Satalankku vetelee
-
- Sisäänajossa
Satalankku vetelee
Satalankku alkoi vetelemään ajossa eli rasittavaa nykimistä laidasta-laitaan,varsinkin urissa tosi rasittava.Nivelet tarkastettu ei väljää,ohjausiskarin vaihdoin-rauhottui hiukan mutta ei korjaantunut kokonaan.Etupää ilmassa ja pyörät linkussa ulospäin "harottavaa" rengasta heiluttamalla se tuntuu aivan "löysältä",sama kummassakin renkaassa.Pyörät suorassa ei tunnu väljää missään.Onko tää oikein?Ratissa ei ole klappia joten ei varmaan kannata ruveta tiukkailemaan?
Re: Satalankku vetelee
Alustasta välykset pois ja nelipyöräsuuntaus. Tarvitaan molempiin mersut tunteva ammattilainen.
Veikkaamalla ei kannata vaihtaa mitään, menee rahat hukkaan.
Veikkaamalla ei kannata vaihtaa mitään, menee rahat hukkaan.
wiimax.fi
Melkein tekis mieli sanoa että jossain sitä väljää kuitenkin on. Etupyörän laakerit? Apusimpukka? Kallistuksen vakauttajan tuet ja kumit? Nämä nyt helpoin itte todeta. Ne kumit takakelkassa jotka tulee runkoon osaa olla rikki ja sitä ei helpolla päällepäin näe. Katsastusmies sitä ei nää se on todettu moneenkin otteeseen. Tuossa ajossa olevassa etukumin sisäholkki irti. Se pitää vaihtaa vaikka inssi ei sitä huomannukkaan. Ittekkään en ennen huomannu ennenkuin käytin pulttia auki.
Suuntaus on melkolailla turhaa vanhempaan kulkineeseen ennekuin jokainen nivel ja kumi on käyty läpi.
Suuntaus on melkolailla turhaa vanhempaan kulkineeseen ennekuin jokainen nivel ja kumi on käyty läpi.
Katopa ensin ilmanpaineet renkaista ja laita sinne vakio koolla noin 2.5bar.
Joku sano mulle muuten että vetäminen jompaankumpaan laitaan johtuu aina takapäästä.
Joku sano mulle muuten että vetäminen jompaankumpaan laitaan johtuu aina takapäästä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Se on kyllä harvinaisen totta mitä dealer sanoi, että niveliä voi alkaa vaihdella mielin määrin, mutta ammattilainen osaa katsoa sen, mikä tuon ongelman tosissaan aiheuttaa ja vaihtaa vain tarvittavat osat. Vastaavasti sellainen, joka ei tunne Mersun takapyörän tuentaa, ei ollenkaan välttämättä sitten osaakaan löytää sitä vikaa. Muutamat ongelmapaikat osaavat taitavasti piiloutua sellaiselta, joka ei tosissaan tiedä, mitä pitää etsiä. No, yleisestikin tämäntyyppisissä asioissa kannattaa aika lailla uskoa dealerin juttuja, koska hän selvästikin tietää mistä puhuu.
Itse veikkaisin taka-alatukivarren ulompaa niveltä (eli narinanivel), mutta ei se asia minun veikkailemisestani sen kummemmaksi muutu...
Se, että etupyörät linkkuun käännettynä ovat reippaastikin väljän tuntuiset, on normaalia ja asiaan kuuluvaa; ei millään tavalla vika. Näin ainakin katsastussetä on joskus minulle opettanut.
Itse veikkaisin taka-alatukivarren ulompaa niveltä (eli narinanivel), mutta ei se asia minun veikkailemisestani sen kummemmaksi muutu...

Se, että etupyörät linkkuun käännettynä ovat reippaastikin väljän tuntuiset, on normaalia ja asiaan kuuluvaa; ei millään tavalla vika. Näin ainakin katsastussetä on joskus minulle opettanut.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
-
- Sisäänajossa
Sen verran vielä että se tuntuu ratissa se nykiminen ja alkoi jo kesärenkailla eikä muuttunut miksikään kun vaihdoin talvirenkaat alle.Vähän omituista jos vika on takapäässä? Miten sitten simpukka tai tehostin? Kai sitä joku asian osaava voisi sanoa heti jos kävisi kokeilemassa tien päällä.Tasasella tiellä kulkee hienosti (jos jostain sellaista löytyy) mutta urissa ja kaikenmaailman paikkauksissa nykäsee ihan samalla lailla kun ajaisi isoon lätäkköön ja irtoaisi tienpinnasta?
Vastaat itse kysymykseesi. Eli ei kun osaavalle pajalle mars.Lankunkuskaaja kirjoitti: Kai sitä joku asian osaava voisi sanoa heti jos kävisi kokeilemassa tien päällä?
-
- Mersumies
Se on tosiasia, että ikääntyneissä autoissa nuo kumihelat eri nivelissä ja apurungossa takana murenevat ne on syytä vaihtaa ajoissa.
Jos ei vetele, niin ainakin menee renkaat äkkiä pilalla painavan auton alla.
Jos ei vetele, niin ainakin menee renkaat äkkiä pilalla painavan auton alla.
Meseillään