Mercedeksen laatu 2007 -> ?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: Pe 25.11.2011 18:15
Mercedeksen laatu 2007 -> ?
Luin Autobildin C- mersun 200tkm kestotestin artikkelista että 2000-2007 olisi ollut toimitusjohtajalla linja jossa tehdään mahdollsimman halvalla kallis auto. Samassa artikkelissa mainitaan että 2007 jälkeen on johdossa toinen kaveri joka yrittää saada mersun maineen takaisin tyylillä "paras tai ei mitään".
Kysyisinkin että onko muut paljon mersujen kanssa toimineet huomanneet saman asian?
Ovatko 2007-2008 jälkeen tullut parempia autoja Mercedeksen tehtaalta.
Itse ajattelin ajaa viel¨pari vuotta omalla E200cdi W211 2003 ja vaihtaa sen sitten 2010 koriseen E- sarjaan.
Onko laatu jo parantunut.
Itseäni kiinnostava aihe! Nousisiko Mercedes tässä globaalissa kilpailevassa maailmassa taas 80-90 luvun mersujen laadun tasolle ?
Kysyisinkin että onko muut paljon mersujen kanssa toimineet huomanneet saman asian?
Ovatko 2007-2008 jälkeen tullut parempia autoja Mercedeksen tehtaalta.
Itse ajattelin ajaa viel¨pari vuotta omalla E200cdi W211 2003 ja vaihtaa sen sitten 2010 koriseen E- sarjaan.
Onko laatu jo parantunut.
Itseäni kiinnostava aihe! Nousisiko Mercedes tässä globaalissa kilpailevassa maailmassa taas 80-90 luvun mersujen laadun tasolle ?
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
Eiköhän se 2007 jälkeen valmistuneiden mersujen laatu selviä palttairallaa vuonna 2022, ei ainakaan yhtään aikaisemmin.
Mielenkiinoinen seikka oli kahdesta eri mersusta käteeni ottama sähköjohtonippu. Toinen oli vuodelta 1988 ja se nippu oli ollut auton mukana 600+ tkm, toinen oli vuonna 1998 liikkeelle lähtenyt ja se oli ollut auton mukana noin 260 tkm.
Ensin mainittusta kun otti johdon ja kuori oli kuparia näkyviin se kupari oli aivan kirkasta, jälkimmäisessä aivan harmaata ja hapettunutta, juotos ei siihen tartu helpolla. Ensin mainitun johtimen eriste oli aivan taipuisan pehmeää, sellaista kuin hyvän johtimen kuuluukin olla. Jälkimmäisen oli jäykkää ja kun sitä tarpeeksi taivutteli niin sekä eriste että johtimet alkoivat katkeilla.
Sanoisin että tuskinpa tällä nykymaailman menolla enää päästään samaan valmistusmateriaalien laatuun mitä oli aikoinaan laitteessa kuin laitteessa sen aikaista kiinan krääsää lukuunottamatta. Nykyajan materiaalit on halvinta mahdollista kierrätyspaskaa, josta johtuen niistä tehtävät tuotteet ovat samaa, hetken päästä kierrätettäväksi laitettavaa ongelmajätettä. Valitettavasti ja tämä koskee kaikkie mahdollisa tuotteita mersuista skoodiin.
Mielenkiinoinen seikka oli kahdesta eri mersusta käteeni ottama sähköjohtonippu. Toinen oli vuodelta 1988 ja se nippu oli ollut auton mukana 600+ tkm, toinen oli vuonna 1998 liikkeelle lähtenyt ja se oli ollut auton mukana noin 260 tkm.
Ensin mainittusta kun otti johdon ja kuori oli kuparia näkyviin se kupari oli aivan kirkasta, jälkimmäisessä aivan harmaata ja hapettunutta, juotos ei siihen tartu helpolla. Ensin mainitun johtimen eriste oli aivan taipuisan pehmeää, sellaista kuin hyvän johtimen kuuluukin olla. Jälkimmäisen oli jäykkää ja kun sitä tarpeeksi taivutteli niin sekä eriste että johtimet alkoivat katkeilla.
Sanoisin että tuskinpa tällä nykymaailman menolla enää päästään samaan valmistusmateriaalien laatuun mitä oli aikoinaan laitteessa kuin laitteessa sen aikaista kiinan krääsää lukuunottamatta. Nykyajan materiaalit on halvinta mahdollista kierrätyspaskaa, josta johtuen niistä tehtävät tuotteet ovat samaa, hetken päästä kierrätettäväksi laitettavaa ongelmajätettä. Valitettavasti ja tämä koskee kaikkie mahdollisa tuotteita mersuista skoodiin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 33
- Liittynyt: Pe 25.11.2011 18:15
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
Hyvin osuva tuo kuparijohtoesimerkki. Niin minun kuin varmasti monen muunkin W211 takakontin lukon sähköpiuhat ovat ketkenneet mitättömän ohuiden ja huonosti suojattujen johtojen takia.
Piruvie kun hävetti ajella motaria pitkin töihin kun ohituskaistalla vieressä joku huitoi puoliavonaista takakonttiani. Mitä siinä kuin levitellä kaverille käsiä että minkäs teet. Sähkömies korjasi vian 15 minuutissa ja pisti eristysnauhaa joa johdon päälle niinkuin olisi alunperinkin pitänyt olla.
Menee haikaluksia mutta kun olin pikkupoika niin minun seinälläni oli iso mainosjuliste kullan värisestä W124 maantiellä pöristelemässä. Yläpuolella luki teksti "autoileva maailma tarvitsee esikuvia". Pikkupojasta se näytti siistiltä ja kodin pihassa seisoi pystylamppu W115. Itselläni kesti noin 28 siitä niin ostin mersun ja nyt laatu on mitä on ..
Näitä ajatuksia tulee mieleen kun työviikon päätteeksi juo yhden oluen ja miettii syntyjä syviä
Piruvie kun hävetti ajella motaria pitkin töihin kun ohituskaistalla vieressä joku huitoi puoliavonaista takakonttiani. Mitä siinä kuin levitellä kaverille käsiä että minkäs teet. Sähkömies korjasi vian 15 minuutissa ja pisti eristysnauhaa joa johdon päälle niinkuin olisi alunperinkin pitänyt olla.
Menee haikaluksia mutta kun olin pikkupoika niin minun seinälläni oli iso mainosjuliste kullan värisestä W124 maantiellä pöristelemässä. Yläpuolella luki teksti "autoileva maailma tarvitsee esikuvia". Pikkupojasta se näytti siistiltä ja kodin pihassa seisoi pystylamppu W115. Itselläni kesti noin 28 siitä niin ostin mersun ja nyt laatu on mitä on ..
Näitä ajatuksia tulee mieleen kun työviikon päätteeksi juo yhden oluen ja miettii syntyjä syviä

Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
Jos johtonippu haudataan maahan, taitaa olla niin, että tuo vanhempi johtonippu löytyy sieltä vielä 100 vuodenkin jälkeen. Tuo uudempi on silloin maatunut. Tai tuon uudemman uusiokäyttö on huomattavasti helpompaa.veskola kirjoitti: Ensin mainittusta kun otti johdon ja kuori oli kuparia näkyviin se kupari oli aivan kirkasta, jälkimmäisessä aivan harmaata ja hapettunutta, juotos ei siihen tartu helpolla. Ensin mainitun johtimen eriste oli aivan taipuisan pehmeää, sellaista kuin hyvän johtimen kuuluukin olla. Jälkimmäisen oli jäykkää ja kun sitä tarpeeksi taivutteli niin sekä eriste että johtimet alkoivat katkeilla.
Nykyajan materiaalit on halvinta mahdollista kierrätyspaskaa, josta johtuen niistä tehtävät tuotteet ovat samaa, hetken päästä kierrätettäväksi laitettavaa ongelmajätettä. Valitettavasti ja tämä koskee kaikkie mahdollisa tuotteita mersuista skoodiin.
[Provo] Miksi auton muuten pitäisi kestää 600 tkm? [/Provo]
Mein erste MB, Vito 108CDI, mit Ladeluftkühler, heute mit neue Program, viel Kraft, jawohl!
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
Tää keskustelu kuuluisi ehkä toiseen topiikkiin mutta jatkan kuitenkin.
Ittellä kolme lankkua enkä tiedä mitä seuraavaksi laittaa kun nuista aika jättää
Yhdellä menty 700t kahdella muulla ollaan täsä puolimatkassa ainakin mittarilukeman perusteella. **ttu kun nuo merkkiosatoimittajatin toimittaa sitä samaa kiinapaskaa
veskola ei tunnu uskovan ja minäkään en usko että uusien mersujen laatu yltää enää koskaan tasolle jossa se joskus oli
Muutenkin typerä sanonta "kehitys kehittyy" on täyttä potaskaa
Siinä sitä sitten viherpiipertäjät hiilijalanjälkeä ihmettelevät ja kovasti kapelia pitävät.
Ittellä kolme lankkua enkä tiedä mitä seuraavaksi laittaa kun nuista aika jättää


veskola ei tunnu uskovan ja minäkään en usko että uusien mersujen laatu yltää enää koskaan tasolle jossa se joskus oli


Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
Siksi, jotta tavallisella tallaajallakin olisi varaa ostaa AUTO (mersu) eikä mitään riisikuppia joka kestää just ja just 200tkmjakil kirjoitti:[Provo] Miksi auton muuten pitäisi kestää 600 tkm? [/Provo]

Kun noi alle 200tkm mersut ei ihan kaikkien lompakolle sovi. Oli se vuosimalli mersussa mikä tahansa, niin alle 200tkm ajettu maksaa vitusti tonneja
Testejähän ja faktaa ei paljoa taida olla noista 2007 > mersuista, mutta uskon niiden mekaanisen laadun parantuneen. Itse vaan pelkään sitä lisääntyvää elektroniikan määrää.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
Jos verrataan w124 ja volvo amazon.Sehän oli ylikestävä kun tuli tehtaalta.No eipä löydy enää volvoja kuin harrastajilta,vaikka olikuin panssari vaunu.
Aika kuluu ja ihmiset haluaa ajaa uudemman teknologian autoilla,laadusta viis,kun hinta ratkaisee.
Aika kuluu ja ihmiset haluaa ajaa uudemman teknologian autoilla,laadusta viis,kun hinta ratkaisee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
Kyllä se niin on tänä päivänä, että tuo riisikuppi kulkee sen 200tkm huomattavastipienemmillä murheilla kuin saksalainen "laatuauto". Jos sen ruostesuojaa se menee paljon pidempään ilman murheita. Töissäkin on ollut kaikenlaista saksalaista liisaria ja aina niistä on jotain paskana. Tylsyyden ja rumuuden ruumiillistuma Toyota avensis 1.8 aut. menee vaan eteenpäin kilsoista ja rumasta käytöstä huolimatta. Ihan kamalakin se on ajaa, mutta mersumiehen serkku, toyotamies on varmaan tyytyväinen kun perus huollot riittää liikkumiseen paikasta a paikkaan b. Laatuauton käsite on muuttunut vuosien saatossa. Ennen laatuauto oli sellainen, joka ei koskaan jättänyt tielle, toimi ja oli laadukkaasti kasattu ja tehty. Nyt laadun mukana tulee vain korkea ostohinta ja kalliimmat huollot. Erikoisen kalliissa autossa on on erikoisen kalliit huollot ja jos näistä erikoisen kalliista autoista hajoaa jotain erikoista se maksaa erikoisen paljon. No okei, on ne hyvin kasattuja, mutta muuten laatu kyllä mättää. Tutun vähän reilu 50tkm ajetusta W204 kompurasta pimeni ecu. Omasta pussista meni uuden osto, kun oli ikää yli 2v. Jotain goodwilliä vois mersullakin olla, ettei mee ihan yhtä surkeaksi kuin rinkeliskoodan huolto ja koraus.Siksi, jotta tavallisella tallaajallakin olisi varaa ostaa AUTO (mersu) eikä mitään riisikuppia joka kestää just ja just 200tkm
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
Lukaiskaapa uusimmasta TM:stä ylläpitokuluraportti postin käytössä olleesta Transporterista. Ensimmäiset kolme vuotta ja 70tkm oli maksanut 6000€. Seuraavat kolme vuotta ja 60tkm maksoi suurin piirtein saman, mutta kerrottuna kuudella!
Jutussa olikin maininta, että se olisi pitänyt romuttaa jo silloin kolme vuotta vanhana...

Jutussa olikin maininta, että se olisi pitänyt romuttaa jo silloin kolme vuotta vanhana...
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
Kun nyt sähköjohdoista oli puhetta niin..toivottavasti ei palata 90-luvun alun johtosarjojen laatuun
http://img230.imageshack.us/img230/7239/1001755cj7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
Moi,
Muutamalla tonnilla saa tarkasti Ja hartaasti etsimällä vähän ajetun W124:n. Ostin helmikuussa ebaystä 94174km ajetun 250D:n. Joka kerta, kun hyppään rattiin, hymyilyttää. Nyt kymppitonni ruuvattuna ja ovipahvit pitäis joutessaan korjauttaa (1 sarjalaisten tyyppivika, poksahtavat yläreunasta auki).
Hienoa asiassa on,että normivirtaset näkevät siinä vain yhden vanhan lossin lisää, joka on varmaan "vanha mittari Kempeleeltä ja ajettu 700+tkm ja laiska vanha paska".
Asiasta ymmärtävät mersuhörhöt taas ihastelevat. Ja matka taittuu eleettömän tyylikkäästi ja mukavasti. Bonuksena vieläpä sangen taloudellisesti, työntelin tankillisella 930km ja vielä jäikin, keskikulutus oli karvaan alta seiskan. Ja tämä yksilö on automaatti.
Ainakin 1988 laatu oli kunniassa (pl. ne verrdamtte ovipahvit)
No, tonneja meni kaikkineen kuutisen, mutta tervetuloa väittämään, että tonnin lintta on ihan yhtä hyvä.
Nykyajoillani milli menee rikki joskus 2045...
T;Wade
quote="W211cdi200"]Hyvin osuva tuo kuparijohtoesimerkki. Niin minun kuin varmasti monen muunkin W211 takakontin lukon sähköpiuhat ovat ketkenneet mitättömän ohuiden ja huonosti suojattujen johtojen takia.
Piruvie kun hävetti ajella motaria pitkin töihin kun ohituskaistalla vieressä joku huitoi puoliavonaista takakonttiani. Mitä siinä kuin levitellä kaverille käsiä että minkäs teet. Sähkömies korjasi vian 15 minuutissa ja pisti eristysnauhaa joa johdon päälle niinkuin olisi alunperinkin pitänyt olla.
Menee haikaluksia mutta kun olin pikkupoika niin minun seinälläni oli iso mainosjuliste kullan värisestä W124 maantiellä pöristelemässä. Yläpuolella luki teksti "autoileva maailma tarvitsee esikuvia". Pikkupojasta se näytti siistiltä ja kodin pihassa seisoi pystylamppu W115. Itselläni kesti noin 28 siitä niin ostin mersun ja nyt laatu on mitä on ..
Näitä ajatuksia tulee mieleen kun työviikon päätteeksi juo yhden oluen ja miettii syntyjä syviä
[/quote]
Muutamalla tonnilla saa tarkasti Ja hartaasti etsimällä vähän ajetun W124:n. Ostin helmikuussa ebaystä 94174km ajetun 250D:n. Joka kerta, kun hyppään rattiin, hymyilyttää. Nyt kymppitonni ruuvattuna ja ovipahvit pitäis joutessaan korjauttaa (1 sarjalaisten tyyppivika, poksahtavat yläreunasta auki).
Hienoa asiassa on,että normivirtaset näkevät siinä vain yhden vanhan lossin lisää, joka on varmaan "vanha mittari Kempeleeltä ja ajettu 700+tkm ja laiska vanha paska".
Asiasta ymmärtävät mersuhörhöt taas ihastelevat. Ja matka taittuu eleettömän tyylikkäästi ja mukavasti. Bonuksena vieläpä sangen taloudellisesti, työntelin tankillisella 930km ja vielä jäikin, keskikulutus oli karvaan alta seiskan. Ja tämä yksilö on automaatti.
Ainakin 1988 laatu oli kunniassa (pl. ne verrdamtte ovipahvit)
No, tonneja meni kaikkineen kuutisen, mutta tervetuloa väittämään, että tonnin lintta on ihan yhtä hyvä.
Nykyajoillani milli menee rikki joskus 2045...

T;Wade
quote="W211cdi200"]Hyvin osuva tuo kuparijohtoesimerkki. Niin minun kuin varmasti monen muunkin W211 takakontin lukon sähköpiuhat ovat ketkenneet mitättömän ohuiden ja huonosti suojattujen johtojen takia.
Piruvie kun hävetti ajella motaria pitkin töihin kun ohituskaistalla vieressä joku huitoi puoliavonaista takakonttiani. Mitä siinä kuin levitellä kaverille käsiä että minkäs teet. Sähkömies korjasi vian 15 minuutissa ja pisti eristysnauhaa joa johdon päälle niinkuin olisi alunperinkin pitänyt olla.
Menee haikaluksia mutta kun olin pikkupoika niin minun seinälläni oli iso mainosjuliste kullan värisestä W124 maantiellä pöristelemässä. Yläpuolella luki teksti "autoileva maailma tarvitsee esikuvia". Pikkupojasta se näytti siistiltä ja kodin pihassa seisoi pystylamppu W115. Itselläni kesti noin 28 siitä niin ostin mersun ja nyt laatu on mitä on ..
Näitä ajatuksia tulee mieleen kun työviikon päätteeksi juo yhden oluen ja miettii syntyjä syviä

* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
Hohhoijaa, eiks sakki ikinä väsy tähä iänikuiseen jauhamiseen samasta asiasta?
Aina se naapurin/kaverin/saunakaiman uudempi Mersu on romu ja aina se malli mikä on jokaisen ostettavissa 1 kk-liksalla on se "viimeinen kunnon Mese"! Näihän se on aina ollu ja tulee aina olemaan 


S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
kyllä auto pitää saada ostettua "päiväpalkalla" ja sen pitää olla parempi/luotettavampi, kuin se naapurin/kaverin/saunakaiman velaksi ostama uudempi kulkuneuvosonikki kirjoitti:Hohhoijaa, eiks sakki ikinä väsy tähä iänikuiseen jauhamiseen samasta asiasta?Aina se naapurin/kaverin/saunakaiman uudempi Mersu on romu ja aina se malli mikä on jokaisen ostettavissa 1 kk-liksalla on se "viimeinen kunnon Mese"! Näihän se on aina ollu ja tulee aina olemaan

jos on pieni päiväpalkka niin sitten joutuu tietysti tyytymään halvempaan, mutta joskus saa sitten jo peräti 500 €:n arvoisiakin hankituksi, jos oikein sattuu hyvä päivä töissä...
no joo, eiköhän jokainen enemmän autojen kanssa tekemisissä ollut tajua, että uudet autot on olleet sontaa joka merkiltä jo viimeiset 20 vuotta tavalla tai toisella, jos ei muuten, niin "tee se itse" huoltojen kannalta... niille nekin tietysti kelpaa, jotka vaihtaa autoa kuin mustalainen hevosta... ihmisillä kun on ihmeellisiä syitä perustella järkeväksi sitä uuden auton hankkimista, vaikka oikeasti suurimmalle osalle riittäis ihan hyvin joku 500 €:n lankku/tenava siihen liikkumiseen paikasta A paikkaan B...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
No lähinnä kait siksi, että jos se tuon kestää niin ne ensimmäiset 200 tkm mennään 100%.sti ilman pikkuvikoja. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin 30 k€ maksanut auto jossa on pieniä häiriöitä, jotka joskus katkaisevat matkan, ja joskus ne vain tekevät ajamisen ikävemmäksi, vaikkapa huonosti toimiva sähkölaite.jakil kirjoitti:[Provo] Miksi auton muuten pitäisi kestää 600 tkm? [/Provo]
Mullahan on ollut autoja 500€ hintaluokasta alkaen päätyen 30 k€ autoon, kilomtreissa 72tkm päätyen 600+ tkm, ja sillä kokemuksella aion kyllä pysytellä niissä vanhemmissa, vaikka tuo yhteiskunta siitä kovasti rankaiseekin. Luuulen että juuri tämä yhteiskunnan rankaisu (päästöverojen, yli kalliin polttoaineen yms.) muodossa on se suurin syy, miksi ihmisten on vain pakko alkaa ostamaan autoja, jotka uusitaan noin 200 tkm välein.
Upouutta autoa en aio koskaan kokeilla, sen on tehnyt jo kolleegani ja enemmän sillä on tainnut olla närästystä mitä itselläni, siis liittyen auton "ominaisuuksiin"

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
Sä se sitte jaksat joka helvetin topicissa nillittää noiden sun 500€ autojen kanssa ja mainostaa muiden turhamaisuutta mutta et ole edes lypsämällä suostunu kertomaan pienintäkään järkiperustetta miksi pitää tunkea satasilla/tonneilla uutta (viritys)palikkaa sinne sun (entiseen 500€ ja kaiken lisäksi toimivaan) autoon vaan olet aina onnistu taitavasti sivuttamaan tämän aiheen?napa kirjoitti:vaikka oikeasti suurimmalle osalle riittäis ihan hyvin joku 500 €:n lankku/tenava siihen liikkumiseen paikasta A paikkaan B...

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
pääasia on se, ettei auto maksa ostettaessa, kuin sen 500 €... ja mielummin jatkossakin näyttää sellaiselta, niin ei naapurit ja muut joudu olemaan kateellisia... ei mulla tälläkään kuulla ole tainnut mennä kuin 3000 € osiin tuon 300E:n kohdallasonikki kirjoitti:Sä se sitte jaksat joka helvetin topicissa nillittää noiden sun 500€ autojen kanssa ja mainostaa muiden turhamaisuutta mutta et ole edes lypsämällä suostunu kertomaan pienintäkään järkiperustetta miksi pitää tunkea satasilla/tonneilla uutta (viritys)palikkaa sinne sun (entiseen 500€ ja kaiken lisäksi toimivaan) autoon vaan olet aina onnistu taitavasti sivuttamaan tämän aiheen?napa kirjoitti:vaikka oikeasti suurimmalle osalle riittäis ihan hyvin joku 500 €:n lankku/tenava siihen liikkumiseen paikasta A paikkaan B...

sanotaanko niin, että 300E on harraste auto ja sellaisen kohdalla ei tunnetusti rahalla ole väliä

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
Aijaa no sittenhän tämä asia on täysin selvä... eli 500€ auto ei tarvitse olla 500€ auto vaan riittää että se näyttää siltä 

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
-
- Mersumies
- Viestit: 2608
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
Mänis kirjoitti:
Kyllä se niin on tänä päivänä, että tuo riisikuppi kulkee sen 200tkm huomattavastipienemmillä murheilla kuin saksalainen "laatuauto". Jos sen ruostesuojaa se menee paljon pidempään ilman murheita. Töissäkin on ollut kaikenlaista saksalaista liisaria ja aina niistä on jotain paskana. Tylsyyden ja rumuuden ruumiillistuma Toyota avensis 1.8 aut. menee vaan eteenpäin kilsoista ja rumasta käytöstä huolimatta. Ihan kamalakin se on ajaa, mutta mersumiehen serkku, toyotamies on varmaan tyytyväinen kun perus huollot riittää liikkumiseen paikasta a paikkaan b. Laatuauton käsite on muuttunut vuosien saatossa. Ennen laatuauto oli sellainen, joka ei koskaan jättänyt tielle, toimi ja oli laadukkaasti kasattu ja tehty. Nyt laadun mukana tulee vain korkea ostohinta ja kalliimmat huollot. Erikoisen kalliissa autossa on on erikoisen kalliit huollot ja jos näistä erikoisen kalliista autoista hajoaa jotain erikoista se maksaa erikoisen paljon. No okei, on ne hyvin kasattuja, mutta muuten laatu kyllä mättää. Tutun vähän reilu 50tkm ajetusta W204 kompurasta pimeni ecu. Omasta pussista meni uuden osto, kun oli ikää yli 2v. Jotain goodwilliä vois mersullakin olla, ettei mee ihan yhtä surkeaksi kuin rinkeliskoodan huolto ja koraus.
Täyttä asiaa, tuon saman olen havainnut omakohtaisesti ja kantapään kauttakin.
Olen koko ikäni omistanut käytettyjä autoja ja myöskin huoltanut sekä korjannut kaiken tarvittavan. Voin myös
vakuuttaa, että yli kolmenkymmenen vuoden autoilun jälkeen sitä korjattavaakin on riittänyt.
Aiemmin pidin normisettinä sitä, että jos kolmeen kuukauteen ei mikään hajonnut niin aloin epäillä ettei jotakin vikaa ollut huomannut. Huolto ja viat eivät olleet kovin suuri ongelma, kustannuksia toki tuli ja omaa aikaa ja vaivaa meni mutta kaikki tuli tehtyä laadukkaasti ja edullisesti. Kirjaimellisesti omakustannushintaan.
Sitten tuohon kaavaan tuli muutos kun työmatkat pitenivät ja silloinen hyvin palvellut kulkuneuvo kulutti yli 10l/100km
jolloin polttoainekustannukset nousivat turhan suuriksi.
Oli jo pidempään katsellut jonkinlaista Toyotaa niiden luotettavuuden vuoksi ja sellainen sitten eräs aamu olikin lehdessä myytävänä. Hintaa arvoidessani laskin autolle tarvittavaksi käyttöiäksi noin kaksi vuotta jolloin pelkällä polttoaineenkulutuksen erotuksella ostohinta tulisi kokonaisuudessaan takaisin.
Silloisella Toyotalla oli ajettu ostaessa noin 170 000km ja se oli varustettu monipistesuihkutuksella, mikä luonnollisesti lisäsi epäluuloja.
Ensimmäinen korjauskohde paikallistui epämääräisen jyrinän seurauksena (talviaika) etupyöränlaakereihin, jotka sitten vaihdettaessa ilmenivät uutta vastaaviksi eli täysin turha remontti. Ensimmäinen oppitunti oli siis, että nastarenkaiden ääni tosiaankin kuuluu Toyotan ohjaamoon.
Toinen, täysin perusteltu korjaus oli starttimoottorista ajoittain kuuluva pelkkä naksahdus, jonka syyksi paljastui solenoidin sisältä löytyvä toinen kuparin kärki, johon startin pluskaapeli kytkeytyy. Toinen identtinen kuparikärki oli virheetön. Valitettavasti solenoiden kärkiä myytiin vain pareittain joten jouduin ostamaan molemmat jolloin kustannuksia kertyi yhteensä 1,80€ eli nyt on toinen uusi 90 sentin kuparikärki varalla odottamassa.
Sittemmin muutaman kuukauden jälkeen tuli entistä epävarmempi olo kun auto toimi moitteetta, käynnistyi aina välittömästi kuumana ja kylmänä. Käytin auton katsastuksessa eikä mitään huomautettavaa ollut, kaikki toimi moitteettomasti jarruja myöten.
Huoltoihin kuului kertaalleen jakopään hammashihna kiristäjineen (noin 80€) ja öljynvaihdot 10 000km välein plus suodattimet. Luonnollisesti muiden nesteiden vaihto määrävuosina.
Hiljalleen epäilys luotettavuudesta unohtui eikä asiaa enää ajatellut ennen kuin kuutisen vuotta myöhemmin kun auto myytiin eteenpäin vastaavan lähes 200 000km vähemmän ajetun tieltä. Koko tuon ajan auto toimi moitteetta, jarrut olivat käsijarrua myöten aina virheettömät ja päästöt uutta autoa vastaavat sekä jokainen katsastus aina ensimmäisellä kerralla ilman ennakkovalmisteluja läpi.
Esimerkiksi kaikki alustan nivelet olivat alkuperäiset ja moitteettomassa kunnossa.
Oman epäluulon seurauksena vaihdoin etuiskunvaimentimet tuona aikana mutta sekin oli jokseenkin turha toimi.
Kilometrejä kertyi noin 100 000.
Myöhemmin talouteen hankittiin myös kolmas Toyota, joka on ollut kahden ensimmäisen kaltainen.
Kolkko paluu todellisuuteen tapahtui kuitenkin Mercedes Benzin hankinnan myötä, ensimmäinen hajoaminen tapahtui muutama tunti oston jälkeen ja sitten niitä on sitten riittänytkin.
Eikä kait mikään ihmekään koska hankittujen/olevien osien valmistusmaita ovat olleet Etelä-Afrikka, Portugali, Puola ja Kiina.
Mercedes Benzin laatu lienee niiden harvojen yksittäistapausten varassa, joita ei ole korjaamoilla näkynyt.
Seuraava hankinta on legendaarisen luotettava Toyota Land Cruiser kun ei enää tuon auton korjaamolla käyttäminen
eikä täyspäiväinen vianmetsästys innosta.
Saksassakin Land Cruisereiden hinnat ovat kohdallaan kun sellaisen maasturin hinnalla saa kolme samanikäistä E-sarjan Mercedes Benziä...
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
Eiköhän tässä napan tapauksessa ole vain kyse siittä että hän haluaa rakentaa auton mieleisekseen. Siinä tapauksessa parempi onkin ostaa halvempi "aihio" ja alkaa sitä sitten muokkaan mieluisaksi. Miksi turhaa maksaa lisätonneja sellaisista ominaisuuksista mistä ei itse perusta.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
Kyllähän autojen ropaaminen tallissa on parasta mitä mies voi tehdä ilman housuja tallissa 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
kyllä... 300E:n kohdalla tilanne on juuri näin, eli siitä ei taida jäädä, kuin pelkkä peruskori alkuperäistä... ja sitäkin pitää jostain kohtaa päästä muokkaamaanwoke kirjoitti:Eiköhän tässä napan tapauksessa ole vain kyse siittä että hän haluaa rakentaa auton mieleisekseen. Siinä tapauksessa parempi onkin ostaa halvempi "aihio" ja alkaa sitä sitten muokkaan mieluisaksi. Miksi turhaa maksaa lisätonneja sellaisista ominaisuuksista mistä ei itse perusta.

mutta tuon 200E:n kohdalla taas olen huomannut, että 500 €:lla saa ihan hyviä perus/käyttöautojakin

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
Voihan se japsi olla "luotettavampi" joidenkin mielestä, mutta onhan se mersun kyyti tasan eri planeetalta ku jonku riisikupin, sanokoot sellasen omistajat ihan mitä haluavat. Sen verran on noita kaikenmerkkisiä autoja ollu et kyllä mieluummin ajan mersulla, vaikka siinä vähän vikaa välillä olisikin. Itsellä on ollut nyt 4 mersua ja yksikään ei oo tien päälle jättänyt. Pitää muistaa että autot tykkää siitä kun niitä huolletaan.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
Millä japski -riisikuppimallilla on laitanaan ajettu yli 500t ja samaan syssyyn motako W124 200D :tä löytyy alle 500t ajettuna? Jos joku sattuu löytymään silla tuillaan suurella todennäköisyydellä ajamaan yli 500t
Mikä muu minkä tahansa automerkin malli on sellaien millä laitanaan kaikilla on lähellekkään samoja kilometrimääriä ajettu? Miksihän ei löydy
Japskikin on talossa 210t ajettuna 93 porolla 1.6 pensa. Vähillä huolloilla on menty toistaiseksi mutta ei ikinä tulis mieleen sillä lähtä Kainuukeikkaa heittämään 100x parempi kyyti jokasuhteessa tuossa 700t ajetussa 200D vm89 lankussa. Eikä tuo porolla koskaan tu kestämään 400t. Kori loppuu taatusti ennen sitä
No totta totta eihän nuita voi verrata ei 
Jos pistää nuo kaksi myyntiin vierekkäin pestynä, vahattuna vierekkäin ja tonnin hintaa kummallekkin kumpi lähteen ensin kun kummassakin vuodenleima paperissa
Mikä muu minkä tahansa automerkin malli on sellaien millä laitanaan kaikilla on lähellekkään samoja kilometrimääriä ajettu? Miksihän ei löydy

Japskikin on talossa 210t ajettuna 93 porolla 1.6 pensa. Vähillä huolloilla on menty toistaiseksi mutta ei ikinä tulis mieleen sillä lähtä Kainuukeikkaa heittämään 100x parempi kyyti jokasuhteessa tuossa 700t ajetussa 200D vm89 lankussa. Eikä tuo porolla koskaan tu kestämään 400t. Kori loppuu taatusti ennen sitä


Jos pistää nuo kaksi myyntiin vierekkäin pestynä, vahattuna vierekkäin ja tonnin hintaa kummallekkin kumpi lähteen ensin kun kummassakin vuodenleima paperissa

Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
Laatuhan on varmasti nykyvehkeissä huonontunut jos entiseen verrataan puhutaan sitten autoista tai esim. kodin elektroniikasta. Jos verrataan mersua esim. johonkin muun merkkiseen vastaavan kokoluokan autoon niin hintaerohan on kaventunut todella paljon. Nykyään kuitenkin mersuissakin on jo vakiona hyvinki kattava varustelu. Ennenvanhaan mersu oli oikeasti kallis auto jo ilman varusteitakin.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
Audiko ei olluwoke kirjoitti: Ennenvanhaan mersu oli oikeasti kallis auto jo ilman varusteitakin.

Sai sentään rahoille vastinetta.
Edittiä vielä
100 5D Avant vm 80 vai oliko 82 Diesel oli maailman nopein sarjavalmisteinen Diesel aikanaan ja muutama kymmenen tuhatta kalliimpi kuin vastaana 200D Mersu. Audi kesti sen 450t ja sitten motti uusiksi. 600t kohdilla loppui kori

Viimeksi muokannut Jari Ke, La 26.11.2011 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
ennen haukuttiin ainoastaan italialaisia ja fransmanneja sähköistä. nyt kaikki muutkin auto- ja konevalmistajat tuottavat johtosarjat esim. Taiwanista, siis jos puhutaan vähänkään suuremmista kulutuksista. Trendi on valitettavaa, mutta pörssiyhtiöissä materiaalikuluille laitetaan niin kova painoarvo - säästöjä on saatava. Lopputulos keskipitkällä tai pitkällä aikavälillä on mikä on, kestää 5v ja sitten viat alkaa... johtimet/liittimet hapettuu pahasti, kuoret kovettuu/halkeaa... samaan suuntaan myös meidän firma on siirtynyt... valitettavasti.
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
Kyllähän tuo nyt kuullostaa täysin loogiselta mutta en edelleenkää ymmärrä tätä sun toitotusta että kaikkien muiden pitäisi pystyä toimittamaan päivittäiset liikennöintitarpeet sillä 500€ ritsalla niin miksei tämä päde sun kohdalla vaikka näin mainostat? Ja mikä erovaisuus on siinä että ostat satasen auton mihin laitat 5k€ kiinni verrattuna siihen että lyöt tuon 5k€ kerralla tiskiin ja ostat suoraa sen omiin tarpeisiin soveltuvan auton mikäli sellainen sattuu valmiiksi olemaan tarjolla?napa kirjoitti:kyllä... 300E:n kohdalla tilanne on juuri näin, eli siitä ei taida jäädä, kuin pelkkä peruskori alkuperäistä... ja sitäkin pitää jostain kohtaa päästä muokkaamaanwoke kirjoitti:Eiköhän tässä napan tapauksessa ole vain kyse siittä että hän haluaa rakentaa auton mieleisekseen. Siinä tapauksessa parempi onkin ostaa halvempi "aihio" ja alkaa sitä sitten muokkaan mieluisaksi. Miksi turhaa maksaa lisätonneja sellaisista ominaisuuksista mistä ei itse perusta.ja tuon asian toin kyllä esille jo silloin, kun tuollaista aihiota aloin etsimään... miksi ostaa 3000-5000 €:n aihio ja vaihtaa kuitenkin 95 % osista...
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
Olen hoitanut tämän ongelman näin:
Tämän viestin lähetti napa, joka on hylkäyslistallasi. Paina TÄSTÄ nähdäksesi kyseisen viestin.
Tämän viestin lähetti napa, joka on hylkäyslistallasi. Paina TÄSTÄ nähdäksesi kyseisen viestin.
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
tuo 300E tuskin tulee enää ns. käyttöautoksi... eikä tuollaista saa 5000 €:lla, tuskin edes 15 000 €:lla, jos sellaista valmiina haluaa, toisaalta minä en edes halua valmista autoa, vaan sellaisen minkä olen itse rakentanut... niitä valmiitahan saa sillä 500 €:llasonikki kirjoitti:
Kyllähän tuo nyt kuullostaa täysin loogiselta mutta en edelleenkää ymmärrä tätä sun toitotusta että kaikkien muiden pitäisi pystyä toimittamaan päivittäiset liikennöintitarpeet sillä 500€ ritsalla niin miksei tämä päde sun kohdalla vaikka näin mainostat? Ja mikä erovaisuus on siinä että ostat satasen auton mihin laitat 5k€ kiinni verrattuna siihen että lyöt tuon 5k€ kerralla tiskiin ja ostat suoraa sen omiin tarpeisiin soveltuvan auton mikäli sellainen sattuu valmiiksi olemaan tarjolla?

maksaahan nuo superturbo dieselitkin järkiään sen 10 000 €, vaikka ei niissä ole puoliakaan niistä tehoista mitä autolta vaaditaan


eikä tuo ducatokaan nyt enää kovin kauas siitä 500 €:n hintaluokasta heitä... alle tonnin auto se kuitenkin jo alkaa olla... sama juttu lagunan kohdalla... ja hyvin niillä päivittäiset liikennöintitarpeet hoitaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?
Nopeudesta en tiedä mutta en kyllä audia mitenkään laadukkaaksi kehuisi jos moottorin ja korin kesto on tuota luokkaa...Jari Ke kirjoitti:Audiko ei olluwoke kirjoitti: Ennenvanhaan mersu oli oikeasti kallis auto jo ilman varusteitakin.![]()
Sai sentään rahoille vastinetta.
Edittiä vielä
100 5D Avant vm 80 vai oliko 82 Diesel oli maailman nopein sarjavalmisteinen Diesel aikanaan ja muutama kymmenen tuhatta kalliimpi kuin vastaana 200D Mersu. Audi kesti sen 450t ja sitten motti uusiksi. 600t kohdilla loppui kori
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91