
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w203 farkun vetokoukun asennus
Katoppas tuolta http://www.bertelshofer.com" onclick="window.open(this.href);return false; ja valitse sitten sopiva sähkösarja joko 7/13-napainen. Kokemusta oman S211:n ja parin muun mersun vetokoukun asennuksesta ja kohtuu helppo homma. Kunhan vain ostat MERKKIKOHTAISEN johtosarjan, niin homma pelaa tyyliä töpseli töpseliin ja nekin värikoodattuja. Hyväksi havaittu sähkösarja ainakin Jaeger-merkkinen, siinä kaikki valmiina ja senkun vaan laittaa ohjeen mukaan oikeille paikoille niin sulakkeet kuin muut liittimet. Omaan hintaa tuli kaikkineen alle 400 euroa. Ja älä ala tekemään mitään viritelmiä tyyliä "ryöstö" ettei ohjausyksiköt paukahtele...tulee asennukselle hintaa liikaa.
http://www.bertelshofer.com/Elektrosaetze/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kannattaa vertailla itse koukkujen hintoja Saksan liikkeissä hinnoissa eroja, halvimmat lähtevät jotain 150 eurolla (jopa halvemmalla).
http://www.bertelshofer.com/Elektrosaetze/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kannattaa vertailla itse koukkujen hintoja Saksan liikkeissä hinnoissa eroja, halvimmat lähtevät jotain 150 eurolla (jopa halvemmalla).
EQB 300 4-matic -23
Re: w203 farkun vetokoukun asennus
Itselle tuli kiinteä koukku johtosarjoineen W203 sedaniin tuolta -> http://autonvaraosat.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hintaa koko paketilla 265EUR+kulut, syksyllä 2011.
edit. Ja kyseessä oli siis uudet hilut asennustarpeineen.
Hintaa koko paketilla 265EUR+kulut, syksyllä 2011.
edit. Ja kyseessä oli siis uudet hilut asennustarpeineen.
ex: S204 220cdia Avantgarde Premium Business -11 tuikutettu
ex: W204 200cdia business -07 tuikutettu
ex: W203 270cdia LTR-edition -02
ex: W203 220cdia LTR-edition -01
ex: W202 280 Sport -93
ex: W204 200cdia business -07 tuikutettu
ex: W203 270cdia LTR-edition -02
ex: W203 220cdia LTR-edition -01
ex: W202 280 Sport -93
Re: w203 farkun vetokoukun asennus
Saako 203:een sähkökoukkua? Semmosta kun napista pullahtais esiin, mutta lukitaan sitten ihan käsin paikoilleen.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: w203 farkun vetokoukun asennus
Koukku ja sähkösarja tuli saksasta. koukun itsensä asennusohjeet on joka kielellä, mutta sähköt vain saksaksi, google translaattorin lävitte tein karkeat eng ohjeet.
Kysmys, tuossa tuli mukana yksi ainoa johto, jossa on 3 isoa "liitintä" ja maadoitusjumperjohto. toisessa päässä 7 pin liitin perävaunulle. tuli vain mieleen, miten tuo oikeen kytkeytyy itse sähkösarjaan? mukana boksi, johon nuo johtosarjan kolme isoa liitintä menee, joten autoon itseensä ei tule kiinni kuin maadoitus?!?!? vai onko siellä taka sähkökeskuksessa valmiina joku johto, joka "vaihtaa paikkaa" tuon molikan liittimen kanssa? Eli siis että joku noista 3 liittimestä menisikin auton alkup. sähkösarjaan ja auton sarjasta yksi liitin meneekin tuohon mmolikkaan?
Jos ja kun saan asennettua, onko homma siinä, vai pitääkö ajaa veholle ja koodata pirssi? Paljonko koodaukset maksaa? ketään rovaniemellä joka voisi hoitaa homan helpommin =halvemmin kuin veho? Vai toimiiko muuten suoraan, mutta valittaa kärryn valojen viallisuudesta ajaessa, jos ei koodaa? vai meneekö koko auto pimeeksi kun laitan tuon sarjan paikalleen ja auto ei enää inahdakaan?
Tuossa ekana sanotaan että miinus napa irti, mutta varoitetaan samalla että pitää olla koodit ym kun laittaa takas? eihän mulla ole mitään tuossa kun kerran saksantuliainen? voiko olla että auto on romurautaa jos akun irroittaa?
Näyttää siltä että nosturia ei meinaa saada, saako tuota puskuria irti ilman nosturia?
Kysmys, tuossa tuli mukana yksi ainoa johto, jossa on 3 isoa "liitintä" ja maadoitusjumperjohto. toisessa päässä 7 pin liitin perävaunulle. tuli vain mieleen, miten tuo oikeen kytkeytyy itse sähkösarjaan? mukana boksi, johon nuo johtosarjan kolme isoa liitintä menee, joten autoon itseensä ei tule kiinni kuin maadoitus?!?!? vai onko siellä taka sähkökeskuksessa valmiina joku johto, joka "vaihtaa paikkaa" tuon molikan liittimen kanssa? Eli siis että joku noista 3 liittimestä menisikin auton alkup. sähkösarjaan ja auton sarjasta yksi liitin meneekin tuohon mmolikkaan?
Jos ja kun saan asennettua, onko homma siinä, vai pitääkö ajaa veholle ja koodata pirssi? Paljonko koodaukset maksaa? ketään rovaniemellä joka voisi hoitaa homan helpommin =halvemmin kuin veho? Vai toimiiko muuten suoraan, mutta valittaa kärryn valojen viallisuudesta ajaessa, jos ei koodaa? vai meneekö koko auto pimeeksi kun laitan tuon sarjan paikalleen ja auto ei enää inahdakaan?
Tuossa ekana sanotaan että miinus napa irti, mutta varoitetaan samalla että pitää olla koodit ym kun laittaa takas? eihän mulla ole mitään tuossa kun kerran saksantuliainen? voiko olla että auto on romurautaa jos akun irroittaa?
Näyttää siltä että nosturia ei meinaa saada, saako tuota puskuria irti ilman nosturia?
Re: w203 farkun vetokoukun asennus
blackmoor kirjoitti:Koukku ja sähkösarja tuli saksasta. koukun itsensä asennusohjeet on joka kielellä, mutta sähköt vain saksaksi, google translaattorin lävitte tein karkeat eng ohjeet.
Kysmys, tuossa tuli mukana yksi ainoa johto, jossa on 3 isoa "liitintä" ja maadoitusjumperjohto. toisessa päässä 7 pin liitin perävaunulle. tuli vain mieleen, miten tuo oikeen kytkeytyy itse sähkösarjaan? mukana boksi, johon nuo johtosarjan kolme isoa liitintä menee, joten autoon itseensä ei tule kiinni kuin maadoitus?!?!? vai onko siellä taka sähkökeskuksessa valmiina joku johto, joka "vaihtaa paikkaa" tuon molikan liittimen kanssa? Eli siis että joku noista 3 liittimestä menisikin auton alkup. sähkösarjaan ja auton sarjasta yksi liitin meneekin tuohon mmolikkaan?
Jos ja kun saan asennettua, onko homma siinä, vai pitääkö ajaa veholle ja koodata pirssi? Paljonko koodaukset maksaa? ketään rovaniemellä joka voisi hoitaa homan helpommin =halvemmin kuin veho? Vai toimiiko muuten suoraan, mutta valittaa kärryn valojen viallisuudesta ajaessa, jos ei koodaa? vai meneekö koko auto pimeeksi kun laitan tuon sarjan paikalleen ja auto ei enää inahdakaan?
Tuossa ekana sanotaan että miinus napa irti, mutta varoitetaan samalla että pitää olla koodit ym kun laittaa takas? eihän mulla ole mitään tuossa kun kerran saksantuliainen? voiko olla että auto on romurautaa jos akun irroittaa?
Näyttää siltä että nosturia ei meinaa saada, saako tuota puskuria irti ilman nosturia?
Liekö apua, koitetaan...
1) anna auton ns. "nukahtaa" eli järjestelmän kytkeytyä lepotilaan, siis älä koske oviin, laita virtoja päälle jne. ja sitten vasta ala piuhojen kytkentä hommiin =töpseleiden törkkimiseen paikalleen (nukahtaminen kestää ehkäpä 10 min) Ei siis tartte välttämättä ottaa akun johtoja irti! Useassa autossa itse näin toiminut ja ainakaan ne eivät ole nenilleen ottanut.
2) auton boxiin tulee joku johto, mutta en jaksa muistaa mikä väri, mutta ei mitään ihmeellistä virittelyä ei ollut. Taisi juurikin olla niin että kiertää pienen boxin kautta auton sähköihin. Tämä tieto siis hieman epävarma., liittimien kuitenkin pitäisi kertoa mihin sopii ja mihin ei ja virrathan sieltä pitää saada... eikö? Se maahjohtohan löytää paikkansa sieltä missä nipussa jo pari muutakin maajohtoa, siis takasamin takana lokasuojan lähellä.
3) Ja puskurin irrottaminen ei vaadi edes renkaiden poisottoa, ainoastaan pitää löytää ne muutamat kiinnitysruuvit. Eli takalokasuojan sisäpuolelta löytyy vähän piilosta ne hankalimmat. Ruuveja on kohtuu vähän. Katso apuohjeita vaikka foorumilta, ovat tosin 211:n, mutta antavat osviittaa mistä kysymys (laita hauksi vetokoukku ja asennus)
4) Auto todennäköisesti ei valita mistään, tai voi olla ettei toimikaan ilman koodausta (siis sähköt) epätodennäköinen vaihtoehto kylläkin,. Jos sattuu olemaan parkkitutkat, niin ne valittaa peräkärrystä peruuttaessa jos ei koodattu tietoa kärryn olemassaolosta. Itsellä toimi moitteetta ilman koodausta muutoin, paitsi tutkat herjasivat.
5)Jospa Rovaniemeltäkin löytyisi joku sopivan diagnoosilaitteen omistaja joka "koodaa" , siis laittaa täpän oikeaan kohtaan. Tosin työnä Vehollakaan suuri...hinnoittelu taas erikseen.
Kyllä se siitä! Toivotaan että koukku asentuu ja pelaa ja vinkeistä edes vähän apua.
EQB 300 4-matic -23
Re: w203 farkun vetokoukun asennus
Auto W203 farmari -2005
Itse tilasin tämän satsin: http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll ... 0665334527" onclick="window.open(this.href);return false; eli Westfalian irroitettava koukku + Jaegerin sähkösarja + 13=>7pin adapteri.
Asennus meni suht mutkattomasti rauhallisesti tehden. Ja tosiaan takalokasuojien sisäpuolelta pitää irroittaa 2 muoviruuvia ja 1 metalliruuvi.
Sähkösarjan heitin kiinni ilman akun irroitusta ja ohjeet oli hyvät.
Ainut ongelma joka tuli vastaan on se, että koukun sähköpistokkeen joutui laittamaan "kyljelleen" koska normaaliasennossa se suojaläppä ei mahdu avautumaan vaan ottaa puskuriin kiinni. Ottaa kiinni vielä pikkaisen vaikka on kyljellään mutta taidan poistaa pikkaisen muovia tieltä niin aukeaa hyvin.
Tuollaista ongelmaa en edes ajatellut kun tällä sivulla oleva video antaa ymmärtää sähkopistokkeen tulevan kiinni "käännettävään" metallilaippaan: http://www.ebay.de/itm/Anhangerkupplung ... 5ae57aa3d3" onclick="window.open(this.href);return false;
Omassani se laippa on kiinteä ja kulma on pikkaisen liian vähän maata kohti.
Itse tilasin tämän satsin: http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll ... 0665334527" onclick="window.open(this.href);return false; eli Westfalian irroitettava koukku + Jaegerin sähkösarja + 13=>7pin adapteri.
Asennus meni suht mutkattomasti rauhallisesti tehden. Ja tosiaan takalokasuojien sisäpuolelta pitää irroittaa 2 muoviruuvia ja 1 metalliruuvi.
Sähkösarjan heitin kiinni ilman akun irroitusta ja ohjeet oli hyvät.
Ainut ongelma joka tuli vastaan on se, että koukun sähköpistokkeen joutui laittamaan "kyljelleen" koska normaaliasennossa se suojaläppä ei mahdu avautumaan vaan ottaa puskuriin kiinni. Ottaa kiinni vielä pikkaisen vaikka on kyljellään mutta taidan poistaa pikkaisen muovia tieltä niin aukeaa hyvin.
Tuollaista ongelmaa en edes ajatellut kun tällä sivulla oleva video antaa ymmärtää sähkopistokkeen tulevan kiinni "käännettävään" metallilaippaan: http://www.ebay.de/itm/Anhangerkupplung ... 5ae57aa3d3" onclick="window.open(this.href);return false;
Omassani se laippa on kiinteä ja kulma on pikkaisen liian vähän maata kohti.
Skoda SuperB 170 2.0TDI -14
Re: w203 farkun vetokoukun asennus
Asennutin rovaniemellä yhdellä pajalla, 150 ekua maksoi. Koukku on pysynyt paikallaan ja sähköt pelaahydexx kirjoitti:Auto W203 farmari -2005
Itse tilasin tämän satsin: http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll ... 0665334527" onclick="window.open(this.href);return false; eli Westfalian irroitettava koukku + Jaegerin sähkösarja + 13=>7pin adapteri.
Asennus meni suht mutkattomasti rauhallisesti tehden. Ja tosiaan takalokasuojien sisäpuolelta pitää irroittaa 2 muoviruuvia ja 1 metalliruuvi.
Sähkösarjan heitin kiinni ilman akun irroitusta ja ohjeet oli hyvät.
Ainut ongelma joka tuli vastaan on se, että koukun sähköpistokkeen joutui laittamaan "kyljelleen" koska normaaliasennossa se suojaläppä ei mahdu avautumaan vaan ottaa puskuriin kiinni. Ottaa kiinni vielä pikkaisen vaikka on kyljellään mutta taidan poistaa pikkaisen muovia tieltä niin aukeaa hyvin.
Tuollaista ongelmaa en edes ajatellut kun tällä sivulla oleva video antaa ymmärtää sähkopistokkeen tulevan kiinni "käännettävään" metallilaippaan: http://www.ebay.de/itm/Anhangerkupplung ... 5ae57aa3d3" onclick="window.open(this.href);return false;
Omassani se laippa on kiinteä ja kulma on pikkaisen liian vähän maata kohti.

-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: La 22.10.2011 13:42
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: w203 farkun vetokoukun asennus
blackmoor kirjoitti:Asennutin rovaniemellä yhdellä pajalla, 150 ekua maksoi. Koukku on pysynyt paikallaan ja sähköt pelaahydexx kirjoitti:Auto W203 farmari -2005
Itse tilasin tämän satsin: http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll ... 0665334527" onclick="window.open(this.href);return false; eli Westfalian irroitettava koukku + Jaegerin sähkösarja + 13=>7pin adapteri.
Asennus meni suht mutkattomasti rauhallisesti tehden. Ja tosiaan takalokasuojien sisäpuolelta pitää irroittaa 2 muoviruuvia ja 1 metalliruuvi.
Sähkösarjan heitin kiinni ilman akun irroitusta ja ohjeet oli hyvät.
Ainut ongelma joka tuli vastaan on se, että koukun sähköpistokkeen joutui laittamaan "kyljelleen" koska normaaliasennossa se suojaläppä ei mahdu avautumaan vaan ottaa puskuriin kiinni. Ottaa kiinni vielä pikkaisen vaikka on kyljellään mutta taidan poistaa pikkaisen muovia tieltä niin aukeaa hyvin.
Tuollaista ongelmaa en edes ajatellut kun tällä sivulla oleva video antaa ymmärtää sähkopistokkeen tulevan kiinni "käännettävään" metallilaippaan: http://www.ebay.de/itm/Anhangerkupplung ... 5ae57aa3d3" onclick="window.open(this.href);return false;
Omassani se laippa on kiinteä ja kulma on pikkaisen liian vähän maata kohti.
Millä pajalla asennutit koukun? Itellä ois w211 farkkuun koukunlaitto tulossa ja jos noin edullisesti joku laittaa niitä paikoilleen en taia ite alkaa värkkäämään..
Re: w203 farkun vetokoukun asennus
Ei se omakaan vielä ole matkalle tippunut =) ja vilkutkin näyttäis toimivan. Ja tuli autokin pikkaisen tutuksi =)Asennutin rovaniemellä yhdellä pajalla, 150 ekua maksoi. Koukku on pysynyt paikallaan ja sähköt pelaa
Skoda SuperB 170 2.0TDI -14