MB c200cdi T vm.2010
-
- Sisäänajossa
MB c200cdi T vm.2010
Moron!
Jos nykyinen auto menee kaupaksi niin tilalle tulee yllä mainittu kulkupeli manuaaliaskilla. Kertokaa kokemuksia niin hyviä kuin huonojakin puolia. Mitä eroa käytännössä on alkuvuoden suurempipäästöisellä ja loppuvuoden pienempipäästöisellä koneella..? Onko autossa muita käytännön muutoksia, kuin saastelaitteissa..? Korimuutoksia, sisustassa tai jossain muussa jotain mainitsemisen arvoista...?
Ystävällisesti: Mika
Jos nykyinen auto menee kaupaksi niin tilalle tulee yllä mainittu kulkupeli manuaaliaskilla. Kertokaa kokemuksia niin hyviä kuin huonojakin puolia. Mitä eroa käytännössä on alkuvuoden suurempipäästöisellä ja loppuvuoden pienempipäästöisellä koneella..? Onko autossa muita käytännön muutoksia, kuin saastelaitteissa..? Korimuutoksia, sisustassa tai jossain muussa jotain mainitsemisen arvoista...?
Ystävällisesti: Mika
Re: MB c200cdi T vm.2010
Taitaa moottorin tyyppi vaihtua 646 moottorista 651 moottoriin missä jakopää takana. Ei siinä mitään pahaa sinänsä mutta jakopäissä on ollut ongelmia enemmän ajaneilla mistä tullee aktio joskus. Toivottavasti ettei tarvitse omaan piikkiin teettää jossain vaiheessa.
W213 220d +W242 electric drive
Kokemuksia ei ole kun n, 200km mukava ja vääntävä diesel, mutta miksi manuaalilaatikolla ? Ei ole muuten helppoin myytävä, jos joskus olet myymässä.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
-
- Sisäänajossa
..Eli "vanhassa" moottorissa vara parempi kuten tapana sanoa.. ymmärsinkö oikein..?markoala kirjoitti:Taitaa moottorin tyyppi vaihtua 646 moottorista 651 moottoriin missä jakopää takana. Ei siinä mitään pahaa sinänsä mutta jakopäissä on ollut ongelmia enemmän ajaneilla mistä tullee aktio joskus. Toivottavasti ettei tarvitse omaan piikkiin teettää jossain vaiheessa.
-
- Sisäänajossa
Olen tykästynyt manuaalivaihteiseen "ajajan" autoon.. ja saahan siinä samalla "työpaikkaliikuntaa" kun keppiä vatkaa silloin tällöin..! Tarkoitus on ajella itse ja sitten aikanaan katsella saako siitä manuaalista yhtään mitään jos myymään tai vaihtamaan käy..!tony kirjoitti:Kokemuksia ei ole kun n, 200km mukava ja vääntävä diesel, mutta miksi manuaalilaatikolla ? Ei ole muuten helppoin myytävä, jos joskus olet myymässä.
Mitä varustetta autossa saisi olla ns. normikäytössä, jotka olisi em. mallissa hyvä käytännön kannalta olla..? Valoista oli ainakin juttua... Mitä muuta..?
Niinkuin sanoin että kokemuksia autosta vain parisadan km verran ja tämä yksilö oli varsin hyvillä varusteilla Xenon, command, nahka, tutkat, panorama, ainakin. Tarkoitin vaan että jälkimarkkinointi on aika vaikea kun on diesel ja vääntöä piisaa. Joskus meille (autoliike) tarjottin vaihdossa niin vaihtoautopäällikkö ei ottanut vastaan, tokaisi vain et "liian vaikea myytävä" käy sellasella hinnalla etten edes asiakkalle kehdannu kertoa, joten ei kauppja syntynyt.Alli Kuikamoinen kirjoitti:Olen tykästynyt manuaalivaihteiseen "ajajan" autoon.. ja saahan siinä samalla "työpaikkaliikuntaa" kun keppiä vatkaa silloin tällöin..! Tarkoitus on ajella itse ja sitten aikanaan katsella saako siitä manuaalista yhtään mitään jos myymään tai vaihtamaan käy..!tony kirjoitti:Kokemuksia ei ole kun n, 200km mukava ja vääntävä diesel, mutta miksi manuaalilaatikolla ? Ei ole muuten helppoin myytävä, jos joskus olet myymässä.
Mitä varustetta autossa saisi olla ns. normikäytössä, jotka olisi em. mallissa hyvä käytännön kannalta olla..? Valoista oli ainakin juttua... Mitä muuta..?
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Minun mielestä tärkeimmät varusteet normaalikäytössä on Automaatti, Vak.nop.säädin, Xenonit, Command, Ilmastointi (eikö nuo ole muka vakiona jo niiku Dacioissa ja Kioissa yms halpamakkaroissa?).Alli Kuikamoinen kirjoitti:Mitä varustetta autossa saisi olla ns. normikäytössä, jotka olisi em. mallissa hyvä käytännön kannalta olla..? Valoista oli ainakin juttua... Mitä muuta..?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Manuaali ei ole sen vaikeampi myydä kuin automaatti, koska niitä on vähempi tarjolla. Jos uusille manuaaleille on löytynyt ostaja niin kai sille löytyy käytettynäkin?? Niin ja jossain vaiheessahan manuaali on myyvempi kuin automaatti ( siinä vaiheessa kuin automaatin korjaus maksaa koko viulun hinnan).
Myyskentelin tuossa muuten omasta mielestäni "Suomen parasta" W204 automaattia, mutta alkoi myyminen v**uttaa sen verran että nostin hintaa ja lopulta poistin sen myynnistä kokonaan. Joten ei sen manuaalin myyminen ole sen vaikeampaa
Myyskentelin tuossa muuten omasta mielestäni "Suomen parasta" W204 automaattia, mutta alkoi myyminen v**uttaa sen verran että nostin hintaa ja lopulta poistin sen myynnistä kokonaan. Joten ei sen manuaalin myyminen ole sen vaikeampaa

Tottakai kaikki menevät yleensä kaupaksi jossain vaiheessa, mutta väittämäni perustui kyllä ihan kokemukseen silloisessa autoliikkessä kun olin niin tilasimme, 22kpl w211 (sedan, farkkuja) lähes identtisiä autoja, joista 20kpl automaatteja ja 2kpl manuuaaliaskilla, 2kk kuluttua jäljellä oli 4 automaattia ja 2 manuaalia. Seuraava satsi autoja liikkeeseemme, 16kpl automaattilaatikoilla, 2,5kk kuluttua myymättä, 1 automaatti ja 2 manuaalia, joten ei ole ihan hatusta vedetty tuo minun väittämäni. Manuaalitjin menivät kaupaksi n, 6-7kk kuluttua. Kyllä toki manuaaliaskin ostajia on, mutta tossa oli meidän myymälän kokemus.Jussiboy kirjoitti:Manuaali ei ole sen vaikeampi myydä kuin automaatti, koska niitä on vähempi tarjolla. Jos uusille manuaaleille on löytynyt ostaja niin kai sille löytyy käytettynäkin?? Niin ja jossain vaiheessahan manuaali on myyvempi kuin automaatti ( siinä vaiheessa kuin automaatin korjaus maksaa koko viulun hinnan).
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Itse katselen auton yleensä niillä varusteilla joita itse haluan, en sen mukaan mitä seuraava omistaja ehkä haluaa 
No tosin tämmöinen "loppukäyttäjä" ei yleensä paljon pääse valikoimaan. Mutta 500 000 ajettu automaattilaatikko ei jostain syystä herätä yhtäpaljon luottamusta kuin manuaali. Tosin noin uudessa ei ole väliä keston ja huoltokustannusten suhteen kumpi laatikko siinä on.
Suunnilleen puolet mun autoista on ollu automaatilla joista yhdestä laukes laatikko (TH704R)
Taunuksesta ja eskortista meni molemmista 2 kertaa manuaaliaski, että automaatit kyllä johtaa vielä toistaseks
Noh, noi fordit oli kyllä 70 luvun tekniikkaa ja koneet vähän piristetty.
Minulle tärkeimmät varusteet on penkinlämmittimet, vakionopeussäädin ja ilmastointi.

No tosin tämmöinen "loppukäyttäjä" ei yleensä paljon pääse valikoimaan. Mutta 500 000 ajettu automaattilaatikko ei jostain syystä herätä yhtäpaljon luottamusta kuin manuaali. Tosin noin uudessa ei ole väliä keston ja huoltokustannusten suhteen kumpi laatikko siinä on.
Suunnilleen puolet mun autoista on ollu automaatilla joista yhdestä laukes laatikko (TH704R)
Taunuksesta ja eskortista meni molemmista 2 kertaa manuaaliaski, että automaatit kyllä johtaa vielä toistaseks

Noh, noi fordit oli kyllä 70 luvun tekniikkaa ja koneet vähän piristetty.
Minulle tärkeimmät varusteet on penkinlämmittimet, vakionopeussäädin ja ilmastointi.