
pumppuko rikki?(202 riisseli....apua kaivattais!!!!
pumppuko rikki?(202 riisseli....apua kaivattais!!!!
Nyt kaipaisin kipeästi tietoa joltakin....kys.kuuluu.Autoni on mersa 202 riisseli ja siihen tuli polttoainepuolelle joku häikkä kun auton käyntiin laittaa.Ensiksi oikea hehkutus ja käyntiin,no käyntiinhän se lähtee mut heti syttyy epc merkkivalo, joka ilmeisesti viittaa johonki polttoaineongelmiin vai?Sit se sammuu.Sit uudelleen käyntiin ja sit ei sytykkään epc vaan auto kyl käy mut huonosti.No siinä noin 5-min.se ravistaa ja rupee pelaan ihan ok. Onko tässä joku punppuvika?ilmavika?tai joku muu?Olen kuullut et täsä mallissa on heikko polttoainepumppu(lucas).......olenko oikeassa.Mistä saa kohtuu hintaan uuden pumpun tai tehaskunnostetun.Missä kannattais laitattaa ja kuinka paljon lysti maksaa.Toivottavasti saan apua.KIITOS JO ETUKÄTEEN!!!!!Auto jonka omistan on...w202 diesel-97..4/97.touring automatic. 

- matti virta
- Vakiokalustoa
- Viestit: 205
- Liittynyt: To 17.04.2003 14:50
MB C220D
Tietämättä missäpäin vaikutat... Autooni (-96 , c220d) laitettiin vaihtopumppu
Porvoon Dieselissä, ei moittimista, olikohan hintaa n. 1300e.
Samalla laitettiin uudet hehkut, vaikkei niissä vikaa ollutkaan.
Porvoon Dieselissä, ei moittimista, olikohan hintaa n. 1300e.
Samalla laitettiin uudet hehkut, vaikkei niissä vikaa ollutkaan.
Re: MB C220D
Asun Oulussa ja en pelekää polliisia.Omistan mersan c220d-97 jolla on ajettu vain 255000km ja nyt jos pumppu menee niin.........lisää halakoja vaan pesään.matti virta kirjoitti:Tietämättä missäpäin vaikutat... Autooni (-96 , c220d) laitettiin vaihtopumppu
Porvoon Dieselissä, ei moittimista, olikohan hintaa n. 1300e.
Samalla laitettiin uudet hehkut, vaikkei niissä vikaa ollutkaan.
Re: pumppu
Joo alampa täsä soitteleen et jos sais testiin jos sinne asti pääsis.Oulusaki dieselkorjaamo, mut diesel tur,mut ?????Kiitti kauheesti ja rahallahan noita saa.En kerennyt saada uutta c-klassea kun toi petti.kaurmi-8 kirjoitti:Jorma Naumanen Kuopion Diesel huolto tekee paljon niitä pumppuja soita sinne ja kyseleppä Jorkilta neuvoa. Puhelin numero Jorkille on 0500-577374
Asun Olussa,joo testiinhän se lähtee!!!!Pitääpä tsekata tuokin asia mistä kerroit.Joo se tekee tuota joka aamu kun ajaan lähtee,mut kun heti lämpee niin pelaa.Kiitoksia sulle tiedoista.!!!!!!!!dealer kirjoitti:Ensin tarkistus, ettei pumpun johtonippu ole hankautunut puhki öljynsuotimen vieressä oleva lauhduttimen nurkkaan, sitten vikatestiin.
Kuopion Dieselhuolto korjaa noita pumppuja.
Missäpäin asut ?
Hehkuista
Muistan kuulleeni/lukeneeni jostain että jos EPC valo palaa käynnistyksen jälkeen tai koko ajan auton käydessä niin hehkut /hehku on rikki. Kannattanee ne katsoa ensin ennen pumppuremontteja
Toi huono käynnistyvyys viittaisi myös mahd hehku tai ilmaongelmiin...

MB C180 vm -95
Re: Hehkuista
Muistit/ luit väärin.ttiikeri kirjoitti:Muistan kuulleeni/lukeneeni jostain että jos EPC valo palaa käynnistyksen jälkeen tai koko ajan auton käydessä niin hehkut /hehku on rikki. Kannattanee ne katsoa ensin ennen pumppuremonttejaToi huono käynnistyvyys viittaisi myös mahd hehku tai ilmaongelmiin...
Jos hehku palanut niin se on hehkun merkkivalo joka siellä killuu, ei suinkaan EPC- valo.
Toki hehkut kannattaa tarkistaa, ei se merkkivalo aina kerro kaikkea.
Joku mersupurkaamo??
Re: Hehkuista
ttiikeri kirjoitti:Muistan kuulleeni/lukeneeni jostain että jos EPC valo palaa käynnistyksen jälkeen tai koko ajan auton käydessä niin hehkut /hehku on rikki. Kannattanee ne katsoa ensin ennen pumppuremonttejaToi huono käynnistyvyys viittaisi myös mahd hehku tai ilmaongelmiin...


Jos kerran ilmaa on niin vaihda ne suodattimen juuressa olevien putkien O-renkaat ihan ensimmäisenä, niitäkin vikoja on joskus ollut.
On taatusti sitä remonttia siitä halvimmasta päästä
Sekin voi periaattessa sytyttää EPC-valon, jos ilmaa järjestelmässä (spekulointia/ epävarmaa tietoa).
On taatusti sitä remonttia siitä halvimmasta päästä

Sekin voi periaattessa sytyttää EPC-valon, jos ilmaa järjestelmässä (spekulointia/ epävarmaa tietoa).
Joku mersupurkaamo??
Hehkuongelmat eivät EPC valoa sytytä, eivätkä oikeastaan ilmavaivatkaan.
Ilmoja autosi kuitenkin sitten vetää jostain, ja se vaikuttaa käynnistyvyyteen.
Ylivuotoputket ovat terveet ?
Polttoaineputkissa pellin alla on 13 kpl O-renkaita,aloita siitä, ne kannattaa vaihtaa kaikki kerralla.
Veholta saa sopivat, kiskurihintaan.
Ilmoja autosi kuitenkin sitten vetää jostain, ja se vaikuttaa käynnistyvyyteen.
Ylivuotoputket ovat terveet ?
Polttoaineputkissa pellin alla on 13 kpl O-renkaita,aloita siitä, ne kannattaa vaihtaa kaikki kerralla.
Veholta saa sopivat, kiskurihintaan.

wiimax.fi
No ei !
Senverran tuli vielä mieleen, että vikamuistiin noissa kyllä jää helposti esim. määränsäätimen vika jo polttoainesuodattimen vaihdon yhteydessä, kun järjestelmässä kiertää ilmaa hetken aikaa.
En ole silti huomannut että EPC palaisi kun auto köhii hetken suotimen vaihdon jälkeen.
Kuitenkin, vikamuistissa voi näinollen olla vikoja, jotka ei ole todellisia - vikamuisti pitäisi tyhjentää ja ajella /starttailla ja sitten testi uudelleen.
Senverran tuli vielä mieleen, että vikamuistiin noissa kyllä jää helposti esim. määränsäätimen vika jo polttoainesuodattimen vaihdon yhteydessä, kun järjestelmässä kiertää ilmaa hetken aikaa.
En ole silti huomannut että EPC palaisi kun auto köhii hetken suotimen vaihdon jälkeen.
Kuitenkin, vikamuistissa voi näinollen olla vikoja, jotka ei ole todellisia - vikamuisti pitäisi tyhjentää ja ajella /starttailla ja sitten testi uudelleen.
wiimax.fi
Käytin tuosa korjautuksella haukiputaalla (vierimaa) entinen veholainen,------nimittäin pätevä ja asiallinen,kohtuuhintainenkin.p.040-5272005.Joo siellä kerrottuani murheeni.Veholla käynti-----o-renkaiden haku josta puhuit---sieltä se ainahi veti ilmoja ,´koska suodattimelle tuleva ja pumpulle lähtevä letku on kirkas josta näkyy valtavasti ilmakuplia kun aamulla käynnisti auton.Eli nyt seurataan tilannetta....agip kirjoitti:Jos kerran ilmaa on niin vaihda ne suodattimen juuressa olevien putkien O-renkaat ihan ensimmäisenä, niitäkin vikoja on joskus ollut.
On taatusti sitä remonttia siitä halvimmasta päästä![]()
Sekin voi periaattessa sytyttää EPC-valon, jos ilmaa järjestelmässä (spekulointia/ epävarmaa tietoa).



Päivä ajettu ja toimii moitteettomasti myös AAAAmulla.!!!!!!!!!!!michaelis kirjoitti:Käytin tuosa korjautuksella haukiputaalla (vierimaa) entinen veholainen,------nimittäin pätevä ja asiallinen,kohtuuhintainenkin.p.040-5272005.Joo siellä kerrottuani murheeni.Veholla käynti-----o-renkaiden haku josta puhuit---sieltä se ainahi veti ilmoja ,´koska suodattimelle tuleva ja pumpulle lähtevä letku on kirkas josta näkyy valtavasti ilmakuplia kun aamulla käynnisti auton.Eli nyt seurataan tilannetta....agip kirjoitti:Jos kerran ilmaa on niin vaihda ne suodattimen juuressa olevien putkien O-renkaat ihan ensimmäisenä, niitäkin vikoja on joskus ollut.
On taatusti sitä remonttia siitä halvimmasta päästä![]()
Sekin voi periaattessa sytyttää EPC-valon, jos ilmaa järjestelmässä (spekulointia/ epävarmaa tietoa).![]()
ei se ehkä pumppuvika olekkaan...toivottavasti ei.______Mulla ainahi EPC-merkkivalo sammui ilmavaivojen poistuttua...saattoi siellä tietenhi olla joku muuki häiriö.Kiitos asiantuntemuksesta ja tiedoista.Mese on mese ja myös tulevaisuudessa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oli miten oli niin,mut minä lähen kahaville!
Niin saattaapi se ollakki,kun taas sama vika tuli uudelleen
agip kirjoitti:No onhan se eräänlainen pumppuremontti tuokin


Oli miten oli niin,mut minä lähen kahaville!
Re: pumppu
Tännekki on oltu yhteydessä mut asiasta on niin ristiriitaista tietoa et toinen sanoo et pumppu ja toinen et ilmavika jossakin.Jaa ehkä se voi tullakkin eteen ,mut aika näyttää ku haistellaan ja pengotaan.Nimittäin autolla voi ajaa moittettomasti 5-min odottelun jälkeen aamulla.Eli kaipaa vähän lämmittelyä.kaurmi-8 kirjoitti:Jorma Naumanen Kuopion Diesel huolto tekee paljon niitä pumppuja soita sinne ja kyseleppä Jorkilta neuvoa. Puhelin numero Jorkille on 0500-577374

Oli miten oli niin,mut minä lähen kahaville!
.......o-renkaitakin on vaihdettu kuvaamasi paikkaan.Onko o-renkaita noin paljon ....pitääpä kysyä vaihtajalta montako se vaihtoi kun en itse kerkiä vaihtaan.Jos osaat kuvata niin luettele paikkoja.!!!!!!!!dealer kirjoitti:Hehkuongelmat eivät EPC valoa sytytä, eivätkä oikeastaan ilmavaivatkaan.
Ilmoja autosi kuitenkin sitten vetää jostain, ja se vaikuttaa käynnistyvyyteen.
Ylivuotoputket ovat terveet ?
Polttoaineputkissa pellin alla on 13 kpl O-renkaita,aloita siitä, ne kannattaa vaihtaa kaikki kerralla.
Veholta saa sopivat, kiskurihintaan.

Oli miten oli niin,mut minä lähen kahaville!
kupla mese
Niin jäi mainitsematta et ilmakuplia tulee ja menee sudattimelle ja siitä eteenpäin vieläkin.VAIN AAMULLA KUN AUTO SEISOO YÖN YLI.(letkut läpinäkyviä).michaelis kirjoitti:.......o-renkaitakin on vaihdettu kuvaamasi paikkaan.Onko o-renkaita noin paljon ....pitääpä kysyä vaihtajalta montako se vaihtoi kun en itse kerkiä vaihtaan.Jos osaat kuvata niin luettele paikkoja.!!!!!!!!dealer kirjoitti:Hehkuongelmat eivät EPC valoa sytytä, eivätkä oikeastaan ilmavaivatkaan.
Ilmoja autosi kuitenkin sitten vetää jostain, ja se vaikuttaa käynnistyvyyteen.
Ylivuotoputket ovat terveet ?
Polttoaineputkissa pellin alla on 13 kpl O-renkaita,aloita siitä, ne kannattaa vaihtaa kaikki kerralla.
Veholta saa sopivat, kiskurihintaan.
Oli miten oli niin,mut minä lähen kahaville!
Kaikki pumpun/suodattimen lähistöllä olevat letkut, niissä on O-rengas kummassakin päässä,kahta eri kokoa, ja lisäksi PA-suodattimen telineen vasemmassa laidassa yksi isompi.
Saattaa olla niinkin että joudut vaihtamaan kaikki nuo putket, meillä on ollut jokunen tapaus että ei ole ilmavaiva poistunut O-renkailla.
Putket saa Veholta, alustanumeron perusteella, maksavat 10-20 € / kpl.
Niillä on sitten ilmavaivat korjaantuneet.
Saattaa olla niinkin että joudut vaihtamaan kaikki nuo putket, meillä on ollut jokunen tapaus että ei ole ilmavaiva poistunut O-renkailla.
Putket saa Veholta, alustanumeron perusteella, maksavat 10-20 € / kpl.
Niillä on sitten ilmavaivat korjaantuneet.
wiimax.fi
Kiitos vaivannäöstä .Pitää rueta tarkastaan kyseisiä paikkoja,osa on jo vaihdettu jo.dealer kirjoitti:Kaikki pumpun/suodattimen lähistöllä olevat letkut, niissä on O-rengas kummassakin päässä,kahta eri kokoa, ja lisäksi PA-suodattimen telineen vasemmassa laidassa yksi isompi.
Saattaa olla niinkin että joudut vaihtamaan kaikki nuo putket, meillä on ollut jokunen tapaus että ei ole ilmavaiva poistunut O-renkailla.
Putket saa Veholta, alustanumeron perusteella, maksavat 10-20 € / kpl.
Niillä on sitten ilmavaivat korjaantuneet.

Oli miten oli niin,mut minä lähen kahaville!
Re: pumppu
Sinne olen ollut yhteydessä,mut oli sitä mieltä et pumppu ehkä vois olla kaput.Mutta tänään olin vehoon yhteydessä ja korjaamopäällikkö meinas et ei se pummppu vika ole vaan ,jostakin repii ilmoja.No asiaa paikannetaan.Voisko polttoaine-esilämmitin vetää ilmoja,nimittäin se on ennen suodinta ja sen jälkeen kuplia tulee maan perusteellisesti.???Ja putki menee suotimen ja esilämmittimen välillä melkein tyhjäksi kun auto seisoo muutaman tunnin.michaelis kirjoitti:Tännekki on oltu yhteydessä mut asiasta on niin ristiriitaista tietoa et toinen sanoo et pumppu ja toinen et ilmavika jossakin.Jaa ehkä se voi tullakkin eteen ,mut aika näyttää ku haistellaan ja pengotaan.Nimittäin autolla voi ajaa moittettomasti 5-min odottelun jälkeen aamulla.Eli kaipaa vähän lämmittelyä.kaurmi-8 kirjoitti:Jorma Naumanen Kuopion Diesel huolto tekee paljon niitä pumppuja soita sinne ja kyseleppä Jorkilta neuvoa. Puhelin numero Jorkille on 0500-577374
Oli miten oli niin,mut minä lähen kahaville!
LUCASKO
....Tätä polttoaineen esilämmitintä mekin epäiltiin,mut vika löyty mualta NIMITTÄIN..............polttoainesuodattimen runngossa hiushalkeama(valuvika)johon suodin tulee kiinni.(ylhäältäpäin katsottuna)Kiitti myös tiedoistasi.dealer kirjoitti:Kyllä voi, samoin sammutin pumpun kyljessä.

Oli miten oli niin,mut minä lähen kahaville!
On mulla joskus ollut öljynsuodattimen jalka halki, kun edellinen omistaja oli kiristänyt suodattimen liian kireälle, mutta se auto ei ollut mese. Tässäkin tapauksessa lienen käynyt samoin. Suodatinta kun ei tarvitse kiristää kuin 1/4 kierrosta, kyllä se sillä tiukkuudella pysyy ja toimii. Ainakin noissa raskaissa kalustoissa toimii.