Nyt olisi ajatuksena ostaa kakkos autoksi vanhempi bensa mese 124 tai vanhempikoppaisena.
Olen katsonut E230 bensa vehjettä, kun ajot on n. 10 km taajama-ajelua ja vuodessa tulisi kaikkiaan ehkä max 10000km.
Minkälainen tuollaisen bensamesen kulutuslukema on, kun ajo ei ole pelkästään taloudellista ajoa, mutta ei revitystäkään? Entä minkälaiset käyttömaksut tuollaisilla bensavehkeellä on? Eikös bensa-autojenkin käyttömaksu perustu nykyään päästöihin?
E 230 bensa (124) kokemuksia?
Re: E 230 bensa (124) kokemuksia?
seka ajossa semmoista 8-10l , riippuen vähän onko manuaali vai automaatti, sedani vai farkku.
Re: E 230 bensa (124) kokemuksia?
käyttömaksut on näissä vanhemmissa painon mukaan, eli suunnilleen samaa luokaa, kuin uudella 1.3 hyndai getz autolla
no, ei se paljoa kuiteskaan ole... 300E:ssä mulla oli käyttömaksu vuodeksi jotain 100 € ja 200E:ssä olisko ollut asteikon yksi pykälä vähemmän, kun kokonaispainossa oli kuitenkin hieman eroa...
kulutus riippuu niin paljon ajotavasta ja auton kunnosta, maltillisella ajotavalla ja hyvässä kunnossa olevalla autolla pääsee sekalaistakin helposti alle 100 ltr/100 km... itse en saanut 300E:lläkään yli 10 ltr/100 km kulutuslukemia ja se oli automaatti... sitten taas jos se alkuperäinen ke-jet ei ole kuosissa, niin kulutus on helposti +15 ltr/100 km...
jos ajelu kerran pääasiassa tapahtuu taajamassa, niin sitten ehdottomasti automaatti laatikolla, sitä bonanzaa ei jaksa kukaan pitemmän päälle ja harmittavaahan se on, jos mersuun kypsyy sen manuaalin "toimintahäiriön" takia, kun ihan kelpo autoja nuo w124 kuitenkin vielä on...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...

kulutus riippuu niin paljon ajotavasta ja auton kunnosta, maltillisella ajotavalla ja hyvässä kunnossa olevalla autolla pääsee sekalaistakin helposti alle 100 ltr/100 km... itse en saanut 300E:lläkään yli 10 ltr/100 km kulutuslukemia ja se oli automaatti... sitten taas jos se alkuperäinen ke-jet ei ole kuosissa, niin kulutus on helposti +15 ltr/100 km...
jos ajelu kerran pääasiassa tapahtuu taajamassa, niin sitten ehdottomasti automaatti laatikolla, sitä bonanzaa ei jaksa kukaan pitemmän päälle ja harmittavaahan se on, jos mersuun kypsyy sen manuaalin "toimintahäiriön" takia, kun ihan kelpo autoja nuo w124 kuitenkin vielä on...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: E 230 bensa (124) kokemuksia?
Käyttömaksu meneen painon mukaan on n 150 euroa vuodessa tällä hetkellä.
Todellinen kulutus on kaupungissa n 11 l/100 km.
Todellinen kulutus on kaupungissa n 11 l/100 km.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.