Väärennökset
Väärennökset
http://www.iltasanomat.fi/autot/nain-he ... 73471.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko se tosiaan näin helppoa?
Onko se tosiaan näin helppoa?
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Re: Väärennökset
Sehän on hyvä jos ei kilometrit näy materiaaleissa, laatu on siis parantunut. Yksi asia missä menee suomessa vielä 20 vuotta on tajuta ettei siellä euroopassa ole merkitystä onko autolla ajettu 150-250tkm kun kaikki yli 100tkm ajetut myydään vientiin, niitä ei paikalliset osta, paitsi erittäin halvalla. Lisätään vielä se että suomalainen haluaa käytetyn autonsa virheettömässä kunnossa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: Väärennökset
niin ja iha yleistä että yli 10v vanha romurauta paalataan. Ja kuulema se onnoin helppoa, onhan tuo "tiedetty" jo kauan. Ihmisen ohjelmoimiahan ne autotkin on.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Väärennökset
Kun ostaa autoa niin hyvä pyytää nähtäville aikaisemmat katsastustodistukset. Saksassahan auto pitää katsastaa
2 vuoden välein ja ainakin viimeisin katsastustodistus on pidettävä mukana. Hyvin usein kuitenkin autosta löytyy myös
kaikki aikaisemmat katsatustodistukset. Näihin on merkitty kilometrit sekä päivämäärät. Sitten vain huoltokirjan merkintöjän sekä mahdollisa huoltolappuja(korjauskuitteja) selaamaan ja vertaamaan.
Jos otettu myyntiä varten pois äskettäin kilometerejä se selviää näin kyllä mutta jos on otettu vuosittain pois kilometrejä tasaisesti niin silloin on asiaa vaikea havaita. (näin on usein toimittu leasing autoissa aiemmin)
Nykyisin väärillä kilometreillä myynnistä saa Saksassa 6 kuukauden tuomion , siis sakolla ei pääse . Mitenköhän meillä
Suomessa.
Uutisessa ei mitään uutta mutta taitaa Suomalaisissa lasipalatseissa olla taas hiljaista kun pitää tuulipukukansaa
peloitella näistä tuontiautoista !
2 vuoden välein ja ainakin viimeisin katsastustodistus on pidettävä mukana. Hyvin usein kuitenkin autosta löytyy myös
kaikki aikaisemmat katsatustodistukset. Näihin on merkitty kilometrit sekä päivämäärät. Sitten vain huoltokirjan merkintöjän sekä mahdollisa huoltolappuja(korjauskuitteja) selaamaan ja vertaamaan.
Jos otettu myyntiä varten pois äskettäin kilometerejä se selviää näin kyllä mutta jos on otettu vuosittain pois kilometrejä tasaisesti niin silloin on asiaa vaikea havaita. (näin on usein toimittu leasing autoissa aiemmin)
Nykyisin väärillä kilometreillä myynnistä saa Saksassa 6 kuukauden tuomion , siis sakolla ei pääse . Mitenköhän meillä
Suomessa.
Uutisessa ei mitään uutta mutta taitaa Suomalaisissa lasipalatseissa olla taas hiljaista kun pitää tuulipukukansaa
peloitella näistä tuontiautoista !
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Väärennökset
Aika kovan kuuloiset myyntimäärät laitteellaIltasanomat: Digiprog-laitteita myytiin pelkästään Saksassa viime vuonna 2500 kappaletta. Vaikka Digiprog on työkaluksi kallis, maksaa se itsensä väärentäjälle pian takaisin. Laitteen ostaminen tai omistaminen ei ole laitonta.

Tämä alkaa olla jo melko mielikuvituksekasta toimintaa!Iltasanomat: Myynnissä on myös uuteen autoon asennettavia piirikortteja, jotka rekisteröivät auton mittaristoon vain joka toisen ajetun kilometrin. Ennen myyntiä poistettava korttia on Auto Bildin mukaan käytetty ainakin joissain taksiyrityksissä ja vuokraamoissa.
Tuolla muuten puitiin myös tätä samaa asiaa jo huhtikuussa:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=102692" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Väärennökset
Sellasen vuokra-auton mäkin haluaisi, josta tarvis maksaa vaan joka toisesta kilometristä!!
W204 220cdi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Väärennökset
On ja oikestaan vielä helpompaa, tästä kirjoitellut jo aikoja sitten johonkin juttuun tännekin,ana007 kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/autot/nain-he ... 73471.html
Onko se tosiaan näin helppoa?
lehti jutussa oli aika hassukohta kun siinä loppu päässä sanotaan että ostajn kannalta tärkein juttu olis varmistella dokumentien paikkansa pitävyys(tietyst omistus suhteet varmistavat dokumentit pitää varmistaa)
eiköhän kuitenkin auton ostossa ole tärkempää että koittaa varmistua siitä että auto on kunnossa kuin siitä onko kilsoja vähennetty esim 50tkm,
melko yleinensyy kilometri ruuvaukseen (vähäisiinkin km määrin) on erilaiset liisaus sopimukset missä on km raja minkä jälkeen maksupomppa minkä takia sitten ottavat päältä pois vähän kilsoja että jää alle maksun korotus rajan
E: ja kilometri ruuvausta tehdään joka puolella muuallakin kuin saksassa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Väärennökset
".....poistivat pitkälti toistakymmentä tuhatta euroa maksavalla Digiprog-laitteella reilusti yli puolet Mersun todellisista kilometreistä. Lasku - 100 euroa - maksettiin käteisellä."
njaa, ilmeisesti jonot näitten "ruuvamojen" edessä ovat kilometrien jollei satojen kilometrien pituisia.....tai sitten tuo toistakymmentätuhatta olikin jälleen kerran vähän toistatuhatta......???
muistaakseni jossin vaiheessa kuulin tai näin lehtijutun jossa oli autokorjaamoiden käyttämät ajoneuvodiagnostiikan laitteet satojen tuhansien hintaisia....
mitäs se ihan aito star maksaa ?
.
njaa, ilmeisesti jonot näitten "ruuvamojen" edessä ovat kilometrien jollei satojen kilometrien pituisia.....tai sitten tuo toistakymmentätuhatta olikin jälleen kerran vähän toistatuhatta......???
muistaakseni jossin vaiheessa kuulin tai näin lehtijutun jossa oli autokorjaamoiden käyttämät ajoneuvodiagnostiikan laitteet satojen tuhansien hintaisia....
mitäs se ihan aito star maksaa ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Väärennökset
Pitää kehittää pieni malli sellaisesta laitteesta joka lukee,olikos se virtalukko/avain jossa on aidot kilometrit ja kaupata sitä laitetta tai vuokrata autojen ostajille.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Väärennökset
Ei taida mennä kaupaksi. Huolellisemmat kilometrilukemien väärentäjät vaihtavat tiedot kaikista ohjainyksiköistä, ainakin kaikista joihin esim. Starilla pääsee.atlas kirjoitti:Pitää kehittää pieni malli sellaisesta laitteesta joka lukee,olikos se virtalukko/avain jossa on aidot kilometrit ja kaupata sitä laitetta tai vuokrata autojen ostajille.
Re: Väärennökset
Tuoltahan tuon aidon star:in voisi tilata, ehkä jää kotikäyttöön tilaamatta...
http://bot.fi/e1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://bot.fi/e1" onclick="window.open(this.href);return false;
Lada 1600 -83
Mercedes S 320 CDI -03
Mercedes S 320 CDI -03
Re: Väärennökset
Miten tämä liittyi aiheeseen (aito Star ei kuitenkaan takaa aitoja kilometrejä)?hande kirjoitti:Tuoltahan tuon aidon star:in voisi tilata, ehkä jää kotikäyttöön tilaamatta...
http://bot.fi/e1" onclick="window.open(this.href);return false;
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Väärennökset
Ei maksa vaivaa,atlas kirjoitti:Pitää kehittää pieni malli sellaisesta laitteesta joka lukee,olikos se virtalukko/avain jossa on aidot kilometrit ja kaupata sitä laitetta tai vuokrata autojen ostajille.
Homma kun tehdään kunnolla niin siellä on ihan samat kilsat kuin näytössä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Väärennökset
LopenUupuneelle lähinnä vastasinDBFI kirjoitti:Miten tämä liittyi aiheeseen (aito Star ei kuitenkaan takaa aitoja kilometrejä)?hande kirjoitti:Tuoltahan tuon aidon star:in voisi tilata, ehkä jää kotikäyttöön tilaamatta...
http://bot.fi/e1" onclick="window.open(this.href);return false;
"muistaakseni jossin vaiheessa kuulin tai näin lehtijutun jossa oli autokorjaamoiden käyttämät ajoneuvodiagnostiikan laitteet satojen tuhansien hintaisia....
mitäs se ihan aito star maksaa ?"
Lada 1600 -83
Mercedes S 320 CDI -03
Mercedes S 320 CDI -03
Re: Väärennökset
Ihan OK sitten, kiitos selvennyksestä, en itse hoksannut tuota kommenttia. Olisi kyllä minusta selkeämpää varsinkin tällaisessa tapauksessa laittaa kommentti lainaamalla se viesti johon kommentti kohdistuu (ja vaikka lainata vain se osa johon kommentti kohdistuu) niin asia tulee selväksi vähän hataramminkin tekstejä lukeville.hande kirjoitti:
LopenUupuneelle lähinnä vastasin
"muistaakseni jossin vaiheessa kuulin tai näin lehtijutun jossa oli autokorjaamoiden käyttämät ajoneuvodiagnostiikan laitteet satojen tuhansien hintaisia....
mitäs se ihan aito star maksaa ?"
Ja käytitkin oikeata termiä "laitteen voi tilata" kun omaa ei enää Veholta saa ostaa, kaikki vuokralaitteita (en ainakaan ole muuta vaihtoehtoa löytänyt vaikka ei ole kovin aktiivisesti jostain syystä tullut etsittyäkään).
Ja jos vielä jatketaan niin tuleehan tuosta satojen tuhansien maksu jos isommalla korjaamolla on useampi laite täysillä oikeuksilla ja käyttöajaksi laskee vaikka 10 vuotta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ma 22.03.2010 18:08
Re: Väärennökset
Onneksi tuollaisia värkkejä ei Suomessa ole lainkaan ja vaikka olisikin, ei kukaan sellaista käyttäisi. 

Tasaisia tuulia!
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Väärennökset
DBFI kirjoitti:Ihan OK sitten, kiitos selvennyksestä, en itse hoksannut tuota kommenttia. Olisi kyllä minusta selkeämpää varsinkin tällaisessa tapauksessa laittaa kommentti lainaamalla se viesti johon kommentti kohdistuu (ja vaikka lainata vain se osa johon kommentti kohdistuu) niin asia tulee selväksi vähän hataramminkin tekstejä lukeville.hande kirjoitti:
LopenUupuneelle lähinnä vastasin
"muistaakseni jossin vaiheessa kuulin tai näin lehtijutun jossa oli autokorjaamoiden käyttämät ajoneuvodiagnostiikan laitteet satojen tuhansien hintaisia....
mitäs se ihan aito star maksaa ?"
Ja käytitkin oikeata termiä "laitteen voi tilata" kun omaa ei enää Veholta saa ostaa, kaikki vuokralaitteita (en ainakaan ole muuta vaihtoehtoa löytänyt vaikka ei ole kovin aktiivisesti jostain syystä tullut etsittyäkään).
Ja jos vielä jatketaan niin tuleehan tuosta satojen tuhansien maksu jos isommalla korjaamolla on useampi laite täysillä oikeuksilla ja käyttöajaksi laskee vaikka 10 vuotta.
Joo sorry, tosiaan jossain oli tuokin juttu esillä.
mutta se mitä ehkä luulen todeksi noiden "ruuvauslaitteiden" hinnoissa, taitaa ne kuitenkin olla muutaman tonnin mutta jälleen kerran suomalainen lehdistö hieman paisuttaa asiaa ja "ongelmaakin"....sehän se rahaa kilauttaa näidenkin paskalehtien kirstuun...jälleen kerran.
uskoisin että tuo star on aikanaan maksanut sen toistakymmentätuhatta (vaikka sitten veholla) ja nyt sitä sitten ei varmaankaan saa ostettua enää, eniwei.
mutta jos Boshin (oliko se launch?) maksaa sen 8000€ ja sillä lukee usean auton koodit.....epäilen että yhdelläkään autokorjaamolla (pikkupajat) olisi varaa ostaa satojen tuhansien koodikoneita.....kyllä nuo yleisesti ottaen pitää pyöriä tonneissa ja tuollaisen numerokooderin hinta satasista tonniin pariin.....
.jotenkin näin.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Väärennökset
Jos en ihan hirveesti väärin muista niin staria myivät joskus n. 4500 € ja lisenssit päälle.LopenUupunut kirjoitti:DBFI kirjoitti:Ihan OK sitten, kiitos selvennyksestä, en itse hoksannut tuota kommenttia. Olisi kyllä minusta selkeämpää varsinkin tällaisessa tapauksessa laittaa kommentti lainaamalla se viesti johon kommentti kohdistuu (ja vaikka lainata vain se osa johon kommentti kohdistuu) niin asia tulee selväksi vähän hataramminkin tekstejä lukeville.hande kirjoitti:
LopenUupuneelle lähinnä vastasin
"muistaakseni jossin vaiheessa kuulin tai näin lehtijutun jossa oli autokorjaamoiden käyttämät ajoneuvodiagnostiikan laitteet satojen tuhansien hintaisia....
mitäs se ihan aito star maksaa ?"
Ja käytitkin oikeata termiä "laitteen voi tilata" kun omaa ei enää Veholta saa ostaa, kaikki vuokralaitteita (en ainakaan ole muuta vaihtoehtoa löytänyt vaikka ei ole kovin aktiivisesti jostain syystä tullut etsittyäkään).
Ja jos vielä jatketaan niin tuleehan tuosta satojen tuhansien maksu jos isommalla korjaamolla on useampi laite täysillä oikeuksilla ja käyttöajaksi laskee vaikka 10 vuotta.
Joo sorry, tosiaan jossain oli tuokin juttu esillä.
mutta se mitä ehkä luulen todeksi noiden "ruuvauslaitteiden" hinnoissa, taitaa ne kuitenkin olla muutaman tonnin mutta jälleen kerran suomalainen lehdistö hieman paisuttaa asiaa ja "ongelmaakin"....sehän se rahaa kilauttaa näidenkin paskalehtien kirstuun...jälleen kerran.
uskoisin että tuo star on aikanaan maksanut sen toistakymmentätuhatta (vaikka sitten veholla) ja nyt sitä sitten ei varmaankaan saa ostettua enää, eniwei.
mutta jos Boshin (oliko se launch?) maksaa sen 8000€ ja sillä lukee usean auton koodit.....epäilen että yhdelläkään autokorjaamolla (pikkupajat) olisi varaa ostaa satojen tuhansien koodikoneita.....kyllä nuo yleisesti ottaen pitää pyöriä tonneissa ja tuollaisen numerokooderin hinta satasista tonniin pariin.....
.jotenkin näin.
Diagnostiikkatesterien hinnat alkaen parista tonnista ylöspäin, on paljon arvokkaampiakin.
Mutta kun korjaamoilla on paljon muutakin hankittavaa, pienenkin pajan laiteinvestoinnit on helposti useita kymmeniätuhansia. Satatonnia pyörähtää helposti jos lähtee vähän shoppailemaan...
Lada 1600 -83
Mercedes S 320 CDI -03
Mercedes S 320 CDI -03
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Väärennökset
hande kirjoitti:Jos en ihan hirveesti väärin muista niin staria myivät joskus n. 4500 € ja lisenssit päälle.LopenUupunut kirjoitti:DBFI kirjoitti:Ihan OK sitten, kiitos selvennyksestä, en itse hoksannut tuota kommenttia. Olisi kyllä minusta selkeämpää varsinkin tällaisessa tapauksessa laittaa kommentti lainaamalla se viesti johon kommentti kohdistuu (ja vaikka lainata vain se osa johon kommentti kohdistuu) niin asia tulee selväksi vähän hataramminkin tekstejä lukeville.hande kirjoitti:
LopenUupuneelle lähinnä vastasin
"muistaakseni jossin vaiheessa kuulin tai näin lehtijutun jossa oli autokorjaamoiden käyttämät ajoneuvodiagnostiikan laitteet satojen tuhansien hintaisia....
mitäs se ihan aito star maksaa ?"
Ja käytitkin oikeata termiä "laitteen voi tilata" kun omaa ei enää Veholta saa ostaa, kaikki vuokralaitteita (en ainakaan ole muuta vaihtoehtoa löytänyt vaikka ei ole kovin aktiivisesti jostain syystä tullut etsittyäkään).
Ja jos vielä jatketaan niin tuleehan tuosta satojen tuhansien maksu jos isommalla korjaamolla on useampi laite täysillä oikeuksilla ja käyttöajaksi laskee vaikka 10 vuotta.
Joo sorry, tosiaan jossain oli tuokin juttu esillä.
mutta se mitä ehkä luulen todeksi noiden "ruuvauslaitteiden" hinnoissa, taitaa ne kuitenkin olla muutaman tonnin mutta jälleen kerran suomalainen lehdistö hieman paisuttaa asiaa ja "ongelmaakin"....sehän se rahaa kilauttaa näidenkin paskalehtien kirstuun...jälleen kerran.
uskoisin että tuo star on aikanaan maksanut sen toistakymmentätuhatta (vaikka sitten veholla) ja nyt sitä sitten ei varmaankaan saa ostettua enää, eniwei.
mutta jos Boshin (oliko se launch?) maksaa sen 8000€ ja sillä lukee usean auton koodit.....epäilen että yhdelläkään autokorjaamolla (pikkupajat) olisi varaa ostaa satojen tuhansien koodikoneita.....kyllä nuo yleisesti ottaen pitää pyöriä tonneissa ja tuollaisen numerokooderin hinta satasista tonniin pariin.....
.jotenkin näin.
Diagnostiikkatesterien hinnat alkaen parista tonnista ylöspäin, on paljon arvokkaampiakin.
Mutta kun korjaamoilla on paljon muutakin hankittavaa, pienenkin pajan laiteinvestoinnit on helposti useita kymmeniätuhansia. Satatonnia pyörähtää helposti jos lähtee vähän shoppailemaan...
Totta, mutta tuossa "uutisessa" oli muistaakseni kyse vain noista diaknostiikka laitteista...tottakai menee sata tai useampikin tonni kun otetaan pakokaasutesterit, työkalut,nostimet jne....en sitä epäile, en todellakaan.
mutta yleensä uutisessa nostetaan jokin yksittäinen laite "pilvi"hintaan.....ei ne parturinkaan sakset niin kalliit ole mutta kun hankkii sen tuolin ja muut vermeet niin äkkiä se kymppi pari on mennyt huomaamatta....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Väärennökset
Joskus oon tänne foorumille pitemmänkin vastauksen kirjoitellut.
En vaan nyt löydä sitä topikkia mistään (tosin voi olla toinen samaan merkkiin keskittynyt foorumi).
Kyllä se vaan on tosi asia, että tuosta elektronisesta mittarista ne kilometrit lähtee tuosta vaan pois. Ja ei muuten laitteet maksa mitään toista kymmentä tuhatta, ei edes toista tuhatta... eikä edes toista sataa euroa (muistaakseni tuossa artikkelissa luki sen laitteen hinnaksi toistakymmentä tuhatta euroa).
Jos tallista löytyy tietokone, mieluiten sellanen missä RS-232, niin alle 100 egen uhrauksella saa "Mileage correction tool":in. Sillä lähtee metrit mittarista pois. Kertaakaan en ole tuota itse tehnyt / tuollasta laitetta edes livenä nähnyt. Tarjottu vaan sitä mulle.
Ilta-sanomien "uutis artikkeli".. oli mielestäni mitä oli...
Jopa seiskassa enemmän faktaan perustuvia juttuja mitä tuo oli.
Ihan sama ostaako auton saksasta, suomesta, virosta vai mistä... Joka paikassa kusetetuksi tulee, jos silmiään ei auki pidä.
En vaan nyt löydä sitä topikkia mistään (tosin voi olla toinen samaan merkkiin keskittynyt foorumi).
Kyllä se vaan on tosi asia, että tuosta elektronisesta mittarista ne kilometrit lähtee tuosta vaan pois. Ja ei muuten laitteet maksa mitään toista kymmentä tuhatta, ei edes toista tuhatta... eikä edes toista sataa euroa (muistaakseni tuossa artikkelissa luki sen laitteen hinnaksi toistakymmentä tuhatta euroa).
Jos tallista löytyy tietokone, mieluiten sellanen missä RS-232, niin alle 100 egen uhrauksella saa "Mileage correction tool":in. Sillä lähtee metrit mittarista pois. Kertaakaan en ole tuota itse tehnyt / tuollasta laitetta edes livenä nähnyt. Tarjottu vaan sitä mulle.
Ilta-sanomien "uutis artikkeli".. oli mielestäni mitä oli...
Jopa seiskassa enemmän faktaan perustuvia juttuja mitä tuo oli.
Ihan sama ostaako auton saksasta, suomesta, virosta vai mistä... Joka paikassa kusetetuksi tulee, jos silmiään ei auki pidä.
Re: Väärennökset
Eihän Suomiautossa voi olla ruuvattua mittaria, eihän?Junnu kirjoitti:Ihan sama ostaako auton saksasta, suomesta, virosta vai mistä... Joka paikassa kusetetuksi tulee, jos silmiään ei auki pidä.

C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Väärennökset
Homma on kyllä ihan niin kuin Junnu kirjoiti sitä tehdään suomessa myösC 124 320 kirjoitti:Eihän Suomiautossa voi olla ruuvattua mittaria, eihän?Junnu kirjoitti:Ihan sama ostaako auton saksasta, suomesta, virosta vai mistä... Joka paikassa kusetetuksi tulee, jos silmiään ei auki pidä.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Väärennökset
Kyllähän autokauppiaiden mukaan Suomiautoissa on kaikki kilometrit mittarissa, ne ovat ruosteettomia ja paremmin varusteltuja, kuin Saksantuonnit. Onhan Suomiauto paljon arvokkaampi. Tosin itse olen viimeksi ostanut Suomiauton -90-luvun lopulla. Viimeiset viisi autoa ovat kaikki näitä huonompia Saksantuonteja,CDI203 kirjoitti:Homma on kyllä ihan niin kuin Junnu kirjoiti sitä tehdään suomessa myösC 124 320 kirjoitti:Eihän Suomiautossa voi olla ruuvattua mittaria, eihän?Junnu kirjoitti:Ihan sama ostaako auton saksasta, suomesta, virosta vai mistä... Joka paikassa kusetetuksi tulee, jos silmiään ei auki pidä.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Väärennökset
Onhan sulla tossa totuuden siemenkin....."Onhan Suomiauto paljon arvokkaampi"....ja niinhän se on, ensin on ollut maailman ehkä kovin autovero sitten vielä ehkä maailman pahimman rosvomaahantuojan kate.....että onhan se PALJON ARVOKKAAMPI, voisiko sanoa että jopa kaksi tai kolme kertaakin....C 124 320 kirjoitti:Kyllähän autokauppiaiden mukaan Suomiautoissa on kaikki kilometrit mittarissa, ne ovat ruosteettomia ja paremmin varusteltuja, kuin Saksantuonnit. Onhan Suomiauto paljon arvokkaampi. Tosin itse olen viimeksi ostanut Suomiauton -90-luvun lopulla. Viimeiset viisi autoa ovat kaikki näitä huonompia Saksantuonteja,CDI203 kirjoitti:Homma on kyllä ihan niin kuin Junnu kirjoiti sitä tehdään suomessa myösC 124 320 kirjoitti:Eihän Suomiautossa voi olla ruuvattua mittaria, eihän?Junnu kirjoitti:Ihan sama ostaako auton saksasta, suomesta, virosta vai mistä... Joka paikassa kusetetuksi tulee, jos silmiään ei auki pidä.

E: ja onhan nuo sun autot ollu huonompia kun ei ole yhdellä pärjännyt 10. vuotta vaan on tarttenu viisi ostaa.....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Väärennökset
Arvokkaan auton määritelmähän on se että sen ylläpito tulee kalliiksi. Eli suomi auto on usein arvokkaampi kuin saksantuontipaska.LopenUupunut kirjoitti:Onhan sulla tossa totuuden siemenkin....."Onhan Suomiauto paljon arvokkaampi"....ja niinhän se on, ensin on ollut maailman ehkä kovin autovero sitten vielä ehkä maailman pahimman rosvomaahantuojan kate.....että onhan se PALJON ARVOKKAAMPI, voisiko sanoa että jopa kaksi tai kolme kertaakin....![]()
Suolassa kylvetetty ja huonosti huollettu tulee aina kalliiksi.
PS. Vielä jokin aika sitten Google kääntäjä suomensi sanan: "Svensksåld" muotoon "Suomiauto"

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: Väärennökset
Joo perheessä viisi jäsentä. Yhtä lukuunottamatta nuo kaikki Saksantuonnit meillä edelleen käytössä. Kaikki olisi vieläkin, mutta kun yksi varastettiinLopenUupunut kirjoitti:E: ja onhan nuo sun autot ollu huonompia kun ei ole yhdellä pärjännyt 10. vuotta vaan on tarttenu viisi ostaa.....![]()
.

Onhan noi meikäläisen Suomiautot tietysti parempia:
220sb ollut taloudessa 17v., 280 SLC 17v., Datsun 240 KGT 26v. ja Saabbi tosin vasta 2v.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti