E 320cdi -04 kulutus?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
fahrer
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: E 320cdi -04 kulutus?

Viesti Kirjoittaja fahrer »

Omista ajoistani noin 90% on maantie-/moottoritieajoa ja loput lyhyempää pätkäajoa, jolla siis päästään n. 7l keskikulutukseen. Pätkäajo kyllä nostaa huomattavasti kulutusta, mikä on tietysti luonnollista kookkaalla autolla ja isolla koneella. Joskus kun on tullut suhteessa enemmän pätkäajoa tai matelua pk-seudun ruuhkissa, niin karkeasti voi sanoa että pätkäajoassa kulutus on noin 8 l tietämissä ja kaupunkiajossa 10 litran tuntumassa. Tämä siis rauhallisessa ajossa. Halutessaan saa kyllä menemään reilusti enemmänkin.

Kokonaisuutena W211 320 CDI I6 kulkee auton ja moottorin koko huomioiden mielestäni varsin vähällä. Maantiellä pääsee halutessaan viitosella alkaviin lukemiin, mutta se vaatii kyllä jo tietoista pyrkimistä. Vielä kun poistaisi hiukkaspöntön polttoineen niin se laskisi kulutusta jonkin verran pitkällä aikavälillä. Mutta antaa nyt olla niin kauan kun ei ole ongelmia sen suhteen. Uutta hiukkaspänikkää en kyllä aio laittaa, kun nykyisen metrit tulevat täyteen. Sisuskalut pois ja tarvittavat ohjelmamuutokset päälle.
villeeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja villeeino »

itse todella harvoin edes maantieajossa pääsen alle 6litran (ajotietokoneen näyttämä) kulutuksen...ja kun siihen lisää sen 0.4-0.5 ni alkaa olee se todellinen kulutus...
Audi Q7

Ex: E-mersuja
uppopallo
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja uppopallo »

Hellurei! Olen ihmetellyt pitkään noita Mesen kulutuslukemia mitä täällä annetaan ja kirjoitetaan. Minulla on MB E 280 Cdi automaat avantgarde 4-Matic v.2007, ja minä en millään pääse keskikulutuksessa alle 8l/100km. Maantieajossa 80 km/h pääsee n.7.3 l/h, ja kaupunkiajoa siihen kun lisätään niin menee reilusti yli 8l/100km. Pelkkä kaupunkiajo vie n. 12l/h vähän ihmetyttää nuo lukemat mitä näiltä palstoilta voi lukea. Minun ajoni ovat 70% maantieajoa ja loput kaupunkiajoa, ajan aina maksiminopetta navi näyttää todellisen nopeuden. Kilometreja tulee mittariin vuoden aikana n 45 t/km eli ei kovinkaan vähän, tällä hetkellä autolla ajettu n 220 t/km kaikki huollot tehty ajotietokonen mukaan ajallaan. Mutta en vaan pääse alle 8 l/100km keskikulutuksessa millään. lueskelin tuolta saitista että tällä koneella pääsisi maantiellä 6.5 l/100km se on paskapuhetta minä en koskaan pääse noin alhaisiin lukemiin kun ajamalla 70 km/h. Jos vielä pitäisi lukemia yllä paperilla niin luulen että kulutus nousee edelleen, luulen että päädytään n.9l / 100km keskikulutuksessa. Täytyy varmaan vaihtaa autoa koska CO2 päästöissä pitäisi päästä alla 200g/km, muutenhan Mese ihan verraton peli mutta tuo kulutus on kyllä turhan korkealla ainakin tässä autossa. T.Uppopallo
E 280
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

uppopallo kirjoitti:Hellurei! Olen ihmetellyt pitkään noita Mesen kulutuslukemia mitä täällä annetaan ja kirjoitetaan. Minulla on MB E 280 Cdi automaat avantgarde 4-Matic v.2007, ja minä en millään pääse keskikulutuksessa alle 8l/100km.
Ei nelimaticilla pääsekään. Matkaa menee seiskaan, mutta vähän muuta sekaan ja ollaan lähellä ysiä.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Vastaa Viestiin