Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
Minkäs vika koodin se oli antanut?
Niin kauan kun on risa pönikä paikassan on melko turha ihmetellä mittän
Outoa käytöstä se sotkee koko systeemin
E: ja kaikille jotka on sitä mieltä että hiukaspönttö auto ei savuta millään
Niin ihan vakiokin savutta polton aikan
Niin kauan kun on risa pönikä paikassan on melko turha ihmetellä mittän
Outoa käytöstä se sotkee koko systeemin
E: ja kaikille jotka on sitä mieltä että hiukaspönttö auto ei savuta millään
Niin ihan vakiokin savutta polton aikan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
.
Tässä olisi nyt varmaankin syytä tarkentaa käsitystä siitä, mitä itsekukin tarkoittaa.
Hiukkasjutut ja savuttelut heittää iloista häränpyllyä.
Jos auto savuttaa "normaalissa", päivittäisessä ajeluaa, siinä on vika - oli hiukkassuodatinta- tai ei.
Tämä on lähtökohta.
Hiukkassuodattimen polttotapahtuma - puhdistus, on aina oma, erillinen tapahtumansa.
Tämän, puhdistuspolton laukaisee joko suodattimelle muodostuva paine-ero päiden välille, jota mitataan ja jonka perusteella arvioidaan, tai päätellään suodattimen täyttymistä, tai tukkeentumista.
Tai sitten ohjelmassa on erilaisia laskureita, jotka laskennallisin perustein pelkästään määrittelevät puhdistustarpeen, siis huolimatta mahdollisesta "oikeasta" polttotarpeesta - niin poltto väkisin käynnistetään muista, laskennallisista syistä.
Polttotapahtumalla ei ole mitään tekemistä "normaalin" ajosuoritteen kanssa, paitsi muuten että kun se alkaa, niin ajamista ei saisi lopettaa, vaan sitä pitää jatkaa niin kauan, että polttotapahtuma kaikkinensa on mennyt ohi.
- Näin vältätte helpoiten kymmenen seuraavaa murhetta.
Nimittäin, ei se ohjelma "unohda", että se poltto jäi kesken - vaan tämän keskenjääneen polttotapahtuman jälkeen sitä sauhuttelua kyllä sitten riittää joka ajosuoritteelle, kun sitä keskenmenoa yritetään pikimmiten "korjata".
Lopulta, jos onnistumista ei tule, seuraa niitä herjoja.
Sanoisin, että polttotapahtuma tulee vähintään luokkaa kerran kuussa, siis kun se tapahtuu mahdollisimman harvoin.
Mutta jos se on päivittäistä, niin erittäin suurella todennäköisyydellä, jossain on häikkää.
Jos ei itse ymmärrä tekniikasta mitään, niin on tieten ihan hyväkin, että kysyy myös täältä neuvoa.
Mutta jos autossa on vikaa, niin se ei korjaannu kyselemällä, vaan sille pitää tehdä jotain...
Jos auto savuttaa jokapäiväisessä ajussa - siinä on jokin vika - joka kannattaa selvittää ja korjata/korjuuttaa - mikäli meinaa auton pitää ja haluaa välttyä mahdollisilta, vielä suuremmilta murheilta, joita ensimmäisen vian realisoituminen sitten myöhemmin sinne tekniikkaan aiheuttaa.
Tässä olisi nyt varmaankin syytä tarkentaa käsitystä siitä, mitä itsekukin tarkoittaa.
Hiukkasjutut ja savuttelut heittää iloista häränpyllyä.
Jos auto savuttaa "normaalissa", päivittäisessä ajeluaa, siinä on vika - oli hiukkassuodatinta- tai ei.
Tämä on lähtökohta.
Hiukkassuodattimen polttotapahtuma - puhdistus, on aina oma, erillinen tapahtumansa.
Tämän, puhdistuspolton laukaisee joko suodattimelle muodostuva paine-ero päiden välille, jota mitataan ja jonka perusteella arvioidaan, tai päätellään suodattimen täyttymistä, tai tukkeentumista.
Tai sitten ohjelmassa on erilaisia laskureita, jotka laskennallisin perustein pelkästään määrittelevät puhdistustarpeen, siis huolimatta mahdollisesta "oikeasta" polttotarpeesta - niin poltto väkisin käynnistetään muista, laskennallisista syistä.
Polttotapahtumalla ei ole mitään tekemistä "normaalin" ajosuoritteen kanssa, paitsi muuten että kun se alkaa, niin ajamista ei saisi lopettaa, vaan sitä pitää jatkaa niin kauan, että polttotapahtuma kaikkinensa on mennyt ohi.
- Näin vältätte helpoiten kymmenen seuraavaa murhetta.
Nimittäin, ei se ohjelma "unohda", että se poltto jäi kesken - vaan tämän keskenjääneen polttotapahtuman jälkeen sitä sauhuttelua kyllä sitten riittää joka ajosuoritteelle, kun sitä keskenmenoa yritetään pikimmiten "korjata".
Lopulta, jos onnistumista ei tule, seuraa niitä herjoja.
Sanoisin, että polttotapahtuma tulee vähintään luokkaa kerran kuussa, siis kun se tapahtuu mahdollisimman harvoin.
Mutta jos se on päivittäistä, niin erittäin suurella todennäköisyydellä, jossain on häikkää.
Jos ei itse ymmärrä tekniikasta mitään, niin on tieten ihan hyväkin, että kysyy myös täältä neuvoa.
Mutta jos autossa on vikaa, niin se ei korjaannu kyselemällä, vaan sille pitää tehdä jotain...
Jos auto savuttaa jokapäiväisessä ajussa - siinä on jokin vika - joka kannattaa selvittää ja korjata/korjuuttaa - mikäli meinaa auton pitää ja haluaa välttyä mahdollisilta, vielä suuremmilta murheilta, joita ensimmäisen vian realisoituminen sitten myöhemmin sinne tekniikkaan aiheuttaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
kyse ei ole siitä etten ymmärtäisi tekniikasta mitään vaan siitä että en ymmärrä sitä että mistä tuo vika tuli juuri samaan aikaan kun lastutin auton. eli silloin kun lastututin auton niin vähän sen jälkeen tuli tämä ihme poltto joka teki tuon valkoisen pölläytyksen jonka jälkeen alkoi myös täyskaasu kiihdytyksessä tuo mustan savun pukkaaminen.tuikku kirjoitti: Jos ei itse ymmärrä tekniikasta mitään, niin on tieten ihan hyväkin, että kysyy myös täältä neuvoa.
Mutta jos autossa on vikaa, niin se ei korjaannu kyselemällä, vaan sille pitää tehdä jotain...
Jos auto savuttaa jokapäiväisessä ajussa - siinä on jokin vika - joka kannattaa selvittää ja korjata/korjuuttaa - mikäli meinaa auton pitää ja haluaa välttyä mahdollisilta, vielä suuremmilta murheilta, joita ensimmäisen vian realisoituminen sitten myöhemmin sinne tekniikkaan aiheuttaa.
voin laittaa vaikka pallit pölkylle siitä että jos vakio ohjelma laitettas takaisin niin mitään savuja ei tulisi

mitään vikakoodeja autosta ei tule tällä hetkellä!
vehon asentajan mukaan tämä v6 koneinen dieseli ei ole tosiaankaan ainut joka on samanlainen savupommi.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
.
Ahdin rikki ?
Staarilla pitäisi tarkistaa ajossa, jääkö paine kuinka paljon pyydetystä jälkeen.
Oulussahan niitä on.
Jos et muilta apua saa, niin voit ottaa minuunkin yhteyttä, voin minäkin tehdä siihen softan, niin voi ainaskin verrata, väheneekö, vai lisiikö savu - selviää se softajuttu.
Ahdin rikki ?
Staarilla pitäisi tarkistaa ajossa, jääkö paine kuinka paljon pyydetystä jälkeen.
Oulussahan niitä on.
Jos et muilta apua saa, niin voit ottaa minuunkin yhteyttä, voin minäkin tehdä siihen softan, niin voi ainaskin verrata, väheneekö, vai lisiikö savu - selviää se softajuttu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
Luonnollisesti on selvää että ammattilaiset ja tässäkit ketjussa liikkuvat innokkaat amatöörit ovat täysin virheettömiä ja lastutuksella saadaan merkitettävästi kaikilta osin parannettua moottorinohjausta verrattuna Boschin insinöörijoukkoon, joka täysin simuloi jokaisen moottorin kaikissa specifikaation mukaisissa käyttöolosuhteissa ja muuttaa yli 10 000 parametria säätäessään moottorin toimintaa. (asia on tietysti eri niissä moottoreissa joissa tietoisesti skaalataan tehoa ja vääntö alaspäin markkinointisyistä).maketap kirjoitti:ohjelma on kyllä varmasti ihan ok, on tehty pernu ekillä eli siis samoja lastutksia joita karalakin tekee...
mihinköhän se sitten tuota oljyä sitten kusee? ettei vaan polttais esim. turbon vlistä ym
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
.
Kyllä sinä ihan asiaa puhut, ei siinä mitään.
Muttamutta, ainaskaan minä en ole puolella sanallakaan mielestäni maininnut, että pystyisin sitä softaa tehtaan jäljiltä parantamaan - en pysty.
Mutta lisää tehoa minä niistä saan.
Sen lisäksi osaan poistaa, tai muuttaa ohjelmasta tiettyjä toimintoja, -kokonaisuuksiakin ja antureita, aina kulloisenkin tarpeen mukaan.
Vieläpä niin, että näyttäisivät toimivan.
Siitä on kyse - puukottamisesta - ei parantamisesta, pohojaalaisittain...
Edittiä:
Hyvin hyvin usein se insinöörijoukko on sinne ohjemaan laskenut jo sen tehonlisäyksenkin tarvitsemat asiat valmiiksi, seurailee vaan viisaampien jalanjälkiä ja ottaa kaiken käyttöön...
Kyllä sinä ihan asiaa puhut, ei siinä mitään.
Muttamutta, ainaskaan minä en ole puolella sanallakaan mielestäni maininnut, että pystyisin sitä softaa tehtaan jäljiltä parantamaan - en pysty.
Mutta lisää tehoa minä niistä saan.
Sen lisäksi osaan poistaa, tai muuttaa ohjelmasta tiettyjä toimintoja, -kokonaisuuksiakin ja antureita, aina kulloisenkin tarpeen mukaan.
Vieläpä niin, että näyttäisivät toimivan.
Siitä on kyse - puukottamisesta - ei parantamisesta, pohojaalaisittain...

Edittiä:
Hyvin hyvin usein se insinöörijoukko on sinne ohjemaan laskenut jo sen tehonlisäyksenkin tarvitsemat asiat valmiiksi, seurailee vaan viisaampien jalanjälkiä ja ottaa kaiken käyttöön...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
Nyt pitäisi tietysti tietää miksi jotain asioita ei ole otettu käyttöön. Tietysti moottoreissa jotka ovat täysin samoja moottorinohjausta lukuunottamatta on mahdollista helposti ulosmitata lisää tehoa. No miksei huippumalleissa ole otettu kaikkia mahdollista irti? Varsinkin kun eräskin saksalainen valmistaja investoi rajusti todella pieniikin parannuksiin. Kyseiset järjestelmäthän muuttavat toimintaansa moottorin ikääntyessä. Voitko esim. olla varma että tuo järjestelmään suunniteltu ikääntymiseen mukautuminen toimii sinun modifikaatisi kanssa? Tähän ei ihan vain omat kokeilut riitä. Pitäisi joko pitää kaikkia muuttamisia koneita ensiksi parikymmentä vuotta tai sitten omata kyky simuloida näitä vaikutuksia. Käytännössä saat lisää lähiajan tehoa luotettavuuden kustannuksella.tuikku kirjoitti:.
Kyllä sinä ihan asiaa puhut, ei siinä mitään.
Muttamutta, ainaskaan minä en ole puolella sanallakaan mielestäni maininnut, että pystyisin sitä softaa tehtaan jäljiltä parantamaan - en pysty.
Mutta lisää tehoa minä niistä saan.
Sen lisäksi osaan poistaa, tai muuttaa ohjelmasta tiettyjä toimintoja, -kokonaisuuksiakin ja antureita, aina kulloisenkin tarpeen mukaan.
Vieläpä niin, että näyttäisivät toimivan.
Siitä on kyse - puukottamisesta - ei parantamisesta, pohojaalaisittain...
Hyvin hyvin usein se insinöörijoukko on sinne ohjemaan laskenut jo sen tehonlisäyksenkin tarvitsemat asiat valmiiksi, seurailee vaan viisaampien jalanjälkiä ja ottaa kaiken käyttöön...
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
Joo-o Jos se vakio moottori kestää vaikka 1miljoona km ja ohjelma viritetty esim. 700 000km riittänee se ainakin minulle joka ajan alle 40tkm/vuosi. Auto kun lahoaa ennen kuin moottori. Silloin ei haittaa vaikka Tuikulta tai joltain muulta ohjelmoitsijalta olisi jäänyt huomaamatta jotain mitä Gunther on tehtaalla huomioinut. Ei ainakaan minua haittaa.
W213 220d +W242 electric drive
Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
Hondassa tuo poltto näyttää tapahtuvan n. 700-800 km välein.Sanoisin, että polttotapahtuma tulee vähintään luokkaa kerran kuussa, siis kun se tapahtuu mahdollisimman harvoin.
Mutta jos se on päivittäistä, niin erittäin suurella todennäköisyydellä, jossain on häikkää.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
Kai siinäkin on muitakin polton käynistäviä tekijöitä kun km väli ?jkvi kirjoitti:Hondassa tuo poltto näyttää tapahtuvan n. 700-800 km välein.Sanoisin, että polttotapahtuma tulee vähintään luokkaa kerran kuussa, siis kun se tapahtuu mahdollisimman harvoin.
Mutta jos se on päivittäistä, niin erittäin suurella todennäköisyydellä, jossain on häikkää.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
^On joo varmasti. Mutta käytännössä tapahtuu noilla ajokilometreillä.
Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
Olisi kehityksen paikka poltto ajankohtaan. Mittaristoon tulee ilmoitus että tarvisi polttaa ja sen voisi käynnistää manuaalisesti. Olen huomannut että minun ajolla poltto on monesti ollut päällä kun kotipihaan kurvaan ja poltto jää kesken. Ei siinä enää kehtaa lähteä rinkiä kertämään.
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
Kyllä kannattisi käydä rinki ajamassa,viheik kirjoitti:Olisi kehityksen paikka poltto ajankohtaan. Mittaristoon tulee ilmoitus että tarvisi polttaa ja sen voisi käynnistää manuaalisesti. Olen huomannut että minun ajolla poltto on monesti ollut päällä kun kotipihaan kurvaan ja poltto jää kesken. Ei siinä enää kehtaa lähteä rinkiä kertämään.
kesken jäännet poltot on myrkkyä sille halvalle... pönikälle ja muulle moottotorille,
tarkistele öljyt, poltot kun jää kesken on käynnyt niin että polttoainetta menee öljyn joukkon
mikä lisää sen määrää, huonontaa laatua,
mistä seuraa moottorin kulumista ja lisääntynyttä öljyn polttoa mistä sitten tulee lisää tuhkaa mikä ei sitten taas pala pois sieltä pönikästä jos poltto jää kesken jatkuvasti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
Tulisi nyt edes jonkinlainen tieto että poltto käynnissä, 15 Mm nyt ajelty pöntöllisellä autolla, enkä ole koskaan mitään polttoa huomannut.
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
Kyllä sen noin minusta pitäisikin mennä. Eihän se nyt mitenkään käy että auto määrää kuskia ajamaan vielä lenkin juuri kun on löytänyt sille parkkiruudun tms. Jos auto tuosta menee rikki niin sitten se on huonosti suunniteltu.mese230te kirjoitti:Tulisi nyt edes jonkinlainen tieto että poltto käynnissä, 15 Mm nyt ajelty pöntöllisellä autolla, enkä ole koskaan mitään polttoa huomannut.
Kyllä sen yleensä huomaa hajusta jos poltto on ollut käynnissä ja auton sammuttaa. Jos ei ihan pelkästään ajele lyhyttä ajoa niin se poltto harvoin sattuu autoa parkkiin jätettäessä ja jos harvoin sattuukin niin ei se siitä erityisemmin kärsiä saa.
Sitä polttoainetta ei kerry moottoriöljyyn sen jälkeen kun moottori on sammutettu vaikka poltto olisi kesken. Jos sitä polton aikana kertyy (jossain malleissa oli ohjelmavika joka kerrytti haitallisia määriä polttoainetta moottoriöljyyn mutta eihän tässä puhuta vikatapauksista) polton aikana niin sitä kertyy vaikka ei parkkeeraisikaan autoa kesken polttoa. Ilmeisesti tuossa yllä haettiin sitä että autolla ajetaan lyhyttä ajoa kerta toisensa jälkeen, myös heti sen perään kun poltto on kesken jäänyt. Tuota olisi suotavaa välttää, jos sitä hajua huomaa pysäköidessä niin yrittää saada heitettyä vähän pidemmän lenkin seuraavalla ajokerralla ja asia on hoidossa.
Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
Omassa autossani olen tuon polton huomannut siinä kun ajelee 80 - 90km/h niin kiekkamittari jää tuonne n. 2000 rpm kun se normaalisti on tuolla nopeudella n. 1400 rpm. Menee pari kilsaa noilla 2000 kierroksilla ja sitten kierrokset laskee tuonne n. 1400. Mitään eriskummallisia hajuja / nokipilvee en ole huomannu.
Moottorissa käytetty ainoastaan (huoltovihon mukaan) Mobil 1 ESP-öljyä. Hehkutkin vaihdoin tuossa loppu syksystä niin niissäkään ei ollu karstaa yhtään ja lähti todella helposti irti (onneksi).
Moottorissa käytetty ainoastaan (huoltovihon mukaan) Mobil 1 ESP-öljyä. Hehkutkin vaihdoin tuossa loppu syksystä niin niissäkään ei ollu karstaa yhtään ja lähti todella helposti irti (onneksi).
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
nonii nyt on tyhjenetty tuo hiukkassuodatin.
sehän oli aika pahassa kunnossa, takaosastaan se oli murentunut ihan semmoinseksi hileeksi joka meni musrkaksi kun otti käteeen ja vähän puristi.
se savupölläytys oli varmaan tullut sieltä takaosasata puuttuvaststa palasesta, sieltä puuttui sudattimesta noin 3 senttiä kanttiinsa oleva palanen.
auto käyntiäänikin kyllä muuttui nyt paljon puhtaamman kuuloiseksi, kuuluu putken päästä jopa nyt vähän pörinää. ennen ei kuulunut kuin semmoinen pikku suhina. turbon vihellyskin alkoi kuuluun selevemmin.
savua tulee ihan pirusti taas kun ilmatkin lauhtui ja samalla tuo suodatinki lähti, vikatila tulee melko helposti kun vaan kiihdyttää kunnolla, mikä on ihan ymmärrettävää kun suodatin poistettu ja paineentunnistimet saa väärää tietoa.
huomenna lastuttajalle sen jälkeen tietää taas lisää



sehän oli aika pahassa kunnossa, takaosastaan se oli murentunut ihan semmoinseksi hileeksi joka meni musrkaksi kun otti käteeen ja vähän puristi.
se savupölläytys oli varmaan tullut sieltä takaosasata puuttuvaststa palasesta, sieltä puuttui sudattimesta noin 3 senttiä kanttiinsa oleva palanen.
auto käyntiäänikin kyllä muuttui nyt paljon puhtaamman kuuloiseksi, kuuluu putken päästä jopa nyt vähän pörinää. ennen ei kuulunut kuin semmoinen pikku suhina. turbon vihellyskin alkoi kuuluun selevemmin.
savua tulee ihan pirusti taas kun ilmatkin lauhtui ja samalla tuo suodatinki lähti, vikatila tulee melko helposti kun vaan kiihdyttää kunnolla, mikä on ihan ymmärrettävää kun suodatin poistettu ja paineentunnistimet saa väärää tietoa.
huomenna lastuttajalle sen jälkeen tietää taas lisää




MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
lastuttajalle meno siirtyi keskiviikolle. jos ei sen jälkeen savuutus lopu kun hiukkassuodatin on poistettu ohjelmasta ja muut asiat varmistettu, niin seuraava operaatio on sitten nuo imusarjan läpät joitten toiminta alkaa yhä vaan enemmän epäilyttään.
jos joku tietää tai on tehnyt tuon operaation niin mielellään ottaisin neuvoja vastaan. esim. mitä kannattaa ostaa valmiiksi kun alkaa purkaan. on vaan melkoisen hankalia nuo remontit aina kun joutuu viikonlopuule ajoittaan kakki, kun auton pitää viikolla olla 24h valmiina ajoon. viikonloppuna sitten sen lauantain ja sunnuntain voi seisottaa. nytkin tuon hiukkassuodattimen kanssa sai jännittää joka putken liitoksen kohalla että milloin antautuu joku niistä klemmareista, jolloin olisi saanut kädet nostaa pystyyn.
ei näköjään pitäisi näitä "harraste" autoja pitää ykkös autona, vaan taitaapa olla mersut aina ennemmän tai vähemmän
WIS:iä tuossa selailin pikaisesti mutta en vielä löytänyt tuota imusarja läppä systeemiä sieltä...
jos joku tietää tai on tehnyt tuon operaation niin mielellään ottaisin neuvoja vastaan. esim. mitä kannattaa ostaa valmiiksi kun alkaa purkaan. on vaan melkoisen hankalia nuo remontit aina kun joutuu viikonlopuule ajoittaan kakki, kun auton pitää viikolla olla 24h valmiina ajoon. viikonloppuna sitten sen lauantain ja sunnuntain voi seisottaa. nytkin tuon hiukkassuodattimen kanssa sai jännittää joka putken liitoksen kohalla että milloin antautuu joku niistä klemmareista, jolloin olisi saanut kädet nostaa pystyyn.
ei näköjään pitäisi näitä "harraste" autoja pitää ykkös autona, vaan taitaapa olla mersut aina ennemmän tai vähemmän

WIS:iä tuossa selailin pikaisesti mutta en vielä löytänyt tuota imusarja läppä systeemiä sieltä...
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
kannatta huomioida kun tyhjentää noita hiukkasponttöjä että tuo tuhkapöly on tuskin terveellistä hengitellä
valelee vaikka vedellä ensin vastakarvaan enimmät pois ja märkänä paloittelee kennon.
eikös jossain ollut joskus uutisointia että hiukkaspöntöllä olevan diiselin päästöissä olevat hiukkaset ovat niin pieniä että menevät esim. hengityksen kautta verenkiertoon,voi olla ihan jotain mutuakin mutta tuskin hyvää tekee tuhkapölyä enemmissä määrin nuuskata

valelee vaikka vedellä ensin vastakarvaan enimmät pois ja märkänä paloittelee kennon.
eikös jossain ollut joskus uutisointia että hiukkaspöntöllä olevan diiselin päästöissä olevat hiukkaset ovat niin pieniä että menevät esim. hengityksen kautta verenkiertoon,voi olla ihan jotain mutuakin mutta tuskin hyvää tekee tuhkapölyä enemmissä määrin nuuskata

ML W164
Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
.
... Laittakaa ensin vakioksi ...
Jos vakionakin savuttaa - niin vasta sitten kannattaa lähtä mekaanista vikaa etsimään.
... Vaikka eihän tämä tieten minulle kuulu - en vaan näköjään osaa pitää näppejäni erossa toisten asioista.
... Laittakaa ensin vakioksi ...
Jos vakionakin savuttaa - niin vasta sitten kannattaa lähtä mekaanista vikaa etsimään.
... Vaikka eihän tämä tieten minulle kuulu - en vaan näköjään osaa pitää näppejäni erossa toisten asioista.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
Tiivisteet,maketap kirjoitti:lastuttajalle meno siirtyi keskiviikolle. jos ei sen jälkeen savuutus lopu kun hiukkassuodatin on poistettu ohjelmasta ja muut asiat varmistettu, niin seuraava operaatio on sitten nuo imusarjan läpät joitten toiminta alkaa yhä vaan enemmän epäilyttään.
jos joku tietää tai on tehnyt tuon operaation niin mielellään ottaisin neuvoja vastaan. esim. mitä kannattaa ostaa valmiiksi kun alkaa purkaan. on vaan melkoisen hankalia nuo remontit aina kun joutuu viikonlopuule ajoittaan kakki, kun auton pitää viikolla olla 24h valmiina ajoon. viikonloppuna sitten sen lauantain ja sunnuntain voi seisottaa. nytkin tuon hiukkassuodattimen kanssa sai jännittää joka putken liitoksen kohalla että milloin antautuu joku niistä klemmareista, jolloin olisi saanut kädet nostaa pystyyn.
ei näköjään pitäisi näitä "harraste" autoja pitää ykkös autona, vaan taitaapa olla mersut aina ennemmän tai vähemmän![]()
WIS:iä tuossa selailin pikaisesti mutta en vielä löytänyt tuota imusarja läppä systeemiä sieltä...
läppäsystemin sekoilusta tulee kyllä vika koodia ja näkyy mittaus arvoissa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
Tiedän ainakin kaksi v6 koneista joista ollut turbolta lähtevän ahtoputken o-renkaat poikki.
Niin sillon ollut ongelmia ahtopaineitten kanssa, mut ei ne kyllä sillonkaan savuttanu ole...
Aika vaikea kylläkin saada tommonen v6 kone edes savuttamaan.
Niin sillon ollut ongelmia ahtopaineitten kanssa, mut ei ne kyllä sillonkaan savuttanu ole...
Aika vaikea kylläkin saada tommonen v6 kone edes savuttamaan.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
Jos oikein tuota luin niin jossakin välissä mainitsit että öljyä menee?!
ei varmaan tarvisi ainakaan tuota määrää mennä. että jos laskee yhteen öljyn kulutus+savutus+vikatila = TURBO.
Mutta voihan ne läpätkin olla mutta sehän starilla näkisi muutamassa minuutissa että mikä vaivaa.
Minä laittaisin rahani muutenkin isompaan turboon
ei varmaan tarvisi ainakaan tuota määrää mennä. että jos laskee yhteen öljyn kulutus+savutus+vikatila = TURBO.
Mutta voihan ne läpätkin olla mutta sehän starilla näkisi muutamassa minuutissa että mikä vaivaa.
Minä laittaisin rahani muutenkin isompaan turboon

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
tuleeko aina vikakoodi? vai pitäiskö mittailla starilla? mitään tuohon viittaavia koodeja ei ole tullut!CDI203 kirjoitti: Tiivisteet,
läppäsystemin sekoilusta tulee kyllä vika koodia ja näkyy mittaus arvoissa
pittää ehdottaa tuota ensin.tuikku kirjoitti: Laittakaa ensin vakioksi ...
Jos vakionakin savuttaa - niin vasta sitten kannattaa lähtä mekaanista vikaa etsimään.
... Vaikka eihän tämä tieten minulle kuulu - en vaan näköjään osaa pitää näppejäni erossa toisten asioista.
jos täällä kysellään niin silloin saa vastata, oli vastaus mikä hyvänsä.
no mää aatelinki että miten se niin yskittää ja aivastuttaaTeppo L kirjoitti:kannatta huomioida kun tyhjentää noita hiukkasponttöjä että tuo tuhkapöly on tuskin terveellistä hengitellä![]()
valelee vaikka vedellä ensin vastakarvaan enimmät pois ja märkänä paloittelee kennon.
eikös jossain ollut joskus uutisointia että hiukkaspöntöllä olevan diiselin päästöissä olevat hiukkaset ovat niin pieniä että menevät esim. hengityksen kautta verenkiertoon,voi olla ihan jotain mutuakin mutta tuskin hyvää tekee tuhkapölyä enemmissä määrin nuuskata

MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
öljyä ei ole nyt enää mennyt kuin 0.5l 20t vaihtovälillä.jolavi kirjoitti:Jos oikein tuota luin niin jossakin välissä mainitsit että öljyä menee?!
ei varmaan tarvisi ainakaan tuota määrää mennä. että jos laskee yhteen öljyn kulutus+savutus+vikatila = TURBO.
Mutta voihan ne läpätkin olla mutta sehän starilla näkisi muutamassa minuutissa että mikä vaivaa.
Minä laittaisin rahani muutenkin isompaan turboon
jos turbo olisi rikki niin eihän siellä voi muuta vikaa olla kuin siivet on ottanut siipensä? koska muutenhan se pelaa, eli pyörii ja siivet aukeaa...
kerroppa mullekkin minkä isomman turbon tuonne laittaisit. minä kun olen siinä uskossa ollut että sinne ei mitään muuta solmua saaa kuin tuon vakion.
Viimeksi muokannut maketap, Ti 14.02.2012 15:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
Ei aina tule vika koodia varsinkaan siitä systeemistä(jos sattu oleman vaikka vileä ohjelmasta blokatu pois...) vaan peilaa vikaa muuallemaketap kirjoitti:tuleeko aina vikakoodi? vai pitäiskö mittailla starilla? mitään tuohon viittaavia koodeja ei ole tullut!CDI203 kirjoitti: Tiivisteet,
läppäsystemin sekoilusta tulee kyllä vika koodia ja näkyy mittaus arvoissa
arvoja tutkailemalla yleensä selviää onko siinä jotain vikaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
nonii hiukkassuodatin poistettu ohjelmasta.
auton käytös kyllä muuttu ihan kokonaan. vikatilaan ei mene enää vaikka kuinka polkee, melkein tappiin asti jäisellä moottoritiellä
bosch: in testeri oli mukana ensimmäisellä testilenkillä, seurattiin ahtoja sillä. välillä oli semmoisia tilanteita kun polkasi niin ahtoja oli 0.4 ennemmän kuin ohjelma pyysi. toisella lenkillä oli mukana stari mutta sillä ei saatu ajon aikana jostain syystä näkyyn arvoja... syöttöjä on nyt noin 100mm entisen 110mm sijaan.
savua on vielä vähän havaittavissa kunnon kiihdytyksessä, alkaa tuleen jossain 3500rpm jälkeen ja siitä rajoittimelle asti kasvaa koko ajan savun määrä. joskus myös alku pöläys tulee. mistähän tuo yli ahtaminen voisi johtua?
auton käytös kyllä muuttu ihan kokonaan. vikatilaan ei mene enää vaikka kuinka polkee, melkein tappiin asti jäisellä moottoritiellä

bosch: in testeri oli mukana ensimmäisellä testilenkillä, seurattiin ahtoja sillä. välillä oli semmoisia tilanteita kun polkasi niin ahtoja oli 0.4 ennemmän kuin ohjelma pyysi. toisella lenkillä oli mukana stari mutta sillä ei saatu ajon aikana jostain syystä näkyyn arvoja... syöttöjä on nyt noin 100mm entisen 110mm sijaan.
savua on vielä vähän havaittavissa kunnon kiihdytyksessä, alkaa tuleen jossain 3500rpm jälkeen ja siitä rajoittimelle asti kasvaa koko ajan savun määrä. joskus myös alku pöläys tulee. mistähän tuo yli ahtaminen voisi johtua?
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
maketap kirjoitti:nonii hiukkassuodatin poistettu ohjelmasta.
auton käytös kyllä muuttu ihan kokonaan. vikatilaan ei mene enää vaikka kuinka polkee, melkein tappiin asti jäisellä moottoritiellä![]()
bosch: in testeri oli mukana ensimmäisellä testilenkillä, seurattiin ahtoja sillä. välillä oli semmoisia tilanteita kun polkasi niin ahtoja oli 0.4 ennemmän kuin ohjelma pyysi. toisella lenkillä oli mukana stari mutta sillä ei saatu ajon aikana jostain syystä näkyyn arvoja... syöttöjä on nyt noin 100mm entisen 110mm sijaan.
savua on vielä vähän havaittavissa kunnon kiihdytyksessä, alkaa tuleen jossain 3500rpm jälkeen ja siitä rajoittimelle asti kasvaa koko ajan savun määrä. joskus myös alku pöläys tulee. mistähän tuo yli ahtaminen voisi johtua?
Jotain vikaa systeemissä on jos ei ahdot näy *:rila
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
tahtoo vaan olla niin pirun hidas käynnistyyn se staari. pyysi laskeen tyhjäkäynnille autoa mutta kun oltiin moottoritiellä niin ei ollut mahdollista, ja testiajo oli jo lopussa kun alkoi vasta pelaan...CDI203 kirjoitti:maketap kirjoitti:nonii hiukkassuodatin poistettu ohjelmasta.
auton käytös kyllä muuttu ihan kokonaan. vikatilaan ei mene enää vaikka kuinka polkee, melkein tappiin asti jäisellä moottoritiellä![]()
bosch: in testeri oli mukana ensimmäisellä testilenkillä, seurattiin ahtoja sillä. välillä oli semmoisia tilanteita kun polkasi niin ahtoja oli 0.4 ennemmän kuin ohjelma pyysi. toisella lenkillä oli mukana stari mutta sillä ei saatu ajon aikana jostain syystä näkyyn arvoja... syöttöjä on nyt noin 100mm entisen 110mm sijaan.
savua on vielä vähän havaittavissa kunnon kiihdytyksessä, alkaa tuleen jossain 3500rpm jälkeen ja siitä rajoittimelle asti kasvaa koko ajan savun määrä. joskus myös alku pöläys tulee. mistähän tuo yli ahtaminen voisi johtua?
Jotain vikaa systeemissä on jos ei ahdot näy *:rila
kunhan ilmat lämpenee niin täytyy uudestaan tutkailla taas asiaa. se nyt on pääasia että auto pelaa!!
pitäisköhän noita turbon siipien toimintaa vähän kurkistella tässä viikonloppuna. pystyykö/kannttaako sitä turboa purkaan siinä pakallaan vai täytyykö se ottaa irti kokonaan?
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Re: Hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto
.
No, minä en koskisi siihen ahtimeen.
Se käytös on ihan luonnollinen seuraus siitä kun hiukkassuodatin poistaan.
Sitä uutta tilannetta pitäisi osata sieltä ohjelmasta korjata - eli anna olla noin, eläkä mieti enää koko asiaa, pääset kuitenkin helpoimmalla.
Se ahtaa nyt aina ja kokoajan liikaa, kun virtaus moottorin läpi on muuttunut.
Ahtimen säädölle pitäisi tehdä jotain, tuossa sinun ahtimesi mallissa ei ole edes säädettävää tankoa, ettei siitäkään saa apuja, vaan se pitää ohjelmasta korjata se tilanne - että suosittelen, jotta annat nyt vaan olla ja koetat muistaa nilkkasuorana ajellessa, että ahdinparka on kovilla nyt.
Staarin päivitysnopeus on todella huono näihin livedatamittauksiin.
Muissa testereissä, jossa on myös mahdollisuus tähän livedatan seuraamiseen, on paremmat ja nopeammat seurannat.
Se johtuu siitä, että tuon kommunikaatiopiuhan siirtonopeus on vakio ja kamalan hidas vieläpä.
Sttarissa on vaikeaa, tai jopa mahdotonta seurata yhtä, haluttua tietoa, mikä noissa toisissa on mahdollista.
Kun seuraa vaan yhtä tietoa, tukee koko "kaistanleveys" tätä ainoaa siirrettävää tietoa.
Boschin ktssä taitaisi olla yksi sellainen "parempi".
Autocommin tilasin itse, pitää sitä kokeilla, millainen kapistus se on.
Staari on tieten paras tullaiseen mersun "yleiseen" napluuseen ... ja en minä moiti sitä muutenkaan - ilman sitä ja sen mukanaan tuomaa informaatiota vieläkin moni asia auton toiminnasta ja mikä tärkeintä, syötön määristä
, olisi jäänyt selvittämättä.
Mutta kankea laitos se on kaikkinen mööpeleineen, kun sen autoon raahaa.
No, minä en koskisi siihen ahtimeen.
Se käytös on ihan luonnollinen seuraus siitä kun hiukkassuodatin poistaan.
Sitä uutta tilannetta pitäisi osata sieltä ohjelmasta korjata - eli anna olla noin, eläkä mieti enää koko asiaa, pääset kuitenkin helpoimmalla.
Se ahtaa nyt aina ja kokoajan liikaa, kun virtaus moottorin läpi on muuttunut.
Ahtimen säädölle pitäisi tehdä jotain, tuossa sinun ahtimesi mallissa ei ole edes säädettävää tankoa, ettei siitäkään saa apuja, vaan se pitää ohjelmasta korjata se tilanne - että suosittelen, jotta annat nyt vaan olla ja koetat muistaa nilkkasuorana ajellessa, että ahdinparka on kovilla nyt.
Staarin päivitysnopeus on todella huono näihin livedatamittauksiin.
Muissa testereissä, jossa on myös mahdollisuus tähän livedatan seuraamiseen, on paremmat ja nopeammat seurannat.
Se johtuu siitä, että tuon kommunikaatiopiuhan siirtonopeus on vakio ja kamalan hidas vieläpä.
Sttarissa on vaikeaa, tai jopa mahdotonta seurata yhtä, haluttua tietoa, mikä noissa toisissa on mahdollista.
Kun seuraa vaan yhtä tietoa, tukee koko "kaistanleveys" tätä ainoaa siirrettävää tietoa.
Boschin ktssä taitaisi olla yksi sellainen "parempi".
Autocommin tilasin itse, pitää sitä kokeilla, millainen kapistus se on.
Staari on tieten paras tullaiseen mersun "yleiseen" napluuseen ... ja en minä moiti sitä muutenkaan - ilman sitä ja sen mukanaan tuomaa informaatiota vieläkin moni asia auton toiminnasta ja mikä tärkeintä, syötön määristä

Mutta kankea laitos se on kaikkinen mööpeleineen, kun sen autoon raahaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5