takapää tipahti w211 farkku
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45
takapää tipahti w211 farkku
Hiukan tässä kyselen kun autoni perä vajosi yhtäkkiä suht reilusti. Renkaat mahtuu kyllä pyörimään mutta on lintan näköinen vaikka takakontti tyhjä. Pari kertaa ajossa antanut alustan varoitusvalon eli auton kuva sivulta, nuoli alas ja visit workshop-teksti. Tämä vikailmoitus häviää kun auton sammuttaa ja lukitsee ovet. Autossa ei ole air-matic:ia mutta ilmajouset takana kylläkin. Ja autohan on w211 220 cdi kombi avantgarde vm.05. Huoltomies epäili puhelimessa autoa näkemättä että vika on ilmajousissa. Ja niinkin erikoine yhteensattuma että alkoi välittömästi talvirenkaiden allelaiton jälkeen. Jotka tosin ovat samankokoiset kun kesärenkaatkin. Neuvokaa viisaat. Kiitos!
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
Re: takapää tipahti w211 farkku
Voi olla vuoto ilmajousessa tai sitten ilmaletkuissa/liittimissä. Ja jos ei käynnissäkään nouse oikeaan korkeuteen, niin taitaa olla isompikin vuoto kyseessä. Forumilta löytyy paljon juttua tästä vaivasta.
Kannattaa korjata pian ettei mene sitten kompurakin vaihtoon. Ellei jo ole rikki..
Kannattaa korjata pian ettei mene sitten kompurakin vaihtoon. Ellei jo ole rikki..
S211 E270 CDI -04
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: takapää tipahti w211 farkku
Renkaan vaihtoon jos liittyy niin jotain lähtenyt irti, letku, asennontunistin sen johto kiinitys rauta tukivarteen,
käykö kompresori?
käykö kompresori?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: takapää tipahti w211 farkku
Tässä muutama juttu.
Huomio ,jotta voi olla samassa jutussa useampi sivu,jos foorumi ei ole tullut tutuksi.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 83&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=72739" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämän linkin takaa löytyy kompurasta ja releestä hyviä kuva.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 64&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Huomio ,jotta voi olla samassa jutussa useampi sivu,jos foorumi ei ole tullut tutuksi.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 83&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=72739" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämän linkin takaa löytyy kompurasta ja releestä hyviä kuva.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 64&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45
Re: takapää tipahti w211 farkku
kiitos tiedoista
lueskelin nuo viestiketjut ja samankaltaisia oireita on ollut.ei vaan nyt pääse pajalle hetkeen tarkistuttamaan.mulla on tuossa koko perä ihan tasaisesti laskenut, koteloon verrattuna n. 2 senttiä renkaan yläreunan alapuolella on kotelon reunapelti korkeimmalta kohdalta.eli mahtuu hyvin renkaat pyörimään.varoitusvaloa ei ole nyt pariin päivään näkynyt eikä tunnu tuo sää varsinaisesti vaikuttavan, aamulla tuli lunta ja oli selvästi viileämpi.ei vaikutusta. eli seurataan tilannetta.
lueskelin nuo viestiketjut ja samankaltaisia oireita on ollut.ei vaan nyt pääse pajalle hetkeen tarkistuttamaan.mulla on tuossa koko perä ihan tasaisesti laskenut, koteloon verrattuna n. 2 senttiä renkaan yläreunan alapuolella on kotelon reunapelti korkeimmalta kohdalta.eli mahtuu hyvin renkaat pyörimään.varoitusvaloa ei ole nyt pariin päivään näkynyt eikä tunnu tuo sää varsinaisesti vaikuttavan, aamulla tuli lunta ja oli selvästi viileämpi.ei vaikutusta. eli seurataan tilannetta.
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45
Re: takapää tipahti w211 farkku
no niin
auto kävi huollossa ja perän mataluutta alettiin tutkia.nyt pikkupakkasilla on ollut suht matalalla koko ajan ja aina ajossa reilun puolen tunnin ajon jälkeen ilmoittaa visit workshop joka sit poistuu kun virrat sammuttaa.tässä kun pari viimestä päivää ollu +4 ulkona niin perä on korkeammalla.huollossa asiaa selviteltiin ja starin päässä ollessaan toki vika löytyikin.eturengas poies ja kompura esiin.kompura kyllä pyörii mutta ei puske ilmaa.ja koska testausteknisistä syistä auto oli laskettu ihan pohjaan, sitä ei tietenkään saanut ylös. tulos että uusi kompura ja rele tilaukseen.luuletteko että korjaantuu tuolla vai voisiko jrjestelmässä olla vuotoa muualla joka sitten olisi aihuttanut sen että kompura on pyörinyt jatkuvasti ja siitä hajonnut?
itseäni ihmetyttää että miten auto on voinut tässä viime kuukausina olla välillä perä ylempänä ja sitten taas selkeästi alempana jos kompura ei kerta puhalla? vai onko niin että se on mahdollisesti toiminut hrvakseltaan? se käyntiääni kuuluu kyllä aina kun virrat oon kytkeny.
onko sille vanhalle kompuralle korjaajaa täällä foorumilla? pystyykö/kannattaako? ja sit että mitä tuohon vielä nyt lisäksi kannattaa tehdä kun vain vaihtaa kompura ja se rele ja tarkastaa muu järjestelmä vuotojen varalta? vai onko vanhalle kompuralle tehtävissä vielä jotakin?
vai kannattaako lopettaa rimpuilu ja maksaa suosiolla se hinta mitä tästä luksusauton omistamisesta on ihmiselle määrätty
auto siis w211 farkku 220 cdi 05
auto kävi huollossa ja perän mataluutta alettiin tutkia.nyt pikkupakkasilla on ollut suht matalalla koko ajan ja aina ajossa reilun puolen tunnin ajon jälkeen ilmoittaa visit workshop joka sit poistuu kun virrat sammuttaa.tässä kun pari viimestä päivää ollu +4 ulkona niin perä on korkeammalla.huollossa asiaa selviteltiin ja starin päässä ollessaan toki vika löytyikin.eturengas poies ja kompura esiin.kompura kyllä pyörii mutta ei puske ilmaa.ja koska testausteknisistä syistä auto oli laskettu ihan pohjaan, sitä ei tietenkään saanut ylös. tulos että uusi kompura ja rele tilaukseen.luuletteko että korjaantuu tuolla vai voisiko jrjestelmässä olla vuotoa muualla joka sitten olisi aihuttanut sen että kompura on pyörinyt jatkuvasti ja siitä hajonnut?
itseäni ihmetyttää että miten auto on voinut tässä viime kuukausina olla välillä perä ylempänä ja sitten taas selkeästi alempana jos kompura ei kerta puhalla? vai onko niin että se on mahdollisesti toiminut hrvakseltaan? se käyntiääni kuuluu kyllä aina kun virrat oon kytkeny.
onko sille vanhalle kompuralle korjaajaa täällä foorumilla? pystyykö/kannattaako? ja sit että mitä tuohon vielä nyt lisäksi kannattaa tehdä kun vain vaihtaa kompura ja se rele ja tarkastaa muu järjestelmä vuotojen varalta? vai onko vanhalle kompuralle tehtävissä vielä jotakin?
vai kannattaako lopettaa rimpuilu ja maksaa suosiolla se hinta mitä tästä luksusauton omistamisesta on ihmiselle määrätty

auto siis w211 farkku 220 cdi 05
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
Re: takapää tipahti w211 farkku
Melkein kokeilisin ensin pelkällä releen vaihdolla. Jos sekään ei auta niin kompura kehiin. (Oletan, että auto huollossa odottamassa osia tällä hetkellä) Ei kannata heti sitä kompuraa ostaa, jos vanhakin toimii. Eli älä suostu kerta heitolla maksamaan molempia, eka rele, jos ei auta niin kompura lisäks. Eikö ne siellä huollossa saanut testattua vuotaako järjestelmä?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45
Re: takapää tipahti w211 farkku
no ne testas sitä kompuraa ja se pyöri kyllä mutta ei työntänyt yhtään ilmaa esim sormea vasten.samoin starissa kiinni ollessaan kun perä oli laskettu alas niin ei nousseet paineet eikä auto vaikka kompura pyöri.se ilmeisesti voi pyöriä työntämättä ilmaakin? ja järjestelmän vuotoa voi testata vasta kun sinne saadaan painetta ja sehn ei tuolla kompuralla onnstunut.ei itseasiassa edes vaikka järjestelmään yritettiin syöttää paineilmaa pistoolilla.
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: takapää tipahti w211 farkku
Tarkista kompurassa oleva paine ventiiliplutolainen kirjoitti:no ne testas sitä kompuraa ja se pyöri kyllä mutta ei työntänyt yhtään ilmaa esim sormea vasten.samoin starissa kiinni ollessaan kun perä oli laskettu alas niin ei nousseet paineet eikä auto vaikka kompura pyöri.se ilmeisesti voi pyöriä työntämättä ilmaakin? ja järjestelmän vuotoa voi testata vasta kun sinne saadaan painetta ja sehn ei tuolla kompuralla onnstunut.ei itseasiassa edes vaikka järjestelmään yritettiin syöttää paineilmaa pistoolilla.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45
Re: takapää tipahti w211 farkku
CDI203 kirjoitti:Tarkista kompurassa oleva paine ventiiliplutolainen kirjoitti:no ne testas sitä kompuraa ja se pyöri kyllä mutta ei työntänyt yhtään ilmaa esim sormea vasten.samoin starissa kiinni ollessaan kun perä oli laskettu alas niin ei nousseet paineet eikä auto vaikka kompura pyöri.se ilmeisesti voi pyöriä työntämättä ilmaakin? ja järjestelmän vuotoa voi testata vasta kun sinne saadaan painetta ja sehn ei tuolla kompuralla onnstunut.ei itseasiassa edes vaikka järjestelmään yritettiin syöttää paineilmaa pistoolilla.
voiko se paineventtiili aiheuttaa sen että kompura pyörii mut ei työnnä ilmaa? en kyllä ite oo sitä kattonu mut luulis että siellä huollossa osaisivat senkin tutkia ennenkuin vaan vaihtavat kompuran? voiko sen paineventtiiliin vaihtaa tai korjata vaihtamatta koko kompuraa? kun kysyin että saako siihen osia, vastaus oli nimittäin kieltävä.otanko sen entisen kompuran mukaan, osaako täältä joku sellaisen korjata?
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
Re: takapää tipahti w211 farkku
Virallisissa merkkihuolloissa on politiikkana ettei vanhaa korjata eikä edes ehdoteta sitä vaikka se olisi mahdollista. Kyllä ne osaa tutkia. Se on bisnestä myös tuo vähän kuluneiden käytettyjen osien kauppa. Mitä ehjempi, sen parempi. Tämän sain oppia cdi korkeapainepumppua huoltaessa. Sanoivat että sitä ei voi korjata. Ja se oli tietysti suora valhe.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: takapää tipahti w211 farkku
Sama vika meikäläisen E270CDI farkussa, pumppu pyörittää mutta ei muodosta painetta. Pumppu menossa vaihtoon, toivottavasti vika poistuu. Viime talvena perä tippui kaksi kertaa ajossa alas ja nousi itsekseen ylös, kun bussipysäkillä piti tyhjäkäynnillä. Kesällä meni toinen palje. Nyt odotellaan toisen palkeen hajoamista 
