tänään sitten jaksoin perehtyä ton auton kimppuun, kun perä on alhaalla ja repsikan puolen takarenkaaseen käy joku kuseksimassa jatkuvasti. no joo, irrottelin sitten sen iskarin ja vartta pitkinhän se ilmeisesti oli kussut.
yritin sitä auokoa sen, minkä osasin, mutta aika laimeiks jäi tulokset. minkälainen toi systeemi on? tarvis saada sen verran auki, että pääsee stefan vaihtaan. toi on vaan niin ruosteessa ja muutenkin kuppasen näkönen, ettei siitä oikein ota selvää. se iskarin yläosa vaikutti ainakin olevan yhtä ja samaa palikkaa ilman mitään liitoksia. vai onko? ja sitten taas siitä yläpään alaosasta, mistä männänvarsi tulee pihalle, niin siitä sains jonkun peltisen osan pois, mutta sillä nyt ei tuntunu olevan vaikutusta oikein mihinkään.
jos joku muistaa linkkiä sinne topikkiin, missä joku korjas noita iskareita ja oli kuvat ja kaikki, niin tänne voi laittaa. taikka sitten, jos joku osais neuvoa tässä asiassa. jelppiäkin saa antaa. taikka sitten, jos jollain on uudet, taikka käytetyt iskarit, mitkä toimii, niin niitäkin saa tarjota.
lankun tasonsäätöiskareista juttua.
lankun tasonsäätöiskareista juttua.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: lankun tasonsäätöiskareista juttua.
noniin, pitkän etsinnän tuloksena löysinkin sen jutun jostain foorumin syövereistä. ei muutaku uudestaan yrittään korjaamista!
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Kerro se linkki.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
tuolta löytyy hyvin selitettynä. ja jonkun verran ku lueskelee, niin jossain tuolla alempana tulee linkki kuviinkin.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=74094" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=74094" onclick="window.open(this.href);return false;
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
jee jee. sain rikkinäisen takaiskarin korjattua ja perä nousi takas normaaliin korkeuteen! helmee. ei se lopulta ollut edes mikään paha rasti. pikkasen joutuu vaan pitään osat järjestyksessä, ettei mene shimmit sekasin. melko helppo ja nopea toimenpide.
noita uusia tiivisteitä saa siis tiivistekeskuksen toimittamina ja tampereella nestepaine oy:stä voi käydä tilaileen niitä osia halvalla. mutta mulla oli kiire saada lankku ajoon, niin sainkin neuvon mennä käväseen vielä tampereen top-osa oy:ssä. nestepaineesta kaveri osasi kertoa, että siellä melko varmasti on heti hyllyssä osia, mutta hinta on ihan jonkun verran kovempi. sieltä sitten sainkin heti hyllystä mukaan oikeat ja tarpeelliset tiivisteet hintaan 13 euroa/iskari.
ainoa vaan, että kuinkahan toi kuuluis ilmata? kokeilin ilmata siitä letkuliitoksesta, mutta eipä sieltä juuri ilmaa tullu. heti tuli öljyä, kun aukas. laitoin sitten takas kiinni ja ajelin jonkun verran ja sitten tsekkasin öljysäiliöön. sieltä oli hävinny varmaan litra. nyt kaikki tuntuis olevan niin, ku ennenkin. perä on ryhdissään ja iskunvaimennuskin toimii. voiko toi systeemi sitten ilmata itse itsensä?!?
noita uusia tiivisteitä saa siis tiivistekeskuksen toimittamina ja tampereella nestepaine oy:stä voi käydä tilaileen niitä osia halvalla. mutta mulla oli kiire saada lankku ajoon, niin sainkin neuvon mennä käväseen vielä tampereen top-osa oy:ssä. nestepaineesta kaveri osasi kertoa, että siellä melko varmasti on heti hyllyssä osia, mutta hinta on ihan jonkun verran kovempi. sieltä sitten sainkin heti hyllystä mukaan oikeat ja tarpeelliset tiivisteet hintaan 13 euroa/iskari.
ainoa vaan, että kuinkahan toi kuuluis ilmata? kokeilin ilmata siitä letkuliitoksesta, mutta eipä sieltä juuri ilmaa tullu. heti tuli öljyä, kun aukas. laitoin sitten takas kiinni ja ajelin jonkun verran ja sitten tsekkasin öljysäiliöön. sieltä oli hävinny varmaan litra. nyt kaikki tuntuis olevan niin, ku ennenkin. perä on ryhdissään ja iskunvaimennuskin toimii. voiko toi systeemi sitten ilmata itse itsensä?!?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Kyllä se ilmaa itsensä. Eikä siellä iskarin päässä oikein olekaan mistä voisi ilmata.
Väykkyyn sama homma meneillään. Tiviisteet jouduin tilaamaan kun paikallisessa ei ollut hyllyssä. Harmi kyllä en löytänyt tuollaista topiccia vaikka etsin..No tulipahan koettua onnistumisen elämyksiä kun itse pähkäili miten tuo puretaan
Niin ja iskarihan ei nyt tietysti enää vuoda kun kasasin sen vanhoilla tiivisteillä
Mutta kai ne on vaihdettava niin ei ala heti vuotamaan.
Väykkyyn sama homma meneillään. Tiviisteet jouduin tilaamaan kun paikallisessa ei ollut hyllyssä. Harmi kyllä en löytänyt tuollaista topiccia vaikka etsin..No tulipahan koettua onnistumisen elämyksiä kun itse pähkäili miten tuo puretaan

Niin ja iskarihan ei nyt tietysti enää vuoda kun kasasin sen vanhoilla tiivisteillä

-
- Mersumies
Tasonsäätö ilmaa itsensä, kun ottaa säätimen välitangon irti ja koneen käydessä kääntää vipua ylä asentoon ja ala asentoon. Vivun pitää olla muutaman minuutin asenossaan, että se nousee tai laskee ääriasentoonsa. Tämä toistetaan
useampia kertoja 4 - 8 ja vipu kiinni tarvittaessa uusinta. VAROITUS!!! ELÄ JÄTÄ KÄSIÄSI MIHINKÄÄN VÄLIIN ELÄKÄ JÄÄ AUTON ALLE PURISTUKSIIN SEN LASKIESSA ALAS. Itse tein homman auton takapään ollessa ajoramppien päällä.
useampia kertoja 4 - 8 ja vipu kiinni tarvittaessa uusinta. VAROITUS!!! ELÄ JÄTÄ KÄSIÄSI MIHINKÄÄN VÄLIIN ELÄKÄ JÄÄ AUTON ALLE PURISTUKSIIN SEN LASKIESSA ALAS. Itse tein homman auton takapään ollessa ajoramppien päällä.
Meseillään
jees, tarvii ilmailla jahka tässä taas kerkiää. nosturilla touhuilen, niin ei varmaan kovin herkästi jää auton alle jumiin. mutta kiitti kuiteskin varotuksesta.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E