No ei muuta kuin "naamataulu" (puupaneeli) irti, siis katkaisimet veke jne. Heti alkumetreillä huomasin, kun otin puhaltimen nopeuden säätökatkaisijan hankikkaa ja sen alla olevaa matalakantaista mutteria irti, että muovipohja oli lähes tuhansina pikkupalasina. Nämä mukia tai kippoa muistuttavat muovitaustathan ovat sellaiset, ettei niitä tarvitse irrottaa, jos on purkamassa puuviilunaamataulua. Lamppujen vaihtokin sinänsä siis onnistui ongelmitta särkyneestä muovikupista huolimatta. Lievästi vaurioitunut muovitausta ajaa usein vielä asiansa, varsinkin kun ei liikaa kiristä mutteria. Ilmeisesti tämän osan hajoamiseen ylipäänsä on usein syynä se, että puupaneelin kiristämiseen tarkoitetut mutterit vedetään liian tiukalle ja sen myötä myös muovikupit särkyvät.
Ajattelin kuitenkin, että särkyneen tilalle saisi Veholta halvalla varaosan. Ja ei kun varaosatiskille seuraavana päivänä. Siinä sitten varaosamyyjän kanssa yksissä tuumin ihmeteltiin, että missähän räjäytyskuvassa onneton muovikippo sijaitsisi. Ja kun sitä ei alkanut löytyä, niin yhtäkkiä päähän iski sellainen dejavu-ilmiö, eli tätä samaa asiaa on tällä samalla tiskillä ihmelty joskus ennemminkin. Joopa joo, aikoinaan tosiaan olin exääni (W123) uusimassa samoja olemattoman oloisia muovihärveleitä. Ja siintä juontuikin mieleeni perin ilkeä muistikuva. Eipä näitä myydäkään erikseen, vaan jos haluat ehjät muovimukit säätönamiskojen alle, niin menee koko naamataulu uusintaan. Tässä tapauksessa se on - kuten tunnettua - puuosa ja maksaa siis jonnin verran... Tuli väkisin mieleen, että tässä kohtaa kyllä autonvalmistaja vedättää oikein huolella.

Tarinalla on kuitenkin onnellinen loppu. Löysin onnettoman muoviosan, peräti irtonaisena, eräästä purkuosia kaupittelevasta myymiöstä. Ja maksoi ehkä noin 1/25 -osaa siitä, mitä koko puuviilunaaman uusiminen olisi tullut kustantamaan.
