Jos tuo on alkuperäinen 617 Turbo, niin saattaa olla et noista ohjeista ei ole mitään apua Ehkä ainoa apu löytyy todella pätevästä pumppukorjaamosta, on sen verran erilainen ja harvinainen PUMPPU.
Kysy Mynädieselistä
mistä tuosta 617a motista säädetään syöttöä? samanlailla ku vaparista. mutta mikäs on se säätö ruuvi joka tulee ns. pumpun takakannesta läpi? eli pystyis kääntelee ilman takakannen avaamista.
tarttis nopeesti apuja kunnei lumi kissassa riitä oikee voima! pisten bully kaipais voima sauhua. paukkua luulis olevan kun koneena on vanha 300 turbo diiseli plus välijäähdytin. vakiona ahtoja 0,5? uskaltaa varmaa 0,7 laittaa heti? mutta soppaa tarvis kans lisää.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Junnu kirjoitti:Joskus samankaltaisen projektin tehneenä. Voin kertoa faktoja.
Se turpon Matti Wille pois. Sen osat on kalliita.
Tilalle vaparin Pekka. Löytyy osia joka nurkasta. Ja morkoolinkin rakentavat siihen.
MW:n elementti maksaa (huom: pelkkä elementti) jotain 250 € kappale. Ja työt päälle.
Pekka vaan tilalle. On elementit ja kaikki muukin halvempaa...
(Matti Wille = MW, eli turpon alkuperäinen pumppu. Pekka=PE, eli vaparin pumppu.. Samaa tyyppiä käyttävät mm. 124:ssä.. Supereissakin.. )
Mulla ainakin on superissa Matti pumppu eli M, Pekka pumpuksi olen tottunu käsittämään P pumpun jota löytyy raskaankaluston puolelta. PE on aivan vieras tapaus.
J ainakin niissä om617 vapareissa mitä olen nähny on kaikissa ollu M, Turbon MW tosiaan huonohko aihio kalliiden elementtien takia,
Minkä näkönen tuo pumppu sitten on takaa jos se on niin ihmeellinen? Kannen alta. Onko jollakin kuvaa? Vaparin pumppu ei ainakaan hirveästi w124 pumpusta poikkea.
Onkohan kukaan rakennellut noita mersun MW-pumppuja traktoripuolen osilla. Samaa MW-runkoa on ollut ainakin fiiatin moottoreissa 10mm tapilla ja paremmalla säätäjällä. Pientä yhdistelyä niin vois tulla aika ruokaisa pumppu rautakoneeseen
Joo melko kummalle näyttää tuo pumppu ei oo ennen vastaan tullut. Kaasuvivun liikerataa nostamalla vois jotakin saaha aikaan. Ja näkyyhän tuossa olevan joku säätötangon rajotinruuvikin.
Leze kirjoitti:Onkohan kukaan rakennellut noita mersun MW-pumppuja traktoripuolen osilla. Samaa MW-runkoa on ollut ainakin fiiatin moottoreissa 10mm tapilla ja paremmalla säätäjällä. Pientä yhdistelyä niin vois tulla aika ruokaisa pumppu rautakoneeseen
Mahtaa olla jo vähän liian isot tapit tuolle koneelle ja raaemmalle superillekkin onko tuossa muuten 5 milliset vakiona?
Leze kirjoitti:Onkohan kukaan rakennellut noita mersun MW-pumppuja traktoripuolen osilla. Samaa MW-runkoa on ollut ainakin fiiatin moottoreissa 10mm tapilla ja paremmalla säätäjällä. Pientä yhdistelyä niin vois tulla aika ruokaisa pumppu rautakoneeseen
kyllä niistä varmaan sopviasti ristiin osia laittamalla jo osaavissa käsissä ihan kova pumppu vois tulla. jos säätäjät ei käy suoraan päikseen, niin joutuu aika paljon räplään. raktorien pumpissa on kierrokset n. puole siitä, mitä auton pumpuissa. ja luulen, että sitä ei ole tehty pelkällä säätämisellä, vaan myös limput ja jouset voi olla erilaisia. jos raktorin pumpusta pistää vaan säätämällä kierroksia tuplasti, jos säädöissä edes riittää pelivaraa, niin voipi olla, että syöttökäyrästä tulee aina onneton yläpäästään.
jari_w123 kirjoitti:Painetta pitäisi olla vakion 0,8bar ja tuo ruuvi mikä törröttää takakannen läpi on tyhjäkäynnin tasausruuvi joka ei vaikuta syöttö määrään.
sehä selvis sitte. kiitos.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru