takapää tipahti w211 farkku

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
plutolainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45

takapää tipahti w211 farkku

Viesti Kirjoittaja plutolainen »

Hiukan tässä kyselen kun autoni perä vajosi yhtäkkiä suht reilusti. Renkaat mahtuu kyllä pyörimään mutta on lintan näköinen vaikka takakontti tyhjä. Pari kertaa ajossa antanut alustan varoitusvalon eli auton kuva sivulta, nuoli alas ja visit workshop-teksti. Tämä vikailmoitus häviää kun auton sammuttaa ja lukitsee ovet. Autossa ei ole air-matic:ia mutta ilmajouset takana kylläkin. Ja autohan on w211 220 cdi kombi avantgarde vm.05. Huoltomies epäili puhelimessa autoa näkemättä että vika on ilmajousissa. Ja niinkin erikoine yhteensattuma että alkoi välittömästi talvirenkaiden allelaiton jälkeen. Jotka tosin ovat samankokoiset kun kesärenkaatkin. Neuvokaa viisaat. Kiitos!
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
Tjy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 15.07.2011 11:28
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: takapää tipahti w211 farkku

Viesti Kirjoittaja Tjy »

Voi olla vuoto ilmajousessa tai sitten ilmaletkuissa/liittimissä. Ja jos ei käynnissäkään nouse oikeaan korkeuteen, niin taitaa olla isompikin vuoto kyseessä. Forumilta löytyy paljon juttua tästä vaivasta.
Kannattaa korjata pian ettei mene sitten kompurakin vaihtoon. Ellei jo ole rikki..
S211 E270 CDI -04
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: takapää tipahti w211 farkku

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Renkaan vaihtoon jos liittyy niin jotain lähtenyt irti, letku, asennontunistin sen johto kiinitys rauta tukivarteen,
käykö kompresori?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: takapää tipahti w211 farkku

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Tässä muutama juttu.
Huomio ,jotta voi olla samassa jutussa useampi sivu,jos foorumi ei ole tullut tutuksi.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;




http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 83&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=72739" onclick="window.open(this.href);return false;

Tämän linkin takaa löytyy kompurasta ja releestä hyviä kuva.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 64&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
plutolainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45

Re: takapää tipahti w211 farkku

Viesti Kirjoittaja plutolainen »

kiitos tiedoista

lueskelin nuo viestiketjut ja samankaltaisia oireita on ollut.ei vaan nyt pääse pajalle hetkeen tarkistuttamaan.mulla on tuossa koko perä ihan tasaisesti laskenut, koteloon verrattuna n. 2 senttiä renkaan yläreunan alapuolella on kotelon reunapelti korkeimmalta kohdalta.eli mahtuu hyvin renkaat pyörimään.varoitusvaloa ei ole nyt pariin päivään näkynyt eikä tunnu tuo sää varsinaisesti vaikuttavan, aamulla tuli lunta ja oli selvästi viileämpi.ei vaikutusta. eli seurataan tilannetta.
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
plutolainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45

Re: takapää tipahti w211 farkku

Viesti Kirjoittaja plutolainen »

no niin

auto kävi huollossa ja perän mataluutta alettiin tutkia.nyt pikkupakkasilla on ollut suht matalalla koko ajan ja aina ajossa reilun puolen tunnin ajon jälkeen ilmoittaa visit workshop joka sit poistuu kun virrat sammuttaa.tässä kun pari viimestä päivää ollu +4 ulkona niin perä on korkeammalla.huollossa asiaa selviteltiin ja starin päässä ollessaan toki vika löytyikin.eturengas poies ja kompura esiin.kompura kyllä pyörii mutta ei puske ilmaa.ja koska testausteknisistä syistä auto oli laskettu ihan pohjaan, sitä ei tietenkään saanut ylös. tulos että uusi kompura ja rele tilaukseen.luuletteko että korjaantuu tuolla vai voisiko jrjestelmässä olla vuotoa muualla joka sitten olisi aihuttanut sen että kompura on pyörinyt jatkuvasti ja siitä hajonnut?

itseäni ihmetyttää että miten auto on voinut tässä viime kuukausina olla välillä perä ylempänä ja sitten taas selkeästi alempana jos kompura ei kerta puhalla? vai onko niin että se on mahdollisesti toiminut hrvakseltaan? se käyntiääni kuuluu kyllä aina kun virrat oon kytkeny.

onko sille vanhalle kompuralle korjaajaa täällä foorumilla? pystyykö/kannattaako? ja sit että mitä tuohon vielä nyt lisäksi kannattaa tehdä kun vain vaihtaa kompura ja se rele ja tarkastaa muu järjestelmä vuotojen varalta? vai onko vanhalle kompuralle tehtävissä vielä jotakin?

vai kannattaako lopettaa rimpuilu ja maksaa suosiolla se hinta mitä tästä luksusauton omistamisesta on ihmiselle määrätty :D

auto siis w211 farkku 220 cdi 05
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Re: takapää tipahti w211 farkku

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Melkein kokeilisin ensin pelkällä releen vaihdolla. Jos sekään ei auta niin kompura kehiin. (Oletan, että auto huollossa odottamassa osia tällä hetkellä) Ei kannata heti sitä kompuraa ostaa, jos vanhakin toimii. Eli älä suostu kerta heitolla maksamaan molempia, eka rele, jos ei auta niin kompura lisäks. Eikö ne siellä huollossa saanut testattua vuotaako järjestelmä?
plutolainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45

Re: takapää tipahti w211 farkku

Viesti Kirjoittaja plutolainen »

no ne testas sitä kompuraa ja se pyöri kyllä mutta ei työntänyt yhtään ilmaa esim sormea vasten.samoin starissa kiinni ollessaan kun perä oli laskettu alas niin ei nousseet paineet eikä auto vaikka kompura pyöri.se ilmeisesti voi pyöriä työntämättä ilmaakin? ja järjestelmän vuotoa voi testata vasta kun sinne saadaan painetta ja sehn ei tuolla kompuralla onnstunut.ei itseasiassa edes vaikka järjestelmään yritettiin syöttää paineilmaa pistoolilla.
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: takapää tipahti w211 farkku

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

plutolainen kirjoitti:no ne testas sitä kompuraa ja se pyöri kyllä mutta ei työntänyt yhtään ilmaa esim sormea vasten.samoin starissa kiinni ollessaan kun perä oli laskettu alas niin ei nousseet paineet eikä auto vaikka kompura pyöri.se ilmeisesti voi pyöriä työntämättä ilmaakin? ja järjestelmän vuotoa voi testata vasta kun sinne saadaan painetta ja sehn ei tuolla kompuralla onnstunut.ei itseasiassa edes vaikka järjestelmään yritettiin syöttää paineilmaa pistoolilla.
Tarkista kompurassa oleva paine ventiili
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
plutolainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 18.10.2011 18:45

Re: takapää tipahti w211 farkku

Viesti Kirjoittaja plutolainen »

CDI203 kirjoitti:
plutolainen kirjoitti:no ne testas sitä kompuraa ja se pyöri kyllä mutta ei työntänyt yhtään ilmaa esim sormea vasten.samoin starissa kiinni ollessaan kun perä oli laskettu alas niin ei nousseet paineet eikä auto vaikka kompura pyöri.se ilmeisesti voi pyöriä työntämättä ilmaakin? ja järjestelmän vuotoa voi testata vasta kun sinne saadaan painetta ja sehn ei tuolla kompuralla onnstunut.ei itseasiassa edes vaikka järjestelmään yritettiin syöttää paineilmaa pistoolilla.
Tarkista kompurassa oleva paine ventiili


voiko se paineventtiili aiheuttaa sen että kompura pyörii mut ei työnnä ilmaa? en kyllä ite oo sitä kattonu mut luulis että siellä huollossa osaisivat senkin tutkia ennenkuin vaan vaihtavat kompuran? voiko sen paineventtiiliin vaihtaa tai korjata vaihtamatta koko kompuraa? kun kysyin että saako siihen osia, vastaus oli nimittäin kieltävä.otanko sen entisen kompuran mukaan, osaako täältä joku sellaisen korjata?
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: takapää tipahti w211 farkku

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Virallisissa merkkihuolloissa on politiikkana ettei vanhaa korjata eikä edes ehdoteta sitä vaikka se olisi mahdollista. Kyllä ne osaa tutkia. Se on bisnestä myös tuo vähän kuluneiden käytettyjen osien kauppa. Mitä ehjempi, sen parempi. Tämän sain oppia cdi korkeapainepumppua huoltaessa. Sanoivat että sitä ei voi korjata. Ja se oli tietysti suora valhe.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Alu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 19.12.2011 22:36

Re: takapää tipahti w211 farkku

Viesti Kirjoittaja Alu »

Sama vika meikäläisen E270CDI farkussa, pumppu pyörittää mutta ei muodosta painetta. Pumppu menossa vaihtoon, toivottavasti vika poistuu. Viime talvena perä tippui kaksi kertaa ajossa alas ja nousi itsekseen ylös, kun bussipysäkillä piti tyhjäkäynnillä. Kesällä meni toinen palje. Nyt odotellaan toisen palkeen hajoamista :shock:
Vastaa Viestiin