Daami laskee alleen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Daami laskee alleen

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Alkaakohan ikä painaa vai mikä mahtaa olla syynä vanhan rouvan pidätysvaikeuksiin. Aamuna muutamana on oikean etupyörän takana ollut pieni läntti, vettähän se. Muutenkin oudoksutti, kun tuulilasin pesunesteen merkkivalo tykkäsi syttyä omia aikojaan, vaikka koko pesuria ei edes käytetty.
En aio turvautua oikoteihin hankimalla rouvalle TenaLady-pakettia, vaan pesunestesäiliön pohja on syytä korjata. Tonkka ei ole ollut vielä irti, analyysin tein eilen ehtosella, eikä asennusintoa enää ollut koko päivän kestäneen ruohonleikkuu- ja kasvimaan möyhennyssession päälle :x .
Jostain lienee reikä kuitenkin ilmestynyt nassakan pohjaan - miksi ja miten, jäänee hämärään. Mutta milläpä tuon paikkaa - mikä tuohon muoviin parhaiten tarttuu ja mikä kestää "tenun" ja saippuaveden tai mitä siellä milloinkin sitten on :shock: ?
Viimeksi muokannut Kaapo, Ma 26.05.2003 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Vaikeaa

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Heip!

Vesi on aika kiusallista ainetta, kun se pitäisi saada pysymään risassa ämpärissä. Äkkiseltää tulee mieleen vanha rakennusmiesten suosima harrastus, pannaan sikaa.

Sika muodostaa sellaisen mukavan elastisen sauman, joka saattaisi tuossa kestääkin. Toisaalta koko pöntön ympärille voisi koittaa vetäistä tiivistä muovipussia (korts...).
Terveisin
Tero
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Sikahyvää

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Sian paneminen ei tosiaan tullut aivan ensimmäisenä mieleen, mutta se kestänee kemiallistakin rasitusta?? Mielellään tuon paikkaisi pitävästi, sillä eihän se ole soveliasta, että rouvalla pohjaproppu falskaa julkisilla paikoilla. Muutenkin tuon pöntön hankinta voi olla onnen kauppaa, kun siinä on vielä ne vedenlämmityskierukatkin sisuksissa. Voi olla varaosana tyyris..... :shock: Veikkaan, että juuri tämäntapaiset komponentit on osattu hinnoitella reilulla kädellä - ei niitä kysytä aivan samaan tahtiin kuin tavallisia kulutusosia.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14214
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

.........

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mitä todennäköisimmin jommankumman pumpun ja säiliön välinen tiiviste on kovettunut, ja falskaa vettä läpi. Pumputhan ovat painamalla kiinni säiliössä, ja välissä on millin, parin paksuinen kumitiiviste. Tämä kovettui iän myötä W124:ssä, ja vaihto uuteen (vaihdettiin myös uusi käytetty pumppu) korjasi asian.

Itse säiliön luulisi olevan "ikuinen". Katsastapa asia.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Jasså

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Siepä se sanoit. Kovasti alkoikin askarruttaa, notta mikä sen tonkan pääsisi rikkomaan noin vain. Puoli vuotta sitten säiliö oli irti, kun akun vaihto olisi muuten mennyt melkoiseksi jonglööraamiseksi. Tuolloin pumpunjuuret eivät vielä falskanneet, mutta jos tiiviste koppuroituu niin onhan se sitten menoa, aika aikaa kutakin sanoi pässi, kun päätä leikattiin. Täytyy laittaa Arja-tädin askartelukerho pystyyn ja mennä suosista tiivistekaupoille. Taitaa vaan olla aika eksoottinen osa KL:n tai Motonetin kaiffareille. Vehostako sait uuden W124:ään vai käykö siihen joku yleismallinen tarvikerinkula :shock: ??
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14214
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Jopp

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Varmasti kumesliikkeestäkin löydät oikeanlaisen rinkulan, jos mallin kanssa paikalle menet. Muistaakseni tilasimma punpun Venetmäeltä, jolloinka laittoivat tiivarin mukaan. En muista tarkkaan.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Meikäläisellä oli puhki se vesiletku ja vuoti säiliö pikkuhiljaa aina tyhjiin. Se oli jokseenkin siitä konepellin saranan kohdalta puoliksi poikki. Siinähän on semmonen taitos siinä letkussa; kai se joutuu aikas koville, kun konepeltiä avataan ja suljetaan. Noh, jokatapauksessa vuotokohta letkussa oli säiliön alapuolella ja säiliö tyhjeni päivän aikana.
Hain sitten yleismallista letkua KL:stä ja korvasin letkun sillä. Hyvin on toiminut.

Ps: Ihmettelin sen alkuperäisen letkun lämmityselementtejä ja tulin siihen tulokseen ettei niitä ollut alunperinkään kytketty. Ei ainakaan ollut sieltä säiliön päästä mitään kytkentää. Selvät piuhat niiden letkujen ympärillä oli, mutten saanut toimintaperiaatetta selville. Liekö sekin joku lisävaruste, jonka piuhat kytketään vasta sen jälkeen kun on ruksannut varustelistaan lämmitettävät pesurinletkut? :lol: Vai voisko se kytkentä olla siellä toisessa päässä konepellin sisässä? Kuinkas muuten on niiden suuttimien kanssa, onko ne lämmitetyt vai ei? :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pasi M. kirjoitti:Meikäläisellä oli puhki se vesiletku ja vuoti säiliö pikkuhiljaa aina tyhjiin. Se oli jokseenkin siitä konepellin saranan kohdalta puoliksi poikki.
Letku on katki on kuin kanan jalka ja täsmälleen samasta kohdasta kuin omassasikin. Otti itseensä jo talvella, kun konepeltiä vatkattiin auki ja kiinni aamuin illoin - se hemmetin lohkontöpseli kun on konetilassa. Lopullisen niitin letku sai, kun nostin akun vaihdon yhteydessä konepellin 90 asteen kulmaan. Meni kireälle :( . Letku on nyt korjattu epämersumaisesti ilmastointiteipillä kunhan uutta tavaraa seuraavan kerran tulee haettua. Voi se tosiaan pissiä myös siltäkin kohdalta. Mutta tosi kovalla paineella vettä tulee tuulilasille, joten ei falskaa ainakaan hirveitä.

Enpä ole kuullut, että pesurin letkut olisivat lämmitetyt. Itse pesurisäiliö kylläkin ja suuttimet myös - eikös siinä esitteessäkin oltu mainittu asiasta oikein erikseen. Mutta ei ainakaan viime talvena lumi mihinkään sulanut suutinten ympäriltä. Toisaalta eivät kyllä koskaan olleet jäässäkään - huonostikin tenutettu pesuvesi tuli läpi kovillakin pakkasilla.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Jukka N. kirjoitti:
Pasi M. kirjoitti:Meikäläisellä oli puhki se vesiletku ja vuoti säiliö pikkuhiljaa aina tyhjiin. Se oli jokseenkin siitä konepellin saranan kohdalta puoliksi poikki.
Letku on katki on kuin kanan jalka ja täsmälleen samasta kohdasta kuin omassasikin. Otti itseensä jo talvella, kun konepeltiä vatkattiin auki ja kiinni aamuin illoin - se hemmetin lohkontöpseli kun on konetilassa. Lopullisen niitin letku sai, kun nostin akun vaihdon yhteydessä konepellin 90 asteen kulmaan. Meni kireälle :( . Letku on nyt korjattu epämersumaisesti ilmastointiteipillä kunhan uutta tavaraa seuraavan kerran tulee haettua. Voi se tosiaan pissiä myös siltäkin kohdalta. Mutta tosi kovalla paineella vettä tulee tuulilasille, joten ei falskaa ainakaan hirveitä.

Enpä ole kuullut, että pesurin letkut olisivat lämmitetyt. Itse pesurisäiliö kylläkin ja suuttimet myös - eikös siinä esitteessäkin oltu mainittu asiasta oikein erikseen. Mutta ei ainakaan viime talvena lumi mihinkään sulanut suutinten ympäriltä. Toisaalta eivät kyllä koskaan olleet jäässäkään - huonostikin tenutettu pesuvesi tuli läpi kovillakin pakkasilla.
HAHA!!
Mullakin oli Ässästä letku poikki juuri siitä saranan mekanismin kohdalta. Joskus talvella oli yhdestä kiinnikeestä päässyt irti ja sitten oli jäänyt vipstaakien väliin. Olin menossa katsastukseen seisonnan päätteeksi, kun matkalla huomasin. Ilmastointiteippiä minimasnista ja matka jatkui. Jatkuu muuten vielä tänäpäivänäkin ja saa jatkuakkin. Lämpövastus säilyi onneksi ehjänä.
Vastaa Viestiin