
Tarvitaanko muuta kun katkeamaton ketju luovutus-todistuksia? Prätkän olen joskus hakenut tallinnasta ja en sitten millään muista mitä kaikkia lappuja
siinä tarvi olla mukana



ELI, MITÄ PAPEREITA TARVITSEN TULLILLE KUN ALAN REKISTERÖIMÄÄN AUTOA.....
No mitäs sitten vaikka tuossa on Viron alv0% ? Ei siihen tarvitse maksaa viron alvia. Auton nolla alvi hinta maksetaan Viroon ja Suomessa Suomen verot. Täts it.sportsman kirjoitti:Huomaa kuitenkin että tuo hintapyyntä on alv 0%. Tämän jälkeen huomaat ettei sen halvempi ole kuin Saksassakaan , mutta hae toki Virosta on jos haluat seikkailua.
En tiedä miten tuo verotus Virossa toimii, mutta jos se toimii yhtään niin kuin useimmissa muissa maissa, niin ei se myyjä kyllä myy sitä nollaverollisena ainakaan yksityiselle.BTriker kirjoitti:No mitäs sitten vaikka tuossa on Viron alv0% ? Ei siihen tarvitse maksaa viron alvia. Auton nolla alvi hinta maksetaan Viroon ja Suomessa Suomen verot. Täts it.sportsman kirjoitti:Huomaa kuitenkin että tuo hintapyyntä on alv 0%. Tämän jälkeen huomaat ettei sen halvempi ole kuin Saksassakaan , mutta hae toki Virosta on jos haluat seikkailua.
Juu, se on selvä, että EU:sta ostetusta autosta ei tarvitse maksaa ALVia Suomeen. Sitä sen sijaan en tiennyt, että virolainen merkintä alv 0% tarkoittaa ettei alv ole vähennettävissä (Suomessahan se tarkoittaa useimmissa yhteyksissä sitä, että hintaan lisätään alv).BTriker kirjoitti:Virolaisissa autojen myynti-ilmotuksissa merkitään alv 0 %:ksi, silloin jos alvi ei ole vähennettävissä. Eli ei tarvitse maksaa. Lainaus Tullin sivuilta:
Autoveron alaisista ajoneuvoista on ennen niiden rekisteröintiä tai käyttöönottoa Suomessa maksettava valtiolle autoveroa.
EU:n ulkopuolelta tuotavista ajoneuvoista kannetaan lisäksi tulli ja maahantuonnin arvonlisävero.
Summasummarun. Jos auto on uutena rekisteröity EU-maahan, on siitä maksettu ostettaessa siihen maahan paikallinen ALV. EU:ssa ei makseta alvia useampaan kertaan. Tätä sovelletaan käytettyjen autojen osalta.
No eikös Liettua ole EU-maaSitten jää vielä kysymys siitä, mitä ko. yksilön tapauksessa vaikuttaa tuo, että auto on Liettuassa.
Sitä virolaisten käyttämää "alv 0 %":n todellista merkitystä en osaa sanoa, mutta kyllä vakaassa uskossa olen, että se tarkoittaa nimenomaan alv:n vähennyskelvottomuutta. Ei noista alv 0 %:a autoista ainakaan mitään alveja mihinkään ole tarvinnut maksaa. Kauppias haluaa hintapyynnön mukaisen hinnan, eikä siihen mitään alveja lisätä.sportsman kirjoitti:Itse olen kyllä eri mieltä tuosta Viron tavasta ilmoittaa auton hinta. Käsitykseni perustuu virolaisen autoliikkeen myyjän
kertomaan. Hän kertoi että alvi0 tarkoitaa ihan samaa kuin Suomessakin mutta autojen hinnat ilmoitetaan Virossa näin koska
suurin osa ostajista ostaa auton firman nimiin.
Mutta voin toki olla väärässäkin .
Jos auto on tuotu Viroon EU-maasta mihin se on uutena rekisteröity, on siitä jo kertaalleen maksettu alvit EU-maassa, joten sitä ei tarvitse maksaa enää toista kertaa.veskola kirjoitti:Se on kyllä pakko olla laitonta kun EU:n sisällä pitää maksaa ALV johonkin EU maahan, eriasia on pystyykö sitä kukaan valvomaan, jos/tai kun myyjä jättää sen maksamatta
Itse en ostaisi koska silloin suomen valtiolla on mahdollisuus periä se 23% ennemmin tai myöhemmin.
Hoh hoijakkaa.. Et siis millään usko siihen, että virolaiset tarkoittasivatkin alv 0 %:a merkinnällä sitä, että alv on vähennyskelvoton?veskola kirjoitti:Se on kyllä pakko olla laitonta kun EU:n sisällä pitää maksaa ALV johonkin EU maahan, eriasia on pystyykö sitä kukaan valvomaan, jos/tai kun myyjä jättää sen maksamatta
Itse en ostaisi koska silloin suomen valtiolla on mahdollisuus periä se 23% ennemmin tai myöhemmin.
Kiitos nopeasta vastauksesta! Nyt selvisi tuo ARK homma vihdoin. Nyt on kiire pankkiin!etrade kirjoitti:Jos ostat yksityiseltä niin ajatte ARK:lle ja teette kaupat siellä. ARK:lla on tarkastushalli ja valmiita kauppakirjapohjia. Unohda kaupat jos yksityinen ei halua ARK:lle .
Autoliike osaa tehdä paperit ja niiden kans taas ARK:lle.
Sitten otat Viron maastavientikilvet ja viinakaupan kautta laivaan.
On Viros pankkia mutta onko 10tonnia paljon? Kaveri sekoili suuremman summan kans Reepenpaanilla täydes kännis ja akka Suomes ihmetteli kun Ählämit vastaa ukon puhelimeen... hävitti vain puhelimen.
Älä nyt ihmeessä mene ARK:lle, jos asiat muutoin ovat kunnossa (rekisteriotteen nimi täsmää myyjän passiin/ajokorttiin tai ostat liikkeestä).Ripper kirjoitti:Kiitos nopeasta vastauksesta! Nyt selvisi tuo ARK homma vihdoin. Nyt on kiire pankkiin!etrade kirjoitti:Jos ostat yksityiseltä niin ajatte ARK:lle ja teette kaupat siellä. ARK:lla on tarkastushalli ja valmiita kauppakirjapohjia. Unohda kaupat jos yksityinen ei halua ARK:lle .
Autoliike osaa tehdä paperit ja niiden kans taas ARK:lle.
Sitten otat Viron maastavientikilvet ja viinakaupan kautta laivaan.
Eihän tuo mitenkään pelkästään Viroon liity. Jos tuo Saksasta, Ruotsista tai vaikkapa Portugalista muun kuin eurospeksatun auton, niin joutuu esittämään lisädokumentaatiota auton kelpoisuudesta.mnuut kirjoitti:Yksi huomio Viron autoista.
Jos Virosta ostettu auto on ensirekisteröity EU:n ulkopuolella esim. Japanissa tai USA:ssa, niin katsastuskonttori vaatii reksiteröintikatsastuksessa vaatimuksenmukaisuustodistuksen. Sa maksaa aika paljon 450-850 euroa tilauspaikasta riippuen. Itse erehdyin tilaamaan kyseisen paperin Veholta.
Virosta taidetaan hakea enemmänkin halpoja käyttöautoja, eikä edes yritetä hakea sitä saaressa asuneen sokean papin lesken kauppaamaa helmeä.Mänis kirjoitti:Jos nyt järjellä kuviota ajattelee, niin en mitenkään voi ymmärtää sitä yhtälöä, miten alunperin saksasta laahatut halvat autot muuttuvat Virossa hyviksi tuontiautoiksi. Ei oo mikään suuri salaisuus, että ne export preis pommit laahataan baltian maihin. Uuden karheaa autoa tuolta voisi katsoakin, kun viron verotus uusien autojen kohdalla on köykäisempää kuin Suomessa. Se, että tuolta löytäisi Saksasta laahatun 10v vanhan helmen, joka kannattaisi tuoda suomeen asti, on melko epätodennäköistä. Jos kielimuuri ja matkustuskammo ovat suurin syy Viroon reissaamiselle, kannattaa hakea auto ihan kotimaasta, ettei tuu pettymyksiä.
Jos on ihan vakuuttunut, että Virossa on täydellinen yksilö juri sinua varten, kannattaa ne siirtotarrat ottaa suomesta mukaan jo menomatkalla. Siinä ei häviä kuin 15e, jos niille ei olekkaan käyttöä.
Moro, autoa ei tullut sitten Virosta mukaan. Suurin osa pelkkää paskaa, ilman huoltokirjoja ja myyjä kattelee taivaalle kun kyselee autosta. Sen sijaan lähdin Berliiniin ja tulin eilen auton kanssa Suomeen. Auto ei oo mese, mutta ehkä seuraavalla reissulla, vaan pösö 407 hdi 2.0 sedan, jota kuinkin kaikki varusteet, vakkari puuttuu. Tällä hetkellä melko tyytyväinen ostokseen, kun kattee suomen varustetasoa niin ei löydy yhtään samanlaista, ei edes lähes. Karstatkin sai poltettua autobahnalla 210km/h lasissa ja tietysti ravitsevaa ohrajuomaa auto täynnä.Heikki Kuitunen kirjoitti:Virosta taidetaan hakea enemmänkin halpoja käyttöautoja, eikä edes yritetä hakea sitä saaressa asuneen sokean papin lesken kauppaamaa helmeä.Mänis kirjoitti:Jos nyt järjellä kuviota ajattelee, niin en mitenkään voi ymmärtää sitä yhtälöä, miten alunperin saksasta laahatut halvat autot muuttuvat Virossa hyviksi tuontiautoiksi. Ei oo mikään suuri salaisuus, että ne export preis pommit laahataan baltian maihin. Uuden karheaa autoa tuolta voisi katsoakin, kun viron verotus uusien autojen kohdalla on köykäisempää kuin Suomessa. Se, että tuolta löytäisi Saksasta laahatun 10v vanhan helmen, joka kannattaisi tuoda suomeen asti, on melko epätodennäköistä. Jos kielimuuri ja matkustuskammo ovat suurin syy Viroon reissaamiselle, kannattaa hakea auto ihan kotimaasta, ettei tuu pettymyksiä.
Jos on ihan vakuuttunut, että Virossa on täydellinen yksilö juri sinua varten, kannattaa ne siirtotarrat ottaa suomesta mukaan jo menomatkalla. Siinä ei häviä kuin 15e, jos niille ei olekkaan käyttöä.
Toki yksittäisissä tapauksissa voi tehdä löytöjä, kuten eräästä tallinnalaisesta liikkeestä, joka tuo autoja Sveitsistä. Lähinnä jenkkipelejä, mutta on siellä euroautojakin joukossa. Siellä on aika-ajoin tarjolla sveitsiläisten talleista löytyneitä helmiä. Nytkin tarjolla on muutama 124:n jotka omin silmin tutkittuna ovat todella hienossa kunnossa.
Itsekin ostin pari vuotta sitten 850:n Volvon, jolla oli 15 vuodessa ajettu huimat 72 tkm ja mukana oli mapillinen dokumenttejä kaikista autolle tehdyistä toimenpiteistä. Ensimmäiseltä omistajalta ostettu ja täysin virheettömässä kunnossa. Jarrut joutui herkistelemään, kun oli ajettu viimeisinä vuosina enää 1000 km vuoteen. Niin ja hintaa oli 1600 euroa.
Käyttöautokategoriaan kuuluvia Viron ostoksia minulla on ollut W168 ja yksi Mondeo. Eivät ne virheettömiä olleet, mutta virheet olivat nähtävissä kauppaa tehtäessä, eikä niissä myöhemminkään mitään hämärää löytynyt. Toki tarkkana saa olla ostaessaan, mutta niinhän se on suomalaisissakin jobbariliikkeissä asioidessaan. Turha väittää, että jobbarit Suomessakaan pelkkää priimaa myisivät.