Kuinka kannattaisi korjata?
Sama vika oli aiemmassakin vastaavassa autossa, mutta jäi tekemättä. Eli siis aivan normitapaus.
Auto W 124 -95 farkku.
Molemmilta puolilta takasivuikkunan alareunasta tihkuu vesi sisään ja aiheuttaa jatkuvan kosteuden "poskien" sisälle ja pohjalle. Auto juuri hankittu ja ensimmäisinä hommina olis tarkoitus saada vuoto poistetuksi.
Sisäpuolella lasin takanurkassa - siis normipaikassa - myös jonkin verran alkavaa ruostetta.
Kuinka ongelma pysäytetään helpoiten mutta kunnolla ja saadaan vuoto loppumaan?
W 124 farkun takasivuikkunoiden vesivuotokorjaus
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Su 06.11.2011 23:48
Re: W 124 farkun takasivuikkunoiden vesivuotokorjaus
Ulkopuolelta lasin ja tiivisteen välin putsaus paineilmalla ja silikonspraylla, sinne kertyy uskomaton määrä kuraa mikä aiheuttaa vuodon.
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 29
- Liittynyt: Su 06.11.2011 23:48
Re: W 124 farkun takasivuikkunoiden vesivuotokorjaus
Tänks!
Vaikuttaa loogiselta ja todelliselta.
Kokeillaan tuota aivan ensimmäiseksi, kannattaa varmasti aloittaa sillä. Toivottavasti riittää.
Entäs jo alkaneet ruosteet jotka näkyy varsinaisesti vain sisäpuolella. Pitänee ottaa ne kiinni jotenkin jollain sopivalla ruosteenmuuntoaineella. Minkähänlainen irroitettava tuo lasi oikein on? Kannattaako lasia lähteä irrottelemaan vai meneekö tiivisteet uusiksi sen johdosta?
Vaikuttaa loogiselta ja todelliselta.
Kokeillaan tuota aivan ensimmäiseksi, kannattaa varmasti aloittaa sillä. Toivottavasti riittää.
Entäs jo alkaneet ruosteet jotka näkyy varsinaisesti vain sisäpuolella. Pitänee ottaa ne kiinni jotenkin jollain sopivalla ruosteenmuuntoaineella. Minkähänlainen irroitettava tuo lasi oikein on? Kannattaako lasia lähteä irrottelemaan vai meneekö tiivisteet uusiksi sen johdosta?
Re: W 124 farkun takasivuikkunoiden vesivuotokorjaus
Älä nyt silikonipohjaista ainetta sinne laitamese230te kirjoitti:Ulkopuolelta lasin ja tiivisteen välin putsaus paineilmalla ja silikonspraylla, sinne kertyy uskomaton määrä kuraa mikä aiheuttaa vuodon.

W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: W 124 farkun takasivuikkunoiden vesivuotokorjaus
Kyllähä se taitaa ruoste olla mikä sen tiivisteen saa raolleen. Ikkunat veks, hio ruosteet pois ja maali päälle.
Sitä silikoonia ei pitäis laittaa autossa mihinkää maalipinnan kanssa tekemisissä olevaan paikkaan
Jos joskus vaikka innostut maalauttaa auton, ni se maalari on paljo tyytyväisempi ku ei oo silikoonilla autoa sotkettu.
Sitä silikoonia ei pitäis laittaa autossa mihinkää maalipinnan kanssa tekemisissä olevaan paikkaan



Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: W 124 farkun takasivuikkunoiden vesivuotokorjaus
Itse tein tuon saman korjauksen nyt kolmatta kertaa, ja vasta viimeisellä kerralla onnistu. Vaikka kuinka putsaat ja maalaat ja peset tiivisteet, niin sinne kertyy paskaa samantien lisää.
Se sivulasien tiiviste on ajanmittaan jo menettänyt tiiveytensä jonka näkee myös sillä että sivuikkunat lähtee todella helposti irti. Itse tilkitsin ne korin ja tiivisteen välit Wurtin tuulilasi tiivistemassa profesional aineella. Molemmin puolin. ja ei ole enää päässyt tippaakaan likaa sinne väliin.
Eli:
1.irroita lasit ja tiivisteet. (pese samalla tiivisteet varsinkin sisäuristaan jossa ruostetta ja likaa on eniten)
2. Poista ruosteet mahdollisimman hyvin korista. esim. rälläkkään sopivalla teräsharja laikalla. Kaikkea et saa sieltä sisä ja ulkopellin välistä valitettavasti pois.
3. Maalaa kunnon ruosteenesto maalilla. Itse käytin wurtin roststoppia. kestää tosin kuivua monta päivää päälle maalattavasta maalista riippuen. sitä saa esim. hong.kongista.
4. maalaa korin värisellä maalilla pohjamaalit, jos tarvii. eli jos ruostekohdat on levinny yli tiivistepinnan. Wurtin kaman kanssa ei välttämättä tarvi.
5. pursuta kunnolla wurtin tuulilasitiivistemassaa koriin ennekuin laitat lasit tiivisteineen takas paikalle. lasit on huomattavasti vaikeammat laittaa takas tämän jälkeen kun sitä massaa alkaa valumaan pois joka välistä kunnes tiiviste ja lasi on kunnolla paikoillaa. Erityisen vaikeaa on laittaa se ulkolista paikalleen, kun tiiviste on niin paljon pulleampi nyt..
6. kun kaikki on paikoillaan, niin laita vielä ulkopuolelta sillä erikoissuuttimella joka tulee sen massapurkin mukana uusi kerros korin ja tiivisteen välistä, jolloin tiiviste tiivistyy 100% kunnolla.
näin se pitäisi pysyä pitkään taas ruosteettomana.
Se sivulasien tiiviste on ajanmittaan jo menettänyt tiiveytensä jonka näkee myös sillä että sivuikkunat lähtee todella helposti irti. Itse tilkitsin ne korin ja tiivisteen välit Wurtin tuulilasi tiivistemassa profesional aineella. Molemmin puolin. ja ei ole enää päässyt tippaakaan likaa sinne väliin.
Eli:
1.irroita lasit ja tiivisteet. (pese samalla tiivisteet varsinkin sisäuristaan jossa ruostetta ja likaa on eniten)
2. Poista ruosteet mahdollisimman hyvin korista. esim. rälläkkään sopivalla teräsharja laikalla. Kaikkea et saa sieltä sisä ja ulkopellin välistä valitettavasti pois.
3. Maalaa kunnon ruosteenesto maalilla. Itse käytin wurtin roststoppia. kestää tosin kuivua monta päivää päälle maalattavasta maalista riippuen. sitä saa esim. hong.kongista.
4. maalaa korin värisellä maalilla pohjamaalit, jos tarvii. eli jos ruostekohdat on levinny yli tiivistepinnan. Wurtin kaman kanssa ei välttämättä tarvi.
5. pursuta kunnolla wurtin tuulilasitiivistemassaa koriin ennekuin laitat lasit tiivisteineen takas paikalle. lasit on huomattavasti vaikeammat laittaa takas tämän jälkeen kun sitä massaa alkaa valumaan pois joka välistä kunnes tiiviste ja lasi on kunnolla paikoillaa. Erityisen vaikeaa on laittaa se ulkolista paikalleen, kun tiiviste on niin paljon pulleampi nyt..
6. kun kaikki on paikoillaan, niin laita vielä ulkopuolelta sillä erikoissuuttimella joka tulee sen massapurkin mukana uusi kerros korin ja tiivisteen välistä, jolloin tiiviste tiivistyy 100% kunnolla.
näin se pitäisi pysyä pitkään taas ruosteettomana.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR