Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
Elikkä kävin lopella foorumilaisen Clk200 -98 auton vikakoodeja moottorinohjauksen osalta yrittämässä lukea, auton omistaja on luettanut myös starilla näitä vikakoodeja mutta starkaan ei juttele moottorinohjauksen osalta auton kanssa....
missähän vika kun ECU uun ei saa yhteyttä ???
ilmoittaa carsoftallakin seuraavaa:
Module is not build in. or does not respond !.....
eikä anna livedataa jne, ei millään laitteella.
onko niin että ECU on tiensä päässä vai voiko vika olla liittimessa?
38pinni irroitettiin ja päällisin puolin näytti ihan ok:lta.
kone jää huonosti käyntiin kylmänä mutta hetken kuluttua alkaa kukkua ihan normisti, käy todella siististi tyhjää ja ottaa kierroksiakin.
välillä heittäytyy tehottomaksi....
tutkittua EGS boxi, ei öljyä
katsottu moottorinohjauksen liittimet, kiinni on kunnolla.
sulakkeet kaikki ehjiä.
kaikki muut vikakoodit saatiin ulos ja nollattiin talletuksen jälkeen, sitten otettiin koko diaknoosi uusiksi ja jäi vain muutamia lamppujen vikakoodeja jäljelle+ jarruasistentti (BAS) ja EIS elektronic injektion system.
mitä seuraavaksi pitäisi tehdä?
.
missähän vika kun ECU uun ei saa yhteyttä ???
ilmoittaa carsoftallakin seuraavaa:
Module is not build in. or does not respond !.....
eikä anna livedataa jne, ei millään laitteella.
onko niin että ECU on tiensä päässä vai voiko vika olla liittimessa?
38pinni irroitettiin ja päällisin puolin näytti ihan ok:lta.
kone jää huonosti käyntiin kylmänä mutta hetken kuluttua alkaa kukkua ihan normisti, käy todella siististi tyhjää ja ottaa kierroksiakin.
välillä heittäytyy tehottomaksi....
tutkittua EGS boxi, ei öljyä
katsottu moottorinohjauksen liittimet, kiinni on kunnolla.
sulakkeet kaikki ehjiä.
kaikki muut vikakoodit saatiin ulos ja nollattiin talletuksen jälkeen, sitten otettiin koko diaknoosi uusiksi ja jäi vain muutamia lamppujen vikakoodeja jäljelle+ jarruasistentti (BAS) ja EIS elektronic injektion system.
mitä seuraavaksi pitäisi tehdä?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
Samat oireet oli edellisessä CLK mesessäni. Itse sain Carsoftilla moottorin koodeja luettua HFM kohdasta muistaakseni, ei ollut vikoja. Kaverin 98 loppuvuotisesta CLK200 taas onnistui koodien luku ME kohdasta, aika outoa.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500
Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
okei, kokeillaan seuraavaksi tuota.Jani426 kirjoitti:Samat oireet oli edellisessä CLK mesessäni. Itse sain Carsoftilla moottorin koodeja luettua HFM kohdasta muistaakseni, ei ollut vikoja. Kaverin 98 loppuvuotisesta CLK200 taas onnistui koodien luku ME kohdasta, aika outoa.
nyt otettiin (koitettiin siis) ME:n kautta... tuo HFM on analogisella puolella ja ME digillä....joten ei tullut mieleen kokeillakaan
E: no juupaseipäs, siellähän se HFM on myös digitaalisella puolella...ja vielä etunenässä...ei vaan ole huomannut

.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, La 17.09.2011 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
Yleisin syy(sille että ei yhteytä johonkin yksikkön saa) on että virtaa ei tule joka paikaan mihin pitäisiLopenUupunut kirjoitti:Elikkä kävin lopella foorumilaisen Clk200 -98 auton vikakoodeja moottorinohjauksen osalta yrittämässä lukea, auton omistaja on luettanut myös starilla näitä vikakoodeja mutta starkaan ei juttele moottorinohjauksen osalta auton kanssa....
missähän vika kun ECU uun ei saa yhteyttä ???
ilmoittaa carsoftallakin seuraavaa:
Module is not build in. or does not respond !.....
eikä anna livedataa jne, ei millään laitteella.
onko niin että ECU on tiensä päässä vai voiko vika olla liittimessa?
38pinni irroitettiin ja päällisin puolin näytti ihan ok:lta.
kone jää huonosti käyntiin kylmänä mutta hetken kuluttua alkaa kukkua ihan normisti, käy todella siististi tyhjää ja ottaa kierroksiakin.
välillä heittäytyy tehottomaksi....
tutkittua EGS boxi, ei öljyä
katsottu moottorinohjauksen liittimet, kiinni on kunnolla.
sulakkeet kaikki ehjiä.
kaikki muut vikakoodit saatiin ulos ja nollattiin talletuksen jälkeen, sitten otettiin koko diaknoosi uusiksi ja jäi vain muutamia lamppujen vikakoodeja jäljelle+ jarruasistentti (BAS) ja EIS elektronic injektion system.
mitä seuraavaksi pitäisi tehdä?
.
Samalla kun sulakket tarkastetu Myös sieltä yj rele häsäkästä niin tarkistelitko sen yj hässäkän,
*:ri "hht" valkaa sopivan yksikön automaatisesti(kyseinen *:ri tominut aiemin vastavassa autosa?)
Koittaa suora kytkenällä ecun pinneistä/syöttä virtaa sille suoraan
E: käynti oireet sopii ainakin lämpötila anturiin, ilmamassa mittariin,
Imuvuotoon,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
CDI203 kirjoitti:Yleisin syy(sille että ei yhteytä johonkin yksikkön saa) on että virtaa ei tule joka paikaan mihin pitäisiLopenUupunut kirjoitti:Elikkä kävin lopella foorumilaisen Clk200 -98 auton vikakoodeja moottorinohjauksen osalta yrittämässä lukea, auton omistaja on luettanut myös starilla näitä vikakoodeja mutta starkaan ei juttele moottorinohjauksen osalta auton kanssa....
missähän vika kun ECU uun ei saa yhteyttä ???
ilmoittaa carsoftallakin seuraavaa:
Module is not build in. or does not respond !.....
eikä anna livedataa jne, ei millään laitteella.
onko niin että ECU on tiensä päässä vai voiko vika olla liittimessa?
38pinni irroitettiin ja päällisin puolin näytti ihan ok:lta.
kone jää huonosti käyntiin kylmänä mutta hetken kuluttua alkaa kukkua ihan normisti, käy todella siististi tyhjää ja ottaa kierroksiakin.
välillä heittäytyy tehottomaksi....
tutkittua EGS boxi, ei öljyä
katsottu moottorinohjauksen liittimet, kiinni on kunnolla.
sulakkeet kaikki ehjiä.
kaikki muut vikakoodit saatiin ulos ja nollattiin talletuksen jälkeen, sitten otettiin koko diaknoosi uusiksi ja jäi vain muutamia lamppujen vikakoodeja jäljelle+ jarruasistentti (BAS) ja EIS elektronic injektion system.
mitä seuraavaksi pitäisi tehdä?
.
Samalla kun sulakket tarkastetu Myös sieltä yj rele häsäkästä niin tarkistelitko sen yj hässäkän,
*:ri "hht" valkaa sopivan yksikön automaatisesti(kyseinen *:ri tominut aiemin vastavassa autosa?)
Koittaa suora kytkenällä ecun pinneistä/syöttä virtaa sille suoraan
E: käynti oireet sopii ainakin lämpötila anturiin, ilmamassa mittariin,
Imuvuotoon,
Starin toimivuudesta ennen tätä nykyistä omistajaa ei ole tietoa, mutta nykyinen omistaja on käyttänyt jossain (merkkiliike) starin piuhassa ja oli lukenut kaikki muut mutta ei ECUa (sama juttu carsoftallani).
tuota yj-relettä sen verran pällistelin että katsoin ne sulakkeet siitä ja päällä olleen pikkureleen tarkistin olevan kiinni.
tuota yj-relettä on räplännyt edellinen omistaja kun on laittanut hälyttimen (flashpoint merkkinen) ja otimme nyt nämä kytkennät pois kokonaan, epäilys oli ensin että ongelmat johtuvat noista liitoksista.....
tuosta "hht" jutusta ei tietoa.
itsekin epäilin imuvuotoa, siksi että putkesta kuului juurikin samanlainen "tsup" ääni kuin omasta väyrysestä jossa siis juuri päällä imuvuoto jota alan korjata kohta (mikäli jalka ei ole ihan paskana eilisen tunkin puodotuksen jäljiltä

miten tämä virran syöttäminen sinne pinniin tapahtuu käytännössä....???
en ole koskaan tehnyt joten pieni neuvo olisi ehkä paikallaan....

Opel, "weird lieben autos"....
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
Siis auto ei ole nykyisellä omistajalla toiminut olenkaan?LopenUupunut kirjoitti: Starin toimivuudesta ennen tätä nykyistä omistajaa ei ole tietoa, mutta nykyinen omistaja on käyttänyt jossain (merkkiliike) starin piuhassa ja oli lukenut kaikki muut mutta ei ECUa (sama juttu carsoftallani).
tuota yj-relettä sen verran pällistelin että katsoin ne sulakkeet siitä ja päällä olleen pikkureleen tarkistin olevan kiinni.
tuota yj-relettä on räplännyt edellinen omistaja kun on laittanut hälyttimen (flashpoint merkkinen) ja otimme nyt nämä kytkennät pois kokonaan, epäilys oli ensin että ongelmat johtuvat noista liitoksista.....
tuosta "hht" jutusta ei tietoa.
itsekin epäilin imuvuotoa, siksi että putkesta kuului juurikin samanlainen "tsup" ääni kuin omasta väyrysestä jossa siis juuri päällä imuvuoto jota alan korjata kohta (mikäli jalka ei ole ihan paskana eilisen tunkin puodotuksen jäljiltä)....muuten kone kävi kuin sveitsiläinen kello kaikin puolin....
miten tämä virran syöttäminen sinne pinniin tapahtuu käytännössä....???
en ole koskaan tehnyt joten pieni neuvo olisi ehkä paikallaan....
ensin kytkentä kaaviosta katsoo mihin piikkeihin(johtoihin) pitäisi tulla virta(ja maa)
siten laitelee niihin johtoihin virtaa sulkeen kautta, lisäksi vielä katselee sen diagnosi piuhan piikin,
ja vielä ensin mittailee ne johdot eritysesti se diagnosi pihua väli kantaa tarkistaa,
lisäksi käydä läpi kolvilla se yj hässäkkä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
Kyseessä on emäntäni auto ja ongelmat alkoivat siitä kun jälki asennettu hälytin pimeni ennen tätä ei ole ollut mahdollisuutta lukea koodeja(ei paikkaa missä lukea). eikä ole ollut tarvetta kun auto on kaikin osin toiminut. Nyt kun saisi jotenkin tietää onko ecu pimeä... Tai saisi luettua koodit että onko jossain muualla vika...
- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
- MB W201 200 -88
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
Mitenkäs sen hälyn poiston jälkeen oliko se siellä niin että jotain johtoja joutui laiittämään udestaan
Jos niin niitä liitoksia kannataa tarkistella,
Olikos Auto lopella jos niin
Paikoja missä lukea koodit on lopen lähellä useita
Jos niin niitä liitoksia kannataa tarkistella,
Olikos Auto lopella jos niin
Paikoja missä lukea koodit on lopen lähellä useita
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
Sitten vaan viestiä tulemaan että missä pääsee lukemaan koodit kun melkein kaikki sanoo kahden viikon jonoa... Eikä pystyisi pitämään autoa ajamatta yhtään päivää, pomo kun ei ymmärrä että ilman autoa eukko ei pääse töihin..
E: nyt talliin kolvaamaan johtoja.
E: nyt talliin kolvaamaan johtoja.
- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
- MB W201 200 -88
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
olihan siellä, minä ne katkoin sivuleikkureilla mutta kun éi ollut kolvia eikä liittimiä tehtiin "karvat yhteen kiedo liittämiset"...sama ongelma edelleen, ei lue ECUa mutta muut kyllä.CDI203 kirjoitti:Mitenkäs sen hälyn poiston jälkeen oliko se siellä niin että jotain johtoja joutui laiittämään udestaan
Jos niin niitä liitoksia kannataa tarkistella,
Olikos Auto lopella jos niin
Paikoja missä lukea koodit on lopen lähellä useita
ilmeisesti nyt tallissa kolvi kuumana

.
Opel, "weird lieben autos"....
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
mdc666 kirjoitti:Sitten vaan viestiä tulemaan että missä pääsee lukemaan koodit kun melkein kaikki sanoo kahden viikon jonoa... Eikä pystyisi pitämään autoa ajamatta yhtään päivää, pomo kun ei ymmärrä että ilman autoa eukko ei pääse töihin..
E: nyt talliin kolvaamaan johtoja.
saiks kolvattua jo ne....???
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
Ne sun kytkökset on kolvattu.. Sieltä löyty yks puuttuva sulake herra korjaamon setä oli tainnu ottaa hälyttimen sulakkeen irti eikä jaksanu sitte mulle sanoa, perkele, nyt tekis mieli laittaa kaikki hälyttimen johdot takas ja kattoa korjaantuisko vika sillä...
E:paljon typoja
E:paljon typoja
- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
- MB W201 200 -88
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
mdc666 kirjoitti:Ne sun kytkökset on kolvattu.. Sieltä löyty yks puuttuva sulake herra korjaamon setä oli tainnu ottaa hälyttimen sulakkeen irti eikä jaksanu sitte mulle sanoa, perkele, nyt tekis mieli laittaa kaikki hälyttimen johdot takas ja kattoa korjaantuisko vika sillä...
E:paljon typoja
ei taida kannattaa liitellä sitä enää takaisin...se on jo pelistä pois ja jos pelaisi niin pelaisi nytkin kytkentöjen ollessa alkuperäiset....
noissa aikaisemmissa viesteissä cdi203 sanoi että kun virta ei kulje se ei kulje...se on se ongelmakin mitä ilmeisimmin.
ja epäilyksiä oli tuohon imuvuotoon...kuten sinullekin sanoin siellä tallissa kun se tsup ääni kuului että olisko ilmavuotoa....saattaa ollakin.
omasta "korjasin" tänään imuilmavuodon kiristämällä uudelleen imusarjan....loppui tsuppailut siihen.
se sulake voi olla juuri se mikä aiheuttaa sen että ecu ei lue....
haluatko että kokeillaan vielä huomenna pikaseen lukea sitä ecua ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
Tänään auto menee vielä boschin laitokseen kiinni, ja samalla tutkitaan johtoja vielä..
- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
- MB W201 200 -88
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
Ecu toimii kuin ihmisen mieli pinnien järjestystä muuttamalla auton käydessä saa ecun luettua 
Häipyi eurojen kuvat verkkokalvoilta kun vika löytyi... Nokka akselin anturi... Eli star ei ole onni ja autuus aina.
Suurkiitos kaikille auttaneille!!!

Häipyi eurojen kuvat verkkokalvoilta kun vika löytyi... Nokka akselin anturi... Eli star ei ole onni ja autuus aina.
Suurkiitos kaikille auttaneille!!!
- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
- MB W201 200 -88
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
Oleellista että ongelmat on järjestyksessä mutta tuosta pinnien järjestyksestä olisi mukava tietää enemmän. Star on kyllä siitä vajaavainen laite että se ei osaa johtoja muuttaa paikasta toiseen, tietääkseni Carsoftissa on vastaava puute. Mutta osaako se Bosch testeri niitä johtoja ihan itsekseen muutelle vai olisko siinäkin ollut käyttäjällä joku pieni osuus?mdc666 kirjoitti:Ecu toimii kuin ihmisen mieli pinnien järjestystä muuttamalla auton käydessä saa ecun luettua
Häipyi eurojen kuvat verkkokalvoilta kun vika löytyi... Nokka akselin anturi... Eli star ei ole onni ja autuus aina.
Vielä kiinnostaisi tietää missä liittimessä se ECU:n diagnoosijohto oli ja miksi oli väärässä paikassa?
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
Tuota ihmettelin itsekkin pienessä mielessä mutta en viitsinyt kysyäDBFI kirjoitti:Oleellista että ongelmat on järjestyksessä mutta tuosta pinnien järjestyksestä olisi mukava tietää enemmän. Star on kyllä siitä vajaavainen laite että se ei osaa johtoja muuttaa paikasta toiseen, tietääkseni Carsoftissa on vastaava puute. Mutta osaako se Bosch testeri niitä johtoja ihan itsekseen muutelle vai olisko siinäkin ollut käyttäjällä joku pieni osuus?mdc666 kirjoitti:Ecu toimii kuin ihmisen mieli pinnien järjestystä muuttamalla auton käydessä saa ecun luettua
Häipyi eurojen kuvat verkkokalvoilta kun vika löytyi... Nokka akselin anturi... Eli star ei ole onni ja autuus aina.
Vielä kiinnostaisi tietää missä liittimessä se ECU:n diagnoosijohto oli ja miksi oli väärässä paikassa?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
Juttelin puhelimessa tunti takaperin ko clk:n omistajan kanssa ja jos nyt oikein muistan hän kertoi että tuo testerin käyttäjä oli ottanut muut pinnit käytöstä pois ja lukenut vain niistä ecun pinneistä....??? se ei käynyt selväksi tekikö hän sen koneen kautta vai fyysisesti irroittamalla johtoja...
ymmärsin kyllä jotenkin että tuon boschin koneen kautta voi vaihdella pinnien "kohdetta"...???
.
ymmärsin kyllä jotenkin että tuon boschin koneen kautta voi vaihdella pinnien "kohdetta"...???
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
Onhan se kyllä mahdollista että Boschilla ei ole oltu varmoja missä pinnissä mikäkin ECU missäkin mersussa on ja jätetty tuo valinta käyttäjän viimeisteltäväksi (valikoista) kun taas mersulla oletetaan että diagnoosipiuhat on siellä missä niiden kuuluu olla.LopenUupunut kirjoitti: ymmärsin kyllä jotenkin että tuon boschin koneen kautta voi vaihdella pinnien "kohdetta"...???
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
Ensin kytkettiin olisko ollut 3-4 pinniä niistä 38:sasta, ja virta päälle -> ecussa ei elämää, seuraavaksi eri kytkentä (samat 3-4 pinniä) eri pinneihin niistä 38:sasta ja auto käyntiin niin johan löytyi.. Sinänsä perseestä että auto pitää saada käyntiin että suostuu lukemaan mutta parempi sekin kun ei ollenkaan.
E: hfm:llä luettiin, sen bosch tunnisti itse
E: hfm:llä luettiin, sen bosch tunnisti itse
Viimeksi muokannut mdc666, Ma 19.09.2011 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
- MB W201 200 -88
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
niin näin minä asian ymmärsin...tuo boschihan on sellainen laite millä pystyy lukemaan useiden eri merkkien vikakoodit jne.DBFI kirjoitti:Onhan se kyllä mahdollista että Boschilla ei ole oltu varmoja missä pinnissä mikäkin ECU missäkin mersussa on ja jätetty tuo valinta käyttäjän viimeisteltäväksi (valikoista) kun taas mersulla oletetaan että diagnoosipiuhat on siellä missä niiden kuuluu olla.LopenUupunut kirjoitti: ymmärsin kyllä jotenkin että tuon boschin koneen kautta voi vaihdella pinnien "kohdetta"...???
eikös näitä samoja ongelmia ole ollut täällä muutamia ennenkin?
itse olettaisin että mersulla on 38pin järjestelmässä jokin logiikka, vai onko? voiko olla maakohtaisia eroavaisuuksia pinnien sijoittelussa vai voiko olla niin että ko yksilössä on joskus räpelletty sitä 38pin liitintä ja siksi on väärässä paikassa ???
.
Opel, "weird lieben autos"....
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
Jostain syystä pinni vika paikassa taika sitten viallinen *:ri tai sen välijohtoLopenUupunut kirjoitti:niin näin minä asian ymmärsin...tuo boschihan on sellainen laite millä pystyy lukemaan useiden eri merkkien vikakoodit jne.DBFI kirjoitti:Onhan se kyllä mahdollista että Boschilla ei ole oltu varmoja missä pinnissä mikäkin ECU missäkin mersussa on ja jätetty tuo valinta käyttäjän viimeisteltäväksi (valikoista) kun taas mersulla oletetaan että diagnoosipiuhat on siellä missä niiden kuuluu olla.LopenUupunut kirjoitti: ymmärsin kyllä jotenkin että tuon boschin koneen kautta voi vaihdella pinnien "kohdetta"...???
eikös näitä samoja ongelmia ole ollut täällä muutamia ennenkin?
itse olettaisin että mersulla on 38pin järjestelmässä jokin logiikka, vai onko? voiko olla maakohtaisia eroavaisuuksia pinnien sijoittelussa vai voiko olla niin että ko yksilössä on joskus räpelletty sitä 38pin liitintä ja siksi on väärässä paikassa ???
.
boschia varten oli ainkin enne "brekabox" millä kytkentöjä voi kätevästi tökkiä sikin sokin
(kytkentöjen vaihtelun kuvauksesta päätellen oletuksena että *:ri ollut ehjä on joku sen liitimen sisuksen kääntänyt puoli kierosta pieleen yhden tämöisen nähnnyt, kova ihmetly oli sillon että miksi täällä on tyhjiä reikä missä pitäisi olla liitimiä)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
en usko että oli starissa vika kun tuo carsohla teki ihan saman tempun.....eli molemmat, star sekä carsofta luki muut mutta ei ECUa....
tuo saattaisi olla se syy että liitin on pyörähtänyt edellisellä omistajalla "räpläyksen" tuloksena....kenellä olisi selkeä kartta tuosta 38 pin liittimestä ?
joitain kytkentäkaavioita sainkin jo mutten ole niihin vielä kerennyt perehtyä kun ei ollut tulostinta käytössä vkloppuna....
.
tuo saattaisi olla se syy että liitin on pyörähtänyt edellisellä omistajalla "räpläyksen" tuloksena....kenellä olisi selkeä kartta tuosta 38 pin liittimestä ?
joitain kytkentäkaavioita sainkin jo mutten ole niihin vielä kerennyt perehtyä kun ei ollut tulostinta käytössä vkloppuna....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
Siis... Tuolla asentajalla oli tieto että pitää pinnit olla eri järjestyksessä auton ollessa käynnissä... Pitänee huomenna soittaa ja kysyä siltä koko kuvio niin saa varmuuden tänne foorumille, että ois sitten toisille saman ongelman kanssa painiville apua.
- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
- MB W201 200 -88
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
Menee offtopiciksi mutta on aika synkkää katseltavaa tää jälki asennetun hälyn johtojen katselu.. Pika vilauksella on orkkis hälyn johdot leikattu poikki jne...
Vaikka en o sähköjen asiantuntija, mäkin vedän johdot huolellisemmin vielä 2 promillen humalassa. No nyt kun on aloitettu ni tehdään nääkin kunnolla. 


- MB CLK 200 -98
- MB W201 200 -88
- MB W201 200 -88
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
vaikken tapausta tunne niin en usko että kukaan olis vaihdellut pinnijärjestystä
pinni 1 = maa
pinni 3 = plussa
pinni 4 = on se josta luetaan moottorin vika koodit EDS DFI IFI HL ME CDI
olisikohan niin että hälyttimen poisto kykentöjä pitäis tarkistaa vielä
virta päällä pitää pinnien 1 ja 3 välillä löytyä 12 volttia kaikissa 38 pinnisissä, vahvasti uskon että nyt ei sitä löydy
pinni 1 = maa
pinni 3 = plussa
pinni 4 = on se josta luetaan moottorin vika koodit EDS DFI IFI HL ME CDI
olisikohan niin että hälyttimen poisto kykentöjä pitäis tarkistaa vielä
virta päällä pitää pinnien 1 ja 3 välillä löytyä 12 volttia kaikissa 38 pinnisissä, vahvasti uskon että nyt ei sitä löydy
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
Tuskin on pinnejä muuten siirelty kuin jos on sen puoli kierrosta tms väärässä asenossa liitin,xr kirjoitti:vaikken tapausta tunne niin en usko että kukaan olis vaihdellut pinnijärjestystä
pinni 1 = maa
pinni 3 = plussa
pinni 4 = on se josta luetaan moottorin vika koodit EDS DFI IFI HL ME CDI
olisikohan niin että hälyttimen poisto kykentöjä pitäis tarkistaa vielä
virta päällä pitää pinnien 1 ja 3 välillä löytyä 12 volttia kaikissa 38 pinnisissä, vahvasti uskon että nyt ei sitä löydy
toden näköisempi syy on jälki asenus häly ja sen johto systeemit
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
meni väärään topicciin...sorryCDI203 kirjoitti:Tuskin on pinnejä muuten siirelty kuin jos on sen puoli kierrosta tms väärässä asenossa liitin,xr kirjoitti:vaikken tapausta tunne niin en usko että kukaan olis vaihdellut pinnijärjestystä
pinni 1 = maa
pinni 3 = plussa
pinni 4 = on se josta luetaan moottorin vika koodit EDS DFI IFI HL ME CDI
olisikohan niin että hälyttimen poisto kykentöjä pitäis tarkistaa vielä
virta päällä pitää pinnien 1 ja 3 välillä löytyä 12 volttia kaikissa 38 pinnisissä, vahvasti uskon että nyt ei sitä löydy
toden näköisempi syy on jälki asenus häly ja sen johto systeemit
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Apua foorumilaiselle Clk ongelmaan.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan