124 Ujeltaa
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Su 14.03.2010 21:48
- Paikkakunta: Kotka
124 Ujeltaa
Elikkä apua/vinkkejä kaivataan.Auto on 124 200TD-88 5-vaihteisella lootalla ja ongelma on hurja ujellus.Ääni alkaa heti kun lähtee liikkeelle ja kuuluu kaikissa nopeuksissa,kiihdyttäessä sekä moottorijarrutuksessa.Tasasella pintakaasulla on hiljaa sekä heti kun polkasee kytkimen pohjaan? Kardaanin laakeri on vaihdettu,eikä voimansiirrossa muuten tunnu väljää.Niin ja kytkin toimii normaalisti.
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: 124 Ujeltaa
Perä kai se normaalisti ujellusta pitää. En vaan tajua miten se kokonaan loppuisi kuin seinään kun kytkimen painaa pohjaan.. Jotain alipainehässäkkää?
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Su 14.03.2010 21:48
- Paikkakunta: Kotka
Re: 124 Ujeltaa
Perä se ei kyllä ole.Eikö kenellekkään ole sattunut vastaavaa?Onko lavettini ainutlaatuinen 

Re: 124 Ujeltaa
Olisiko kytkimen painelaakeri joka siellä ujeltaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: 124 Ujeltaa
Siis ymmärsinkö oikein:
- ulisee vain, kun auto liikkuu?
- mutta ei ulise auton liikkuessa, jos kytkin on pohjassa?
- eikä ulise auton liikkuessa, jos menee kevyellä tasakaasulla?
Jos se on noin, niin joku liikkeellä ollessa pyörivä osa on syyllinen mitä ilmeisimmin. Kuvittelisin, että kun joko vedättää tai moottorilla jarruttaa, niin joku voimansiirron osa pääsee voiman vaikutuksesta liikkumaan sen verran, että alkaa hangata johonkin. Kun veto ei ole päällä tai se on vain kevyesti päällä, moottorin voima (joko vetävä tai moottorijarruttava) ei väännä kyseistä osaa kiinni mihinkään, jolloin se pääsee pyörimään vapaasti ja on hiljaa.
Näkyisikö missään osassa hankausjälkiä (kardaani, vetarit, pyörän navat, vanteet, jarrukilvet)? Voisko lämpösuojapelti esim. ottaa kardaaniin kiinnni, jos perän kannatinpuslat ovat väljät niin, että perä pääsee liikkumaan? Tai joku laakeri jossain sen verran väljä, että antaa jonkun osan jossain vääntyä vasten lähellä olevaa osaa? Esim. pyörän napa tai vanne vasten jarrukilpeä (tosin siinä vaiheessa luulisi sen laakerin itsekin huutavan jo aika vahvasti...)?
Pelkkiä arvauksiahan nämä tietysti ovat, mutta noin itse lähestyisin asiaa.
- ulisee vain, kun auto liikkuu?
- mutta ei ulise auton liikkuessa, jos kytkin on pohjassa?
- eikä ulise auton liikkuessa, jos menee kevyellä tasakaasulla?
Jos se on noin, niin joku liikkeellä ollessa pyörivä osa on syyllinen mitä ilmeisimmin. Kuvittelisin, että kun joko vedättää tai moottorilla jarruttaa, niin joku voimansiirron osa pääsee voiman vaikutuksesta liikkumaan sen verran, että alkaa hangata johonkin. Kun veto ei ole päällä tai se on vain kevyesti päällä, moottorin voima (joko vetävä tai moottorijarruttava) ei väännä kyseistä osaa kiinni mihinkään, jolloin se pääsee pyörimään vapaasti ja on hiljaa.
Näkyisikö missään osassa hankausjälkiä (kardaani, vetarit, pyörän navat, vanteet, jarrukilvet)? Voisko lämpösuojapelti esim. ottaa kardaaniin kiinnni, jos perän kannatinpuslat ovat väljät niin, että perä pääsee liikkumaan? Tai joku laakeri jossain sen verran väljä, että antaa jonkun osan jossain vääntyä vasten lähellä olevaa osaa? Esim. pyörän napa tai vanne vasten jarrukilpeä (tosin siinä vaiheessa luulisi sen laakerin itsekin huutavan jo aika vahvasti...)?
Pelkkiä arvauksiahan nämä tietysti ovat, mutta noin itse lähestyisin asiaa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09