temetisu kirjoitti:Muistan lukeneeni jostain et nää CDI koneista on otettu hyöty nii hyvin ettei tuu lämmintä joten webasto puhaltaa lämmintä ajossa. Mut auto lämpenee kyllä nopeasti siihen 70c mutta en sit tiedä?
ps. Kannattaako alkaa vaihtamaan termaria? 39e motonetissä.. (kokemuksia?)
Lyhyesti: kannattaa.
Motonetin termariin en ota kantaa. Itse vaihdatin korjaamolla, kun ei ollut aikaa kaivella tuon kanssa. Ei montaa kymppiä maksanut. Kulutus meidän ajossa taisi pudota sen puolisen litraa heti eli uusi termari maksaa itsensä takaisin jo ennen kesärengaskautta.
Kommentoin tähän sen verran että mikähän siinä on että nimenomaan mersun termarit (oli ne sitten veholta,motonetistä tai kl:stä jne) ei kestä kuin max kaksi vuotta...?
siksi ihmettelen että Audissani on ollut sama termari (tai saattaa olla että siellä on magneettiventtiilikin?) vuodesta 2006 lähtien, eli uudesta lähtien....tuo audi lämpeää kivenlahdesta suomenojalle matkalla +90 asteeseen -25 pakkasessa ja kuluttaa silti vain 5.5L/100km....
Oletko RH joutunut bensapaavoon vaihtamaan termaria kertaakaan, omassa on meinaan ilmeiseti menossa kun -6 pakkasessa ei saavuta kuin 78 lämmöt kone....
.
Jää sitten nähtäväksi, että kauanko tuo kestää. Taisivat muuten tilata sen termarin siellä pajalla KL:stä.
Bensapaavosta ei ole tietoa, milloin on, vai onko edes koskaan vaihdettu, tai että minkämoinen termari siellä on... lämmöt nousee ja on aina noussut sinne vähän päälle 80. Tänään aamullakin sitä ihan uteliaisuuttani seurailin, kun oli sentään semmonen kymmenen pakkasta ja tuolla melkein tyhjäkäynnillä hissuttelin töihin, niin lämmöt nousee silti sinne 82-83- välillä ja nopeastikin vielä. Semmonen 5km riittää mainiosti. Eikä se leudommassakaan kelissä sitä kuumemmaksi juuri tule. Oisko siellä sitten joku 85-asteinen termari? Pitää joskus kurkata. Viimeistään sitten jos tulee tarve vaihtaa.
Tuohon W202 bensabiiliin olen termarin vaihtanut hetimiten joskus silloin kun auton ostin (~6v. sitten...) ja edelleen nousee hyvin yli 80 asteen. Matkaa takana kohta 100tkm.
menee nyt vähän ot:si alkuperäisestä mutta mennään nyt tämä vielä.
bensa paavossa pitäis olla 80C termari, mulla ei kyllä nouse kun siihen 80:iin vaikka ajelis kuinka kaupunki ruuhkassa nyt kun ulkona on pakkasta, kesällä se sitten huitelee 90-100 tienoilla.
mulla on vaihdettu kaksi vuotta sitten (110tkm) sitten termari....nyt näyttää että olis tiensä päässä...pitää tehdä takaisinkutsu ja vaihtaa pojalle tuo termiitti.
temetisu kirjoitti:Muistan lukeneeni jostain et nää CDI koneista on otettu hyöty nii hyvin ettei tuu lämmintä joten webasto puhaltaa lämmintä ajossa. Mut auto lämpenee kyllä nopeasti siihen 70c mutta en sit tiedä?
ps. Kannattaako alkaa vaihtamaan termaria? 39e motonetissä.. (kokemuksia?)
Lyhyesti: kannattaa.
Motonetin termariin en ota kantaa. Itse vaihdatin korjaamolla, kun ei ollut aikaa kaivella tuon kanssa. Ei montaa kymppiä maksanut. Kulutus meidän ajossa taisi pudota sen puolisen litraa heti eli uusi termari maksaa itsensä takaisin jo ennen kesärengaskautta.
Kommentoin tähän sen verran että mikähän siinä on että nimenomaan mersun termarit (oli ne sitten veholta,motonetistä tai kl:stä jne) ei kestä kuin max kaksi vuotta...?
siksi ihmettelen että Audissani on ollut sama termari (tai saattaa olla että siellä on magneettiventtiilikin?) vuodesta 2006 lähtien, eli uudesta lähtien....tuo audi lämpeää kivenlahdesta suomenojalle matkalla +90 asteeseen -25 pakkasessa ja kuluttaa silti vain 5.5L/100km....
Oletko RH joutunut bensapaavoon vaihtamaan termaria kertaakaan, omassa on meinaan ilmeiseti menossa kun -6 pakkasessa ei saavuta kuin 78 lämmöt kone....
.
Jää sitten nähtäväksi, että kauanko tuo kestää. Taisivat muuten tilata sen termarin siellä pajalla KL:stä.
Bensapaavosta ei ole tietoa, milloin on, vai onko edes koskaan vaihdettu, tai että minkämoinen termari siellä on... lämmöt nousee ja on aina noussut sinne vähän päälle 80. Tänään aamullakin sitä ihan uteliaisuuttani seurailin, kun oli sentään semmonen kymmenen pakkasta ja tuolla melkein tyhjäkäynnillä hissuttelin töihin, niin lämmöt nousee silti sinne 82-83- välillä ja nopeastikin vielä. Semmonen 5km riittää mainiosti. Eikä se leudommassakaan kelissä sitä kuumemmaksi juuri tule. Oisko siellä sitten joku 85-asteinen termari? Pitää joskus kurkata. Viimeistään sitten jos tulee tarve vaihtaa.
Tuohon W202 bensabiiliin olen termarin vaihtanut hetimiten joskus silloin kun auton ostin (~6v. sitten...) ja edelleen nousee hyvin yli 80 asteen. Matkaa takana kohta 100tkm.
menee nyt vähän ot:si alkuperäisestä mutta mennään nyt tämä vielä.
bensa paavossa pitäis olla 80C termari, mulla ei kyllä nouse kun siihen 80:iin vaikka ajelis kuinka kaupunki ruuhkassa nyt kun ulkona on pakkasta, kesällä se sitten huitelee 90-100 tienoilla.
mulla on vaihdettu kaksi vuotta sitten (110tkm) sitten termari....nyt näyttää että olis tiensä päässä...pitää tehdä takaisinkutsu ja vaihtaa pojalle tuo termiitti.
.
Eikös termari silloin toimi juurikin oikealla tavalla kun lämmöt on talvella 80 astetta kun on 80 asteen termari
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Kyllä se termostaatti kannattaa hakea merkkiliikkeestä,65€ ja on kahden vuoden osatakuu.Motonetin termostaatilla voitte heittää vaikka maahanmuuttajaa.
jsmp kirjoitti:Kyllä se termostaatti kannattaa hakea merkkiliikkeestä,65€ ja on kahden vuoden osatakuu.Motonetin termostaatilla voitte heittää vaikka maahanmuuttajaa.
no saanko heittää sua sitten päähän tuolla veholta ostetulla alkuperäisellä kaksi vuotta ja 110tkm kestäneellä ???
RH kirjoitti:Kaksi viimeistä tankillista kumpikin noin viikon tankkausvalillä sinne 6,6-6,7 pintaan tikulla laskien. Tullut kyllä pyyhkäistyä muutama vähän pidempikin siivu. Tietokone tuntuu olevan sen n.puoli litraa optimistinen. Toinen paavo, bensafarkku, lataa tietokoneen näytölle koko lailla oikeita kulutuslukemia.
Paluu arkeen .
Tankki täyteen tänään. Edellisestä tankkauksesta olikin jo kaksi ja puoli viikkoa. Vähän pakkasiakin ja ajot parin kympin pätkää. kulutus 8,6 .
RH kirjoitti:Kaksi viimeistä tankillista kumpikin noin viikon tankkausvalillä sinne 6,6-6,7 pintaan tikulla laskien. Tullut kyllä pyyhkäistyä muutama vähän pidempikin siivu. Tietokone tuntuu olevan sen n.puoli litraa optimistinen. Toinen paavo, bensafarkku, lataa tietokoneen näytölle koko lailla oikeita kulutuslukemia.
Paluu arkeen .
Tankki täyteen tänään. Edellisestä tankkauksesta olikin jo kaksi ja puoli viikkoa. Vähän pakkasiakin ja ajot parin kympin pätkää. kulutus 8,6 .
Kuluneen viikon tilastotieto 7,3 . Samaa ajoa + yx vähän pidempi siivu tänään eli noin kolmasosa vajaan 800km kokonaisviikkomatkasta.
keväämmällä tiedossa reissu Joensuun pohjoispuolelle. Mielenkiinnolla odotan, että meneekö edestakaisin samalla tankillisella, kun matkaa sentään tulee hyvän verran yli 500km suuntaansa. Ja tietty, että mihin kulutus tuolloin asettuu.
Käväsin vkl:na idässä mutkan. Tankkaus lähtiessä täyteen ja palatessa samasta mittarista jälleen täyteen. Webastoa en käyttänyt reissussa, eli ajotietokoneen mittauksen ohi ei kulutusta ollenkaan. Mutta ajotietokone näytti lukemaa 5,9 l/100km ja todellinen 7,24 l/100km. Eli taas todellinen kulutus 23% suurempi.
Avataan sen verran vielä tuota kulutusta, että menomatkan keskinopeus 91km/h. Paluumatkalla 87 km/h.
Oma S210 320CDI vie työmatka-ajossa eli reilun 65 km matkalla ajotietokoneen mukaan näillä keleillä 7L/100km, ja todellisuudessa pari desiä enemmän. Tuon ajotietokoneen lukemanhan saa helposti muokattua mieleisekseen *:lla. Mullakin näytti reilun litran liian pieniä lukemia, kunnes kerrointa muutettiin ja nyt ajotietokoneen näyttämä kulutuslukema on aika kohdallaan kun ei heitä kuin tuon pari desiä.
E W212 350CDI 4Matic -10
B W246 180CDI -15
E S210 320CDI -01, kohta toivottavasti paalattu kunhan saadaan tallista ulos
Tossa pari viikkoa sitte säädettiin *:lla ajotietokoneen kulutusnäyttöä +20%:lla ja nyt reilun kolmen tuhannen ajetun kilometrin ja neljän tankkauskerran jälkeen todellinen ja ajotietokoneen näyttämä on samoissa lukemissa.
laitoin volvon letkutermarin ja lämmöt nousi ja 1000 kilometriä muun liikenteen matkassa ajoa eli aika rauhallista matka ajoa
kulutus 5.6l mitattu tankatessa yllätyin kyllä kulutukseen.