200d savuuttaa kylmänä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juhah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 26.03.2004 12:24
Paikkakunta: vantaa

200d savuuttaa kylmänä

Viesti Kirjoittaja juhah »

Eli mistäköhän moinen voisi johtua kun vanhan farkkuni kone työntää sinistä savua ilmoille kylmänä niin että on koko mäki savun peitossa ja kone ontuu ja käy epätasaisesti kylmänä mutta lämmetessään molemmat ongelmat poistuvat. Remppa on moottoriin tehty eikä vie öljyä ja muutenkin pelittää mainiosti ajattelimpa kumminkin kysäistä neuvoja moisiin oireisiin kun naapurini aamulla leukaili töihin lähtiessäni että olenko tarjonnut meseäni puollustus voimille savukoneen kehittäjäksi .
Jussi
Avatar
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:47

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Venttiilin ohjurin kumit varmaan vähän falskaa....
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Re: 200d savuuttaa kylmänä

Viesti Kirjoittaja M.K »

juhah kirjoitti:Remppa on moottoriin tehty eikä vie öljyä
Suuttimet vuotaa
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Pakko sen on vähän öljyä viedä, ainakin silloin kun lykkää sinistä sauhua. Se on juuri öljy kun palaa silloin. Jos "remppaa" on tehty, voi johtua männänrenkaista ettei ole sisäänajautuneet vielä kunnolla, tai sitten nuo ohjurinkumit vuotaa jostain syystä.
Toimiiko hehkut kunnolla että sytyttää heti kaikilla?
Mitä öljyä käytät moottorissa?
juhah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 26.03.2004 12:24
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja juhah »

Teboilin täyssynteestistä ja liittyisikköhän tuo kylmänä huonosti käyminen tähän samaan ongelmaan ja itsekkin ajattelin että pelaakohan hehkut kunnolla kun hehkutus aika on kohtalaisen pitkä vai kuuluukohan se tähän vuosimalliin 83 ja lämpöisenä kone tosiaan käy ja kukkuu moitteetomasti eikä myöskään savuuttele
Jussi
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

juhah kirjoitti:Teboilin täyssynteestistä ja liittyisikköhän tuo kylmänä huonosti käyminen tähän samaan ongelmaan ja itsekkin ajattelin että pelaakohan hehkut kunnolla kun hehkutus aika on kohtalaisen pitkä vai kuuluukohan se tähän vuosimalliin 83 ja lämpöisenä kone tosiaan käy ja kukkuu moitteetomasti eikä myöskään savuuttele
Minäkin veikkaisin, että joku hehku oikkuilee. Samaa aiheuttaa kyllä myös huonosti sumuttava suutinkin.
Myös väsynyt pumppu aiheuttaa samaa. Minulla meinaan toisella 600tkm ajetulla alkuperäisellä pumpulla työntää sinistä n. 5 minuuttia käynnistyksestä kylmänä ja juuri huolletulla ja säädetyllä pumpulla ei savuta, kun pikkasen heti käynnistyksen jälkeen.

200D:ssä sain savutuksen vähenemään suutinkärkien vaihdolla....ekat 500km savutti kyllä enemmän, kun ennen remppaa...mutta sitten väheni ja melkein loppui.

Vanha 300D savutti sinistä aivan sikana, kun yksi pytty oli pelistä pois. Kun ykkösen suutinputken aukaisi savutus lakkasi, eli savu oli juuri palamtonta löpöä, eikä öljyä.
juhah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 26.03.2004 12:24
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja juhah »

Kiitokset kaikille asiallisista vastauksista tämä menopeli on ollu käytössäni vasta muutaman kuukauden ja en ole näiden dieseleiden suhteen oikein vielä perillä mutta oppia ikä kaikki
Jussi
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

mun 200d:ssä vähän samaa ongelmaa, mutta ei savuta....ontuu vaan kun laittaa käymään :? olisiko ehdotuksia mistä voisi johtua?
suuttimet, hehkut katottu ei vikaa....venttiilin nostajat ja muut vaihdettu...(tuskin se nyt noista nostajista olis johtunukkaan mutta kuitenkin)
voisiko olla pumpussa jotain sanomista? :oops:
Avatar
JussiK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Su 06.04.2003 22:38
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JussiK »

Auto dieselfirmaan ja
- puristusmittaus
- suuttimien paineiden tarkistus

ja mikäli nämä kunnossa niin

- venttiilien säätö
- pumpun ajoitus

Tulee kerralla oikeata tietoa ja auto kuntoon.
- Köyhyys periytyy -


Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita



Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Tuo pumpun ajoitus onkin ainoa mikä on tekemättä :?
Pystyykö tuota pumpun ajoitusta säätämään koti konstein? :oops:
parempi kyllä toisaalta viedä suoraan diesel firmaan....vois ruuvata vähä syöttöjä samalla :)
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

teinitähti kirjoitti:Tuo pumpun ajoitus onkin ainoa mikä on tekemättä :?
Pystyykö tuota pumpun ajoitusta säätämään koti konstein? :oops:
parempi kyllä toisaalta viedä suoraan diesel firmaan....vois ruuvata vähä syöttöjä samalla :)
pystyy säätään. tarvit vain pumpun ajoitus tapin.
muistaakseni 11mm paksu akseli ja keskelle 1.2mm leveä ura.... :roll:
esim. poran terästä tulee hyvä aihio jos ei ole sorvia ja akselia käytössä :shock:
www.thaiklupi.fi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tai 11mm poranterrä johon sahaa rautasahalla keskelle uran. 124sissa kyllä näkee peilin kanssa silmälläkin koska se hahlo on keskellä tarkistusreikää.
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Moi!

Taisi jo moni vihjata, että hehkut ei ole kunnossa.
Mulla oli sedanissa samanlainen "savukone" ja rynkytys ongelma kylmänä.

Yleismittari sanoi, että virta kiertää kaikissa hehkutulpissa, mutta kun otin jokaisen tulpan vuorollaan irti ja koitin miten toimii, niin johan löytyi yksi tulppa joka lämpesi tuskin nimeksi. Kunnossa olevathan lehahtivat hetikohta punahehkuisiksi.

Vaihdoin rikkinäisen niin loppui kylmäsavustus...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Vastaa Viestiin