jusa82 kirjoitti:No, kunhan lämpimikseni viisastelen...
w123 rattivaihde
Re: w123 rattivaihde
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
- Tonde79
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: Ke 10.05.2006 22:32
- Paikkakunta: Koskue/Jalasjärvi
- Viesti:
Re: w123 rattivaihde
mulla oli 2002-2006 vuonna juurikin tuollainen valkoinen -81 W123 200D 4 vaihteisella manuaalirattikarahkalla. oli läpeensä mätä jo silloin, konekkin harva. oli kuus paikkanen mustalla nahkasisustalla. Autoon liittyy monta hauskaa muistoa, joista tässä pari
Oltiin silloisen naisystävän ja hänen muksujen kanssa ajelemassa, lapsi siinä etupenkkien välissä asianmukaisesti vöissä. tuli poliisit vastaan ja tokihan ne perään lähti ku kolme rinnan istuttiin avasin ikkunan ja poliisisetä tuli kiukkuusesti tivaamaan että mitähän oikein teette ku lapsi tuossa on. Johon tyynen rauhallisesti, annoin rekisteriotteen ja kerroin että juurikin tässä mallissa saa edessä olla kolme. Setä tutki paperia ja johan muuttui ääni kellossa, toivoteltiin turvallista matkaa ja hyvää päivän jatkoa. niin elävästi jäänyt mieleen se poliisin ilme..
Toinen hauska juttu oli kun olin aikeissa vaihtaa autoa ja mittarissa oli jotain 8xxxxx km. ajattelin että auton voisi saada myytyä helpommin kun ei olisi tuollaista lukemaa mittarissa. joten tuumasta toimeen, mittari irti ja tutkimaan taustaa sieltä sitten löytyikin paperi lappu jossa luki, otettihin jo 300 tkm xD oli muuten hauskaa hetken aikaa. otin sitte toiset 300tkm pois ja toki kirjoitin valmiiseen lappuun senkin. näin mittarissa oli jotain 5xxxxx km kun minulta lähti. eli tällä autolla oli ajettu melko varmasti ainakin se 1,1 miljoonaa km. Auton myin Nurmoon jossa viimeinen havaintokin autosta on parin vuoden takaa erään ladon nurkalta. silloinen rekisteritunnus TPP-xxx.
Oltiin silloisen naisystävän ja hänen muksujen kanssa ajelemassa, lapsi siinä etupenkkien välissä asianmukaisesti vöissä. tuli poliisit vastaan ja tokihan ne perään lähti ku kolme rinnan istuttiin avasin ikkunan ja poliisisetä tuli kiukkuusesti tivaamaan että mitähän oikein teette ku lapsi tuossa on. Johon tyynen rauhallisesti, annoin rekisteriotteen ja kerroin että juurikin tässä mallissa saa edessä olla kolme. Setä tutki paperia ja johan muuttui ääni kellossa, toivoteltiin turvallista matkaa ja hyvää päivän jatkoa. niin elävästi jäänyt mieleen se poliisin ilme..
Toinen hauska juttu oli kun olin aikeissa vaihtaa autoa ja mittarissa oli jotain 8xxxxx km. ajattelin että auton voisi saada myytyä helpommin kun ei olisi tuollaista lukemaa mittarissa. joten tuumasta toimeen, mittari irti ja tutkimaan taustaa sieltä sitten löytyikin paperi lappu jossa luki, otettihin jo 300 tkm xD oli muuten hauskaa hetken aikaa. otin sitte toiset 300tkm pois ja toki kirjoitin valmiiseen lappuun senkin. näin mittarissa oli jotain 5xxxxx km kun minulta lähti. eli tällä autolla oli ajettu melko varmasti ainakin se 1,1 miljoonaa km. Auton myin Nurmoon jossa viimeinen havaintokin autosta on parin vuoden takaa erään ladon nurkalta. silloinen rekisteritunnus TPP-xxx.
Renault Laguna Break 2.0 RT aut. -97
MB W124 300D aut. -88 Osina, MB W126 280S -85 osina
MB W110 "jokkikseen"
Renault Laguna 1.6 16V authentique -01, Laguna break 2.0 RT -96 7h, Laguna break 2.0 RT -95, Renault Laguna Break 1.8 RT -97
Renault Laguna break 1.6 16V -98 7h osina, Laguna 2.0 RT -95 osina
Citroen Xantia break 1.9TD -97 (orottaa leimausta)
Chrysler Voyager 3.3i AWD aut. -92, Ehjää konetta kaipais...
Ja muutama muu
Emännällä kauppakassina Chrysler Grand Voyager LE 3.3i aut. -00
MB W124 300D aut. -88 Osina, MB W126 280S -85 osina
MB W110 "jokkikseen"
Renault Laguna 1.6 16V authentique -01, Laguna break 2.0 RT -96 7h, Laguna break 2.0 RT -95, Renault Laguna Break 1.8 RT -97
Renault Laguna break 1.6 16V -98 7h osina, Laguna 2.0 RT -95 osina
Citroen Xantia break 1.9TD -97 (orottaa leimausta)
Chrysler Voyager 3.3i AWD aut. -92, Ehjää konetta kaipais...
Ja muutama muu
Emännällä kauppakassina Chrysler Grand Voyager LE 3.3i aut. -00
Re: w123 rattivaihde
Sattuipa selaillessa tällanen eteen: 280 CE 1984 rattiautomaatilla
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-28 ... 415f15f472
Täällä meidän kylillä seisoo raato 240 D -77(?) rattiautomaatilla. Ollut taksina Suomessa.
Mutta tuo coupen rattiautomaatti todistaa kyllä, ettei ole mikään pelkkä Suomivaruste vaan on sitä joku muukin tilannut. Se, että taksimiesten tarpeesta tuo on varmasti lähtenyt, pitänee paikkansa, mutta että olisi vain Suomen taksimiesten tarpeesta, en usko. Kyllä tuolla maailmalla muuallakin on arvostettu kuljetuskapasiteettia.
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-28 ... 415f15f472
Täällä meidän kylillä seisoo raato 240 D -77(?) rattiautomaatilla. Ollut taksina Suomessa.
Mutta tuo coupen rattiautomaatti todistaa kyllä, ettei ole mikään pelkkä Suomivaruste vaan on sitä joku muukin tilannut. Se, että taksimiesten tarpeesta tuo on varmasti lähtenyt, pitänee paikkansa, mutta että olisi vain Suomen taksimiesten tarpeesta, en usko. Kyllä tuolla maailmalla muuallakin on arvostettu kuljetuskapasiteettia.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Re: w123 rattivaihde
Rattiautomaatteja onkin, mutta rattimanuaalit on harvinaisia maailmalla.Sami H. kirjoitti:Sattuipa selaillessa tällanen eteen: 280 CE 1984 rattiautomaatilla
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Benz-28 ... 415f15f472
Täällä meidän kylillä seisoo raato 240 D -77(?) rattiautomaatilla. Ollut taksina Suomessa.
Mutta tuo coupen rattiautomaatti todistaa kyllä, ettei ole mikään pelkkä Suomivaruste vaan on sitä joku muukin tilannut. Se, että taksimiesten tarpeesta tuo on varmasti lähtenyt, pitänee paikkansa, mutta että olisi vain Suomen taksimiesten tarpeesta, en usko. Kyllä tuolla maailmalla muuallakin on arvostettu kuljetuskapasiteettia.