Solenoidi on, kunhan siis on kyseessä juurikin samanlainen rivipumppu, siinä ruiskutuspumpun kyljessä samassa kohtaa mistä pumppuun menee dieseli sisälle. Siihen tulee kolme letkua, musta mokkula sisältää paitsi solenoidin niin myös takaiskuventtiilin ja lämpötila-anturin. Mokkulassa on neljäs lähtö, joka on tiivistyneenä pumppuun O renkaalla, eli sitä ei oikein voi ottaa poiskaan, koska letkua ei saa suoraan kiinni pumppuun. Tarvittaisiin sopiva liitin/sovite.
Solenoidin kyljessä on 4 napainen liitin, 2 napaa on lämpötila-anturi ja 2 napaa on se solenoidi ja siihen kun laittaa 12V niin se napsahtaa auki ja auton pitäisi käynnistyä / sinne voi painaa dieseliä sisälle.
Tuossa hassussa youtubevideossa kohdassa 3:56 on stillkuva kytkentäkaaviosta,
vasemmanpuoleinen[7b] ruutupaperi, pyöreän liittimen nastat 2 ja 3 on ne solenoidin pinnat. Siinä miltei tarvittaisiin tuommonen liitin ja pätkä johtoa niin sinne on helpompi syöttää sähköä. Sitä en osaa sanoa mistä auton johtosarjasta tuon piuhan toinen pää löytyisi, mutta itse syötin tuosta vain solenoidin kyljestä kun oli semmonen liitin käytettävissä.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FB-BfNlVVOc[/youtube]