ja varmaan sama ilmiö toistuu sitten kuulalaakeri soralla jossa renkaat "leijuu" siinä sorakerroksen päällä, eivätkä kaivaudu siihen lukkojarrutuksessaZinovjev kirjoitti:Ilman ABS:ää renkaat olisi mennyt lukkoon ja liukunut loskakerroksen päällä, eikä olisi tavoittanut asfalttia tuuman loskakerroksen alla.Iso-Jaska kirjoitti:Kerran on ABS:sta ollut tänä talvena loskakelillä sen verran haittaa, että vauhti ei ehtinyt hidastua riittävästi ennen tienhaaraa, josta piti kääntyä. ABS vaan päästi koko ajan rengasta pyörimään loskakerroksen päällä eikä rengas tavoittanut tuuman loskakerroksen alta asfaltin pintaa.

itse olen kerran ollut tuossa tilanteessa, että ABS systeemin takia autosta hävis jarrut totaalisesti sulalla asfaltilla, jossa sohjoa päällä... tilanteen pelasti se, että vauhtia ei onneksi ollut kovin paljon (60 km/h) ja tie jatkui myös suoraan, joten saatoin jatkaa matkaani suoraan, kääntymättä vasemmalle, kuten ensin olin kaavaillut... jarrutuksessa en siis saanut vauhtia hidastumaan edes niin paljoa mitä vaihtamalla pakkokakkoselle ja hidastamalla moottorijarrutuksella... jossain muussa tilanteessa/jos pahin olisi tapahtunut, en tätätäkään viestiä olisi nyt kirjoitettamassa... (ollut tulossa T-risteykseen, jossa juuri samaan aikaan on rekka lähestymässä risteystä ja hieman omissa ajatuksissa luottanut siihen, että autossa on jarrut aina ja kaikissa tilanteissa... onneksi kuitenkin olen aina osannut varoa tuota ABS + sohjo tilannetta, mutta aikaisemmin se ei ole noin konkreettisesti ilmennyt...)
500 €:n lankku, ducato ja laguna...