Uskaltaako laittaa jouset?
Uskaltaako laittaa jouset?
Elikkäs kaverilla olisi bensa 190:n laskujouset. Tohtiikohan nuita nakata tuohon kakspuoloseen?? Onko jouset liian löysät, rapsahtelevatko poikki?
190D 2.5 -88
exät:
W124 200D -90
W123 240D -84
W123 200D -84
exät:
W124 200D -90
W123 240D -84
W123 200D -84
No pitää katsoa kun saa ensin tuon kulkuneuvon maalauksesta, että mitä sille tekisi. On käynyt madaltaminenkin mielessä, mutta toisaalta haluaisin pehmeämmät jouset kuin nykyiset. Täällä on kauheasti rakenneltu töyssyjä ympäri kaupunkia ja tuossa ihan lähellä 500m matkalla 5 kpl teräväreunaisia. Autosuunnistusautolla ja rättärillä niitä ei paljon edes huomaa, mutta mersulla tuntuu, että lähtee taju kun se iskee oikein kunnolla.epk kirjoitti:myyt kato ne jouset sinne autosuunnistajille ja ostat omaasi vähän laskevampaa mallia olevatMikky kirjoitti:Olen samaa mieltä ja pitäisi tuota omaakin jousitusta hieman muutellaMauri H. kirjoitti:Jep, mikään ei oo kauheampaa kuin keuliva auto, ei ajaa eikä katsella.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
osta -30 mm madaltava satsi, saat pitää vakio iskarit ja on sikamukava vielä ajaa, eikä näytä hullulta enää.Mikky kirjoitti: No pitää katsoa kun saa ensin tuon kulkuneuvon maalauksesta, että mitä sille tekisi. On käynyt madaltaminenkin mielessä, mutta toisaalta haluaisin pehmeämmät jouset kuin nykyiset. Täällä on kauheasti rakenneltu töyssyjä ympäri kaupunkia ja tuossa ihan lähellä 500m matkalla 5 kpl teräväreunaisia. Autosuunnistusautolla ja rättärillä niitä ei paljon edes huomaa, mutta mersulla tuntuu, että lähtee taju kun se iskee oikein kunnolla.
Niinpä, niinpäepk kirjoitti:osta -30 mm madaltava satsi, saat pitää vakio iskarit ja on sikamukava vielä ajaa, eikä näytä hullulta enää.


W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Eibach on varma valinta jos mukavuudesta ei halua tinkiä pätkääkään, itseasiassa vakiojousiin verrattuna se lisääntyy samalla kun ajettavuus paranee (hullu mutta todellinen yhtälö).Mikky kirjoitti:Niinpä, niinpäepk kirjoitti:osta -30 mm madaltava satsi, saat pitää vakio iskarit ja on sikamukava vielä ajaa, eikä näytä hullulta enää.No oikeasti olen miettinyt juuri tuollaista hieman madaltavaa... tosin ero nykyiseen olisi n. 50-60mm
Taitavat olla progressiiviset jouset, se selittäisi yhtälön.Mauri H. kirjoitti:Eibach on varma valinta jos mukavuudesta ei halua tinkiä pätkääkään, itseasiassa vakiojousiin verrattuna se lisääntyy samalla kun ajettavuus paranee (hullu mutta todellinen yhtälö).
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Nimenomaan. Hintavat ehkä, mutta kuten tiedetään, halvalla ei saa hyvää.Mikky kirjoitti:Taitavat olla progressiiviset jouset, se selittäisi yhtälön.Mauri H. kirjoitti:Eibach on varma valinta jos mukavuudesta ei halua tinkiä pätkääkään, itseasiassa vakiojousiin verrattuna se lisääntyy samalla kun ajettavuus paranee (hullu mutta todellinen yhtälö).
Itselle pyöräytin eibachin vieterit alle ja voin allekirjoittaa tuon Maurin kommentin. Mutta mitä tulee tuohon progressiivisuuteen niin eikös progressiivinen jousi ole tihempää kierrosta alku ja loppu jousesta tms. kun nuo mun jouseni on tasavahvat alusta loppuun.Mauri H. kirjoitti:Nimenomaan. Hintavat ehkä, mutta kuten tiedetään, halvalla ei saa hyvää.Mikky kirjoitti:Taitavat olla progressiiviset jouset, se selittäisi yhtälön.Mauri H. kirjoitti:Eibach on varma valinta jos mukavuudesta ei halua tinkiä pätkääkään, itseasiassa vakiojousiin verrattuna se lisääntyy samalla kun ajettavuus paranee (hullu mutta todellinen yhtälö).
http://www.saunalahti.fi/~uunim/mobile/ ... 060032.JPG
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Sillä kyselen kun olisi yhdet progressiiviset jouset tarjolla mutta ne ovat 14.8mm paksut (tosin hieman korkeammat irrallaan) jotta voiko erikoisjousia tunnistaa mittailemalla tms vertailulla. Alkuperäiset jouset ovat 17mm joten hieman arveluttaa että ajavatko asiaansa...epk kirjoitti:jaa-a , samapa tuo mitä vahvuutta ovat, kunhan ajavat asiansa...Olli Lajunen kirjoitti:Ovatkos progressiiviset- tai madallusjouset yleensä saman vahvuisia kuin alkuperäiset jouset vai kenties paksumpia?
Vai löytyykö erikoisjousista mitään säännönmukaisuuksia?
Eivät tosin ole hinnalla pilattu ja jos tänään saan kunnon puristimet lainaan niin voihan noita eri vaihtoehtoja vaikka kokeilla.

W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Voi mennä pahasti asian vierestä ja meneekin mutta miten teillä muilla on jouset kestäneet?? Onko matalat tarvikejouset kestävämpiä kuin alkuperäiset??
Ainaki toi 200d on oikea jousisilppuri, vaikka ajo tapahtuu 99%:sti hyvää asvalttia pitkin. Kaikki vieterit on napsuneet ihan kävelyvauhdissa. Olen jo alkanu tottua siihen "pjoingggg"-ääneen..."jaaha taas yksi jousi lyheni puoli kierrosta"...
Katsastussetäki kerran huomasi katkenneen etujousen ja meinas että liki puolet mersujen hylkäyksistä leimalla johtuu katkenneesta jousesta.
Toissa viikolla huomasin katkenneen takavieterin ja vaihdoin sen. Vanha oli kolmena kappaleena...
Ainaki toi 200d on oikea jousisilppuri, vaikka ajo tapahtuu 99%:sti hyvää asvalttia pitkin. Kaikki vieterit on napsuneet ihan kävelyvauhdissa. Olen jo alkanu tottua siihen "pjoingggg"-ääneen..."jaaha taas yksi jousi lyheni puoli kierrosta"...
Katsastussetäki kerran huomasi katkenneen etujousen ja meinas että liki puolet mersujen hylkäyksistä leimalla johtuu katkenneesta jousesta.
Toissa viikolla huomasin katkenneen takavieterin ja vaihdoin sen. Vanha oli kolmena kappaleena...

E 290TDT Avantgarde
Kylä ne laadukkaat kestävät todella pitkään, ja ainahan voi ostaa alle Eibachit, joilla on 1 000 000 km:n takuu, korvaa katkeamiset, kuolleentumiset jne.Ville S. kirjoitti:Voi mennä pahasti asian vierestä ja meneekin mutta miten teillä muilla on jouset kestäneet?? Onko matalat tarvikejouset kestävämpiä kuin alkuperäiset??
En kyllä ole kuullut että madallisjouset olisivat katkenneet, halvat kyllä kuolleentuvat, mutta hyvät eivät.
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tjaa... teoriassa painojakauma yleensä etumoottorisessa kärrissä tasoittuu, joten ajo-ominaisuuksien pitäisi parantua. Ulkonäkö on sitten asia erikseen.Mauri H. kirjoitti: Jep, mikään ei oo kauheampaa kuin keuliva auto, ei ajaa eikä katsella.
Tuleehan siitä tehokas vaikutelma, kun auto lähtee keula 'ilmassa'

Terveisin
Tero
Tero
Itseasiassa mersun perusasento on se että perä on hiukan ylempänä kuin keula, ja farkuissa varsinkin painojakauma on silloin koneesta riippuen melko tarkkaan 50 / 50, sedanissa taas hiukan enemmän keulassa painoa.flosse kirjoitti:Tjaa... teoriassa painojakauma yleensä etumoottorisessa kärrissä tasoittuu, joten ajo-ominaisuuksien pitäisi parantua. Ulkonäkö on sitten asia erikseen.Mauri H. kirjoitti: Jep, mikään ei oo kauheampaa kuin keuliva auto, ei ajaa eikä katsella.
Tuleehan siitä tehokas vaikutelma, kun auto lähtee keula 'ilmassa'
Mutta perä lysyssä kulkevaa autoa on kyllä ikävä ajaa varsinkin talvella, keula on kevyt ja auto puskee

Säälittävän näköistä se on kun auto menee perä maassa, alistuneen oloinen vehje, sanon minä. Tulee ihan jenkkilahnat mieleen, eihän auton kiihdytyksessäkään pitäisi paljon niiata kun noissa on jo niiauksen estot taka-akselistolla
