Timo999 kirjoitti:Ohessa tuunaamaton karvalakki Väyrynen auringonlaskussa.
Vanteet ja kynsikupit...
Timo999 kirjoitti:Ohessa tuunaamaton karvalakki Väyrynen auringonlaskussa.
Muuten siistissä pikkumersussa pistää silmään väärässä kohtaa olevat sivuvilkutHuikko kirjoitti:otan raipaniskuja vastaan
?? Tehtaan jäljiltä ne siinä käsittääkseni ovat? En ole ainakaan siirrellyt. Vai eikö noita ole tehtaan jäljiltä ollenkaan ja sivuvilkut on laitettu maahantuodessa 2005?dealer kirjoitti:Muuten siistissä pikkumersussa pistää silmään väärässä kohtaa olevat sivuvilkutHuikko kirjoitti:otan raipaniskuja vastaan
Ihan vannemielessä, tuohan on kuutoskoneinen tai sitten 420 vai kuinka? Peltivanteet ei pitäisi sopia isoihin kasehin faceliftissä?Ville500 kirjoitti:Pistetääs vielä toi exmersun kuva!
[ http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3090800.jpg ]
Myyty eräälle foorumilaiselle.. Hän saa itse laittaa kuvia nyky asennosta!
Tuo auto oli Jalasjärvellä viime kuussa, 300 SE. Ainoastaan 560-malleissa oli aluvanteet vakiona, joten kyllä 500:n sai teräsvanteilla?karra kirjoitti:Ihan vannemielessä, tuohan on kuutoskoneinen tai sitten 420 vai kuinka? Peltivanteet ei pitäisi sopia isoihin kasehin faceliftissä?Ville500 kirjoitti:Pistetääs vielä toi exmersun kuva!
[ http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3090800.jpg ]
Myyty eräälle foorumilaiselle.. Hän saa itse laittaa kuvia nyky asennosta!
Timo L. kirjoitti:Tuo auto oli Jalasjärvellä viime kuussa, 300 SE. Ainoastaan 560-malleissa oli aluvanteet vakiona, joten kyllä 500:n sai teräsvanteilla?karra kirjoitti:Ihan vannemielessä, tuohan on kuutoskoneinen tai sitten 420 vai kuinka? Peltivanteet ei pitäisi sopia isoihin kasehin faceliftissä?Ville500 kirjoitti:Pistetääs vielä toi exmersun kuva!
[ http://kuvablogi.com/nayta/prev/img3090800.jpg ]
Myyty eräälle foorumilaiselle.. Hän saa itse laittaa kuvia nyky asennosta!
RH kirjoitti:Timo999 kirjoitti:Ohessa tuunaamaton karvalakki Väyrynen auringonlaskussa.
Vanteet ja kynsikupit...
Kiitoskiitos; plussapisteitä on aina kiva saada.Groove kirjoitti:Iso kasa plussia Marko M:n ja Nozkin ruskeille coupeille sekä Timo L:n mersuperheelle.
Japanista, kyllä. Tuotu noin 3 vuotta sitten, kuvat autosta tosin vain viikon vanhoja.Timo L. kirjoitti:Onpa nätti 600 SEL, ilmeisesti Japanista?
Jumalation!adenauer300 kirjoitti:Tässä olisi muutama huono kuva 280S:stä. Autolla on ajettu 425 000km ( 100% erittäin tarkka huoltohistoria on ) , ei koskaan entisöity. 99,9% orggis. Ei MR katsastettu.
Ensimmäinen omistaja ( suomalainen diplomaatti ) on tilannut auton tehtaalta -68 ja saanut sen -69 alussa ( kaikki paperit ovat tallessa, kuittia myöten ), jonka jälkeen hän on itse ajanut sen Hampurista Lontooseen ( alkuperäiset saksalaiset siirtokilvet ovat tallella).
Peilit vaihdettu ja siirretty etulokareihin 1971 Lontoossa muodinmukaisiksi ( alkuperäinen peili kuskin oveen on myös tallessa ).
Auto on tullut Suomeen muuttoautona 1972 ja sen jälkeen se on ollut Espoossa kokoajan.
[ http://i253.photobucket.com/albums/hh52/adenauer300/MB%20280S%201968/MBW108vedest.jpg ]
Kiitoksia tosiaan kehuista!Nozki kirjoitti:Kiitoskiitos; plussapisteitä on aina kiva saada.Groove kirjoitti:Iso kasa plussia Marko M:n ja Nozkin ruskeille coupeille sekä Timo L:n mersuperheelle.
Tuli muuten tuosta Marko M:n coupesta yht'äkkiä mieleen juttu aika samanlaisesta autosta MB Classic -lehdessä. Piti oikein kaivaa esille numero 04 2006, jossa on kertomus vuoden 1979 230C:stä. Se oli ollut samassa perheessä uudesta lähtien, ja laitettu pois liikenteestä 1995, jolloin se oli aika totaalisen karmeasti ruostunut. Sitten oli perheen isännän 65-vuotispäivä lähestynyt 2005:n tienoilla, ja muut perheenjäsenet olivat keksineet, että coupe pitää kunnostuttaa synttärilahjaksi. Olivat sitten suostutelleet isännän luopumaan tuosta tallin perukoille juuttuneesta ruosteisesta raukasta, ja hävittämisen sijaan vieneetkin sen salaa entisöitäväksi. Autosta oli pajalla tehty aivan tolkuttoman hyvän näköinen, ja se oli sitten lopulta lahjoitettu päivänsankarille juhlallisin menoin MB:n Sindelfingenin asiakaskeskuksessa, kuin kyseessä olisi ollut ihan uusi auto. Ei pöllömpi lahja, sanoisin.
Verrattuna Marko M:n autoon, tässä jutun kärryssä on ymmärtääkseni eri väri; 424 Topasbraun ja automaattivaihteisto. Muuten verhoilukangas näyttää samalta, samoin siinä on pähkinäpuupaneelit ja kojelaudassa sama määrä nappuloita, ja pyörissä alkuperäiset teräskapselit. Komeita autoja kumpikin siis.
Mulle tuli Saksasta S202 43C AMG -98. Kävin auton katsastamassa ja samalla varasin siihen EI eu-kilvet, koska ko. aikakauden autoon kuuluu valkoiset kilvet.Heikki Kuitunen kirjoitti:Hienoja pelejä, sillä tuunaaminen parantaa ulkonäköä hyvin harvoin, jos koskaan.
Yksi pieni yksityiskohta kyllä tökkii muutamassa autossa ja se on EU-kilvet "liian" vanhassa autossa. Niillä saa rikottua hienonkin kokonaisuuden..
Tiedän, että kaikki eivät välitä kilvistä, kunhan jonkinnäköiset on katsurilta saanut. Kehotan kuitenkin kaikkia, joita asia pikkasenkin mietityttää tilaamaan lähimmältä katsurilta vanhanmalliset kilvet. Ne kannattaa tietysti tilata nykyisellä rekisteritunnuksella, ettei tule aiheetta kaksikilpistä autoa.
Uudet kilvet ovat ihmeen halvat eli oisko ollunna 13 euroa koko homma, kun viimeksi sellaiset tilailin.
Mun mielestä esim kromikaaret on ollu tehdaslisävarusteena.. Samoin alumiinivanteet! Jos on tilannut mersuun nahkasisustan, onko se tuunaamista?? Onko ainoat tuunaamattomat mersut karvalakki malleja?Aapo.T kirjoitti:Näyttäkää vaan niitä tuunaamattomia mersuja (ilmeisesti kuitenkin kromikaaret, aluvanteet, stereot yms saa olla muokattuja koska olikohan tässä yhtään oikeasti tuunaamatonta autoa?)