Jos on italian osa niin ei kestä kauaa. Motonetistä löytyy kyllä välillä hyvällä tuurilla merkkiosaakin.Petri76 kirjoitti:Kokeilitko sisempää päätä onko väljää? Itse ostin raidetangon joka sisältää ulko ja sisäpään ja maksaa n:30€ motonetissä.Tomide kirjoitti:Raidetangon ulompipää vaihdettu, ei auttanut. Pitäisikö seuraavaksi kokeilla motonetin apusimpukan korjaussarjaa? Hyväähän se vaan tekee kun noita vaihtelee, vaikkei vika välttämättä kyseisessä osassa olisi. Yritän vain päästä halvalla, joten aloitan halvemmasta päästä, mikäli on todennäköinen syy.
kallistuksen vakaajan kumit = Etuvakaajan helasarja ?
Etupää kolisee
Re: Etupää kolisee
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Etupää kolisee
Ovat Delphi merkkisiä osia.
Re: Etupää kolisee
Ei ollu väljää sisemmässä päässä. Eikä kyllä tuntunut ulomassakaan, mutta vaihdoin nyt kuitenkin.Petri76 kirjoitti:Kokeilitko sisempää päätä onko väljää? Itse ostin raidetangon joka sisältää ulko ja sisäpään ja maksaa n:30€ motonetissä.Tomide kirjoitti:Raidetangon ulompipää vaihdettu, ei auttanut. Pitäisikö seuraavaksi kokeilla motonetin apusimpukan korjaussarjaa? Hyväähän se vaan tekee kun noita vaihtelee, vaikkei vika välttämättä kyseisessä osassa olisi. Yritän vain päästä halvalla, joten aloitan halvemmasta päästä, mikäli on todennäköinen syy.
kallistuksen vakaajan kumit = Etuvakaajan helasarja ?
Re: Etupää kolisee
vakaajanpäät vaihda niin loppuu koliseminen. ite ainakin noita olen vaihdellut noin 10 eri mersuun ja aina on loppunu kolina kun ne on vaihtanut
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Re: Etupää kolisee
Kallistuksen vakaajan kaikki kumityynyt vaihdettu, ei loppunu kolinat..mage_90 kirjoitti:vakaajanpäät vaihda niin loppuu koliseminen. ite ainakin noita olen vaihdellut noin 10 eri mersuun ja aina on loppunu kolina kun ne on vaihtanut

Re: Etupää kolisee
Koliseeko myös hiljaisessa vauhdissa epätasaisella tiellä ? Silloin voisi olla koiranluut.
W203CDI
Re: Etupää kolisee
Juu samaa tavaraa on.Tomide kirjoitti:Raidetangon ulompipää vaihdettu, ei auttanut. Pitäisikö seuraavaksi kokeilla motonetin apusimpukan korjaussarjaa? Hyväähän se vaan tekee kun noita vaihtelee, vaikkei vika välttämättä kyseisessä osassa olisi. Yritän vain päästä halvalla, joten aloitan halvemmasta päästä, mikäli on todennäköinen syy.
kallistuksen vakaajan kumit = Etuvakaajan helasarja ?
Taitaa maksaa jotain 10€. Ei ainakaan paljoa häviä jos vaihtaa. On vielä nopeat vaihtaa.
Edit: Ne olikin jo vaihdettu..
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: Etupää kolisee
Ja se apusimpukka 

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Etupää kolisee
Onhan vaihdettu myös "koiranluut", eli vakaajan yhdystangot?Tomide kirjoitti:Kallistuksen vakaajan kaikki kumityynyt vaihdettu, ei loppunu kolinat..mage_90 kirjoitti:vakaajanpäät vaihda niin loppuu koliseminen. ite ainakin noita olen vaihdellut noin 10 eri mersuun ja aina on loppunu kolina kun ne on vaihtanut
Re: Etupää kolisee
Tarkista nyt ne alapallot ekana. Tunkkaa pyörä ilmaan alatukivarresta ja sitten koitat rengasraudalla tuntuuko väljää ylöspäin. Rakenne ja kiinnitys erilainen kun w124 jossa vaihto työläs ja voi hypätä pois kupistaan ajossa. Sinullahan C-sarja w202 jossa ei alapallon vaihto ole mahdoton homma, ihan kotikonstein onnistuu. 

r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Re: Etupää kolisee
Onnistuu, jos onnistuu.Ei tasan tartte mitään säädellä jos pelkän ulomman pään vaihdat.....lasket kierrokset ja samaan kohtaan kiristys kun vanhalla.
Useimmiten tällaisen sepityksen jäljiltä säädetään sitten myöhemmin, samalla kun vaihdetaan pilalle kuluneita renkaita.
Kannattaa ainakin kiinnittää huomiota siihen onko ratti remontin jälkeen ajossa samassa asennossa, tosin siitäkään ei voi päätellä mitään jos on vaihdettu niveliä molemmin puolin.
wiimax.fi
Re: Etupää kolisee
Tönärillä oon ite mitannu kun ei oo ollu mahollisuutta samantien suunnata. Myöhemmin kun on kaikki tarpeelliset nivelet vaiheltu niin sitten oon suunnannut.dealer kirjoitti:Onnistuu, jos onnistuu.Ei tasan tartte mitään säädellä jos pelkän ulomman pään vaihdat.....lasket kierrokset ja samaan kohtaan kiristys kun vanhalla.
Useimmiten tällaisen sepityksen jäljiltä säädetään sitten myöhemmin, samalla kun vaihdetaan pilalle kuluneita renkaita.
Kannattaa ainakin kiinnittää huomiota siihen onko ratti remontin jälkeen ajossa samassa asennossa, tosin siitäkään ei voi päätellä mitään jos on vaihdettu niveliä molemmin puolin.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Etupää kolisee
Paa kaikki nivelet ja koiranluut ym uutta.ajoltaan paranee ja loppuu kolinat.Motonetissä noi kaikki yhteensä noin parisataa euroa.
Re: Etupää kolisee
Pakko päivitellä sen verran, että etupää käyty läpi jopa autokorjaajan toimesta, ei väljää löytänyt mistään.. Tiedä sitten mitä pitäisi tehdä, jos ei kerta kojaamollakaan löydetä väljyyttä. Pitää varmaan sitten vain odottaa että jotain hajoaa 

Re: Etupää kolisee
Näin katsurin silmin...
Alapallon kai kaikki osaavat katsoa (pallon ruuvin ja jarrukilven välistä raudalla vääntäen pystysuunnassa), mutta harvenpi yläpalloa osaa tarkastaa...
Väännellään ja käännellään, mutta välys löytyy paremmin renkaat maassa putkipihdeillä puristamalla.
Kun renkaat roikkuu, niin pallo on eri asennossa, kun ajotilanteessa ja välys ei välttänättä löydy.
Yläpallo huomataan vasta, kun se on "tosi väljä". Ei sitä pientä sivuttaisväljää alkuvaiheessa.
Usein pallonivelet eivät "laukea" auki, joten välys ei tule esiin. Eli renkaaseen pari terävää iskua kämmenpohjalla eri suuntiin, niin että välykset "heräävät".
Yleensä silmämääräisesti ja jopa käsivoimalla väännellään kallistuksenvakaajan kumeja, mutta väljää ei löydy.
Kun kumi kopettuu, niin sitä ei jaksa käsin "puristaa" kasaan.
Ajotilanteessa voimat on vähän suuremman, jolloin kova kumi painuu kasaan tehden vastapuolelle tyhjän raon. Kun se liike sitten vaihtaa suuntaa, niin kolahtaa.
Eli vaihtakaa tuoreet kallistuksenvakaajan kumit (myös sisemmät).
Apusimpukan laakerointi... helppo ja halpa ainakin vaihtaa.
Tuli sellainenkin joskus vastaan, että ohjauksen välitangon sisäpään pallonivelen liitoskohta oli väljä...
Siis se takomalla puristettu liitoskohta sisemmässä pallossa.
Joo ja pyörän laakeri hiukan kireemmälle... Mitä sormin saa.
Joo ja vaikka iskari ei hypytä saattaa sekin kolinan aiheuttaa.
Saatta iskarin yläpään kumihela olla painunut kasaan niin, että sivuttain kiinnitysakselia reijän reunaan kolistaa.
Alapallon kai kaikki osaavat katsoa (pallon ruuvin ja jarrukilven välistä raudalla vääntäen pystysuunnassa), mutta harvenpi yläpalloa osaa tarkastaa...
Väännellään ja käännellään, mutta välys löytyy paremmin renkaat maassa putkipihdeillä puristamalla.
Kun renkaat roikkuu, niin pallo on eri asennossa, kun ajotilanteessa ja välys ei välttänättä löydy.
Yläpallo huomataan vasta, kun se on "tosi väljä". Ei sitä pientä sivuttaisväljää alkuvaiheessa.
Usein pallonivelet eivät "laukea" auki, joten välys ei tule esiin. Eli renkaaseen pari terävää iskua kämmenpohjalla eri suuntiin, niin että välykset "heräävät".
Yleensä silmämääräisesti ja jopa käsivoimalla väännellään kallistuksenvakaajan kumeja, mutta väljää ei löydy.
Kun kumi kopettuu, niin sitä ei jaksa käsin "puristaa" kasaan.
Ajotilanteessa voimat on vähän suuremman, jolloin kova kumi painuu kasaan tehden vastapuolelle tyhjän raon. Kun se liike sitten vaihtaa suuntaa, niin kolahtaa.
Eli vaihtakaa tuoreet kallistuksenvakaajan kumit (myös sisemmät).
Apusimpukan laakerointi... helppo ja halpa ainakin vaihtaa.
Tuli sellainenkin joskus vastaan, että ohjauksen välitangon sisäpään pallonivelen liitoskohta oli väljä...
Siis se takomalla puristettu liitoskohta sisemmässä pallossa.
Joo ja pyörän laakeri hiukan kireemmälle... Mitä sormin saa.
Joo ja vaikka iskari ei hypytä saattaa sekin kolinan aiheuttaa.
Saatta iskarin yläpään kumihela olla painunut kasaan niin, että sivuttain kiinnitysakselia reijän reunaan kolistaa.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: Etupää kolisee
Vuoden päästä saat vaihtaa uudet raidetangon päät. Minulla meni alle vuodessa paskaksi nuo motonetin raidetankojen kumisuojukset.Kokeilitko sisempää päätä onko väljää? Itse ostin raidetangon joka sisältää ulko ja sisäpään ja maksaa n:30€ motonetissä.
Eipä tarvi toiste ostaa 'mätänetistä' alustan osia.
Re: Etupää kolisee
Riippuu mitä sattuu tulemaan. Italian osat ei tunnetusti kestä mutta saksalaiset.miho kirjoitti:Vuoden päästä saat vaihtaa uudet raidetangon päät. Minulla meni alle vuodessa paskaksi nuo motonetin raidetankojen kumisuojukset.Kokeilitko sisempää päätä onko väljää? Itse ostin raidetangon joka sisältää ulko ja sisäpään ja maksaa n:30€ motonetissä.
Eipä tarvi toiste ostaa 'mätänetistä' alustan osia.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Etupää kolisee
Mulle on tullut kolinat takaisin. Eli "nimismiehenkiharasta" hiljaa ajettaessa tuntuu että jossakin kuskin puolella on välystä. Autoon on vaihdettu raidetangonpäät (sisä ja ulko), alatukivarsi, kallistuksenvakaajan kumit, koiranluu ja viimeisimmäksi iskarit. Pyöränlaakerissakaan ei tunnu välystä.
Iskareiden vaihdon yhteydessä ylälautanen oli kunnossa sekä kumit näytti ok kuntoisilta joten pistettiin vanhat paikoilleen. Mitäs seuraavaksi?
Iskareiden vaihdon yhteydessä ylälautanen oli kunnossa sekä kumit näytti ok kuntoisilta joten pistettiin vanhat paikoilleen. Mitäs seuraavaksi?
-Exä: W203 200cdi -01 Avantgarde
Re: Etupää kolisee
Jos se on vaan niin että vanhat tai paljon ajetut autot rupeeaa nitkumaan joka paikasta. Kyllä tuo nykyinen 124 kolisee kans aika hyvin. Melkein kuulo lähti kun oli nimismiehen kiharaa
Huomaa että ovet ainakin kolisee. Varmaan jos uusisi oven tiivisteet ja kohdistaisi ovet tukevasti lukkoihin niin ainakin ne lopettaisi kolinan.
Noita kolinoita ja kitinöitä on vaikea paikantaa. Onhan ovitaskut tyhjät? Menee vähän kaukaa hajetuksi
Joskus pientä ääntä piti ovenrajoitin.

Noita kolinoita ja kitinöitä on vaikea paikantaa. Onhan ovitaskut tyhjät? Menee vähän kaukaa hajetuksi

Joskus pientä ääntä piti ovenrajoitin.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)