joo elikkäs tuli laitettua tuossa pari kk sit itellekkin meesu. elikkäs koneena on 2litranen kaasari jonka ois tarkoitus vaihtua ruiskuun... mielessä pyörii turboa yms mutta kaikki aikanaan kun korttiinkin vielä pikkusen alle 2v. ens kesänä olisi tarkoitus vetaassa maalit pinttaan ja muutenkin koria laitella jotain härömpää vannetta ja kunnolla tonttiin... pientä on jo tullut laiteltua, pieni lippa etupuskimeen päivävaloa tukavalot lakattu puneiseksi xenonia yms. joo ja värin ois tarkoitus pitää musta mutta sävy todennäköisesti vaihtuu.. pohjia alkaa tekemään keväällä ja kaveri maala kesällä.. talven aikana ois tarkoitus puslittaa koulussa alusta ja vaihtaa kansipahvi ja koneistaa kansi ennen korttia... sisustalle tulee tapahtumaan kummia koska nyt alkuperäinen punainen kangas sisusta joka on HIRVEÄN näköinen nahkasisusta kummittelee alitajunnassa ja tekijä ois jo valmiina etupenkit toden näköisesti vaihtuu väyrysen sähköpenkkeihin kuvia tulee kun kerkiän ottaa kun kerkeän pestä ja kuvata.. niin ja tuio etu puskin on jo maalattu mustaksi ja muovihelmatkin vaihtuu korin väriin ja kahvat yms.
Viimeksi muokannut jjolle_, Su 03.02.2013 17:06. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
s210 320cdi avantgarde -00
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
Onhan se kiva että uusia mersuharrastajia tulee, vaikkakin vähän nuorempaakin. Vaikka itsekin olen vielä täysi kakara, niin muutama asia;
1) Kuvat, kuvat tekevät projektin.
2) Kirjoitus asu on hirveetä, jos vähän jaottelee ja kuvien kanssa jakaa tekstiä niin paranee
3) Kaikki suunnitelmat tuntuis olevan 'mielessä pyörinyt, mitään en asian eteen tehnyt'
Hieman panostaa niin hyvä tulee! Toivotaan onnea projektiin
kaikki aikanaan, koulussa kirjotellessa ei ole kuvia lisätä... oon tuota päivät pitkät laitellu kaikkeen ei vaan oo varaa heti laittaa hiljaa hyvö tulee... oon jo katsellu turboo ja sisustan tekijä on valmiina... talvella sisusta valmiiks...
s210 320cdi avantgarde -00
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
joo elikkä viikonloppuna tuli sit laitettua uudet väliaikais vantee, 17tuumaset anterat jos joku haluaa semmoset niin voi myyä poiski..
joo ja tännään tuli sit hommailtua mersun kanssa. tuli vaihdetua moottoriöljyt ja kaikki suodattimet... ja sit viel jäähdytin nesteet tuli samalla vaihdettua ja painotettua renkaat koska täristi niin v*tusti huomena taas sit lähtee vaihtaan peräöljyt ja jos samalla jotain pienta (:
jos sitä tässä sais maalaajan kanssa lyötyä sopimus lukkoon kesäksi... kyllä siitä vielä jotain tuleee
s210 320cdi avantgarde -00
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
elikkäs mistä ois viisainta tilata nuot konheen osat? ois tarkotus ottaa kone pois ja koulussa vaihtaa takomännät ja kiertokanget ja venttiilit ja koineistaa koko kone, ois tarkotus valmistella sitä turbolla, ja ruisku tulee samalla ja uusi moottorin ohjaus, vinkkii ois ihan jepaa )
s210 320cdi avantgarde -00
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
Ite en välttämättä lähtisi tuosta kaasarikoneesta rakentelemaan mitään. Jos haluu alkaa rakentelemaan ahdettua moottoria niin ite alkaisin tekemään sitä joko 2.3 M102 tai 2.6 M103. Helpoimmalla pääsis kun Hommaa tommosesta W202 2.3 kompressori moottorin ja tiputtaa sen tenavan keulalle.
meinasin laittaa ruiskuksi tuon koneen.. onhan tässä viel melkeen kortti ikään 2v... siinä ajassa rakentaa kyllä kaasari koneenki ja ei tehotavotteita ole älyttömästi.. kohan sais enemmän ko 102hv
s210 320cdi avantgarde -00
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
Juu kylhä siitäki rakentaa ahdetun koneen jos halua, Mutta kun alat turbottamaan niin joudut ostamaan tuohon männät ja kanget nje. niin veikkaan että muutaman huntin moottori (2.3 M102) enään tunnu budjetissa. Onhan siinä enemmän potenttiaaliakin. Ruiskullekkin on valmiina imusarja. Jos haluaa vaan pientä tehon lisäystä niin itse vaihtaisin vaikka 2.3 moniventiili koneen, tulee varmasti halvemmaksi kuin tuon koneen ahtaminen. Mutta jos haluaa harrastaa niin eihän siinä kaasarikoneen ahtamisessakaan mitään väärää ole
männät ja kangetmeinasin vaihtaa tänä talvena... ja kannenkoneistaa yms.sitten jakopäänja pientä mukavaa, vinkkiiois ihan kivaa että mistä ois viisain tilata nuokoneen osat?:) onhan tuo 2,3 ollut mielessä mutta ei näytä paljoa olevan myynnissä? ja tuo kompressori näyttä olevan prkleen kallis jos sitä alkaa vielä rakentamaan...
s210 320cdi avantgarde -00
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
nettiautosta nopeesti katottuna 500 egee lähtee jo eka 230 ja 700 egee saa jo 300. Forumin myyntipalstalta varmaa saa sopuhintaa tommossen 2.3. Mutta kuten sanoin jo, saahan sen 2.0 tehdä myös. Veikkaan että et löydä mistään tuohon valmista sarjaa. Elikkä taitaa mennä mittojen mukaan tilaamiseksi.
niinhän tuo saattaa olla, 12v 2.3 näky nythalvinolevan 250 eukkoa...miettiä tässä nyt että mistä alan rakentammaan mutta saman sitä melekhen joutuu tuolla 2.3 konneelle tekehmän...
s210 320cdi avantgarde -00
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
Jos haluat alkuun budjetti ahtamisen niin ostat jonku pienen ahtimen esim T25 / T28 garret. pulttaat sen ton 2.3 kylkeen ja käytät 0.5 ahdoilla. Veikkaan että tuo 2.3 alakerta kestää sen verran painetta ja tuo ke-jettikin pelaa. Veikkaan että ~180hp vois irrota.
mutta sama se on nyt laittaa se alakerta ja kansi ennen kuin pulttaa koneen kiinni kuin tässä on vielä korttiin ikää... mistäs sitä tietää jos nälkä kasvaa syödessä ;) tietääkö kukaan mistä saisi sopivasti aknget ja männät yms?
s210 320cdi avantgarde -00
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
Eikös mosselmanin turbokitillä otettu 122hp ruiskukoneesta 180hp ihan vakiohiluilla ja vakioruiskulla? Tuohon asti siis ainakin uskaltaa vetää vakiohiluilla ja ei tarvi heti takokonetta rakentaa. Tuolta turbopuolelta löytyy tomantin tarina 2.0 tenavan turbottamisesta, kannattaa lukasta!
missä hinnoissa nuo pyörii? kiinnostas kyllä tuommonen mutta vois tuon koneen siltikin käydä läpi josnälkä joskus kasvaa pitääpä selata tuotaebaytajos suttisi löytymään:)
s210 320cdi avantgarde -00
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89
Turbona alkuperäises sarjas on ollu kkk k26 joita ei enää saa uusia samanlaisia, samaa turboa käyttäny audi 200 ja porsche 924.
Ja se tilan ahtaus mikä tuola pakosarjan ja moottorin korvan (joka on mosselmanis erilainen kuin vaparis) välis on niin se rajoittaa todella paljon ahtimen kokoa, itselläkin mittailut vielä kesken että saisko sinne sopimaan kkk k27 tai holsetin vastaava..
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Focus ST Diesel -17
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
tuli tännään taas vähän laiteltua:)
etu jousista kiekka pois ja uudet 13mm kumit yläpäähän.. ja taakse uudet jouset joista kiekka pois ja 13mm kumit yläpäähä... jos sitä sitten ennen korttiä säädettävä alusta:)
s210 320cdi avantgarde -00
ex s124 300tdt -92
ex s124 320 24v -93
ex w201 -89