Kommentteja/ohjeita/varoituksia W220

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Kommentteja/ohjeita/varoituksia W220

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Jaha iltapäivää!
Pitkän aikaa ollut päällänsä semmonen lievä facelift-Väyrys kuume. 320CDI automaatti ja muutenkin jonkunlaisilla varusteilla. En tiedä onko kuumetta laskenut nämä kokemukset W210:n korroosionestosta, mutta kuitenkin.
Mutta sitten tuossa jossaki vaiheessa yks kaveri möläytti semmosta että laita tuomonen Ässä!
Siinähän olis kyllä pirssi heti toisella tasolla..

Lueskelisin mielellään kommentteja ko. autosta! Korroosio-ongelmat? (Kalliit)viat? Joka ongelman kanssa Vehon arvauskeskukseen vai selviääkö kotitallissa pitkällekin star:in kanssa samaan tyyliin kuin väyrysen kohdalla?
Ja mitä vain huonoja puolia! Asioita mitä ehdottomasti pitää tarkistaa, jos joskus tuomosta meinaa pihaansa hommata. (joo, kohta joku kirjoittaa että mitä tahansa käytettyä autoa kun ostaa, niin pitää käydä läpi koko auto. Tiedän)
Tarkennuksena, että varmaankin joku vuosituhannen alun laite. 320CDI tai 400CDI automaatilla. Onko näissä moottori ja voimansiirto miten paljon suoraa lainaa väyrysestä? Entäs mites alustan komponentit? Onko mitään yhteistä näihin rahvaan kotteroihin? :)

Kiitoksia etukäteen kaikille talkoisiin osallistuneille!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Kommentteja/ohjeita/varoituksia W220

Viesti Kirjoittaja koyama »

Viime talvena ilmajousituksella varustettu ässä ei tykännyt pitkästä pakkasjaksosta .Näin monta rataalustalla varustettua liikenteessä ja toinen mokoma raskoneen pihalla ja kolmas sisällä.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: Kommentteja/ohjeita/varoituksia W220

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

koyama kirjoitti:Viime talvena ilmajousituksella varustettu ässä ei tykännyt pitkästä pakkasjaksosta .Näin monta rataalustalla varustettua liikenteessä ja toinen mokoma raskoneen pihalla ja kolmas sisällä.
Tuo ilmajousitus on kummitellut mielessä... Onko se kaikissa W220:ssä vakiona? Onko siinä ilmajärjestelmässä minkäänlaista kuivuria? Vrt.kuorma-autot tms. raskaat ajoneuvot, työkoneet. Jos ei, niin ihme on jos ei ongelmia näillä korkeuksilla tule!

Niin ja ruukaako sieltä hajota jotain (kallista) kun jää makaamaan pohjaan vai elpyykö normaalisti esim. lämpimässä tallissa? No takuulla hajoaa, jos lähtee päästelemään niin että jouset makaa pohjassa, mutta jos vähän käyttää järjeä?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: Kommentteja/ohjeita/varoituksia W220

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Herätys kaikki kuninkaalliset ässän komentosillalla!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: Kommentteja/ohjeita/varoituksia W220

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Tenutähti kirjoitti: Korroosio-ongelmat?!
Viime kevään ässää etsiessäni, huomasin että ruoste näytti pesineen liki yhtä hyvin uutena Suomeen tuotuihin ässiin kuin väyrysiinkin..
Eli muuten vähän ajettuja autoja löytyi, mutta korin kunto vastannut odotuksia.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: Kommentteja/ohjeita/varoituksia W220

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Esa H. kirjoitti:
Tenutähti kirjoitti: Korroosio-ongelmat?!
Viime kevään ässää etsiessäni, huomasin että ruoste näytti pesineen liki yhtä hyvin uutena Suomeen tuotuihin ässiin kuin väyrysiinkin..
Eli muuten vähän ajettuja autoja löytyi, mutta korin kunto vastannut odotuksia.
Tuleeko mieleen jotain piilossa olevia paikkoja, mitä ei tahdo huomata jos ei tiedä hakea, missä tyypillisesti voi olla ruskeaa? Vrt. 210/124 kaikenmaailman tiivisteiden aluset, eri muovipaneelien/listojen aluset. Jotain järjettömiä koteloita mihin kerää suolaa, hiekkaa yms.?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
mekanik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 08.11.2009 15:08

Re: Kommentteja/ohjeita/varoituksia W220

Viesti Kirjoittaja mekanik »

Älä osta ikinä sitä 400 cdi:llä varustettua ässää. Ne alkaa oleen aika pommikoneita
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: Kommentteja/ohjeita/varoituksia W220

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

mekanik kirjoitti:Älä osta ikinä sitä 400 cdi:llä varustettua ässää. Ne alkaa oleen aika pommikoneita
Pannaan korvan taakse! Mikäs siitä pommittajan tekee?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
mekanik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 08.11.2009 15:08

Re: Kommentteja/ohjeita/varoituksia W220

Viesti Kirjoittaja mekanik »

Lyhyesti ja ytimekkäästi : aikalailla kaikki, tosin onhan niitä hyviäkin moottoreita joukossa. Ite en silti menis semmosta hommaan.

Mersun merkkiliikkeessä kun oon töissä niin oon nähnyt liian paljon noita huonossa hapessa olevia 400cdi patoja
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Kommentteja/ohjeita/varoituksia W220

Viesti Kirjoittaja napa »

mekanik kirjoitti:Lyhyesti ja ytimekkäästi : aikalailla kaikki, tosin onhan niitä hyviäkin moottoreita joukossa. Ite en silti menis semmosta hommaan.

Mersun merkkiliikkeessä kun oon töissä niin oon nähnyt liian paljon noita huonossa hapessa olevia 400cdi patoja
jakopääkös näissä 400 cdi malleissa oli se pahin, vai onko koko kone kauttaaltaan ihan susi :think: (sama kone kai myös G 400 cdi...)

420 cdi on kuulemma jo parempi, mutta sitä ei käsittääkseni ole G mersuun asennettu... oma kiinnostus enemmän tuolla G:n puolella tällä hetkellä, vaikka toki W220 on myös harkinnassa... ässä taitais tulla kyllä bensa koneella, joten tuo dieselien vika ei siinä niin haittaa :D perheen "ykkösautoon", eli sellaiseen h-autoon jolla molemmat ajaa, tahtoo kilometrit jäädä siihen max. 10 000 km/vuosi, vaikka emäntä sillä töissä kulkeekin... mun pää ajokalustoon sitten tuleekin kilometrejä n. 40 000-50 000 km/vuosi jakautuen vähän kuinka sattuu kaluston kesken, joskus tulee ducatoon kaikki ja joskus se jakautuu kahden w124 ja tuon ducaton kesken... niin kuitenkin, että diesel h-auto ei sovi kuvioon...

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mekanik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Su 08.11.2009 15:08

Re: Kommentteja/ohjeita/varoituksia W220

Viesti Kirjoittaja mekanik »

Aikalailla koko kone.. Muutamia mitä voi mainita niin ahtimet,jakopää ja sit ne suuttimet plus tietty ahdasta on aina kun jotain pannuhuoneen puolelle tekee
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Kommentteja/ohjeita/varoituksia W220

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No ei kai tuossa ollut mitään uutta muihin CDI moottoreihin verraten. :mrgreen:

Samanlaisia paskoja kaikki mutta toki kasissa on osia enemmän.
aivn kuten bensakoneissa kaikki kauhulla ajattelee V12 konetta. Ei siinä ole sen kummempia vikoja kuin noissa pikkupäristimissä. Osia vaan enempi. :D

Onko muuten V8 CDI kahdella korkeapainepumpulla?
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: Kommentteja/ohjeita/varoituksia W220

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Tenutähti kirjoitti:
Esa H. kirjoitti:
Tenutähti kirjoitti: Korroosio-ongelmat?!
Viime kevään ässää etsiessäni, huomasin että ruoste näytti pesineen liki yhtä hyvin uutena Suomeen tuotuihin ässiin kuin väyrysiinkin..
Eli muuten vähän ajettuja autoja löytyi, mutta korin kunto vastannut odotuksia.
Tuleeko mieleen jotain piilossa olevia paikkoja, mitä ei tahdo huomata jos ei tiedä hakea, missä tyypillisesti voi olla ruskeaa? Vrt. 210/124 kaikenmaailman tiivisteiden aluset, eri muovipaneelien/listojen aluset. Jotain järjettömiä koteloita mihin kerää suolaa, hiekkaa yms.?
Ihan yleisesti ottaen kannatta tsekata tarkkaan ovien ja takaluukun reunat, pyöränkaarien sisäkantit jne. Nosturille kandee myös mennä myös, pakoputkisto ja katit eivät halvimmasta päästä.
Ja ennen kauppakirjoja tietysti vikakoodien lukuun KUNNON TESTERILLE, ettei tule ylläreitä sen suhteen..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: Kommentteja/ohjeita/varoituksia W220

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Esa H. kirjoitti:
Tenutähti kirjoitti:
Esa H. kirjoitti:
Tenutähti kirjoitti: Korroosio-ongelmat?!
Viime kevään ässää etsiessäni, huomasin että ruoste näytti pesineen liki yhtä hyvin uutena Suomeen tuotuihin ässiin kuin väyrysiinkin..
Eli muuten vähän ajettuja autoja löytyi, mutta korin kunto vastannut odotuksia.
Tuleeko mieleen jotain piilossa olevia paikkoja, mitä ei tahdo huomata jos ei tiedä hakea, missä tyypillisesti voi olla ruskeaa? Vrt. 210/124 kaikenmaailman tiivisteiden aluset, eri muovipaneelien/listojen aluset. Jotain järjettömiä koteloita mihin kerää suolaa, hiekkaa yms.?
Ihan yleisesti ottaen kannatta tsekata tarkkaan ovien ja takaluukun reunat, pyöränkaarien sisäkantit jne. Nosturille kandee myös mennä myös, pakoputkisto ja katit eivät halvimmasta päästä.
Ja ennen kauppakirjoja tietysti vikakoodien lukuun KUNNON TESTERILLE, ettei tule ylläreitä sen suhteen..
Jep, nuo on kai itsestäänselviä juttuja melkein joka kotteron kans. W220:stä ei vissiin tule mieleen mitään erityisiä juttuja. Siis varsinkin korin ruostumisen kans. Toinen homma mikä kiinnostaa niin moottori/voimansiirto/alusta, miten paljon sukua W210/211? Samoja osia?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: Kommentteja/ohjeita/varoituksia W220

Viesti Kirjoittaja RAM »

En noita eemeleitä ole omistanut, mutta nosturilla niitä katselleena sanoisin, ettei alustassa mitään yhteistä ole. Osat ässään maksaa sen, mitä muihinkin autoihin. Jotkut jopa puolet väykyn vastaavista. Omallani (vm 1999) nyt yli 30 000 takana ja hienosti pelaa. Auto on nyt faijalla ajossa ja olen ajellut 1.6 litrasella koneella olevalla pökötillä helsingin ja mäntsälän väliä. Ei ole bensan kulutuksessa merkittävää eroa pökötin ja 500:sen ässän välillä, mutta kaikessa muussa sitten onkin aika paljon.

Se 5 litranen V-8 on todella eleetön voimapesä. Sillä lähtee 2-tonninen auto kuin jänis makuulta. Omassa jo 13 vuotiaassa vanhuksessa ei moottorin ja laatikon kanssa ole ollut mitään huolia.

Varo vaan.... herättää ostohaluja.
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: Kommentteja/ohjeita/varoituksia W220

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Osat ässään maksaa sen, mitä muihinkin autoihin. Jotkut jopa puolet väykyn vastaavista.

Varo vaan.... herättää ostohaluja.[/quote]

No tuotahan mie justiin pelkään!
Meinaatko vakavalla naamalla, että 210:aan osat yleensä halvempia kuin ässään? Siis W220?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Kommentteja/ohjeita/varoituksia W220

Viesti Kirjoittaja Matti R »

SUosittelen samaa kuin saksan foorumeilla eli face-lift malleja. Ruosteongelmia vähemmän, sisustuksessa paremmat materiaalit, iso comand, ja mikä tärkeintä, kojelaudan nappulat ei ole samat kuin A-mallissa :D
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: Kommentteja/ohjeita/varoituksia W220

Viesti Kirjoittaja terokoo »

mekanik kirjoitti:Älä osta ikinä sitä 400 cdi:llä varustettua ässää. Ne alkaa oleen aika pommikoneita
tähän lausahdukseen pitää yhtyä. reilun vuoden ja 65tkm:n kokemuksella voin kertoo et juurikin mulle sattui ainakin tuo pommikone malli. lisää tietoa saat haulla 400cdi tai nimimerkillä terokoo. joitain kokemuksia sillon tänne kirjottelin. en voi suositella kyseistä mallia edes vihamiehelle. :shock:
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Re: Kommentteja/ohjeita/varoituksia W220

Viesti Kirjoittaja terokoo »

Mika.T kirjoitti:No ei kai tuossa ollut mitään uutta muihin CDI moottoreihin verraten. :mrgreen:

Samanlaisia paskoja kaikki mutta toki kasissa on osia enemmän.
aivn kuten bensakoneissa kaikki kauhulla ajattelee V12 konetta. Ei siinä ole sen kummempia vikoja kuin noissa pikkupäristimissä. Osia vaan enempi. :D

Onko muuten V8 CDI kahdella korkeapainepumpulla?
ei ainakaan 400cdi ole kahdella, luojan kiitos. nimittäin senkin jouduin korjauttamaan ja reilun 700 maksoi. uudesta pumpusta huutelivat silloin toista tonnia. ja ihana työnmäärä oli senkin kanssa... :(
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Kommentteja/ohjeita/varoituksia W220

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

terokoo kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:
Onko muuten V8 CDI kahdella korkeapainepumpulla?
ei ainakaan 400cdi ole kahdella, luojan kiitos. nimittäin senkin jouduin korjauttamaan ja reilun 700 maksoi.
Sen joutuu korjaamaan/vaihtamaan jok'ikisestä CDI:stä jossain vaiheessa auton elinkaarta. Ei voi sanoa pelkästään V8 diiselin viaksi.
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: Kommentteja/ohjeita/varoituksia W220

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Mistä vuodesta/kuukaudesta lähtien on face-lift? Mistä erottaa vanhempaan helpoimmin/varmimmin?
Ei kai näitten kans harrasteta tätä tuninkia, vrt. esim 124, vaihdetaan takalamput/konepeitto/puskurit/ajovalot? Ja tällai "nuorennetaan" autoa?
Vai onko jotain tyypillisiä osia mitä näpätään uudemmasta?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: Kommentteja/ohjeita/varoituksia W220

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Tenutähti kirjoitti:Mistä vuodesta/kuukaudesta lähtien on face-lift? Mistä erottaa vanhempaan helpoimmin/varmimmin?
Ei kai näitten kans harrasteta tätä tuninkia, vrt. esim 124, vaihdetaan takalamput/konepeitto/puskurit/ajovalot? Ja tällai "nuorennetaan" autoa?
Vai onko jotain tyypillisiä osia mitä näpätään uudemmasta?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=101549" onclick="window.open(this.href);return false;
From Wikipedia, the free encyclopedia:
A facelifted version of the S-Class was introduced in autumn 2002 for 2003, offering a more aerodynamic front-end and redesigned taillights, though the exterior style remained largely analogous to the previous W220 models. Although the facelift only made minor changes to the exterior, it addressed several of the issues in the COMAND system and other interior features. Exterior updates included a more upright grille angle, new transparent housing for the headlamps (replacing the earlier translucent versions), and restyled lower air intakes on the front bumper.

The first W220 S-Class rolled off the assembly line on August 13, 1998
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: Kommentteja/ohjeita/varoituksia W220

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Perskule kun hinta pompsahtaa nois face-lifteissä... :evil:
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vastaa Viestiin