Kyllä noi sivusta katsottuna näyttää aikalailla samanlaisilta. Tarkoitan tota suoruutta katto profiilissa. Ei pösöt koskaan ole kalliita olleetkaan. Hinta laatusuhde on kyllä kohdallaan
Mitä tohon Peugeotin 206 Sw 2003 v. ajettavuuteen tulee, niin on paras auto ajaa millä olen ajanut ja ratti, kuin kaasukin tottelee ajajaa, niinkuin auton kuuluu mielestäni totella.
Mersu on pidemmillä matkoilla parempi ajaa.
Voin "melkein" väittää että B sarjan Mersu on syntynyt katselemalla kilpailijoita esim. pösö?
Et mallistosta puuttuu malli, joka vastaa lapsiperheitä ja myös lemmikin omistajia paremmin.[/quote]
No jos katsotaan pelkkää kattolinjaa niin kyllä niissä jotain samaa on mutta mun mielestä b sarjan kattolinja kaartuu hieman enemmän kuin pösössä mutta onhan se melkein suora.
Kuvista päätellen pösö on hieman "laatikkomainen" ja tuossa uudessa b-sarjassa on muotoiluilla yritetty ainakin häivyttää sitä tila-automaisuutta esim keulan muotoilulla ja onhan siinä kyljissä noin laskokset jotka kaartuu takaosasta jyrkästi ylös päin ja sehän on vain silmänkääntötemppu joka saa auton näyttämään pidemmältä, noita juttuja ei kyllä peugeotissa näyttäis olevan.
Ja itseasiassa tuo mersu on muuten 5 senttiä matalampi kuin edeltäjänsä, mutta siinä on matkustajien istuma-asento pystympi, jolla sitten on saatu enempi tilaa niin pituus kuin korkeus suunnassa.
Ja kyllähän tuo b sarja on syntynyt a-sarjasta sitä on vaan kasvatettu ja muunneltu niin että ne eroaa toisistaan.
Hieman on siis vaikea uskoa että mersun ois tarvinu alkaa pösöä kopioimaan suunnitelussa vaikka niissä jotain samaa on ja no mun mielestä kaikki tila-autot nyt jollain tapaa muistuttaa toisiaan. Tai no jos peugeot 206 sw on ilmanvastuskerroin 0,24 tai pienempi kuin mersussa niin sittenhän vois sanoa että mersu kopioinut pösöä.
Mitä tuohon kopiomiseen vielä tulee niin mielenkiintoista seurata kun tuossa b sarjassa on tuo 7G-DCT kaksoiskytkin vaihteisto, et kauanko menee kun muut merkit alkaa kopioimaan ja tekee omia versioita purustuen tuohon.
Niin ja siittä ajettavuudesta niin voihan se olla et peugeot on hyvä ajaa en väitä vastaan ja sehän on hyvä et peugeotin insinöörit saanet jotain hyvää aikaan. Mutta jos ei oo peugeottiin tottunu niin onhan ne aika erikoisia vehkeitä ulkonäöltään ja miten kaikki hallintalaitteet jne on suunniteltu

. Ja se piti sanoa että itellä varmaan noi mersulasit vähän liian tiukasti päässä, mutta siittä huolimatta kyllä sitä pitää munki mielestä pystyä tunnustaa jos joku toinen merkki on ajettavuudessa parempi tai jossain muussa ominaisuudessa parempi.
Mulla kun ei oo kuin vanhemmista peugeoteista kokemuksia niin nehän ei mitään hyviä ollu missään ominaisuuksissaan, mutta jospa sitten uudemmat peugeotit on menneet niin paljon suunnitelussa ja kehityksessä eteenpäin et ne on siis hyviä ajaa.
Ja jos hinta laatusuhde peugeotissa kohdillaan niin sitten peugeot mennyt siinäkin suhteessa eteenpäin paljon, ainakin toivottavasti peugeotin insinöörit ois jo nykyisin alkaneet suunnittelemaan ja valmistamaan niitä hieman järkevämmin sillä tavalla että huollot ja korjaukset ois helpompia tehdä niihin verrattuna siis vanhempiin pösöihin