Väykyn lämmöt

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
AMKainuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ke 06.01.2010 18:10
Paikkakunta: Suomussalmi

Väykyn lämmöt

Viesti Kirjoittaja AMKainuu »

Miten muilla pysyy nuo moottorinlämmöt 290td.ssä? Omassa jää vähän alle 80 asteen vaikka keula tukossa. Muutenkin auto aika kylmä, vaikkei pakkasta kuin 25-30°. Lankussa tarkeni T-paita päällä. Raitisilmasuodatin uusi ja puhallus kyllä on riittävä. Webastokin pelittää. Paranisko termarin vaihdolla vai onko ajeltava karvalakki päässä?
s210 290tdt -98
jek83
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 29.08.2007 12:15

Re: Väykyn lämmöt

Viesti Kirjoittaja jek83 »

Omassa oli viime talvena samaa vaivaa. Termarin vaihto auttoi. Lämmöt nousi helposti yli 80 eikä sisälläkään tarvinnu palella..
W123 200D -84
W203 200CDI -05
S211 200CDI -09
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Väykyn lämmöt

Viesti Kirjoittaja RH »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=44161" onclick="window.open(this.href);return false;
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Väykyn lämmöt

Viesti Kirjoittaja Jolle »

290 ei ole viellä cdi-kone vaikka suorasuihkari onkin.
Sprinterissä on tuo kone ja siinä lämmöt jää 50 matka-ajossa. Pitäis tänään vaihtaa siihen uusi termostaatti jos alkais lämmöt pysymään ylhäällä.
Lämmintä kuitenkin tulee ihan kohtalaisesti, onkos kiertovesipumppu kunnossa?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Väykyn lämmöt

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Vaihat sinne 85 asteisen termarin niin alkaa lämpenemään. Varmaan tuossakin se 80 termari paikollaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Väykyn lämmöt

Viesti Kirjoittaja etrade »

Kestää max 2min laittaa ylävesiletkuun rellun letkutermari. Noh, minulla ei auta sekään kun kaupunkiajoa jonos ja ilman webastoa.
AMKainuu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Ke 06.01.2010 18:10
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Väykyn lämmöt

Viesti Kirjoittaja AMKainuu »

Pitää viikon päästä vaihtaa 85º termari, kun on aikaa. Toivottavasti auttaa. Kiertovesipumppu pelaa kyllä.
s210 290tdt -98
tähdellinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Väykyn lämmöt

Viesti Kirjoittaja tähdellinen »

Jos kerran webasto toimii,kyllä 85 asteen termarin vaihdolla saat koppisi lämpimäksi.Ajelin tuollaisella 290 tdt:lä ja sillä tarkeni jopa vaikka webaston palopesä tukkeutui,eli weba lopetti toimintansa.Kunhan vain termari oli kunnossa.Hitaasti se kyllä lämpeni,mutta verrattuna cdi moottoriin,se lämpeni ajossa erittäin hyvin.Minusta se 290 oli muutenkin toimintavarma kone väyryseen.Melko vähän oli ongelmia sen moottorin kanssa.Toisen mokoman kyllä sain hajoitettua.
Tähti näyttäköön tien.
Avatar
tempera1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 14.11.2011 16:14
Paikkakunta: KOTKA

Re: Väykyn lämmöt

Viesti Kirjoittaja tempera1 »

Mulla pysyy kelissä kun kelissä lämmöt reilussa +80 asteessa. Kovalla pakkasella tosin kestää aikansa ennen kun kone lämpee. Auto on 320CDI.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Vastaa Viestiin