Konttorilta käskivät hommatta materiaalin, mistä tulisi selville w114 ja w115 tekniset erot. Tiedän itsekkin, että suurimmat erot on etujarruissa ja etujousissa. Näitä projektia olen kuullu aikaisemminkin tehty, joten kai jollakin on tarvittavat paperit. Tai jos jollakulla sattuis alemaan aiheeseen liittyvää materiaalia malleista w114 280e ja w115 200, niin olisin kiitollinen jos voisin saada niitä. Esim. korjauskirjasta skannattuja sivuja jarruista tms.
w114 ja w115 eroavaisuudet?
w114 ja w115 eroavaisuudet?
Alkaa pystylyhty projekti olla jo vähitellen hyvällä mallilla ja pitäis kohta käydä muutoskatsastamassa. Eli vaihdoin keulille w123:n 280E automaatilla 200 bensan tilalle.
Auto muutenkin on laíteltu, hitsattu, maalattu, uutta sisustaa jne..
Konttorilta käskivät hommatta materiaalin, mistä tulisi selville w114 ja w115 tekniset erot. Tiedän itsekkin, että suurimmat erot on etujarruissa ja etujousissa. Näitä projektia olen kuullu aikaisemminkin tehty, joten kai jollakin on tarvittavat paperit. Tai jos jollakulla sattuis alemaan aiheeseen liittyvää materiaalia malleista w114 280e ja w115 200, niin olisin kiitollinen jos voisin saada niitä. Esim. korjauskirjasta skannattuja sivuja jarruista tms.
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Joo, etujouset ovat vahvemmat. Dieselissä ja 280 on vahvemmat ja olen uudet semmoset alle laittanut. Kaipaisin vain mustaa valkoisella, luotettavan tuntuisia papereita.
Etujarruistakin tiedän että ne ovat 280 isommat, oikeastaan sylinterin männät ovat vain isommat. Etujarrulevyn kokoero on aika pieni.. Pääsylinterissäkin kai on jotain eroa
, vaihdettu sekin.
Saa ne tiedot myös vehostakin, mutta arvelin jos jollain ois sattumalta ollu ne valmiina.. Ois säästänyt vähän vaivaa
Etujarruistakin tiedän että ne ovat 280 isommat, oikeastaan sylinterin männät ovat vain isommat. Etujarrulevyn kokoero on aika pieni.. Pääsylinterissäkin kai on jotain eroa
Saa ne tiedot myös vehostakin, mutta arvelin jos jollain ois sattumalta ollu ne valmiina.. Ois säästänyt vähän vaivaa
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Etujousia on saatavana Mercedes-Benziltä vain kahdella eri varaosanumerolla, ensimmäinen on malleihin 280, 280E ja 240D 3.0; toinen on kaikkiin muihin malleihin. Takajousia on samoin kahta varaosanumeroa, ensimmäinen on malliin 240D 3.0 ja toinen kaikkiin muihin. Lähde: Mercedes-Benz Original-Teilekatalog 2002 Baumuster W114/115 Limousine /VDH-www.mercedesclubs.de