rekisteröinti pakuksi
rekisteröinti pakuksi
Onkohan mahdollista rekisteröidä 124 farkku diesel matala veroiseksi pakuksi 1+2 paikkasena? Muistelen, että vanhat taksimersut oli varustettu edessä keski istuimella varustettuna. Matalaveroisessa sallitaan vain istuimet yhteenriviin. Kiva olisi saada enempi tietoa asiaan perehtyneiltä.
Re: rekisteröinti pakuksi
Konttorilta kannattaa kysyä, miten jälkikäteen tuo muutos onnistuu. Mielestäni ei kovin isoja muutoksia kannata enää tehdä, sillä v.2013 alusta käyttöverot ovat samat pakuksi rekisteröidyillä kuin henkilöautoilla. Vakuutuksissa säästänee vielä, mutta kannattaako sen takia jättää takapenkki pois ja kärsiä pakun nopeusrajoitukset ym?
edit. meni verotyypit sekaisin, myöhemmässä postissa oikaistu
edit. meni verotyypit sekaisin, myöhemmässä postissa oikaistu
Viimeksi muokannut jamb, Ti 17.01.2012 09:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: rekisteröinti pakuksi
Eihän tuossa nopeus rajoituksien kanssa mitään ongelmaa ole ainakin omalla -97 väykyllä saa ajaa niin kovaa kuin nopeusrajoitukset sallivatjamb kirjoitti:Konttorilta kannattaa kysyä, miten jälkikäteen tuo muutos onnistuu. Mielestäni ei kovin isoja muutoksia kannata enää tehdä, sillä v.2013 alusta käyttöverot ovat samat pakuksi rekisteröidyillä kuin henkilöautoilla. Vakuutuksissa säästänee vielä, mutta kannattaako sen takia jättää takapenkki pois ja kärsiä pakun nopeusrajoitukset ym?
tuossa vielä linkki Trafin sivuille http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/aja ... 12_ja_2013" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: rekisteröinti pakuksi
http://www.liikenneturva.fi/www/fi/turv ... eusIII.php" onclick="window.open(this.href);return false;arska10 kirjoitti:Eihän tuossa nopeus rajoituksien kanssa mitään ongelmaa ole ainakin omalla -97 väykyllä saa ajaa niin kovaa kuin nopeusrajoitukset sallivatjamb kirjoitti:Konttorilta kannattaa kysyä, miten jälkikäteen tuo muutos onnistuu. Mielestäni ei kovin isoja muutoksia kannata enää tehdä, sillä v.2013 alusta käyttöverot ovat samat pakuksi rekisteröidyillä kuin henkilöautoilla. Vakuutuksissa säästänee vielä, mutta kannattaako sen takia jättää takapenkki pois ja kärsiä pakun nopeusrajoitukset ym?
tuossa vielä linkki Trafin sivuille http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/aja ... 12_ja_2013" onclick="window.open(this.href);return false;
Moottorikäyttöisen ajoneuvon suurin tiellä sallittu nopeus ilman perävaunua on:
paketti- ja kuorma-auton (N-luokat), erikoisauton sekä M-luokkaan kuuluvan matkailu-, ruumis- ja huoltoauton 80 km/h;
sellaisen pakettiauton (N1-luokka) ja erikoisauton sekä eläinlääkintä-, matkailu-, ruumis- ja huoltoauton, jonka omamassa on alle 1,8 tonnia ja joka on otettu käyttöön vuonna 1981 tai myöhemmin tai jonka omamassa on alle 1,875 tonnia ja joka on otettu käyttöön vuonna 1995 tai myöhemmin, 100 km/h;
sellaisen pakettiauton (N1-luokka) sekä kokonaismassaltaan enintään 3,5 tonnin matkailu-, eläinlääkintä-, ruumis- ja huoltoauton, joka on varustettu lukkiutumattomin jarruin ja vähintään kuljettajan turvatyynyllä sekä lisäksi matkailuauton ajonaikana käytettäväksi sallitut istuimet varustettu turvavöin, 100 km/h;
Re: rekisteröinti pakuksi
Tuo oma auto on rekisteröity 2hengelle eikä rekisteriotteessa ole mitään mainintaa nopeuksistajamb kirjoitti:http://www.liikenneturva.fi/www/fi/turv ... eusIII.php" onclick="window.open(this.href);return false;arska10 kirjoitti:Eihän tuossa nopeus rajoituksien kanssa mitään ongelmaa ole ainakin omalla -97 väykyllä saa ajaa niin kovaa kuin nopeusrajoitukset sallivatjamb kirjoitti:Konttorilta kannattaa kysyä, miten jälkikäteen tuo muutos onnistuu. Mielestäni ei kovin isoja muutoksia kannata enää tehdä, sillä v.2013 alusta käyttöverot ovat samat pakuksi rekisteröidyillä kuin henkilöautoilla. Vakuutuksissa säästänee vielä, mutta kannattaako sen takia jättää takapenkki pois ja kärsiä pakun nopeusrajoitukset ym?
tuossa vielä linkki Trafin sivuille http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/aja ... 12_ja_2013" onclick="window.open(this.href);return false;
Moottorikäyttöisen ajoneuvon suurin tiellä sallittu nopeus ilman perävaunua on:
paketti- ja kuorma-auton (N-luokat), erikoisauton sekä M-luokkaan kuuluvan matkailu-, ruumis- ja huoltoauton 80 km/h;
sellaisen pakettiauton (N1-luokka) ja erikoisauton sekä eläinlääkintä-, matkailu-, ruumis- ja huoltoauton, jonka omamassa on alle 1,8 tonnia ja joka on otettu käyttöön vuonna 1981 tai myöhemmin tai jonka omamassa on alle 1,875 tonnia ja joka on otettu käyttöön vuonna 1995 tai myöhemmin, 100 km/h;
sellaisen pakettiauton (N1-luokka) sekä kokonaismassaltaan enintään 3,5 tonnin matkailu-, eläinlääkintä-, ruumis- ja huoltoauton, joka on varustettu lukkiutumattomin jarruin ja vähintään kuljettajan turvatyynyllä sekä lisäksi matkailuauton ajonaikana käytettäväksi sallitut istuimet varustettu turvavöin, 100 km/h;

Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: rekisteröinti pakuksi
Ei nopeusrajoitusta rekisteriotteessa lue. Kuuluu kuskin velvollisuuten ottaa asia selville ja tuossa ylempänä se tuli selkeästi.
Jos lukee N1 pakettiauto on se jo nopeusrajoitus joka nousee jos löytyy airbag ja abs
Jos lukee N1 pakettiauto on se jo nopeusrajoitus joka nousee jos löytyy airbag ja abs
Viimeksi muokannut etrade, Ma 16.01.2012 11:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: rekisteröinti pakuksi
Ei Ducatonkaan otteessa ole mitään merkintää nopeuksista. Mutta jos auto on N(1)-luokkaa, niin kyllä nuo lainatut nopeusrajoitukset sitä koskevat. Olet ehkä niitä, jotka ajelee tuolla motarilla kärry perässä 120km/h, kun "otteessa ei ole merkintää nopeuksista"?arska10 kirjoitti:Tuo oma auto on rekisteröity 2hengelle eikä rekisteriotteessa ole mitään mainintaa nopeuksistajamb kirjoitti:http://www.liikenneturva.fi/www/fi/turv ... eusIII.php" onclick="window.open(this.href);return false;arska10 kirjoitti:Eihän tuossa nopeus rajoituksien kanssa mitään ongelmaa ole ainakin omalla -97 väykyllä saa ajaa niin kovaa kuin nopeusrajoitukset sallivatjamb kirjoitti:Konttorilta kannattaa kysyä, miten jälkikäteen tuo muutos onnistuu. Mielestäni ei kovin isoja muutoksia kannata enää tehdä, sillä v.2013 alusta käyttöverot ovat samat pakuksi rekisteröidyillä kuin henkilöautoilla. Vakuutuksissa säästänee vielä, mutta kannattaako sen takia jättää takapenkki pois ja kärsiä pakun nopeusrajoitukset ym?
tuossa vielä linkki Trafin sivuille http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/aja ... 12_ja_2013" onclick="window.open(this.href);return false;
Moottorikäyttöisen ajoneuvon suurin tiellä sallittu nopeus ilman perävaunua on:
paketti- ja kuorma-auton (N-luokat), erikoisauton sekä M-luokkaan kuuluvan matkailu-, ruumis- ja huoltoauton 80 km/h;
sellaisen pakettiauton (N1-luokka) ja erikoisauton sekä eläinlääkintä-, matkailu-, ruumis- ja huoltoauton, jonka omamassa on alle 1,8 tonnia ja joka on otettu käyttöön vuonna 1981 tai myöhemmin tai jonka omamassa on alle 1,875 tonnia ja joka on otettu käyttöön vuonna 1995 tai myöhemmin, 100 km/h;
sellaisen pakettiauton (N1-luokka) sekä kokonaismassaltaan enintään 3,5 tonnin matkailu-, eläinlääkintä-, ruumis- ja huoltoauton, joka on varustettu lukkiutumattomin jarruin ja vähintään kuljettajan turvatyynyllä sekä lisäksi matkailuauton ajonaikana käytettäväksi sallitut istuimet varustettu turvavöin, 100 km/h;
Minulle sinänsä ihan sama, mutta voi käydä kukkaron päälle jos kiltti poliisisetä pysäyttää.
Re: rekisteröinti pakuksi
Käyttövoimaverossa tulee aika iso säästö... jos ei ole tarvetta viidelle paikalle, niin sen 20km/h voi helposti kärsiä jos saa ~400 euron säästön dieselverossa. Etenkin täällä länsirannikolla, kun joutuu ajella yli 300 km ennenkuin löytyy ensimmäinen tie missä saa ajaa 120 km/h. (nojaa onhan vaasassa vissiin 10km harjoittelupätkä)jamb kirjoitti:Konttorilta kannattaa kysyä, miten jälkikäteen tuo muutos onnistuu. Mielestäni ei kovin isoja muutoksia kannata enää tehdä, sillä v.2013 alusta käyttöverot ovat samat pakuksi rekisteröidyillä kuin henkilöautoilla. Vakuutuksissa säästänee vielä, mutta kannattaako sen takia jättää takapenkki pois ja kärsiä pakun nopeusrajoitukset ym?
tuossa vielä linkki Trafin sivuille http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/aja ... 12_ja_2013'" onclick="window.open(this.href);return false;
edit. tuossa linkissä olikin vain kaasukäyttöisen pakettiauton vero, täytyy kaivaa vielä jostain 2013 pakuasiat verotukseen...
Re: rekisteröinti pakuksi
Ei teitäkin on vielä...arska10 kirjoitti:Eihän tuossa nopeus rajoituksien kanssa mitään ongelmaa ole ainakin omalla -97 väykyllä saa ajaa niin kovaa kuin nopeusrajoitukset sallivatjamb kirjoitti:Konttorilta kannattaa kysyä, miten jälkikäteen tuo muutos onnistuu. Mielestäni ei kovin isoja muutoksia kannata enää tehdä, sillä v.2013 alusta käyttöverot ovat samat pakuksi rekisteröidyillä kuin henkilöautoilla. Vakuutuksissa säästänee vielä, mutta kannattaako sen takia jättää takapenkki pois ja kärsiä pakun nopeusrajoitukset ym?
tuossa vielä linkki Trafin sivuille http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/aja ... 12_ja_2013" onclick="window.open(this.href);return false;
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: rekisteröinti pakuksi
Jos ei kuitenkaan. Mistähän tällainen käsitys on peräisin ?Mielestäni ei kovin isoja muutoksia kannata enää tehdä, sillä v.2013 alusta käyttöverot ovat samat pakuksi rekisteröidyillä kuin henkilöautoilla.
wiimax.fi
Re: rekisteröinti pakuksi
Korjataan! Eli perusvero on sama dieselkäyttöiselle henkilö- ja pakettiautoille, mutta tuo käyttövero on pakulle pienempi!
Trafi http://www.trafi.fi/verotus/ajoneuvover ... otasothapa" onclick="window.open(this.href);return false;
Diesel 5,5 snt/pv/100 kg
Käyttövoimaverotaso pakettiautoille
Diesel 0,9 snt/pv/100 kg

tuossa vielä pdf-tiedosto jossa näkee kokonaismassan mukaan veron: http://www.trafi.fi/filebank/a/13261804 ... 282%29.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Trafi http://www.trafi.fi/verotus/ajoneuvover ... otasothapa" onclick="window.open(this.href);return false;
Käyttövoimaverotasot henkilöautoille 1.1.2012 alkaenAjoneuvon perusvero nousee 1.1.2013 alkaen
Liikenteen osuus Suomen kaikista hiilidioksidipäästöistä on noin viidesosa. Noin 80 prosenttia liikenteen päästöistä syntyy tieliikenteestä. Perusveron muutoksella kannustetaan valitsemaan mahdollisimman vähän polttoainetta kuluttavia automalleja hiilidioksidipäästöjen vähentämiseksi ja energian säästämiseksi.
Muutos koskee kaikkia perusveron alaisia autoja. Jos autolla ei ole ajoneuvoliikennerekisterissä auton valmistajan ilmoittamaa CO2-päästötietoa, vero perustuu auton kokonaismassaan.
Diesel 5,5 snt/pv/100 kg
Käyttövoimaverotaso pakettiautoille
Diesel 0,9 snt/pv/100 kg

tuossa vielä pdf-tiedosto jossa näkee kokonaismassan mukaan veron: http://www.trafi.fi/filebank/a/13261804 ... 282%29.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: rekisteröinti pakuksi
Muutos pakuksi onnistuu poistamalla takaistuin ja kääntämällä selkänoja alas ja lukitsemalla selkänoja alaasentoon, siis vaikka reikänauhalla, ettei nojaa saa nostettua.
Tuo kysymys 1+2, hmmm, 1+1 onistuu ainakin.
Tuo kysymys 1+2, hmmm, 1+1 onistuu ainakin.
124 E 3200 Cabriolet, 204 200cdi farmari
Re: rekisteröinti pakuksi
Muistan itsekkin että olen istunut taksi 124:en edessä keskellä. Oliko ne sitten virallisesti 6:lle hengelle rekisteröity?tuketu kirjoitti:Onkohan mahdollista rekisteröidä 124 farkku diesel matala veroiseksi pakuksi 1+2 paikkasena? Muistelen, että vanhat taksimersut oli varustettu edessä keski istuimella varustettuna. Matalaveroisessa sallitaan vain istuimet yhteenriviin. Kiva olisi saada enempi tietoa asiaan perehtyneiltä.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: rekisteröinti pakuksi
muistelen täälläkin olleen projektikertomus vanhasta taksista, josta löytyi lattiasta kiinnikkeet tuolle leveelle etupenkille. ilmeisesti oli sedan mallista, joten lienee sitten ollut 3+3 henk.?
Re: rekisteröinti pakuksi
Valtio palvelee, eli laitoin Trafille kyselyn veroista niin tuli sitten vastaus ja sain oman autoni verot tietää:
Ajoneuvoverolaissa (10 §)on säädetty tarkat aikarajat
joiden mukaan ajoneuvon perusveroa peritään joko
CO2-päästön tai kokonaismassan perusteella.
Hiilidioksipäästö-perusteista verotusta sovelletaan
ajoneuvoihin, joiden yhdistettyä kulutusta vastaava
hiilidioksidipäästö on määritelty ajoneuvon ensimmäisen
käyttöönoton ajankohtana voimassa olleessa yhteisön
lainsäädännössä säädettyjen vaatimusten mukaan jos
kysymyksessä on:
1) henkilöauto, jonka kokonaismassa on enintään 2 500
kilogrammaa ja joka on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön 1
päivänä tammikuuta 2001 tai sen jälkeen, tai henkilöauto,
jonka kokonaismassa on yli 2 500 kilogrammaa ja joka on
otettu ensimmäistä kertaa käyttöön 1 päivänä tammikuuta
2002 tai sen jälkeen
2) kaksikäyttöauto, joka on otettu ensimmäistä kertaa
käyttöön 1 päivänä tammikuuta 2006 tai sen jälkeen; taikka
3) pakettiauto, joka on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön
1 päivänä tammikuuta 2008 tai sen jälkeen.
Vuosirajat CO2- ja massaperusteen vuosirajat johtuvat
EU-tasolla yhtenäistetystä hiilidioksidipäästöjen
mittaustavasta sekä ajankohdasta, jolloin päästötieto on
tullut pakolliseksi osaksi ajoneuvon tyyppihyväksyntää.
Katsastusasemalla mitattava CO-päästö (hiilimonoksidi) ei
ole veron perusteena vaan auton valmistajan ilmoittama
CO2-päästö (hiilidioksidi).
Vanhemmista autoista, joilta päästötieto puuttuu tai se on
mitattu vanhoilla menetelmillä, veroa kannetaan
kokonaismassa perusteellla. Päästötiedon puuttuessa
kokonaismassa kuvaa yleisellä tasolla hyvin ajoneuvon
polttoaineen kulutusta ja massatieto on kaikista
ajoneuvoista saatavissa verotuksen perusteeksi.
Ajoneuvonne XXX-111 on otettu käyttöön 1991, jolloin siihen
sovelletaan massaperusteista verotusta (2130 kg).
Perusvero kyseisestä autosta on vuonna 2012 vuodessa 201,30
euroa ja vuonna 2013 vuodessa 250,75 euroa.
Ystävällisin terveisin,
Ajoneuvoverotus
Re: rekisteröinti pakuksi
Nettiautossa myynnissä 3 hengen pakuksi rekisteröity lankku http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/4541883" onclick="window.open(this.href);return false;tuketu kirjoitti:Onkohan mahdollista rekisteröidä 124 farkku diesel matala veroiseksi pakuksi 1+2 paikkasena? Muistelen, että vanhat taksimersut oli varustettu edessä keski istuimella varustettuna. Matalaveroisessa sallitaan vain istuimet yhteenriviin. Kiva olisi saada enempi tietoa asiaan perehtyneiltä.
Re: rekisteröinti pakuksi
Koitin googletella ja katsoa Trafista, mutta varmaa vastausta en löytänyt, elikkä onko vielä nykyään mahdollista rekisteröidä vaikka W124 farkkua 2+3 pakettiautoksi ja millä kriteerein?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: rekisteröinti pakuksi
Ei ole, lähes kaikki olisivatkin 2+3 pakuja jos pystyisi vielä sellaiseksi rekisteröimään.
wiimax.fi
Re: rekisteröinti pakuksi
Eli joko täytyy ajaa isolla verolla(ainakin toistaiseksi, dieselveron poistamisestahan on huhuttu), 1+1 pakulla tai ostaa 2+3 paku, joka on niiltä ajoilta, kun näin on voinut tehdä?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: rekisteröinti pakuksi
Kyllä. 2+3 pakuja on aika vähän vain myynnissä ja ne ovat kovin usein aika surullisessa kunnossa.Jupezki kirjoitti:Eli joko täytyy ajaa isolla verolla(ainakin toistaiseksi, dieselveron poistamisestahan on huhuttu), 1+1 pakulla tai ostaa 2+3 paku, joka on niiltä ajoilta, kun näin on voinut tehdä?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007