m104 3.0 24v ahtaminen

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja napa »

niin no, ei meillä ainakaan mitään ongelmia ollut karttojen riittävyyden kanssa, sen 2 litraisen sierran kanssa (ohc kone) johon ykkös megaa kesällä säätelin, ja hyvinkin on 3 tai ehkä jopa 4 kertaiset tehot vakioon verrattuna :wink: mitä nyt vähän ahdot karkaili lähemmäs 3 kiloa välillä, mutta sehän ei ole megan vika, jos hukkiksilta katkeaa ohjausputket tai itse hukkikset jää ahtaiksi :D no, tulipahan koeponnistettua se itse perusmoottori aika hyvin... siinä vaiheessa mua alkoi hirvittää, kun kone paukutti 3 kilon ahdoilla ja sytkäkartta antaa ennakot 1.5 kilon mukaan :P

ja olihan tuo 3 x 3 karttojen käyttö karrikoitua, mutta periaate varmaan selvis monelle...

vemssiä en tunne sen paremmin, eikä kukaan tuttukaan ole sellaisiin sekaantunut, mutta varmaan aika lähellä megaa ollaan sen kanssa tietyiltä osin...

ja jopa ykkösmegassa saa otettua käyttöön "24 x 24 kartat" (dual table), kun hieman soveltaa, mutta ei taida yhtään paremmaksi niillä tulla :wave: että aivan turhaan niitä isoja karttoja välillä hehkutetaan, jos ei osata edes 12 x 12 karttoja käyttää täysin hyödyksi :wink:

toisaalta, kuka tyytyy parinsadan moottorinohjaukseen (mega, vems ja muut halppikset), jos koneessa on rahaa kiinni useita 10 000 € :D että ei nyt taas aleta vertaamaan jotain hi-perf, vaikka formula 1 konetta, johonkin maamoottoriin, esim. topikin M104...

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja skye »

öljylähtö suodatinjalasta m12 banjolla
Kuva

isompaa lauhdutinta laatikolle.
Kuva

turbon öljynpaluu.
Kuva

lisämittarit löys paikkansa..
Kuva
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja skye »

nyt tuli käytettyä mersua dynossa tosin sinne se jäikin kun kolmannen vedon jälkeen meni kansipahvi :lol:
perstuntumalla vaikutti aikas hyvältä tehot ,ahdonalaiset ennakot 12.5 ja bensaakin niin ettei pääse pistiäisiä tulemaan.
kolme vetoa ilman mitään säätöjä.
edit.
Kuva


ms2v3.0
vvt ohjaus
hukkakipinä
36-1 triggeri

m104.98
hx35w
600x300 cooleri
lc-1 innovate
630cc dekat
909 pa-pumppu
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Olisko kellään tiedossa mistä sais hyviä kanspahveja tuohon M104 moottoriin?
Liekkö kynsitiivisteitä saatavana vai käviskö diiselin kanspahvi tuohon?

Mites kukiin on paineita laskenu turbo käyttöön?
Mäntä sorviin ja lastua pois....
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Teettää vaikka Paololla irto liekkirenkailla.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Sultzi kirjoitti:Teettää vaikka Paololla irto liekkirenkailla.
Mikäs se tämmönen Paololla on? On vissii joku juttu jääny lukematta.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
keijo17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 15.02.2009 21:40

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja keijo17 »

italiassa mitta tilauksena kaveri tilasi vasta. kynsi tiiviste kysessää voin kysyä jos oi myynnissä kun on tilaamssa uutta
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Mitä moiselle hintaa tulee toimitusten kanssa :?:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

toinen vaihtoehto on että tilaa liekkirenkaat ja paukuttaa alkuperäisetä liekkirenkaan pois ja pistää sillä kasaa
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja napa »

tuo kannentiiviste on näissä M103 ja M104 koneissa aika ongelmallinen juttu (paitsi 2.6 ltr:n M103, siihen saa tehtyä kunnon liekkirenkaat) ja siksi lopetinkin näiden mersun koneiden kanssa leikkimisen ja siirryin takaisin mitsun V6 moottorin pariin :D mitsun koneessa on jo vakiona metalliset 3 kerros kannentiivisteet ja siinä on pyttyjen välissä tilaa tehdä vaikka tupla liekkirenkaat... toki siinä on paljon muitakin asioita, jotka on paremmin suunniteltu/toteutettu, esim. "korsetti" löytyy jo vakiona ja niitä moottoreita saa jo nykyään muutamalla satasella, tuplaturbo versio maksaa sitten jo vähän enemmän, mutta ei kuitenkaan edes 1000 €...

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

nj^ kirjoitti:Mitä moiselle hintaa tulee toimitusten kanssa :?:
6sylinteriseen parisen vuotta sitten tiiviste oli n. 260-280e. Vanha malliksi jonka mukaan tehdään.

Paolo Ricci, jämijärvi on johon yhteyttä asian tiimoilta.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja skye »

http://turbobandit.com/shop/?artnr=115&cat_id=57" onclick="window.open(this.href);return false;

vähän tilanne katsausta , eli toi tiivisteen rikkoutumisen aiheuttama hydrolukko täräytti vitossylinterin veivin mutkalle,myöskin 3 mäntää kuudesta kaput. laskin puristussuhdetta M103 männillä veivitkin on M104 moottorissa samat 102numeroiset 145mm, vht copperilla kiristetty pahvi.
auto ollut taas ajossa parisen päivää tuntuis toimivan ihan kiitettävästi.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

skye kirjoitti:http://turbobandit.com/shop/?artnr=115&cat_id=57

vähän tilanne katsausta , eli toi tiivisteen rikkoutumisen aiheuttama hydrolukko täräytti vitossylinterin veivin mutkalle,myöskin 3 mäntää kuudesta kaput. laskin puristussuhdetta M103 männillä veivitkin on M104 moottorissa samat 102numeroiset 145mm, vht copperilla kiristetty pahvi.
auto ollut taas ajossa parisen päivää tuntuis toimivan ihan kiitettävästi.
Onko sulla ny toi banditen kupari vai vakiopahvi sillä vht copperilla?
Ja mihinkä putoo M103:n männillä noin ruttu ja ne menee heittämällä?
Auttoko muuten se hukkaportin porttaaminen?

Kyllä siitä pakosatsista saa ihan käypäsen siihen vaikka enemmän töitä tiettää mitä luulin. :)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja skye »

reinzin pahvi on nytten, toihan on aika kannattava ostos toi banditin tiiviste...
m103 3.0 litrasessa on sama poraus sama isku jne.. en suhdetta tarkkaan alkanu mittailemaan mut jossain 8-9 korvilla on nytten rutut, venttiilikolot niihin joutu tekemään.........
enpä oo nyt päässy oikein testailemaan kun kuoli akku + avain katkesi virtalukkoon + rattilukko jumissa.................:D
keijo17
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 15.02.2009 21:40

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja keijo17 »

104 kynsi tiiviste löytyy hintaa voi kysellä yv italian poikien tekemä
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Eikö kellään ole tietoo siitä diiselin pahvin erosta tuohon bensaa?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

aivan eri.
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

aikas paljon enempi on pultteja dieselissä
Avatar
AMGJUHA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 14.05.2012 23:09
Paikkakunta: Vitoria Gasteiz ESPANJA

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja AMGJUHA »

skye kirjoitti:http://turbobandit.com/shop/?artnr=115&cat_id=57

vähän tilanne katsausta , eli toi tiivisteen rikkoutumisen aiheuttama hydrolukko täräytti vitossylinterin veivin mutkalle,myöskin 3 mäntää kuudesta kaput. laskin puristussuhdetta M103 männillä veivitkin on M104 moottorissa samat 102numeroiset 145mm, vht copperilla kiristetty pahvi.
auto ollut taas ajossa parisen päivää tuntuis toimivan ihan kiitettävästi.
Onko kukaan kokeillut tuota banditen kupari tiivistetta? olen asentamassa turboa minun C36:n M104 ja haluan pudottaa vahan puristuksia etta toimii paremmin turbo kanssa.....ja taalla espanjassa ei ole osia tai ylipaataan mitaan alaanliittyvaa saatavana....toinen asia kiinnostaa on M104 turbo pakosarja, olin ajatellut tehda itse KKD laiposta,mutta alkoi laiskottaa...(pitaa tehda/aloittaa kaksi imprezan moottoria asiakkaille ensi viikolla) niin paljon etta on etsittava jostain valmis tekele...silla en halua yopya korjaamolla....heheheh :shock:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... vp2HKpBCqE" onclick="window.open(this.href);return false; kyllapa subaru lahtee iloisesti.......
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Pansu »

AMGJUHA kirjoitti:
skye kirjoitti:http://turbobandit.com/shop/?artnr=115&cat_id=57

vähän tilanne katsausta , eli toi tiivisteen rikkoutumisen aiheuttama hydrolukko täräytti vitossylinterin veivin mutkalle,myöskin 3 mäntää kuudesta kaput. laskin puristussuhdetta M103 männillä veivitkin on M104 moottorissa samat 102numeroiset 145mm, vht copperilla kiristetty pahvi.
auto ollut taas ajossa parisen päivää tuntuis toimivan ihan kiitettävästi.
Onko kukaan kokeillut tuota banditen kupari tiivistetta? olen asentamassa turboa minun C36:n M104 ja haluan pudottaa vahan puristuksia etta toimii paremmin turbo kanssa.....ja taalla espanjassa ei ole osia tai ylipaataan mitaan alaanliittyvaa saatavana....toinen asia kiinnostaa on M104 turbo pakosarja, olin ajatellut tehda itse KKD laiposta,mutta alkoi laiskottaa...(pitaa tehda/aloittaa kaksi imprezan moottoria asiakkaille ensi viikolla) niin paljon etta on etsittava jostain valmis tekele...silla en halua yopya korjaamolla....heheheh :shock:
Tuosta toisesta pari pykälää alemmasta topikista löydettyä: http://turbobandit.com/shop/?artnr=401&cat_id=122" onclick="window.open(this.href);return false;

Hieman huvittaa jos reilu pari sataa on kunnollisesta tiivisteestä liikaa, mutta konetta sitten jaksetaan aukoa tuon tuosta sen takia :lol:
Avatar
AMGJUHA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 14.05.2012 23:09
Paikkakunta: Vitoria Gasteiz ESPANJA

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja AMGJUHA »

Pansu kirjoitti:
AMGJUHA kirjoitti:
skye kirjoitti:http://turbobandit.com/shop/?artnr=115&cat_id=57

vähän tilanne katsausta , eli toi tiivisteen rikkoutumisen aiheuttama hydrolukko täräytti vitossylinterin veivin mutkalle,myöskin 3 mäntää kuudesta kaput. laskin puristussuhdetta M103 männillä veivitkin on M104 moottorissa samat 102numeroiset 145mm, vht copperilla kiristetty pahvi.
auto ollut taas ajossa parisen päivää tuntuis toimivan ihan kiitettävästi.
Onko kukaan kokeillut tuota banditen kupari tiivistetta? olen asentamassa turboa minun C36:n M104 ja haluan pudottaa vahan puristuksia etta toimii paremmin turbo kanssa.....ja taalla espanjassa ei ole osia tai ylipaataan mitaan alaanliittyvaa saatavana....toinen asia kiinnostaa on M104 turbo pakosarja, olin ajatellut tehda itse KKD laiposta,mutta alkoi laiskottaa...(pitaa tehda/aloittaa kaksi imprezan moottoria asiakkaille ensi viikolla) niin paljon etta on etsittava jostain valmis tekele...silla en halua yopya korjaamolla....heheheh :shock:
Tuosta toisesta pari pykälää alemmasta topikista löydettyä: http://turbobandit.com/shop/?artnr=401&cat_id=122" onclick="window.open(this.href);return false;

Hieman huvittaa jos reilu pari sataa on kunnollisesta tiivisteestä liikaa, mutta konetta sitten jaksetaan aukoa tuon tuosta sen takia :lol:
Olen samaa mielta etta jos vain on kunnon tiiviste joka kestaa ei 300 euroakaan ole paha.... :crazy: on jumalaton homma aukoa kantta muutaman euron takia :roll:
noista tubobanditen pakosarjasta... nayttaa kovin made in china hakkyralta, laitoin yhdelle asiakkaale sen supra TT ebay setin jossa tuli mukana ihan saman nakoinen pakosarja ja olihan se melkoinen tyo puhdistaa ettei turbo hajoaisi, kun laitoin kauyntiin ilman turboa ihan piruillessani etta jos vaikka olisi hitsaus kuonia (yms kiinalaista paskaa..) niin kylla tallin katto ropisi kuin laittoi yli 3000 rpm kelloon.--- :wtf: ja sitten parin kuukauden paasta se sitten halkesikin..... vaikka laitoin extra tuen pitamaan T70:n paikollaan... etta sellaista. :think:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... vp2HKpBCqE" onclick="window.open(this.href);return false; kyllapa subaru lahtee iloisesti.......
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

AMGJUHA kirjoitti:
Pansu kirjoitti:
AMGJUHA kirjoitti:
skye kirjoitti:http://turbobandit.com/shop/?artnr=115&cat_id=57

vähän tilanne katsausta , eli toi tiivisteen rikkoutumisen aiheuttama hydrolukko täräytti vitossylinterin veivin mutkalle,myöskin 3 mäntää kuudesta kaput. laskin puristussuhdetta M103 männillä veivitkin on M104 moottorissa samat 102numeroiset 145mm, vht copperilla kiristetty pahvi.
auto ollut taas ajossa parisen päivää tuntuis toimivan ihan kiitettävästi.
Onko kukaan kokeillut tuota banditen kupari tiivistetta? olen asentamassa turboa minun C36:n M104 ja haluan pudottaa vahan puristuksia etta toimii paremmin turbo kanssa.....ja taalla espanjassa ei ole osia tai ylipaataan mitaan alaanliittyvaa saatavana....toinen asia kiinnostaa on M104 turbo pakosarja, olin ajatellut tehda itse KKD laiposta,mutta alkoi laiskottaa...(pitaa tehda/aloittaa kaksi imprezan moottoria asiakkaille ensi viikolla) niin paljon etta on etsittava jostain valmis tekele...silla en halua yopya korjaamolla....heheheh :shock:
Tuosta toisesta pari pykälää alemmasta topikista löydettyä: http://turbobandit.com/shop/?artnr=401&cat_id=122" onclick="window.open(this.href);return false;

Hieman huvittaa jos reilu pari sataa on kunnollisesta tiivisteestä liikaa, mutta konetta sitten jaksetaan aukoa tuon tuosta sen takia :lol:
Olen samaa mielta etta jos vain on kunnon tiiviste joka kestaa ei 300 euroakaan ole paha.... :crazy: on jumalaton homma aukoa kantta muutaman euron takia :roll:
noista tubobanditen pakosarjasta... nayttaa kovin made in china hakkyralta, laitoin yhdelle asiakkaale sen supra TT ebay setin jossa tuli mukana ihan saman nakoinen pakosarja ja olihan se melkoinen tyo puhdistaa ettei turbo hajoaisi, kun laitoin kauyntiin ilman turboa ihan piruillessani etta jos vaikka olisi hitsaus kuonia (yms kiinalaista paskaa..) niin kylla tallin katto ropisi kuin laittoi yli 3000 rpm kelloon.--- :wtf: ja sitten parin kuukauden paasta se sitten halkesikin..... vaikka laitoin extra tuen pitamaan T70:n paikollaan... etta sellaista. :think:
Eikö joku kynsitiiviste olis kans hyvä siis verrattuna tuohon täyskupariin?
Oman pakosarjan meinasin kyllä kunnolla puhalluttaa raudalla läpi että ei pääse siivikkoon mitään roiskeita.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja napa »

Manu300cea24 kirjoitti:
Eikö joku kynsitiiviste olis kans hyvä siis verrattuna tuohon täyskupariin?
Oman pakosarjan meinasin kyllä kunnolla puhalluttaa raudalla läpi että ei pääse siivikkoon mitään roiskeita.
C36 lohko on ongelmallinen, kun se on porattu jo tehtaalla "ylisuureksi" (pilattu suomeksi sanottuna... :evil: ) itse unohtaisin tuon koneen ahtamisen ja tyytyisin siihen mitä siitä saa vaparina irti... mielummin vaihtaa vaikka M104 3.2 koneen ja turbottaa sitten sen, tehoja saa taatusti enemmän, kun ahtoja voi antaa ihan eri tyyliin...

laitetaan nyt vielä oikein kuva selittämään tuota ongelmaa, miksi itse en ahtaisi M104 3.6 konetta... tuo pyttyjen välissä oleva kannas on niin onneton, että eihän tuossa koneessa kestä kansipahvit aina edes vaparina...

Kuva

500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
AMGJUHA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 14.05.2012 23:09
Paikkakunta: Vitoria Gasteiz ESPANJA

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja AMGJUHA »

napa kirjoitti:
Manu300cea24 kirjoitti:
Eikö joku kynsitiiviste olis kans hyvä siis verrattuna tuohon täyskupariin?
Oman pakosarjan meinasin kyllä kunnolla puhalluttaa raudalla läpi että ei pääse siivikkoon mitään roiskeita.
C36 lohko on ongelmallinen, kun se on porattu jo tehtaalla "ylisuureksi" (pilattu suomeksi sanottuna... :evil: ) itse unohtaisin tuon koneen ahtamisen ja tyytyisin siihen mitä siitä saa vaparina irti... mielummin vaihtaa vaikka M104 3.2 koneen ja turbottaa sitten sen, tehoja saa taatusti enemmän, kun ahtoja voi antaa ihan eri tyyliin...

500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
Onko kellaan ollut kokemuksia C36 lohkosta 1,5 bar paineella?
minun ajatuksena oli saada sellaiset 450 reipasta pollea ja luulen etta siihen ei tarvita lahellekaan 1,5 baria... silla M104 3.2 on vain 1 mm eroa porauksella eli kannas sylintereiden valilla on 1mm kapeampi, ei sen pitaisi kovin paljon heilkentaa kestavyytta, minulla on aikomus laittaa liekki renkaat(1.0 mig lanka uriin lohkossa) silla mitsu evon moottorissa kannas on samaa luokkaa ja ainakin normaalit(2.0L) ja strokerit(2.3L) joita olen tehnyt viime vuosina ei ole ollut ongelmia 2.0 bar ahdoilla??? (minun omassa 4x4 penkissa antavat noin 400 - 470 hv ja moottorista riipuen 650Nm -740Nm) joten AMG:n 3.6L pitaisi tuottaa nuo heposet helposti ja olen asentamassa Aquamist HPF-6 vesi/metanooli ruiskun(espanjassa ei ole E85:sta myynnissa....) moottoriin pitamaan palotilalammot kurissa.... :think:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... vp2HKpBCqE" onclick="window.open(this.href);return false; kyllapa subaru lahtee iloisesti.......
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja napa »

itse muistaisin, että 3.6 olis 2.1 mm suurempi poraus, kuin 3.2... :think: no, pitää tarkistaa jostakin... tuo hiton "veriura" tuossa kannaksessa vielä pilaa sen liekkirengas suunnitelmankin :thumbdown: tai ainakin se jää aika onnettomaksi kokeiluksi...

ja nuo mitsun koneet nyt onkin ihan suunniteltu ahdettaviksi :D itse siirryin myös mitsun koneeseen (6G72), kun meni usko näihin mersun tekeleisiin... vaikka tarkoitus olikin tehdä siitä M103 2.6 koneesta ahdettu versio, niin loppujen lopuksi ei antanut järki periksi, kun kerran on valmiina niitä mitsun koneitakin...

tuossa kuva selittämään millainen tilanne 2.6 lohkossa olisi liekkirenkaiden tekemisen osalta :wink: vaikka tuossa muutaman desin tilavuudessa häviäiskin, kun ottais 2.6 lohkon aihioksi (voihan sitäkin vähän porata ja laittaa pitkäiskuista kampea jne.), niin taatusti saa kestävyyttä/luotettavuutta moninkertaisesti samoilla tehoilla... oma tarkoitus oli käyttää mitsun wisecon mäntiä (85.5 mm) ja chevyn h-profiili veivejä ja normi OM603 kampea... tilavuutta olis koneelle tullut "vain" 2894 cc, mutta tehonkesto reilusti parempi, kuin 600 hp...
Kuva

500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Itsellä oli kans mielessä c36 ahtaminen kun sen ostin, mutta jäipähän tekemättä juurikin noiden seikkojen takia. Vaihdoin sitten koko auton evo mitsuun :lol:
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5265
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja S202 »

2.8 ja 3.2 on 89,9mm männät ja 36amg:ssä 91mm. Ei tota lohkoa olisi tarvinnu porata kun tolla pelkällä kampurallakin olisi tullu 3,5 litraa tilvavuutta.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
AMGJUHA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 14.05.2012 23:09
Paikkakunta: Vitoria Gasteiz ESPANJA

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja AMGJUHA »

joopa, tanaan mittailin vahan tuota C36 lohkoa ,niin onpa sanottava etta laitan 3.0 lohkon hakuun....ja kaytan c36 kampiakselia silla se on amg modifikoima 350 SD veivi..... ja mulle jai "kasiin" satsi chevyn manley kankia yhdesta porsche 928 projektista minka tein(+10 mm stroker+102mm manta+8 x lapparunko =6500cc heheh..) niin voin olla huoleti ilman kansitiiviste murheista.jos tai kun ne ahdot nousee..... yksi heppu taalla espanjassa laittoi ROTREX compressorin vakio c36 ja on pysynyt nipussa hyvin 0.8 bar paineella???? mika on kylla pienoinen ihme, ottivat rullilla 420 hv:ta ulos..... :wtf:
onpa aloitettava puhtaalta paperilta tama projekti, mutta loppukesasta pitaisi olla vanha mersun reuhu elemansa kunnossa...... 8) silla vanha c36 on oikea sleepperi taalla uusien muovi-autojen maassa. :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... vp2HKpBCqE" onclick="window.open(this.href);return false; kyllapa subaru lahtee iloisesti.......
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja napa »

ne chevyn veivit pitää sitten olla sille "hondan" laakerille sovitettuja (1.889" tai jotain) normi 2" chevyn laakerille tehty kanki ei käy...

muuten tosiaan tuo 3.0 lohko kuulostaa jo hyvältä, vähän häviää kuutioissa, mutta saapahan edes jotain tolkkua tuohon kannentiiviste asiaan...

edit: tuolla pitkäiskuisella kampuralla taitaa kyllä mennä jokatapauksessa mittatilaus kankien teettämiseksi :think: ei taida löytyä valmista kankea joka menis niihin mittoihin, mutta ei se nyt tietysti paha rasti ole, 1000-1500 € paukku suunnilleen... ellei sitten jotku bemun kanget sovi, niissä on joissakin muistaakseni samoja laakeri mittoja, kuin mersun omissa ja bemussa ainakin on lyhyitä kankia (tai muokattavissa oleva alasilmä/kampiakselin kaula), kierroskonetta tuosta on turha rakentaa, niin voi hieman antaa periksi veivisuhteessa...

500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5265
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: m104 3.0 24v ahtaminen

Viesti Kirjoittaja S202 »

Voi suomi ja suomen vähäpäästöiset autot. Tohon 36:sen pellin alle ilmestyis välittömästi jonkinlainen kompura jos se leimaaminen ei maksaisi viittä tonnia.
S124 300TE
S211 E500
Vastaa Viestiin