tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eikös 10 senttinen ole ihan ok :eh:
Lisää tietoa: www.skg.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

veskola kirjoitti:Eikös 10 senttinen ole ihan ok :eh:
Joooo .... pienellähän sitä on pärjättävä nyt....


Neitsytajo on suoritettu.
Sellainen juttuhan siinä sitten kävi, että vähän ajan päästä alkoi hihnaa ja hihnapyörää purkautumaan asfaltille. :lol:
Laturin akselin päähän oli jäänyt jäljelle sellainen peukalon vahvuinen tappi vaan.
Että se siitä nyt taas vähäksi aikaa.
Ahdin kyllä tuntuisi heräilevän ihan tarpeeksi "pikkusyötöilläkin", toivottavasti tuntemukset ei olleet vääriä, paljon ei kerinnyt kokeilla.

Sellaisella "oikealla" remontillahan tämä nyt sitten jatkuu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tuikku kirjoitti:
veskola kirjoitti:Eikös 10 senttinen ole ihan ok :eh:
Joooo .... pienellähän sitä on pärjättävä nyt....


Neitsytajo on suoritettu.
Sellainen juttuhan siinä sitten kävi, että vähän ajan päästä alkoi hihnaa ja hihnapyörää purkautumaan asfaltille. :lol:
Laturin akselin päähän oli jäänyt jäljelle sellainen peukalon vahvuinen tappi vaan.
Että se siitä nyt taas vähäksi aikaa.
Ahdin kyllä tuntuisi heräilevän ihan tarpeeksi "pikkusyötöilläkin", toivottavasti tuntemukset ei olleet vääriä, paljon ei kerinnyt kokeilla.

Sellaisella "oikealla" remontillahan tämä nyt sitten jatkuu.
Vapaa kytkimen vaihtoon siis joutui onneksi ei ole kallis osa ~60€
(tais olla vielä niin että sen saa 6syl väykysäkin vaihdettua ilman laturin irrotusta)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
wallu82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 02.11.2009 18:56

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja wallu82 »

kyllä saa.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Kuva

Kuva

Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Hirmuisen punnerruksen jälkeen, laturin vapaakytkinrulla on sitten vaihdettu.

Systeemit muuten näyttäisi pelaavan ok.
Aina parin kunnollisen kiihdytyksen jälkeen menee vikatilaan, mutta en nyt jaksanut siihen orientoitua.
Koetin vähän ajella.
Ahtimen herääminen on perstuntumalla vähintäänkin riittävä, heti kahden tonnin jälkeen alkaa tapahtumaan.
Jostain syystä tämä holsetin malli on ihan hiljainen.
Ahtopaineista en myöskään tiedä vielä mitään, ahtopainemittari ei ole nyt käytössä, pitää niitäkin tässä tarkkailla.
Vikatilojen poisajamisilla tässä jatketaan ja ahdot reiluun kahteen kiloon, niin pystyy sitten lopultakin kokeilemaan kunnolla syöttöjä laittaa.
Saattaapi kuitenkin olla vielä liian pieni ahdin, ero vakion auton käyttöominaisuuksiin on niin pieni, tai ei sitä edes ole.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja jusky »

silence ring paikallaan , siksi hiljainen.
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

jos ahdin herää kartalle nopeesti niin ei se vihellys ole kovinkaan suuri
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

jmo2204 kirjoitti:jos ahdin herää kartalle nopeesti niin ei se vihellys ole kovinkaan suuri
Jotain tällaista sen täytyy olla, äänet vastaa kyllä lähinnä vakiota autoa.
Saattaa tosiaan olla liian pieni ahdin, savuttaa jo, vaikkei syöttöjä ole paljon mittään.
No, hyvin vetääkin, herääminen ei juurikaan vakioautosta poikkea, tähän kun voi jo nollapaineilla laittaa niin runsaasti syöttöjä ilman savuja.
Nyt on muuten niin kiirettä, etten ehdi juuri muuta, kun ajamaan.
Koetan syksyn mittaan saada jotain käyrää paperillekkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja veskola »

Metsästysaika :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Vähäisen olen nyt viimein päässyt testaamaankin.
- ja hiukan neuvoja kaipaisin...

Ahtopainetta on 2bar.
Syöttöjä melkolailla max 110milliä ja max tehon kohdalla/4200rpm 100milliä.
Eli ei kyllä oikein paljoa, vielä.
Syöttömäärästä laskettuna vähän päälle kolmensadan, kun oletettavasti ahdin ei ahdista ja suuttimet vielä hyvin riittää.
Ruiskutusaika ~vakion luokkaa, eli ok.
Polkaisutestissä savuarvo 0,79, eli hyvä - suuttimet toimii varmasti.
Kuitenkin max syötöillä jo pikkuisen savuttaa ?
Olisin olettanut jotain muuta...?
Kyllä kulkeekin, ihan rajustikkin - ei siinä mitään, mutta olisin olettanut, että aikas suuri ahtimen suurennus olisi tehnyt koko autosta "loppuun" asti savuttoman.
Ahdin kyllä toimii hienosti, äänet ei juurikaan vakiosta eroa, 1bar ahtoja rikkoontuu kahden tonnin jälkeen ja kaksi baaria ennen kolmea tonnia.
Riittää oikein valtavan hyvin tuo herääminen - ja sille ei tosiaankaan ole yritettykkään vielä edes tehdä mitään.

Pitääkö tätä nyt tulkita niin, että ahdin ei noin "pienillä" ahdoilla vielä pääse parhaiden hyötysuhteiden alueelle, vai ?
Koska enempi, kuin puolet pienempi AMG-hybridi VNT pystyy melkein samaan ja herää tyhjäkäynniltä.
Eipä taida olla kellään kokemuksia, mutta hyviä arvauksia myös arvostetaan. :lol:
Pitää ruveta ettimään mappia, jolla pääsisi yli 2,5baarin ahtoihin käsiksi, sellaisiin kait tuon pitäisi helposti pystyä...
Vähän on nyt sellainen kutina, ettei tällä taida nelisatanen rikkoontua, ellei nyt sitten korkeammat ahdot tuo jotain erityisen positiivista tähän.
... Taisi mennä hukkaan turha työ ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja MatKa »

tuikku kirjoitti:Kuitenkin max syötöillä jo pikkuisen savuttaa ?
Kasvaakohan savutus juurikaan vaikka syöttöjä kokeilisi lisätä? Jos imusarja jakaa ilman sen verran epätasaisesti että vain jokin sylintereistä savuttaa?
S210 220 CDI A -02
patroltd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:36

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja patroltd »

Mitäs jos mahdollisimman lyhyt ei ookkaan hengityksen kannalta hyvä, jos niitä IIISOJA hevosia haettaessa pitää miettiä muutakin kuin ahtimen heräämistä.
Varmasti on herneitä liikenteessä monellakin suunnalla mutta mun järkeen ei ikinä oo menny nuo heti kannesta yhteen sarjat :)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kuitenkin jos pakopaine ei ole noussut siellä maksimitehon kohdaalla niin pakosarja toimii han riittävästi. No ok, tietysti nyt voidaan hetki teoretisoida, jos pulssit sattuu lyhyen sarjan tai muuten vain pakosarjan putkikoon takia juuri väärään aikaa väärälle pakoventtiilille, niin pakopaine on keskimäärin matalahko, mutta juuri kiinni menevän pakoventtiilin kohdalla onkin painepulssi, joka estää sylinterin "huuhtoutumisen" puhtaalla ilmalla. Tämä ilmiö pitäisi näkyä kuitenkin ilmamäärää mittaavasta käyrästä, kierrosluku ja paine nousee mutta ilmamäärä ei, tai lähinnä se siis taittuu jyrkästä noususta matalampaan nousuun. Onko tätä käyrää mitenkään saaatavilla ?

Toinen mitä lähtisin haarukoimaan on syöttöaika ja nopeus. Tapahtuuko syöttö juuri oikeaan aikaan ja riittävän nopeasti ? Niin, mistä ihmeestä sen voi tietää :shock: Mikäli kumpi tahansa noista on hitusenkin pielessä niin moottorin hyötysuhde lähtee laskemaan ja tarvitaan enemmän ainetta saman tehon saamiseen -> savutus lisääntyy.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Eiköhän se selviä kun otat pari iltaa paawon kanssa ja kokeilet muutaman version.
Lisää syöttöä ja ahtopainetta pikkasen lisää. Mihin suuntaan menee.
Miten jos vertaa Antin autoon? Sehän ei savuttanut.
Turbo liian pieni?
Avatar
wallu82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 02.11.2009 18:56

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja wallu82 »

Nyt kun ihan luvalla saa huutaa aivopieruja, niin mites toi ennakko...?
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja joskami »

wallu82 kirjoitti:Nyt kun ihan luvalla saa huutaa aivopieruja, niin mites toi ennakko...?
Itse mietin ihan samaa..
Kun paineen nosto omassani ei tuntunut hävittävän perässä tulevaa savuvanaa.
Omassani väheni savutus kun lisäsi ennakkoja oikeastaan lakkasi melkeinpä kokonaan, en nyt muista miten paljon ennakot 320cdi:ssä on, enkä jaksa avata olssia..

Mut luulen et maestro on kyllä huomioinut asian... eikös tää ollut vielä vakio suuttimilla?
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ennakot on hyvä pointti.
Mulla on käytössä isot suuttimet + 1600bar painetta, AMG,n ennakot + vähän siihen lisää.
Mutta ei niitä vielä liikaa ole, siksi siisti on käynti - varsinkin kierroksilla niinkuin bensakuutonen.

Täänään laihensin seosta ja lisäsin syöttöjä sitten isommille paineille.
Ihmetys olikin suuri, kun savut hävisi, en ensin hoksannutkaan, mutta hukkaportille menevä putki olikin irronnut ja ahtoja oli ollut varmaan runsaanlaisesti.
Harmi, kun ei ollut mittaria paikoillaan, niin olisi nähnyt.
Heräämiseen savuttomuudella on oma vaikutuksensa, se selvästi huononee.
Täytyy hommata taas bleedausventtiili, jolla saa ahtoja nousemaan, jos se nyt sitten sitä vaatii.
Ahtojen ylimääräistä nousua ei nyt huomaa, koska vikatilan syötöt on nostettu normaalin tasolle - en suosittele, mutta helpottaa se testaamista.
Voi aivan rauhassa tarkkailla moottorin käytöstä - ennen särkymistä. :geek:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

kyllä noisa holseteissa on se että paras teho rupee lähtee vajaa 2 baaria ja jatkuen sinne 3 nurkille. kerrotkos imusiiven mittoja
Solmurauta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja Solmurauta »

jmo2204 kirjoitti:kyllä noisa holseteissa on se että paras teho rupee lähtee vajaa 2 baaria ja jatkuen sinne 3 nurkille. kerrotkos imusiiven mittoja
Varmaan lähelle 52mm
Holset siellä lukee..
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Varmaan taisi olla juuri se pienempi siipi, 52mm
Ja pakosiiven jättö 58mm
Mutta tarkistan vielä, kun kuitenkin vielä joudun irti käyttämään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

mittaa siiven otto ja jättöpää niin voi trimmin laskea siitä se kertoo vähän siivestä. om 605 kammiokoneessa tulee 56 imun otto ja imun 86 jätöllä 400 hp ahtopaine 2baaria.pakosiipi oli 58 jättö ja ottopuoli 74
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joo, pakettia pitää vielä käyttää irti, niin samalla mittailen.

Muuten pakosarja/ahdin/suuttimet - paketti toimii pirskatin hyvin.
Muutamia prosentteja lisäsin heräämisvaiheen syöttöjä.
Lisäsin laatikon luistoa hiukan - ja se teki hyvää, kaikin puolin.
Laatikon saa luistattamaan juuri niin sopivalla vastuksella, että sen antama vastus mukavasti herättää ahtimen ja lähes viiveettä.
Ja kun se sitten ~kolmessa tonnissa toppaa, niin ahtoja on jo kertynyt se pari baaria - ja meno alkaakin maittamaan.
Pelottaa vaan, että tuo laatikko purkaantuu niille sijoilleen.
Sille on nyt pakko tehdä jotain - pikapuoliin.

Paikaltaa lähdettäessä rivakasti, sellainen muutaman metrin neitimäinen pölläys käy, eipä juuri muuten.
Ahdin on tosi hiljainen, pikkuisen tuo muka suodatin kumisee.
Uskomattoman vähän mitään viiveitä, siis pelaa niin hyvin, ettei tämä vielä miltään viriahtimelta tunnu ollenkaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Ilmeisesti nyt niin hyvä kuin voi olla?
Syöttö, ahto, hv/Nm arvio?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ahtoja on nyt nostettu sellaisella "turbosmart" kikkareella...

Ahdot 2,2bar.
Ruiskutuspaine max 1600bar
Max sallittu syöttömäärä 130milliä.
Max syöttömäärä suurimman tehon kohdalla 4000-4500rpm, 120milliä.
VNT-ahtimisissa osaisin laskeakkin, mutta tässä hukkaportillisessa en ole varma, miten syöttö/teho seuraa toisiaan.
Mutta runsaanlaisesti sitä vetoa tuntuu olevan.
Mutta kyllä tätä mittaillaankin, kunhan siihen pisteeseen saan valmiiksi.
Puolella kaasullakin kyllä kulkee niin, että pyrkii naurattamaan.
Ihan lähiviikkoina tulee laatikon päivitys, ennenkuin kokonaan hajoaa.
Nyt luistattelee ja empii ja tekee vaikka mitä, ihan tarpeeksi.

Moottorin toimivuus on edelleen, kuten vakiossa autossa.
Ahdin on hiljainen ja herää aivan riittävän alhaalta.
Olen edelleenkin vankkumaton, mahdollisimman lyhyen pakosarjan kannattaja ja nämäkin kokomukset vaan vahvistaa tunnetta, vielä kiitokset petehrille.
Toiminta normaalissa käytännön ajussa on niin hyvä, että puheet jostain max tehon määrästä, tai riittävyydestä menettää merkityksensä.
Jos joka vaihteella saa sen keltaisen vilkkumaan ja jos sen esp,n ottaa pois päältä, niin ei pysy enää rottelo käsissä - niin kyllä vetoja on aivan tarpeeksi, olipas sitten minkä verran on.
Moottori toimii kuitenkin tarvittaessa niin nöyrästi, ettei sen ajamiseen minkäänlaisia "erityistaitoja" tarvitse, toimii niinkuin auton kuuluu toimiakkin.

Vielä jossain vaiheessa saattaisi kokeilla Holsetin hx40 superia, neljätoistasella, hukkaportillisella pakopesällä, niin näkisi sen eron heräävyydessä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
TDIfreak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Pe 23.04.2004 10:35

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja TDIfreak »

Alkaa kuulostaa jo siltä kuin pitäisi tuollaisella ahtimella.
Eikun vaan niin iso ahdin että alkaa jo tuntua hiukan liian isolta, siitä voi sitten haarukoida mikä on se sopivin koko :) .
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joo, vähän verkkaistahan tämä eteneminen tässä on ollut.
Mutta ei tuon ohjelmankaan kanssa ole mitenkään liian helppoa ollut.
Nyt on kuitenkin egr,n alipaineventtiili (N75), sammutusventtiili (ELAB), kun se ei mahdu olemaan, sekä maffi kokonaan naplattu poikkeen poikkeen ohjelmasta ja auto vieläpä toimii :lol:
Loppu oli hankale, kun ei enää mitään varsinaista vikakoodia tullut ja esim vakkarikin toimi jo, mutta vaihteiston ohjaus oli kuitenkin vikatila-asennossa.
Mersun ohjelmassa maffi ei vaikuta syöttömäärään mitenkään, mutta tiettyjen asioiden ennakoimiseen ohjelma sitä ja sen muutoksia näyttää käyttävän.
Tästä EDC-15 ecusta oli lopulta vaikeampi saada se maffi pois toiminnasta, kun EDC-16,sesta.

Nyt koetan saada jonkinlaista selvyyttä esiruiskutuksen vaikutuksesta käyntiääneen ja tyhjäkäyntikäryyttelyyn.
Suurilla suuttimillahan sekin muuttuu.
Savuarvo on kyllä alle 0,8, muttamutta, edelleen varsinkin kylmänä meinaa väkisellä katkuta.
Ja varmasti ruiskutusjärjestelmässä on kaikki kunnossa.
Tosin moottori ei mahda ihan huippuiskussa enää olla, huohottaakin jo jonkin verran ...

Holsetilla on nyt useampi tonni ajeltuna ja kulutus näyttää olevan ihan normaali.
Kahdeksan litran molemmin puolin suunnilleen taitaa olla.
Maantiellä pääsee allekkin, mutta mitä enemmän menee pätkäajun puolelle, sitä enemmän yli nousee.
Vaan eipä tuolla taida merkitystä olla, kulutuksen ja huvin suhde on nyt tässä hyvin kohdillaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Max ahdot on nyt jo vähän aikaa olleet luokkaa 2,3bar.
Enempään ei tuo nykyinen mappi pysty, käypäinen 4bar mappi on löytynyt ja tilattu.
Max syöttömäärä on luokkaa 140milliä, mikä antaa jo hiukan savua.
Jokohan tämän ahtimen raja on tullut vastaan, pitää koettaa vielä kuitenkin suuremmilla ahdoilla, syöttömäärää ei ole kyllä ole varsinaisesti tuosta tarvetta nostaa - riittää kyllä minulle.
Koko ajan on enemmän voimaa tarjolla, kun mitä minun ajotaidoillani ja tällä korilla pystyy hallitsemaan.
Laatikon vahvistamistoimet on edelleen "vaiheessa".

Kunhan voimansiirtokin tulevaisuudessa pystyy kaiken saatavilla olevan voiman käsittelemään, niin melkolailla on sitten .... minun mielestäni, ihanteellinen, tai ainakin kovin mieluinen paketti kasassa.
Mittauksetkin kyllä tehdään aikanaan.
Taidan kuitenkin pysyä näissä "korteissa", joillain on varmaan enemmän tehoa - olkoot vaan, tämä paketti tuntuu minusta hyvältä.
Käytännön toiminta, kaikissa päivittäisissä "normiajoissa" on se, mikä ihastuttaa.
Ei ole haluja tinkiä nyt siitä ollenkaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Tätä topikkia ollu kyllä mukava seurata. Hyvä hyvä. Jos se itelle mieluisa paketti on kasas nii mitäpä sitä muuttaan vaan muuttamisen halusta.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Ois ihan kiva nähdä jotain videon tynkää, kuinka hentoja savuja tuollainen Euro 6 ja EEV normit (hehe) alittava tuikun *dieseli on puhtaampi* power diesel antelee ja kuinka liikkuu :)
Hurjaa on tuikun tietämys näistä...
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Vastaa Viestiin