200d savuuttaa kylmänä
200d savuuttaa kylmänä
Eli mistäköhän moinen voisi johtua kun vanhan farkkuni kone työntää sinistä savua ilmoille kylmänä niin että on koko mäki savun peitossa ja kone ontuu ja käy epätasaisesti kylmänä mutta lämmetessään molemmat ongelmat poistuvat. Remppa on moottoriin tehty eikä vie öljyä ja muutenkin pelittää mainiosti ajattelimpa kumminkin kysäistä neuvoja moisiin oireisiin kun naapurini aamulla leukaili töihin lähtiessäni että olenko tarjonnut meseäni puollustus voimille savukoneen kehittäjäksi .
Jussi
Re: 200d savuuttaa kylmänä
Suuttimet vuotaajuhah kirjoitti:Remppa on moottoriin tehty eikä vie öljyä
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Pakko sen on vähän öljyä viedä, ainakin silloin kun lykkää sinistä sauhua. Se on juuri öljy kun palaa silloin. Jos "remppaa" on tehty, voi johtua männänrenkaista ettei ole sisäänajautuneet vielä kunnolla, tai sitten nuo ohjurinkumit vuotaa jostain syystä.
Toimiiko hehkut kunnolla että sytyttää heti kaikilla?
Mitä öljyä käytät moottorissa?
Toimiiko hehkut kunnolla että sytyttää heti kaikilla?
Mitä öljyä käytät moottorissa?
Teboilin täyssynteestistä ja liittyisikköhän tuo kylmänä huonosti käyminen tähän samaan ongelmaan ja itsekkin ajattelin että pelaakohan hehkut kunnolla kun hehkutus aika on kohtalaisen pitkä vai kuuluukohan se tähän vuosimalliin 83 ja lämpöisenä kone tosiaan käy ja kukkuu moitteetomasti eikä myöskään savuuttele
Jussi
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Minäkin veikkaisin, että joku hehku oikkuilee. Samaa aiheuttaa kyllä myös huonosti sumuttava suutinkin.juhah kirjoitti:Teboilin täyssynteestistä ja liittyisikköhän tuo kylmänä huonosti käyminen tähän samaan ongelmaan ja itsekkin ajattelin että pelaakohan hehkut kunnolla kun hehkutus aika on kohtalaisen pitkä vai kuuluukohan se tähän vuosimalliin 83 ja lämpöisenä kone tosiaan käy ja kukkuu moitteetomasti eikä myöskään savuuttele
Myös väsynyt pumppu aiheuttaa samaa. Minulla meinaan toisella 600tkm ajetulla alkuperäisellä pumpulla työntää sinistä n. 5 minuuttia käynnistyksestä kylmänä ja juuri huolletulla ja säädetyllä pumpulla ei savuta, kun pikkasen heti käynnistyksen jälkeen.
200D:ssä sain savutuksen vähenemään suutinkärkien vaihdolla....ekat 500km savutti kyllä enemmän, kun ennen remppaa...mutta sitten väheni ja melkein loppui.
Vanha 300D savutti sinistä aivan sikana, kun yksi pytty oli pelistä pois. Kun ykkösen suutinputken aukaisi savutus lakkasi, eli savu oli juuri palamtonta löpöä, eikä öljyä.
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
mun 200d:ssä vähän samaa ongelmaa, mutta ei savuta....ontuu vaan kun laittaa käymään
olisiko ehdotuksia mistä voisi johtua?
suuttimet, hehkut katottu ei vikaa....venttiilin nostajat ja muut vaihdettu...(tuskin se nyt noista nostajista olis johtunukkaan mutta kuitenkin)
voisiko olla pumpussa jotain sanomista?

suuttimet, hehkut katottu ei vikaa....venttiilin nostajat ja muut vaihdettu...(tuskin se nyt noista nostajista olis johtunukkaan mutta kuitenkin)
voisiko olla pumpussa jotain sanomista?

Auto dieselfirmaan ja
- puristusmittaus
- suuttimien paineiden tarkistus
ja mikäli nämä kunnossa niin
- venttiilien säätö
- pumpun ajoitus
Tulee kerralla oikeata tietoa ja auto kuntoon.
- puristusmittaus
- suuttimien paineiden tarkistus
ja mikäli nämä kunnossa niin
- venttiilien säätö
- pumpun ajoitus
Tulee kerralla oikeata tietoa ja auto kuntoon.
- Köyhyys periytyy -
Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita
Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita
Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
pystyy säätään. tarvit vain pumpun ajoitus tapin.teinitähti kirjoitti:Tuo pumpun ajoitus onkin ainoa mikä on tekemättä![]()
Pystyykö tuota pumpun ajoitusta säätämään koti konstein?![]()
parempi kyllä toisaalta viedä suoraan diesel firmaan....vois ruuvata vähä syöttöjä samalla
muistaakseni 11mm paksu akseli ja keskelle 1.2mm leveä ura....

esim. poran terästä tulee hyvä aihio jos ei ole sorvia ja akselia käytössä

www.thaiklupi.fi
Moi!
Taisi jo moni vihjata, että hehkut ei ole kunnossa.
Mulla oli sedanissa samanlainen "savukone" ja rynkytys ongelma kylmänä.
Yleismittari sanoi, että virta kiertää kaikissa hehkutulpissa, mutta kun otin jokaisen tulpan vuorollaan irti ja koitin miten toimii, niin johan löytyi yksi tulppa joka lämpesi tuskin nimeksi. Kunnossa olevathan lehahtivat hetikohta punahehkuisiksi.
Vaihdoin rikkinäisen niin loppui kylmäsavustus...
Taisi jo moni vihjata, että hehkut ei ole kunnossa.
Mulla oli sedanissa samanlainen "savukone" ja rynkytys ongelma kylmänä.
Yleismittari sanoi, että virta kiertää kaikissa hehkutulpissa, mutta kun otin jokaisen tulpan vuorollaan irti ja koitin miten toimii, niin johan löytyi yksi tulppa joka lämpesi tuskin nimeksi. Kunnossa olevathan lehahtivat hetikohta punahehkuisiksi.
Vaihdoin rikkinäisen niin loppui kylmäsavustus...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)