320 CDI OM648 kansivaurion korjaus+muuta kyselyä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
miq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 11.01.2012 19:47

320 CDI OM648 kansivaurion korjaus+muuta kyselyä

Viesti Kirjoittaja miq »

Moikka!

Tarvitsisin hiukan valaistusta otsikossa olevaan aiheeseen, en löytänyt haulla niin päätin perustaa uuden topikin. Jos sitten vain en osannut hakea niin menee minun osaamattomuuden piikkiin...

Aluksi, en (ainakaan vielä) ole mersun omistaja, olen katsellut yhtä kiinnostavaa yksilöä ja auton historiasta löytyi haljennut kansi. Vaurio on korjattu ~245 tkm ajon jälkeen. Ymmärtääkseni moottorityyppi on tuo OM648. Onko näissä autoissa kovinkin yleinen ongelma? Vai onko kyseessä vain säännön vahvistava tilastotappio? Kun minä olen käsittänyt että mersun moottorit mekaanisesti ovat miljoonan kestäviä laitteita... :?

Soittelin auton edelliselle omistajalle, joka kertoi että jonkin aikaa auto oli pikkuhiljaa hukannut nestettä ja lopulta polttanut pahvin. Syyksi oli paljastunut halkeama, joka sitten on korjattu hitsaamalla, tämän jälkeen kuuleman mukaan toiminut moitteetta. Nyttemmin auto on myynnissä liikkeessä, mistä kyllä minulle heti kerrottiin tämä historia, ei tarviinnut suuremmin pusertaa... :D

Mitäs arvon raati on mieltä, uskaltaako moista hankkia? Vai onko ainoa oikea tapa vaihtaa tehdasuusi kansi? Muuta remontissa huomioon otettavaa?

Lisäksi tietysti mikäli jollakulla on kommentoitavaa moisen auton omistamisesta, otan kaiken mahdollisen mielelläni vastaan. Kaiken lukemani perusteella vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta...kuitenkin kyseessä on vanha auto, ja näissä on niitä vikojakin ilmennyt (ilmajouset, sähköjarrut, glykolia vaihteistossa...ehkä pelottavimmat mitä olen löytänyt). Olen kahlannut aikalailla läpi mitä olen W211:sestä löytänyt, mutta aina menee ohi silmienkin.

Autohan on '04 E320T CDI, ajettu 257 tkm. Varustelistaa VINin perusteella:


Kiitokset jo etukäteen kommenteista! :thumbup:


Chassis
Sales designation: E 320 CDI
Order number: 0 4 217 05703
Delivery date: 22 09 2004
Paint code 1: 368U FLINTGRAY - METALLIC PAINT
Equipment: 831A LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTHRACITE
Engine no.: 648961 30 096219
Transmission: 722626 05 642526

Engine
Engine no.: 648961 30 096219
Major assembly variant: A 648 010 31 00
Part var. design.: 64896130
Text FUER DIESES FAHRZEUG KANN ALTERNARIV DER RUMOFMOTOR
A648010034580 GELIEFERT
WERDEN
FOR THIS VEHICLE THE BASIC ENGINE A648010034580 CAN BE
SUPPLIED ALTERNATIVELY

SA code
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
217L FRANKFURT BRANCH
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
228 AUXILIARY HEATER
248 REAR SEAT WITH INTEGRATED CHILD SEAT
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
Identification number: WDB2112261A685190 2
Copyright Daimler AG , 2/3/12 10:13 PM , EPC 1.27.1.1
DW 07/2011 , User: admin Page: 2
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
297 SUN BLIND IN REAR DOORS LH AND RH
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
309 CUP HOLDER
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
368U FLINTGRAY - METALLIC PAINT
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
474 PARTICLE FILTER
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
615 BI-XENON HEADLICHT W.ACTVIE CURVELIGHT RIGHT-DRIVE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
805 YOM 14/1/M/X
819 CD CHANGER
830A LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
831A LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTHRACITE
844 FOLDING BENCH SEAT IN CARGO AREA INCL. 2 AUTO -
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M32 CAPACITY 3,2 LITER
M648 R6-DIESEL ENGINE OM648
P80 SPECIAL MODEL FLEET PACKAGE
U16 STOWAGE TANK BEHIND REAR SEAT BACKREST
"An nescīs, mī fīlī, quantillā prūdentiā mundus regātur"

-Axel Oxenstierna
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 320 CDI OM648 kansivaurion korjaus+muuta kyselyä

Viesti Kirjoittaja atlas »

04 ei kaiketi ole enää klukoli ongelmaa.Kannesta sanoisin että harvinaista.
no oletkin lukenut haulla ja kaiketi -w211- antaa eniten tietoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1958
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: 320 CDI OM648 kansivaurion korjaus+muuta kyselyä

Viesti Kirjoittaja tony »

Muista, että foorumilla lähinnä kirjotellaan kun on ongelmia juuri mainitsemistasi Airmatic, sähköjarrut jne...älä anna näiden "kauhutarinoiden" ratkaista päätöstäsi. Harva täällä kehuu että taas "ongelmaton päivä" noita autoja liikkuu suomessakin tuhansia joilla ei ole mitään vikaa, mm, minä. W211 320CDI-03 ps. se glygolivika poistui 9/03 jälkeen.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: 320 CDI OM648 kansivaurion korjaus+muuta kyselyä

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Kyllä sitä laatikon turbiinin toimintaa kannattaa tarkkailla 04-malleissakin vaikkei niissä enää virallisesti sitä pitäISI ollakkaan, olen ajanut 06 vuosimalliakin jossa oli tuota glugolivikaa ...
Ei taida olla ns. suomiauto kyseessä kun on mennyt kansi vaihtoon kun mittarissa on ollut 245 tkm ? Miksi auto on laitettu kiertoon 12 tkm tuon remontin jälkeen jos auto on pelannut hyvin?
Auto on näin pikaisesti katsottuna otettu hyvilla varusteilla muttta itse kyllä kävisin katselemassa myös muita vaihtoehtoja.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
miq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 11.01.2012 19:47

Re: 320 CDI OM648 kansivaurion korjaus+muuta kyselyä

Viesti Kirjoittaja miq »

Joo, ei ole suomiauto. Epäiletkö mittarin ruuvausta? Kun kuitenkin ei kansivauriot ole niitä yleisimpiä vikoja mersuissa, jos vain olen ymmärtänyt oikein?

On kuuleman mukaan tullut suomeen '06 ~180 tkm ajettuna ja ollut samalla omistajalla tuonne liikkeeseen vaihtoon asti. Kuitteja löytyy kansirempasta myyjän mukaan jotain 2,5 k€:n edestä..

Kysyin edelliseltä omistajalta juurikin samaa, että miksi nyt sitten vaihtoon...vastaus oli että taloudessa kolme dieselautoa ja nyt kun löytyi sopiva mieleinen vaihdokki niin yksi jouti vaihtaa. Hänellä ei ole ymmärtääkseni "oma lehmä ojassa" enää tuon auton kanssa ja ainakin puhelimessa sanoi minulle että kyllä sen uskaltaa ostaa.

Mene ja tiedä....kovasti mietityttää kun olisi aika mukavan oloinen paketti varusteidensa ja hintansa puolesta :think:
"An nescīs, mī fīlī, quantillā prūdentiā mundus regātur"

-Axel Oxenstierna
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: 320 CDI OM648 kansivaurion korjaus+muuta kyselyä

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

miq kirjoitti:Kun kuitenkin ei kansivauriot ole niitä yleisimpiä vikoja mersuissa, jos vain olen ymmärtänyt oikein?
Uusissa on harvinaista mutta w124 kapiakantisissa diisselimoteissa arkipäivää. Aina halkeilee jostakin. Itellä on nelisen vuotta sitten laitettu UUSI kansi ja nyt on jo oireita kannen halkeamisesta (nestettä kuluu pikkuhiljaa ja pahvi vuotaa öljyä ulospäin ja jonkun verran polttaakin). Tiiä sitten johtuuko se nyt noista tehoista kun niitähän menee muutenkin. Vähän offtopicia oli mutta vastasin kysymykseen :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18274
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 320 CDI OM648 kansivaurion korjaus+muuta kyselyä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Uusissa on harvinaista mutta w124 kapiakantisissa diisselimoteissa arkipäivää. Aina halkeilee jostakin.
Höpö höpö.
Yksi haljennut kansi on tullut vastaan OM601-603 vaparikoneissa vuosien varrella, eikä ole ihan vähän mitä noita on pajotettu.
wiimax.fi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: 320 CDI OM648 kansivaurion korjaus+muuta kyselyä

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Mulla on tullu jo tässä puolen vuoden sisällä 5 tapausta vastaan. 3 tapausta viritettyjä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18274
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 320 CDI OM648 kansivaurion korjaus+muuta kyselyä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mulla on tullu jo tässä puolen vuoden sisällä 5 tapausta vastaan. 3 tapausta viritettyjä.
Viritetyistä en osaa sanoa mitään jos kyse on turbotetuista. Niitä ei juuri korjaamolla laiteta moottorin osalta.
Syötön lisääminen ei vaikuta kestävyyteen vaparissa.
Toistakymmentä vuotta olen noita "seuraillut" pajalla jossa minun lisäkseni 4 asentajaa korjailee mersuja.

CDI kansia on halkeillut muutamasta Vitosta ja yhden 320:n muistan, siinä oli tosin männätkin halki.
Vähän ajettu saksantuonti, mutta miten lie ollut ajettu ne vähät kilometrit :x
wiimax.fi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: 320 CDI OM648 kansivaurion korjaus+muuta kyselyä

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

dealer kirjoitti:
Mulla on tullu jo tässä puolen vuoden sisällä 5 tapausta vastaan. 3 tapausta viritettyjä.
Viritetyistä en osaa sanoa mitään jos kyse on turbotetuista. Niitä ei juuri korjaamolla laiteta moottorin osalta.
Syötön lisääminen ei vaikuta kestävyyteen vaparissa.
Toistakymmentä vuotta olen noita "seuraillut" pajalla jossa minun lisäkseni 4 asentajaa korjailee mersuja.
ST vehkeitä just tarkotan. Itellä taitaa tälläkin hetkellä olla pikku halkeama kannessa. Veikkaan että se halkeilu johtuu kovista lämmöistä ja paineesta mitä näissä nyt on. Tuota halkeamisvaaraa lisää kun laitetaan teräksinen kannentiiviste. Vakiotiiviste toimii vähän kun sulakkeena mutta kun terästiiviste ei millään anna periks niin kansi sitten ottaa ja halkeaa. Yks 110d vito on tullut itelläkin vastaan tosin vakiona. Vakiot joita pidetään hyvin eikä anneta lämpöjen nousta liikaa kestää varmasti hyvin mutta kyllä niistäkin kansia halkeaa. Varsinkin niistä alkupään koneista joissa on se "heikompi kansi".
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
PYY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Su 17.10.2010 14:11
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaata

Re: 320 CDI OM648 kansivaurion korjaus+muuta kyselyä

Viesti Kirjoittaja PYY »

Moi,

Itse mietiskelin samaa ja koitin perehtyä aiheeseen kun vesipumpun vuotoa selvittelin (vuodon syy ei ollut vielä tiedossa)... jos auton hinta kohdillaan ja "sopii käteen" niin ei kannata pelätä.

ebay:sta ja sakelandien MB-osa diilereiltä löytyy uutta ja/tai tehdaskunnostettua kantta 900-1300€ hintahaarukkaan riippuen tykötarpeiden määrästä.

Tästä itse opin ainakin sen, että mikäli om648 kansiremppa tulee vastaan niin melko pieni kynnys on tilata uusi vanhan hiomisen/hitsaamisen jne. tilalle.

ja mitä tulee hiushalkeamiin niin "ammattilaiset" sanoo että suoran kutosen kannesta löytyy aina sopivassa valossa pientä hiushalkeamaa, eri asia mitä merkitystä niillä on jos ei kanaviin/kanavista vuoda....
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."

Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: 320 CDI OM648 kansivaurion korjaus+muuta kyselyä

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

PYY kirjoitti:ja mitä tulee hiushalkeamiin niin "ammattilaiset" sanoo että suoran kutosen kannesta löytyy aina sopivassa valossa pientä hiushalkeamaa, eri asia mitä merkitystä niillä on jos ei kanaviin/kanavista vuoda....
Tuo on totta. Täällä meillä päin on yks äijä joka tekee halvalla kansiremontteja ja tekee muuten h*lvetin hyvin! Vein sinne yhen ducaton kannen joka oli parista kohtaa pahasti halki, venttilikoneisto piti huoltaa (koneistaa istukat, läpätä venttiilit, vaihtaa ohjurit ja nostimet yms.) kaikki venttiilikoneiston osat oli vieläpä paikallaan ja tietenkin kansi piti oikaista. Mies teki tämän kaiken seuraavaan päivään mennessä ja hinta oli 500 euroa. Kone toimii erinomasesti. Eli joskus korjaaminen kannattaa. Sama kaveri oikasee suoran kutosen kannen 60 eurolla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 320 CDI OM648 kansivaurion korjaus+muuta kyselyä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mazdan kone 2.0 muistelen mutta mikä on coupessa on kaikissa kansi probleemat niin hitsaamalla ja plaanaamalla sen ne aina kuntoon laittavat,siis ei tartte aina uutta.
Muutenkin onhan suomessa silti työn takuu eihän ne muuten uskaltaisi hitsata jos nyt ihan perävalo takuu olisi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Turbocompound
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
Paikkakunta: Tukholma

Re: 320 CDI OM648 kansivaurion korjaus+muuta kyselyä

Viesti Kirjoittaja Turbocompound »

Tuo että kansi menee määrätyissä kilometreissä on mielestäni vähän huhaata. Se on aivan sama mitä kilometrit näyttää sillä sen saa rikki ns. kovalla käytöllä, huonolla huololla/tuurilla.

Otetaan muutama esimerkiksi kaupparatsu saksassa, kesä 40astetta lämmintä ajettu kaasu pohjassa baanalla ja tankki mittari näyttää lähes tyhjää. Kurvataan tankaamaan ja samutetaan moottori heti pumpun kohdalla. Moottori varmaan tykkää kun saa vihdoin levähtää....

Karavaanari on noussut pitkiä ja jyrkkiä nousuja kylläkin hitaasti mutta raskaasti ja huomaa että tuossa on sopiva paikka pysähtyä kuvamaan maisemia ja ajaa auton parkkiin ja sammuttaa auton....

Kovalla pakkasella kun lähtee kylmästä "reipaasti" tekee varmaan hyvää jne.

Eli ei se usemmiten/vältämättä mene kerrasta eikä ihan heti mutta "kytemään" se jää.

Tämä on seurausta myös vääränlaisesta virityksestä. Kaveri on töissä mersulla ja suurin osa sprintreistä jossa on kansi ja suutin vikaa on ollut yhden valmistajan viritys boxi asennettuna.

Tämä kansi ongelma on ollut niin pitkään kun valulohko ja alumiinikansia on käytetty ja korostuu pitkissä kansissa.

Kokemuksieni mukaan suurin osa om603turbon kansista on käytetty auki jo 200tkm-300tkm välillä syystä tai toisesta.

Samoten yhteen autoon om603turbo oli vaihdettu koko kone 89tkm kohdalla muutaman vuoden vanhana ja kolmas menossa mitä se kertoo autosta, moottorista ja omistajista.

Autot on kylläkin hyvin testattuja just ääri olosuhteissa mut silti.
A170cdi-00 1999-
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: 320 CDI OM648 kansivaurion korjaus+muuta kyselyä

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Turbocompound kirjoitti:Tämä kansi ongelma on ollut niin pitkään kun valulohko ja alumiinikansia on käytetty ja korostuu pitkissä kansissa.

Kokemuksieni mukaan suurin osa om603turbon kansista on käytetty auki jo 200tkm-300tkm välillä syystä tai toisesta.

Samoten yhteen autoon om603turbo oli vaihdettu koko kone 89tkm kohdalla muutaman vuoden vanhana ja kolmas menossa mitä se kertoo autosta, moottorista ja omistajista.
Olen aivan samaa mieltä. Saksassa kun noilla om603 turboilla poletetaan menemään niin kovaa baanalla kun ne kulkee ja sitten kurvataan parkkiin eikä jälkikäytetä ollenkaan niin varmasti tykkää kansi ja turbo. Sitten vielä ajellaan pitkään samoilla öljyillä. Vapareissa tuntuu olevan vähemmän tuota kansiongelmaa kun turboissa. Samoten lyhemmissä koneissa vähemmän kuin pitkissä. On niitä kyllä näkyny om602 turboissakin jonkun verran. St:ssä kansiongelmat on taattuja 50 000 tai ehdottomasti viimestään 100 000 kilometrin sisällä. Pakopaineet on kovat, ahtopaineet on kovat, polttoainetta poltetaan isoja määriä (jopa 170mm3 tuotot pumpuissa), lämmöt nousee korkealle, konetta rasitetaan pitkillä vedoilla.. Nuo ei siis koske kaikkia mutta kyllä ne kannet niistä ennen pitkää hajoaa kun niitä ei vaan ole suunniteltu yli tuplasti vakiotehoille. Itsekin harrastajana on tuo tullut huomattua. Ja koko ajan oon puhunut kapiakantisista. Monivenoissa syöttömäärät on joillakin yli 200mm3 ja tehot yli kolme kertaa vakiotehot mutta koneetkin on kestävämpiä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
PYY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Su 17.10.2010 14:11
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaata

Re: 320 CDI OM648 kansivaurion korjaus+muuta kyselyä

Viesti Kirjoittaja PYY »

Eiköhän turbodiesel laitoksissa lämpötila-erot ole se mikä saa "kevytmetalliset" kannet hajoamaan. juurikin ylläkuvatuissa käyttötilanteissa. viritetyissä koneissa tämä korostuu, etenkin jos suurempi turbo. Kansi jäähtyy "HETI" ja tulikuuma turbo hohkaa vieressä... eli sinälläänhän se on seurausta virityksestä, MUTTA jäähdyttelemällä ja jos ei huudata heti kylmää konetta niin lämpötilanvaihtelu paljon hallitumpaa.

Joskus 00-01 alussa kun itsekkin omistin -99 TD avensiksen niin toyota julkaisi ihan tutkimustuloksia aiheesta kun joutuivat asiakkailleen (myös minulle) perustelemaan miksi kansia paukkuu yhtenään. yrittivät tällä vierittää hajonneet kannet käyttäjien vastuulle toki :)
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."

Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
miq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 11.01.2012 19:47

Re: 320 CDI OM648 kansivaurion korjaus+muuta kyselyä

Viesti Kirjoittaja miq »

Kävimpäs sitten hakemassa kyseisen laitteen. Nyt sormet ja varpaatkin ristiin että mennään ainakin jonkin aikaa ihan ilman ylimääräisiä remontteja...jos ei muuten niin vähemmällä selittelyllä pääsee hallituksen kanssa :D

Vaan olipahan mukava ajaa, tuli het se reilu 300 km ku ajelin tyttären kans kotia "uudella" autolla. Tyttökin oli ihan tohkeissaan comandista, näpelsi vähän väliä koko matkan.
"An nescīs, mī fīlī, quantillā prūdentiā mundus regātur"

-Axel Oxenstierna
Vastaa Viestiin