!!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!!
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Tyhmänä pitää kysyä, onko tuossa 320CDI:ssäkin pikkutermari? En ihan heti löytänyt tuolta venäjän EPC:stä..
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Nonni. Tuli tänään sitten vaihdatettua tuohon vaimon paavoon (320CDI) kanssa tuo termostaatti. Lämmöt on pysytelleet alle 80 koko syksyn. Tänään kun ajelin päivällä pajalle, niin seurasin sitä koko matkan, 25km, ilmastoinnin näytöltä. Nousi enimmillään näyttämään 76 astetta. Kotimatkalla sama seuranta ja nyt lämmöt 88-90 välillä. Viisarikin nousi näyttämään oikein reippaasti yli 80. Hyvä, hyvä.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Onko oikea termari jos tuollasen haen motonetista?
30-6123
Nimike
Termostaatti 92°C MB-CDi W210
Hinta
39.90 €
Lisää ostoskoriin
CDi-200/220/270/320 99-> 92° kotelolla
Entä mitä muuta pitää samalla ostaa? tiivisteitä? montako niitä tulee jos tulee? Ja pystyy varmaan itse vaihtamaan jos jakari pysyy kädessä?
30-6123
Nimike
Termostaatti 92°C MB-CDi W210
Hinta
39.90 €
Lisää ostoskoriin
CDi-200/220/270/320 99-> 92° kotelolla
Entä mitä muuta pitää samalla ostaa? tiivisteitä? montako niitä tulee jos tulee? Ja pystyy varmaan itse vaihtamaan jos jakari pysyy kädessä?
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
mulla kyllä tulee koppiin lämmintä mutta koneessa jää siihen 65-70 astetta vaikka ajais lappiin saakka siis ei muutu... johtuuko tämäkin termarista? eka riisseli niin ei ole hajuakaan...
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Johtuu termostaatista, vaihtoon ainakin päätermari
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Jos lämmöt ei nouse ja kinneristä löytyy myös pikkutermari ison lisäksi, niin suosittelen seuraavaa tutkimisjärjestystä:
1) Ruttaa pikkutermarin letku ja laita mutka nippusiteellä kiinni (helppo ja vaivaton homma ainakin w203:ssa)
-> nouseeko lämmöt? Nousee
2) Pidä letku rutussa tai vaihda pikkutermarin paikalle jotain toimivaa kuten esim. uusi pikkutermari (olen pitänyt yhden talven rautatankoa ja lämmöt pelasi paremmin, kuin nyt uudella pikkutermarilla).
Jos lämmöt edelleen alhaalla:
3) Vaihda selkeästi isotöisempi (ei toki mahdoton urakka) varsinainen termari.
1) Ruttaa pikkutermarin letku ja laita mutka nippusiteellä kiinni (helppo ja vaivaton homma ainakin w203:ssa)
-> nouseeko lämmöt? Nousee
2) Pidä letku rutussa tai vaihda pikkutermarin paikalle jotain toimivaa kuten esim. uusi pikkutermari (olen pitänyt yhden talven rautatankoa ja lämmöt pelasi paremmin, kuin nyt uudella pikkutermarilla).
Jos lämmöt edelleen alhaalla:
3) Vaihda selkeästi isotöisempi (ei toki mahdoton urakka) varsinainen termari.
t. Tuoppi
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Olis hieman kiire tän asian kanssa? Eli jos jollai varma tieto niin ottasin sen mielelläni vastaan. Onko tuossa -99vm facelift väykys muita termareit?NRajis kirjoitti:Onko oikea termari jos tuollasen haen motonetista?
30-6123
Nimike
Termostaatti 92°C MB-CDi W210
Hinta
39.90 €
Lisää ostoskoriin
CDi-200/220/270/320 99-> 92° kotelolla
Entä mitä muuta pitää samalla ostaa? tiivisteitä? montako niitä tulee jos tulee? Ja pystyy varmaan itse vaihtamaan jos jakari pysyy kädessä?
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kyllä tuo näyttää oikealta termarilta. Jos haet kaupasta, niin tarkista että letkulähtöjä on sama määrä kuin autossasi. Niissä se ero voi olla. Mukana tulee yksi tiiviste.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Missä ajassa (tai kilometrimäärässä) teillä yleensä nousee lämmöt "oikeaan" arvoon? Riippuu toki ulkolämpötilastakin, mutta noin yleisesti?
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Riippuu millä koneella, mutta entinen W210 200CDIA lämpesi kovilla pakkasilla vajaan 20 km:n matkalla kun ajoi alle 80km/h. Nopeuden kasvaessa nopeutui hieman...maski koko talven edessä. Nykyinen S211 280 CDIA eli V6-kone lämpenee huomattavasti nopeammin eli puoleen tuosta eli näillä keleillä menee yksiin jo tuon bensa W124 kanssa.
EQB 300 4-matic -23
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
moro
ihan tää tiukkaa asiaa on.ite tässä syksyn lämpimillä mietin ja tuskailin tuon termariasian kanssa, ketjussa aiemmista viesteistä voi huomata lämmöt oli ajossa ku ajossa n. 75,korkeintaan regeneroinnin aikana enemmän. nyt huollon yhteydessä vaihettiin, heti ampaisi hiukka alle ysikymppiin ku orava puuhun. jokainen joka tätä lukee ja miettii et vaihtasko jos lämmöt jatkuvasti alle 80 niin vaihtakaa termarit ihmeessä, kyllä muuttuu käyntilämpötila!
ihan tää tiukkaa asiaa on.ite tässä syksyn lämpimillä mietin ja tuskailin tuon termariasian kanssa, ketjussa aiemmista viesteistä voi huomata lämmöt oli ajossa ku ajossa n. 75,korkeintaan regeneroinnin aikana enemmän. nyt huollon yhteydessä vaihettiin, heti ampaisi hiukka alle ysikymppiin ku orava puuhun. jokainen joka tätä lukee ja miettii et vaihtasko jos lämmöt jatkuvasti alle 80 niin vaihtakaa termarit ihmeessä, kyllä muuttuu käyntilämpötila!
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kyllä niitä termareita vaan tuntuu menevän. Sama auto, hyvä että lämpiää puolentunnin kaupunkiajolla edes nollakeleillä, sillonkin jää aina alle yheksänkympin. Suht. nopeesti lämpiää 60 asteeseen, mutta siitä ylöspäin on hidasta. Taitaa olla termari siis vaihdon tarpeessa.lkosso kirjoitti:Riippuu millä koneella, mutta entinen W210 200CDIA lämpesi kovilla pakkasilla vajaan 20 km:n matkalla kun ajoi alle 80km/h. Nopeuden kasvaessa nopeutui hieman...maski koko talven edessä. Nykyinen S211 280 CDIA eli V6-kone lämpenee huomattavasti nopeammin eli puoleen tuosta eli näillä keleillä menee yksiin jo tuon bensa W124 kanssa.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Mites kun termarin vaihdon jälkeen ei vieläkään tunnu lämmöt nousevan yli 80:iin, ja siihenkin kyllä kestää.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Onko autosi nokalla ensimmäisenä pikkusyylari (n 20 x 20 cm) ? Jos on, niin sitten on syytä vaihtaa myös sen termari.nicky kirjoitti:Mites kun termarin vaihdon jälkeen ei vieläkään tunnu lämmöt nousevan yli 80:iin, ja siihenkin kyllä kestää.
Asiasta löytyy paljon tekstiä foorumeilta.
W203CDI
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
On, siispä haemme senkin termarin. Pitääkin vähän selvitellä asiaa. Onko muuten tuon vaihtaminen minkälainen jobi?hanta kirjoitti:Onko autosi nokalla ensimmäisenä pikkusyylari (n 20 x 20 cm) ? Jos on, niin sitten on syytä vaihtaa myös sen termari.nicky kirjoitti:Mites kun termarin vaihdon jälkeen ei vieläkään tunnu lämmöt nousevan yli 80:iin, ja siihenkin kyllä kestää.
Asiasta löytyy paljon tekstiä foorumeilta.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Rippu auton mallista esim 203 mallin max 15min ja nestetäkään ei tarvitse paljon lisätä, ohjeet omman löytyy hakemalla (googlela)nicky kirjoitti:On, siispä haemme senkin termarin. Pitääkin vähän selvitellä asiaa. Onko muuten tuon vaihtaminen minkälainen jobi?hanta kirjoitti:Onko autosi nokalla ensimmäisenä pikkusyylari (n 20 x 20 cm) ? Jos on, niin sitten on syytä vaihtaa myös sen termari.nicky kirjoitti:Mites kun termarin vaihdon jälkeen ei vieläkään tunnu lämmöt nousevan yli 80:iin, ja siihenkin kyllä kestää.
Asiasta löytyy paljon tekstiä foorumeilta.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Pikaohje (w203):
1) Töötit irti
2) lukkopihdeillä letkut kiinni tööttien takana olevan termarin molemmin puolin
3) Termari irti
4) Ja sitten uutta kiinni.
1) Töötit irti
2) lukkopihdeillä letkut kiinni tööttien takana olevan termarin molemmin puolin
3) Termari irti
4) Ja sitten uutta kiinni.
t. Tuoppi
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
____________________________________________________________________________________________________
Vapautettu
C220CDI / GSX1300R
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
NRajis kirjoitti:Olis hieman kiire tän asian kanssa? Eli jos jollai varma tieto niin ottasin sen mielelläni vastaan. Onko tuossa -99vm facelift väykys muita termareit?NRajis kirjoitti:Onko oikea termari jos tuollasen haen motonetista?
30-6123
Nimike
Termostaatti 92°C MB-CDi W210
Hinta
39.90 €
Lisää ostoskoriin
CDi-200/220/270/320 99-> 92° kotelolla
Entä mitä muuta pitää samalla ostaa? tiivisteitä? montako niitä tulee jos tulee? Ja pystyy varmaan itse vaihtamaan jos jakari pysyy kädessä?
mie ostin kanssa motonetista ton,muuten hyvä mutta tosta puuttuu se polttoaine lämmittimen lähtö pitää lähteä viemään takaisin.ainiin mutta kun niiten vatraosat on mallia "suomi auto"
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kotelon voi vaihtaa vanhastajorppe76 kirjoitti:NRajis kirjoitti:Olis hieman kiire tän asian kanssa? Eli jos jollai varma tieto niin ottasin sen mielelläni vastaan. Onko tuossa -99vm facelift väykys muita termareit?NRajis kirjoitti:Onko oikea termari jos tuollasen haen motonetista?
30-6123
Nimike
Termostaatti 92°C MB-CDi W210
Hinta
39.90 €
Lisää ostoskoriin
CDi-200/220/270/320 99-> 92° kotelolla
Entä mitä muuta pitää samalla ostaa? tiivisteitä? montako niitä tulee jos tulee? Ja pystyy varmaan itse vaihtamaan jos jakari pysyy kädessä?
mie ostin kanssa motonetista ton,muuten hyvä mutta tosta puuttuu se polttoaine lämmittimen lähtö pitää lähteä viemään takaisin.ainiin mutta kun niiten vatraosat on mallia "suomi auto"
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
huomasin äsken saman, kun pyörittelin käsissä.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Oli kyllä 203:ssa helppo homma, vaikka hiukan meinasi olla ahdasta, mutta meni juurikin tuo 15-20 min. Itselläni ei tainnut lirahtaa kuin lusikallinen nestettäkään lattialle. Nyt myös lämpenee ihan eri tavalla.CDI203 kirjoitti:Rippu auton mallista esim 203 mallin max 15min ja nestetäkään ei tarvitse paljon lisätä, ohjeet omman löytyy hakemalla (googlela)nicky kirjoitti:On, siispä haemme senkin termarin. Pitääkin vähän selvitellä asiaa. Onko muuten tuon vaihtaminen minkälainen jobi?hanta kirjoitti:Onko autosi nokalla ensimmäisenä pikkusyylari (n 20 x 20 cm) ? Jos on, niin sitten on syytä vaihtaa myös sen termari.nicky kirjoitti:Mites kun termarin vaihdon jälkeen ei vieläkään tunnu lämmöt nousevan yli 80:iin, ja siihenkin kyllä kestää.
Asiasta löytyy paljon tekstiä foorumeilta.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
ja w210 ssä noin 1 minuutti.ei tartte irrottaa kun tuo termari ja uusi tilalle.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Onkos tuossa prefacelift w210 200cdi:ssä pikkutermari kans? Kun välillä lämmöt jää 79asteeseen ja välillä menee taas 80 tai jopa 82 noin.. "iso" termari on vaihettu joku vuosi sitten.
W210 E320cdi
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Tilasin Merteilistä tehdaskunnostetun jarrusatulan vasemmalle eteen. Sitä hakiessa kysyin tiskillä, että onkohan heillä 92-asteista termaria Väyryseen? Myyjä katsoi koneelta, että on ja haki sen samaan pakettiin. Lisäksi hän toi termarin alle tulevan yhdysputken, sanoi, että se on myös syytä vaihtaa...
No eilen illalla laitoin uuden satulan paikoilleen ja ilmasin jarrut. Töissäkäynti meni upeasti, kulutuskin tippui litralla!
Siitä innostuneena päätin vaihtaa termarin. -> Suojat pois koneen päältä ja... hommiin... pelkkä kiinnityspulttien irroitu olisi vaatinut jo jonkin sortin ptkäsormisen pianistin apuja.
Sain kuitenkin pultit irti ja aloin irrottaa termaria -> eihän se voinut millään tulla sieltä ahtaasta kolosta pois, eli koitin siirtää diesel-letkuja sivuun... NAKS! Diesel-letku irti
Mistä tuo edes irtosi? Siinä on pala mustaa muovia päässä... lopulta löytyi syykin, mutta yleisesti ottaen vaikuttaa, että 450 000 ajetun Väyrysen kaikki polttoaineletkut on enemmänkin lasia kuin muovia
Onneksi poika on armeijassa ja voin ajella hänen uuden nihkeällä autolla (Fiesta 1989) huomenna töihin ja varaosamyyjälle...
No eilen illalla laitoin uuden satulan paikoilleen ja ilmasin jarrut. Töissäkäynti meni upeasti, kulutuskin tippui litralla!
Siitä innostuneena päätin vaihtaa termarin. -> Suojat pois koneen päältä ja... hommiin... pelkkä kiinnityspulttien irroitu olisi vaatinut jo jonkin sortin ptkäsormisen pianistin apuja.
Sain kuitenkin pultit irti ja aloin irrottaa termaria -> eihän se voinut millään tulla sieltä ahtaasta kolosta pois, eli koitin siirtää diesel-letkuja sivuun... NAKS! Diesel-letku irti
Mistä tuo edes irtosi? Siinä on pala mustaa muovia päässä... lopulta löytyi syykin, mutta yleisesti ottaen vaikuttaa, että 450 000 ajetun Väyrysen kaikki polttoaineletkut on enemmänkin lasia kuin muovia
Onneksi poika on armeijassa ja voin ajella hänen uuden nihkeällä autolla (Fiesta 1989) huomenna töihin ja varaosamyyjälle...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Tein viime talvena sen tässä ketjussa neuvotun letkutermostaatin asennuksen vitoon ja valitin ettei auttanut mitään. Toiminut nyt jo vähänaikaa ihan hyvin, lämmöt on ihan ok mitä ne ei koskaan ennen ole ilman eberiä olleet! Ei harmainta aavistusta miksi mietti monta kuukautta ennenkuin lähti toimimaan, pääasia että toimii nyt. Neuvo oli todella hyvä ja vaihto onnistui kovassa pakkasessakin (tai sen takia) aika nopeasti!
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Siinä on sellanen pieni erillinen jäähdytinkennokin, jos tuo pikkutermari on...simoks kirjoitti:Onkos tuossa prefacelift w210 200cdi:ssä pikkutermari kans? Kun välillä lämmöt jää 79asteeseen ja välillä menee taas 80 tai jopa 82 noin.. "iso" termari on vaihettu joku vuosi sitten.
Helposti voi mennä uusikin termari parissa vuodessa, mulla tulee nyt 4 vuotta täyteen edellisestä vaihdosta ja menee vaihtoon kun lämmöt enää luokkaa 75...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
-98 E200 CDI ja juuri vaihdettu 92:n asteen termari. Lämmöt jäi motarilla 10 kilsan pätkällä 60 asteen viivalle (ilmeisesti 60 asteen viiva siinä 40-80 välissä asteikolla). Autossa ei käsittääkseni tuota "pikkusyyläriä" ole...keulassa ilmastoinnin syyläri ja moottorin syyläri. -15 pakkasta ja keulassa ei suojaa. Lämmöt nousee samoihin taajama-ajossa.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ilman webastoa? Tosi huonoja lämpeneen itekseen nuo vanhemmat nelos cdi:t. webasto lämmittää noin 20-30minuutissa jäähdytysnesteen 60asteiseks ja siitä joku 10km motaria niin on 70-82 meikällä.Behemoth kirjoitti:-98 E200 CDI ja juuri vaihdettu 92:n asteen termari. Lämmöt jäi motarilla 10 kilsan pätkällä 60 asteen viivalle (ilmeisesti 60 asteen viiva siinä 40-80 välissä asteikolla). Autossa ei käsittääkseni tuota "pikkusyyläriä" ole...keulassa ilmastoinnin syyläri ja moottorin syyläri. -15 pakkasta ja keulassa ei suojaa. Lämmöt nousee samoihin taajama-ajossa.
W210 E320cdi
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Webasto on, mutta ei toiminnassa syystä tai toisesta. Pitää kesällä tutkia tarkemmin ens talvea varten, että miksi ei hörähdä henkiin.simoks kirjoitti:Ilman webastoa? Tosi huonoja lämpeneen itekseen nuo vanhemmat nelos cdi:t. webasto lämmittää noin 20-30minuutissa jäähdytysnesteen 60asteiseks ja siitä joku 10km motaria niin on 70-82 meikällä.Behemoth kirjoitti:-98 E200 CDI ja juuri vaihdettu 92:n asteen termari. Lämmöt jäi motarilla 10 kilsan pätkällä 60 asteen viivalle (ilmeisesti 60 asteen viiva siinä 40-80 välissä asteikolla). Autossa ei käsittääkseni tuota "pikkusyyläriä" ole...keulassa ilmastoinnin syyläri ja moottorin syyläri. -15 pakkasta ja keulassa ei suojaa. Lämmöt nousee samoihin taajama-ajossa.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Omassani (320cdi, 2001) lämmöt jäävät 60 ja 80 asteen väliin, uskoisin että termari pitäisi vaihtaa... Mutta mistähän sen löytäisin konehuoneesta, olisiko jotai räjäytyskuvia??
Nykyinen: W210 320 CDI Avantgarde alles Zusatzausstattung
Exät: Volvo 740 GLT
Peugeot 206 GTI
Ford Focus 1,6 trend
Exät: Volvo 740 GLT
Peugeot 206 GTI
Ford Focus 1,6 trend