w124 lämpösekoilut
Re: w124 lämpösekoilut
no eihän tossa ole normaalia mikään. lämpöjen ei normaalisti kuulu nousta sataan asti, ainakaan tälläin talvella normiajossa. eikä siitä kuulu tulla höyrysaunaakaan.
ettei olis joku lämppärin kenno rikki ja tukossa ja mitä kaikkee?
ettei olis joku lämppärin kenno rikki ja tukossa ja mitä kaikkee?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w124 lämpösekoilut
2kertaa pukannu sen verran höyryjä sisälle ettei laseista oo ulos nähny. Toisella kertaa lämpöjä noin 100c ja toisella vajaa 90c..
Täytyy tuossa laittaa koko pirssi lihoiks ja tehä kunnon 800000km huolto kunhan vaan joutaa. Jokapäiväsessä ajossa ku kummiski on ni ei pysty kovin kauvaa kerrallaan seisottamaan tallissa.. Nuita varaosapirssejä seisoo kummiski jokunen pihassa ni eiköhän tuolta jotaki ehjää pitäs löytyä tilalle
Täytyy tuossa laittaa koko pirssi lihoiks ja tehä kunnon 800000km huolto kunhan vaan joutaa. Jokapäiväsessä ajossa ku kummiski on ni ei pysty kovin kauvaa kerrallaan seisottamaan tallissa.. Nuita varaosapirssejä seisoo kummiski jokunen pihassa ni eiköhän tuolta jotaki ehjää pitäs löytyä tilalle

MB w124 230 -88
Ex *MB w124 250D -86
*MB w124 230TE -88
*MB w124 230CE -92
Ex *MB w124 250D -86
*MB w124 230TE -88
*MB w124 230CE -92
Re: w124 lämpösekoilut
Nostellaas näin lämpösten kelien saavuttua.
Selviskö ongelmat? nimim. oma lehmä ojassa
Selviskö ongelmat? nimim. oma lehmä ojassa

- w124 300D '91-
- s124 E300TD '96-
- Opel Astra 1.6 '01 - <--- sairaus.
- s124 E300TD '96-
- Opel Astra 1.6 '01 - <--- sairaus.
Re: w124 lämpösekoilut
Vaihdoin tuon lämppärin kennon ni loppu sisällä höyryäminen..elikkäs entinen vuoti. Ja huuhtelin nuo jäähytyskanavat ja laitoin uudet aineet sisälle ni loppu liika lämpeneminen.. en koskenu vesipumppuun, eikä vaihettu termostaattia.
Kummasti vähenee tuo "vikojen" määrä ku lämpötilat ulkona nousee -30C:stä tänne +20C puolelle
Kummasti vähenee tuo "vikojen" määrä ku lämpötilat ulkona nousee -30C:stä tänne +20C puolelle

MB w124 230 -88
Ex *MB w124 250D -86
*MB w124 230TE -88
*MB w124 230CE -92
Ex *MB w124 250D -86
*MB w124 230TE -88
*MB w124 230CE -92
Re: w124 lämpösekoilut
Oliko mennyt sieltä sisään tulopulelta poikki tuo kenno
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w124 lämpösekoilut
92 w124 2.0d, moottorilla ajettu 380tkm. Oli neste päässyt vähiin ja mittari punaiselle. Sen jälkeen on jäähdytysnestettä pitänyt lisätä
50-100km km välein. Silloin jäähdytysneste on ihan kylmää kuitenki, (normaaliajossa).Auton alle tulee paperiin nesteläikkä kuskin puolen eturenkaan viereen. Tippoja etutukivarren alapinnassa. Ei ole ainakaan dieseliä, jarrunestettä, eikä öljyä. Lämppärin letku tulee siitä, mutta sillä osastolla on aivan kuivaa.
Kun ajoin lenkin ja kaasuttelin paikallaan kovasti (moottori n. 90 astetta, rupeli ei vielä ollut lähtenyt päälle, jos lähteekään en tiedä), nestettä ei tullut paisuntasäiliöstä. Mutta, kun avasin korkin niin vesi lensi säilöstä, kupli kovasti. Kaasutin uudestaan, kupliminen jatkuin. Kun lopetin kaasuttamisen, niin paisuntasäiliöstä alkoi pursuta nestettä ulos.
Lämpötila auton sisällä ei heittele vaan pysyy normaalina. Lisätty Thurmoa joku aika sitten, vähensi veden lisäämistarvetta ja ajoin 150 km vettä lisäämättä sen jälkeen. Nyt menee siis hieman enemmän taas.
Olisiko kansipahvijuttu?
50-100km km välein. Silloin jäähdytysneste on ihan kylmää kuitenki, (normaaliajossa).Auton alle tulee paperiin nesteläikkä kuskin puolen eturenkaan viereen. Tippoja etutukivarren alapinnassa. Ei ole ainakaan dieseliä, jarrunestettä, eikä öljyä. Lämppärin letku tulee siitä, mutta sillä osastolla on aivan kuivaa.
Kun ajoin lenkin ja kaasuttelin paikallaan kovasti (moottori n. 90 astetta, rupeli ei vielä ollut lähtenyt päälle, jos lähteekään en tiedä), nestettä ei tullut paisuntasäiliöstä. Mutta, kun avasin korkin niin vesi lensi säilöstä, kupli kovasti. Kaasutin uudestaan, kupliminen jatkuin. Kun lopetin kaasuttamisen, niin paisuntasäiliöstä alkoi pursuta nestettä ulos.
Lämpötila auton sisällä ei heittele vaan pysyy normaalina. Lisätty Thurmoa joku aika sitten, vähensi veden lisäämistarvetta ja ajoin 150 km vettä lisäämättä sen jälkeen. Nyt menee siis hieman enemmän taas.
Olisiko kansipahvijuttu?
Re: w124 lämpösekoilut
Onko tuo pursuava vesi kylmää vai kuumaa?
-
- Mersumies
- Viestit: 1642
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: w124 lämpösekoilut
Yksi syy lämpötilojen sekoiluihin on paisuntasäiliön korkki. Se kannattaa uusia sen jousi ja kumitiiviste menettävät kykynsä toimia ajan myötä (paine laskee) jäähdytys järjestelmässä. Itselläni lämpötila ongelmat loppuivat siihen uuden korkin vaihtoon. ( Halpa osa ) 

Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 1642
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: w124 lämpösekoilut
Ei kone kiehu vaikka mittari näyttää 100 astetta, jos paisunta säiliön korkki on kunnossa. Minulla lämpö ongelmat loppui siihen korkin vaihtoon uuteen ( halpa osa ) . Korkin tiiviste ja jousi kuoleentuvat ajan myötä ja paine pääsee laskemaan järjestelmässä. Paineen laskiessa kiehumispiste laskee myös. 

Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 1642
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: w124 lämpösekoilut
Yritämpä uudelleen vastausta palstalle. Paisuntasäiliön korkin kumitiiviste ja jousi ovat kuoleutuneet paine ei pysy jäähdytys systeemissä. Uusi korkki ja ongelmat loppuvat ei kiehu 100 asteessa vielä yhtään, kun paine pysyy oikeana.
Meseillään