W126 280s ja 380se kulutus erot

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
lentsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 13.02.2004 16:08

W126 280s ja 380se kulutus erot

Viesti Kirjoittaja lentsu »

Onko kellään kokemusta paljonko enemmän tuo 380 mahtaa menovettä syödä kuin 280 ... koneen vaihto on projektissa edessä ja jostain kumman syystä tuo 380 kiinnostaisi paljon enemmän :lol: mutta ei ole kokemusta paljonko kasi koneet mesellä syö enkä netistäkään löytänyt ...
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

Riippuu vuosimallista. Molemmat koneet (280S/380SE) olivat aika syöppöjä syksyyn -81 asti, kasi jonkin verran janoisempi. Syksyn -81 moottoriuudistusten jälkeen 380SE kulutti vähemmän kuin kaasarikutonen.
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Re: W126 280s ja 380se kulutus erot

Viesti Kirjoittaja Jani »

lentsu kirjoitti:Onko kellään kokemusta paljonko enemmän tuo 380 mahtaa menovettä syödä kuin 280 ... koneen vaihto on projektissa edessä ja jostain kumman syystä tuo 380 kiinnostaisi paljon enemmän :lol: mutta ei ole kokemusta paljonko kasi koneet mesellä syö enkä netistäkään löytänyt ...
Tuolla on jotain tietoa :arrow: http://www.mercefreaken.com/
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
lentsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 13.02.2004 16:08

Viesti Kirjoittaja lentsu »

Hm, entäs jos on vuosimallin '81 auto luovuttajana tiedossa niin mites erottaa onko uudempi vai vanhempi kone sisällä ?
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

Auton alustanumeron perusteella saa selville moottoriversion. Vanhat versiot ovat 116.961 ja 110.924 (280S); uudemmat versiot ovat 116.963 ja 110.926.
lentsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 13.02.2004 16:08

Viesti Kirjoittaja lentsu »

SEV8 kirjoitti:Auton alustanumeron perusteella saa selville moottoriversion. Vanhat versiot ovat 116.961 ja 110.924 (280S); uudemmat versiot ovat 116.963 ja 110.926.
Kiitosta, eli etsin sitten tuota 116.963:sta kanta-autoksi, Saksa kutsuu ...
Viimeksi muokannut lentsu, Pe 21.05.2004 09:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
SEV8
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 397
Liittynyt: Ti 25.03.2003 00:22
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja SEV8 »

Tarkoitin siis: vanhat versiot ovat 116.961(380SE) ja 110.924 (280S); uudemmat versiot ovat 116.963 (380SE) ja 110.926 (280S). Nämä versionumerot löytyvät auton kantakortista tai myös jostakin paikasta moottoria.
lentsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 13.02.2004 16:08

Viesti Kirjoittaja lentsu »

Joo huomasin, tuli lukivihreä ... :oops:
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Eikä siinä vanhemmassa ole sähköistä tyhjäkäynnin säätöäkään. Energiareseptin mukaiset v8.t erottaa myös siitä, että niissä menee tyhjäkäynti-ilma suoraan ruiskutussuuttimille, sekä vaihdekaaviosta löytyy B-asento ja siitä että perävälitys on too-oo-osi pitkä.

"w140" voi varmaa kertoa kuutosen ja kasin kulutuseroista käytännössä. 280:n tankkausväli aiheutti varmaan sen verran tuskaa etten kehtaa sitä mennä sen enempää kaivelemaan. Kertokoon itse jos on jo toipunut siitä kokemuksesta. 380:n oli puolestaan myönteinen yllätys.

Omasta puolestani voin kehua ettei 500:n suo edes kovin paljon enempää kuin 380, yleensä taitaa mennä pari litraa enemmän, eli maantiellä 12 ja kaupungissa paljon. Kulutus ei pahemmin nouse maantiellä polkemisesta, edes reilu matka nopeus ja kiihdyttelyt eivät pahemmin kulutusta nosta, mutta jos harrastaa kaupungissa revittelua, niin sen auto kyllä kostaa. Eli kaupungissa pitää ajaa siististi, säästää kukkaroa.
lentsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 13.02.2004 16:08

Viesti Kirjoittaja lentsu »

Jep, näin vähän oletinkin, hyvä syy nakata kasi nokalle :D

Kuten tuonne tekniikka puolelle kirjoitinkin niin sain katsomani auton myyjän kurkistamaan pellin alle, tarkemmin sanottuna tyyppikilpeä, lähetin ihan kuvankin sähköpostilla ja ympyröin kohdan missä pitäisi olla moottorin tyyppi, mielenkiitoiseksi asian tekee se että vastauksena tuli : 100467 M :shock:

Ja tuolla numerolla en onnistunut löytämään sitten mitään infoa, olisiko joku korin / tekniikan vaihto ?
Vastaa Viestiin